X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי פנה לארצות הברית בבקשה שתעזור לו לעמוד בלחצים שמפעילים עליו סוריה והחיזבאללה להביא להקפאת פעולת בית הדין הבינלאומי בהאג החוקר את רצח אביו סוריה והחיזבאללה מגבירות את הלחצים על אל-חרירי ומחנהו הפוליטי וההערכות בלבנון הן שאל-חרירי יתפטר מתפקידו או שממשלתו תודח על-ידי החיזבאללה
▪  ▪  ▪
ארגון חזק [צילום: AP]

המתח בלבנון גואה עקב הידיעות על כך שבית הדין הבינלאומי בהאג יפרסם בחודש דצמבר הקרוב את כתבי האישום נגד כמה בכירים בארגון החיזבאללה המטילים עליהם את האחריות להתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי לפני חמש שנים.
על-פי כמה ידיעות שלא אומתו יתכן שכתבי האישום יוגשו רק בחודש מרץ 2011.
בית הדין הבינלאומי בהאג הבהיר השבוע כי כתבי האישום שיגיש בפרשת אל-חרירי לא יפורסמו באופן פומבי והם יופנו נגד אנשים פרטיים ולא נגד מדינות, ארגונים או מפלגות (רמז לחיזבאללה).
בינתיים גוברים הלחצים של סוריה והחיזבאללה על ראש הממשלה סעד אל-חרירי כדי שיפעל בזירת האו"ם וארצות הברית כדי להקפיא את פעולת בית הדין הבינלאומי בהאג החוקר את רצח אביו.
סעד אל-חרירי משקשק מפחד... הוא חושש לחייו... מפחד שגורלו יהיה כגורל אביו... כל מסעות החנופה שלו לנשיא סוריה בשאר אסד לא עזרו לו...
לכן בימים האחרונים הוא פנה לארצות הברית בבקשה שתפעל כדי להפחית את הלחצים המופעלים עליו להביא להקפאת פעילותו של בית הדין הבינלאומי. ארצות הברית איננה מתכוונת להתערב בפעולת בית הדין הבינלאומי וככל הנראה החקירה וההליך המשפטי להגשת כתבי אישום יימשכו.
בכירים במחנה ה-14 במרץ, מחנהו של אל-חרירי, אומרים כי לא תהיה שום התפשרות וכי התהליך בבית הדין הבינלאומי ימוצה עד סופו, דבר שעלול גם להביא לסוף הקריירה הפוליטית של ראש הממשלה הנוכחי סעד אל-חרירי.
ארצות הברית ניסתה לנתק את ווליד ג'ונבלאט, יו"ר המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית ומנהיג הדרוזים בלבנון, מהקשר שלו עם סוריה והחיזבאללה. עוזר שרת החוץ האמריקני ג'פרי פלטמן, נפגש על ג'ונבלאט וניסה לשכנעו בעניין זה.
מה עשה גו'נבלאט? רץ מהר לדמשק לדווח לנשיא הסורי בשאר אסד ואחר כך יצא בהודעות פומביות כי ארצות הברית פועלת לחבל ביחסי סוריה עם לבנון.
ג'ונבלאט איננו מסתיר את עמדותיו בעניין בית הדין הבינלאומי בהאג. הוא טוען שהמשך החקירה ברצח אל-חרירי יביא לפרוץ מלחמת אזרחים בלבנון וכי עדיף לבטל אותו.
מקורות בחיזבאללה הפיצו השבוע ידיעות לאמצעי התקשורת בלבנון כי הם לא יסכימו להסגיר גורמים מהחיזבאללה לחקירה בבית הדין הבינלאומי בהאג. הם רואים בחקירה הזו חלק ממאמציה של ארצות הברית של ארצות הברית להחליש ולהכפיש את ארגונם.
השיח' נביל קאוק, האחראי על החיזבאללה בדרום לבנון, אמר השבוע כי ארגונו לא ייתן לארצות הברית להשיג רווחים בזירה הלבנונית שיפצו אותה על כישלונותיה בעירק,אפגניסטן ובזירה הפלשתינית.
גם סוריה איננה טומנת ידה בצלחת...
ראש ממשלת סוריה נאג'י עטרי יצא בהתקפה חריפה על ראש ממשלת לבנון אל-חרירי ותומכיו. בראיון שהעניק לעיתון הכוויתי "אל-ראי" הוא כינה את מחנה ה-14 במרץ במילים: "מבנה העשוי מקרטון".
הביטוי החריף הזה גרר גל תגובות נזעמות ומקצינות במחנהו של אל-חרירי. סיעת "אלמסתקבל" של אל-חרירי הביעה צער על הדברים הבלתי הולמים של ראש ממשלת סוריה והגדירה אותה כ "התערבות בענייניה הפנימיים של לבנון". עקאב צקר, מקרובו של ראש הממשלה אל-חרירי אמר כי "הדברים הם מכה קשה ליחסים הסורים לבנונים וכי הם מחזירים אותם לשלב הקודם שלהם".
ואילו סמיר ג'עג'ע מצא לנכון לשגר עקיצה לעברה של סוריה ואמר כי "מחנה הקרטון הזה הוא שאילץ את סוריה לצאת מלבנון בשנת 2005".
אמצעי התקשורת בלבנון לא מפסיקים אפילו לרגע לעסוק בפרשת ההתנקשות ברפיק אל-חרירי. חמש שנים חלפו מהרצח וסעד א-דין בנו של הנרצח הגיע לתפקיד ראש הממשלה וייתכן שהוא צפוי לגורל דומה לגורלו של אביו.
גורמים בלבנון אומרים כי שירותי המודיעין הסעודיים סיפקו לסעד אל-חרירי את המידע המדויק על מי שהתנקש בחייו של אביו וכי הוא העביר אותו לבית הדין הבינלאומי בהאג.
במחנה הפוליטי שלו יש הדורשים מסעד א-דין אל-חרירי להקדים תרופה למכה ולהודיע כבר עכשיו על התפטרותו מתפקידו במחאה על הלחצים שמפעילים עליו סוריה והחיזבאללה.
החשש הגדול הוא שלאחר שבית הדין הבינלאומי בהאג יפרסם את כתבי האישום נגד בכירי החיזבאללה ייאלץ אל-חרירי להתפטר מתפקידו או שהחיזבאללה יפעל להדיח את ממשלתו.
ארגון החיזבאללה הוא הארגון הצבאי החזק ביותר בלבנון ועם הסתלקותו של סעד א-דין אל-חרירי מתפקיד ראש הממשלה או נפילת ממשלתו,הוא עלול להשתלט באופן סופי על לבנון.

תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם חיזבאללה ישתלט על לבנון?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מנה מנה תקל ופרסין
ד"ר טיכו  |  28/10/10 10:06
2
שאלה רטורית -לבנון -חזב-אללה.
חזק הנביא  |  28/10/10 10:10
3
חזון אחרית הימים ?
חזק הנביא  |  28/10/10 11:40
 
- מנה מנהתקל ופרסין ספר דניאל
עודיש  |  28/10/10 15:00
4
מזכיר מה שכתוב במדרש
יחזקאל,הרצליה  |  28/10/10 18:14
5
הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה:
חשדנית  |  28/10/10 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מופע תוסס ומרגש, של מיטב השירים היווניים שעשו עלייה לארץ, בביצוע להקת "פרח אדום", יתקיים בחודש הקרוב במרכז ענב בת"א
אסף גולן
ההתקפות של הפוליטיקאים הישראלים על חוק מלגת האברכים הן צביעות. הבעיה תפטר רק בדיאלוג אמיתי וכן עם החברה החרדית
רועי רז
מקרה ענת קם מהווה לקח חשוב    חשיפת הנסתר תביא להעמדתם לדין של אזרחים וחיילים אשר ניצלו את כוחם ומעמדם בכדי לכפות פעולות לא מוסריות על אוכלוסיה אזרחית כבושה
אלכס נחומסון
היא התכוננה, עמלה והתרגשה רבות עד שעלתה לשיר, ואתה, חייל חובש כיפה, קם ויוצא?    חשבת פעם מה היא מרגישה?    אני כבר יודע מה אתה מרגיש, אבל יש מקום להקל - ולא להלבין פניה
ריקי סופר
בידי מי אנו מפקידות את היקר לנו מכל בהגיעו לגיל הבגרות הצבאי? לאיזו מטרה, בדיוק, מתועלת כל המוטיבציה של ילדנו לשרת את ארצו, את מולדתו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il