X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה הקשר בין המחסור בחמאה, קבלני שיפוצים, שון קונרי ועקרת הבית הישראלית? מיה סלע צפתה במוסף הכלכלי של ערוץ 2 ולא הצליחה להבין למי מיועדת התוכנית
▪  ▪  ▪
למי הוא פונה? מנחם הורוביץ [צילום: מיטל נובידומסקי]

הצפייה ב"תוכנית חיסכון" מעלה את השאלה מי קהל היעד של כל זה. לו רק היינו זבוב על הקיר של הוגי התוכנית הפסבדו כלכלית הזאת.
ראשית, מדווחת קרן מרציאנו על מחסור בחמאה. אללי! קוראת עקרת הבית התל אביבית (אני), כלל לא ידעתי שיש מחסור. נכון שהחלטנו לאחרונה לחסוך בכולסטרול, אבל כשמדווחים על מחסור הנפש הישראלית, עקרת הבית מבינה שהיא צריכה לאגור. הו חמאה, מוצר יסוד נחשק. לו רק היה לי מזווה, הייתי ממלאה אותו בגושי חמאה, שבלעדיה הבאגט הוא לא באגט.
רגע אחד, חושבת עקרת הבית החמדנית (אני). יש לי חמאה במקרר, גוש נאה בהחלט והרי תמיד הכנתי את עצמי לרגע הזה בו אוכל למכור גושי חמאה בשוק השחור. את ממש אמא קוראז', אומרת עקרת הבית הברכטיאנית, תתביישי לך על שאת חושבת איך להרוויח מהמלחמה. חזרי אל התלם. כאשר מנהל רשת פחמימות עתירות חמאה אומר את משפט המחץ "מישהו חייב לעשות סדר במדינה הזאת!", אמא קוראז' שעד-כה לא ידעה שמשהו חסר לה נתקפת חרדה עמומה, אותה תחושה שעוטה לבה השברירי כשמדברים על טילים גרעיניים אירניים.
למרבה המזל, מגיע הפרשן נחמיה שטרסלר ואחרי היסטריית הכולסטרול, מוריד את הדיון לפסים ענייניים. מדובר בענף ללא תחרות חופשית. עם זה אמא קוראז' יכולה להתמודד, תחרות היא מבינה, והיא עוברת לעניין הבא: סקופ עצל לפיו חלק גדול מקבלני השיפוצים כלל לא יודע מה הוא עושה.
עוד מסתבר שהתאחדות קבלני השיפוצים ערכה מסיבת עיתונאים בנושא. היחצ"ן שלהם בטח לא האמין שהולך לו קלף כזה ומישהו אכן קנה את האייטם. משרד הבינוי והשיכון מסר שהנתונים אינם נכונים. לא שמתי לב שהיו נתונים בכתבה, אבל אולי הייתי שתויה, בכל זאת מלחמה. הניסיון להבין מי הוא קהל היעד נהיה קשה. אנשים שכמהים לחמאה ומשפצים את הבית?
עוד נושא בוער - מחירי הדירות ויבנה כאלטרנטיבה לכל זה. מנכ"ל ובעלים של חברת בנייה כלשהי שבונה לזוגות צעירים מעניק תובנות שיווקיות. חשרת העננים מתפזרת. התוכנית מיועדת לאנשים שלא יודעים להבדיל בין תוכן שיווקי אגרסיבי, עצל, לבין גושי חמאה שנמסים על ראשם.
אבל אז מפתיעים אותנו עם עמוס רולידר, הפסיכולוג הנחרץ שמסביר להורים איך ינהגו כאשר ילדיהם רבים. חובבי התוכן השיווקי נזכרים שהם גם הורים, שכסף זה לא הכל בחיים ויש גם משפחה. ורגע לפני שהם שוקעים בייאוש הזה, טטאינה הופמן מדווחת על מכירת מכונית האסטון מרטין של ג'יימס בונד. הו שון קונרי! תמיד תהיה לנו הבנטלי. עקרת הבית שלא מאמינה בכלל שהיא כזאת, אמא מטגנת שניצלים ולא גרושה עליזה וסוערת, יכולה לפנטז עכשיו על קיום אחר, שמונקו היא מקלט המס שלו.

"תוכנית חיסכון", 19:30, ערוץ 2
תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נחמיה שטרסלר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תוכנית חיסכון": למי מיועדת התוכנית?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה יפה-בטח לא כולם הבינו
kapkob  |  28/10/10 19:21
2
ערוץ 2
נתנאלה  |  29/10/10 12:02
3
תכנית פרסומות
מניש  |  29/10/10 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סער גמזו
היום יום ההולדת של קובי פרץ, מזל טוב וכאלה. זו אחלה הזדמנות לפרק לרגע את הבחור ולנסות להבין איך הוא פרץ לחיינו ומה הסיפור עם כל הפרצים האלה. סער גמזו מנתח
אורנית אבני-גורטלר
גילוי הבגידה לבן הזוג, בשלב שלפני ההליך המשפטי, יכול להכשיל את ניסיון התיעוד של הבגידה
גלעד אלעזר
סקירה על מנועי החיפוש ברשת האינטרנט, יתרונותיהם, חסרונותיהם, הרווחים העולים מהם ועוד
יעקב בר-און
כשאנשים מביטים כלפי מטה, אל יואל שרון, השרוע באופני היד שלו ומכוון אליהם מצלמת-קסדה, המחסומים נופלים והמילים קולחות. חמוש באופניים הללו עזב שרון את תפקידו כמנהל עמותת 'אתגרים' ויצא לחרוש את הארץ, לצורך הפקת הסדרה 'המדינה שבדרך', שמשודרת בחמישי בערב    לכל השאלות המטרידות נמצאו במסע הזה תשובות, אבל יש כמה מסקנות מפתיעות
עליס בליטנטל
ברטולד ברכט (1956-1898), מגדולי מחזאי המאה ה-20, התווה במחזותיו סגנון חדש ולא מקובל, את טכניקת ההזרה, הניכור, בגלל האמביוולנטיות שיצק בדמויותיו. אך למעשה, הקהל אינו חש ניכור כלפיהן, אלא דווקא מזדהה איתן. בין אם זו אימא קוראז' שמקריבה ילדיה במלחמה כדי לשרוד, וכך גם ב'אופרה בגרוש', 'הנפש הטובה מסצ'ואן' - שאף היא מוצגת כעת בתיאטרון הקאמרי, וכן הלאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il