X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד יעקב וינרוט, בבקשתו להחיל עליו את חזקת האינטליגנציה, יצר או מתכוון ליצור פאזה חדשה של חזקה משפטית, שלא נשמעה ולא נלמדה עד עכשיו במערכת המשפט
▪  ▪  ▪
עו"ד יעקב וינרוט. עובר תקופה קשה [צילום: פלאש 90]

עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ביקש בעדותו בבית המשפט המחוזי בתל אביב להחיל עליו את חזקת האינטליגנציה במקום "חזקת החפות". ההבדל בין שני העקרונות הנ"ל הוא בתחום הערכי, המוסרי, השכלי והמשפטי. אין ספק שעו"ד וינרוט, בבקשתו להחיל עליו את חזקת האינטליגנציה, יצר או מתכוון ליצור פאזה חדשה של חזקה משפטית, שלא נשמעה ולא נלמדה עד עכשיו במערכת המשפט.
חזקת האינטליגנציה - פירושה להפעיל שכל ישר, אינטואיציה, ניסיון משפטי, להפעיל בצורה יצירתית ולא שגרתית את התאים האפורים במוח, להשוות בין העובדות לנסיבות ולמציאות המתהווה, ולא ללכת שבי אחר נוסחאות שחוקות וישנות ובמיוחד לא "להתאהב" בגרסה אחת הנראית לכאורה בולטת לעין. צירוף כל הנתונים האלה שפורטו לעיל (והרשימה לא סגורה), הוא שמרכיב את "חזקת האינטליגנציה" שיכולה ליצור ביחד ובמשולב עם "חזקת החפות".
אבל לצורך הפעלת חזקה חדשה זאת צריך אנשים אינטליגנטיים, בעלי יושרה, בעלי תורה ודעת, הן בתחום המשפטי והן בתחום הפסיכולוגיה האנושית והמוסרית, ולדעת לשלבם בתיאוריית המעשה של המשפט הפלילי. אינטליגנציה לא לומדים והיא אינה מצויה בספרות המשפטית - היא תוצאה של השכלה, ידע, אינטגריטי, אומץ וערכי מוסר.
כשלעצמי, האמנתי בחפותו של עו"ד וינרוט, מיד עם היוודע על האירוע המצער של הגשת כתב האישום. כדי למנוע ספק - אני לא חבר אישי של עו"ד וינרוט, לא בילינו ולא למדנו יחד. דרכינו הצטלבו במשפטים, בכינוסים, באירועים משפטיים ובהרצאות. השיחות איתו על נושאים משפטיים או ארציים, חברה, עוולות משפטיות או חברתיות היו מרתקות ומעניינות. הוא דגל, ועדיין דוגל במעש וביצירה של שוויון, במעשי חסד, בעזרה הדדית מבלי לקבל תמורה ובוודאי לא פרסומת, כנהוג היום במקצוע התחרותי שלנו ובחברה בכלל.
תוך מעקב של המשפט ועדויות/ראיות שמתפרסמות בתקשורת, עולה תמונה משפטית שאינה יכולה להוביל למסקנה אליה חותרת התביעה, וכולי תקווה שגם השופט, הידוע בנבונותו ובמתינותו, יראה אותה באותה צורה.
עו"ד וינרוט עובר עכשיו תקופה קשה, ולפי עדותו והצהרתו הוא טען כי כנראה לאורך הדרך הוא "חטא" ועכשיו עליו לשלם בדרך של סבל וייסורי נפש. כולנו תקווה שהסבל לא היה לשווא, ובקרוב יצא ממעגל החטאים שמנסים לסנדל אותו אליו ויחזור אל שדרת הפרקליטים המובילים התומכים והמאמינים בו ביתר כוח ועוז נפש.
לסיכום: חזקת החפות וחזקת האינטליגנציה צריכות ללכת יד ביד כ"עמוד האש" לפני מחנה המשפט ולפני השופט היושב בדין. השופט, בחוכמתו ובהכשרתו המשפטית, צריך לראות את בני ישראל שמאחורי עמוד האש הבאים לפניו לשטוח טענותיהם ומצפים למשפט צדק.
אסור לנו להמשיך במצב המשפטי אותו תיאר כבוד השופט מיכה לינדנשטראוס, נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר ומבקר המדינה בהווה, בשני ספריו על המשפט הפלילי בארץ ובארה"ב. בספריו על חזקת החפות ועל הספק הסביר, הוא הגיע למסקנה המצערת ששני העקרונות הנ"ל לא חילחלו דיים למערכת המשפט שלנו, לא לבתי המשפט ולא לפרקליטות. כולי תקווה שמצב זה ישתנה עם סיום משפטו של עו"ד וינרוט.

תאריך:  31/10/2010   |   עודכן:  01/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חזקת החפות" ו"חזקת האינטליגנציה"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד וינרוט איש יקר
מנשה בן  |  1/11/10 15:25
2
אין ספק שהאישום אינו מחזיקה מי
י.ח.  |  1/11/10 16:42
3
חזקת החפות ? רק בגלל ויינרוט ?
מיכאל10  |  1/11/10 16:47
4
הבעיה - אי אמון במערכת המשפט
לובלין  |  3/11/10 01:18
5
יש טיפת איטלגנציה גם לציבור
וינרוט ושות  |  17/11/10 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
השנה מלאו 500 שנים להולדתה של דונה גרציה    הרצל חקק מפרסם איגרת לדונה גרציה    המכתב מנוסח כשורות איגרת שכותבת ילדה עברייה, שנולדה במדינת ישראל    שורות מרגשות לדונה גרציה, מדוע אנו זוכרים אותה, מה יישאר ממנה לדורות
אביתר בן-צדף
בדרך ארצה "צרם" את עיני התאריך על העיתונים: 24 באוקטובר - 37 שנים לתבוסתנו ביום הכיפורים    גנזך המדינה פרסם כמה מסמכים שלא חידשו דבר על המלחמה, ובמדינת הגמדים רעש ומהומה, שיצרו עוד דוגמה מצוינת לרדידות הדיון הציבורי במקומותינו    הופתענו. אך זו לא הסיבה לכישלון הנורא ביותר של צה"ל במלחמת יוה"כ    זו לא הייתה תבוסתנו הראשונה. כשלוש שנים וחודשיים קודם לכן, הובסנו במלחמת ההתשה
הרב אליהו קאופמן
הנגבי מבקש לא לחייבו בקלון כדי "להמשיך בעשייה הציבורית ולאחד את העם"    על איזו עשייה ציבורית הוא מדבר? על עשייה ציבורית של מינויים פוליטיים? של עדויות שקר?
אורי אבנרי
שליטי רומא העניקו להמונים "לחם ומשחקי-קרקס" כדי להסיח את דעתם מענייני המדינה. פרשות-השחיתות, הרודפות זו את זו, מהוות את משחקי הקרקס שלנו ועוזרות לתקשורת - ולציבור כולו - לדחוק הצידה את הנושאים המרכזיים של קיומנו: הכיבוש, חיסול סיכויי השלום, הרחבת ההתנחלויות, המצור המתמשך על עזה ועוד
רפי מן
בפרוטוקול נוסף משנת 1973 נחשפים עורכי העיתונים כשהם בעיקר מתנצלים בפני גולדה מאיר על הצורך לדווח על מחדלי המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il