X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: השביתה שנמנעה; ירושלמית גאה; טיפים למניעת פשע; הכל פוליטי; ריאליזציה של רבין; וגם: כמה שווה מכונית רה"מ?; חרדים לתוצאה; ולקינוח: חידה ופתרונה - קַפד רגלה של נצרת - קַבל נֶצֶר!
▪  ▪  ▪

חכם וגם צודק
בעוד יו"ר ההסתדרות המיתולוגי לשעבר, עמיר פרץ, היה שש אלי שביתה כמוצא שלל רב, כדי להפגין את כוחניותו, ובקדנציה הארוכה שלו היינו עדים להיסטוריה של שביתות, נראה כי עופר עיני פותח עידן חדש בהסכמי שכר במשק - עידן ללא שביתות. עיני, בניגוד לקודמו, מצטייר כאיש ענייני וריאלי, בעל אחריות ציבורית, שטובת המשק והעובדים כאחת עומדת לנגד עיניו. הוא מודע היטב לכך שההישגים בפשרה שלפני השביתה אינם שונים משמעותית מהפשרה שאחריה, ואם אפשר בלי שביתה - עדיף.
וכך חסך היו"ר הנבון נזקים של מיליוני שקלים מהמשק, אילו השביתה הייתה פורצת, ומנע פגיעה במתן שירותים לציבור הרחב. הוא הוכיח לכולנו כי ביחסי עבודה עם האוצר אפשר להיות חכם וגם צודק. ועל כך מגיע לו, ולא פחות ליובל שטייניץ, ברכת כל הכבוד!
עיר בהפסקה
ישראל אור לגויים? דגל המוסר? דגל הערכים? תשכחו מזה. קבלו את תל אביב, עיר החטאים המודרנית מודל 2010, שזכתה בגין תואר מפוקפק זה להיות העיר השלישית בעולם שכדאי לבקר בה.
אחר-כך מתפלאים על אחוזי הפשיעה הגבוהים בחברה, הנובעים מתפישת עיר החטאים, ועל תרבות הסכינאות הישראלית, הרווחת במחוזותינו בקרב הנוער, בברים ובמועדונים, ואינה פוסחת למרבה הצער גם על הרחובות והבתים.
אני גאה אפוא להיות בירושלים, עיר בהפסקה, שיש בה בתי כנסת יותר מאשר ברים, ושיש לה אלוקים. הכותל המערבי, שעל ראש שמחתנו, מהווה מוקד משיכה לתיירים מכל רחבי העולם בזכות השכינה האלוקית השורה בה.
מי ירים את הכפפה?
נכון עשה בית המשפט שהרשיע ברצח את הרוצח של עו"ד ענת פלינר, ולא קנה את האליבי שניסתה ההגנה למכור, על פרופיל שכלי או נפשי נמוך של הפושע. זאת לא רק כדי לשקף את חומרת הפשע, אלא כדי להרתיע אחרים מפני פשעים דומים. המסר הוא שלא ניתן לעבוד על בית המשפט בעיניים, וכי הרוצחים יהיו צפויים לעונש חמור.
יתר על כן, כדי להרתיע קטינים מפני רצח, שהוא הפשע החמור ביותר שאין לו תקנה ואשר מנוגד לכל מצפון אנושי, ראוי לחשוף את זהותם של הנערים הרוצחים, למרות גילם הצעיר. יש לזכור כי מדובר בנערים בוגרים, הנושאים באחריות פלילית מלאה למעשיהם. הידיעה, שהם ישאו את אות הקלון לכל חייהם, עשויה גם היא להרתיע את הנערים, שנמצאים בגיל שבו שמם והדימוי העצמי חשובים להם ביותר.
לתשומת לב המחוקקים בכנסת: מי ירים את הכפפה לשינוי החוק הקיים?
וילנאי - פמיניסט?
האם מתן וילנאי, סגן שר הביטחון, בעל התדמית השוביניסטית, נהיה פמיניסט? לפחות, כך נראה, ביקש להצטייר בנאומו בכנסת, בעקבות שאילתה בנושא ענישת הצוערים הדתיים, שפרשו מעצרת הזיכרון לרבין בגלל שירת נשים.
וילנאי, שמתח ביקורת חריפה על המשך שירותם של הצוערים בקורס קצינים, שוכח ככל הנראה שצה"ל הוא גוף ממלכתי שעליו לכבד את חוקי הדת. השמעת שירת נשים בקהל גברי היא איסור הלכתי (גם אם אופן יישומו שנוי במחלוקת), וכפייתה על חיילים דתיים היא בגדר כפייה חילונית מובהקת. אלא שאצל וילנאי הצורך לכבוש את קהל הנשים גבר על כל ערך אחר. ואולי הקריצה לנשים, על-רקע הבחירות המתקרבות לראשות מפלגת העבודה, מדיפה ריח פוליטי כבד, בגלל התמודדותו הצפויה בבחירות?
דה-מיתיזציה של רבין
שמתם לב איך רבין הפך בעצרת לזכרו בכנסת לכלי משחק בידי הנואמים כדי לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלהם? בעוד אהוד ברק משך בחוטיו לצורך הקונספציה של "שתי מדינות לשני עמים", נתניהו נופף בדגלו של ראש הממשלה המנוח כדי להצביע על ירושלים המאוחדת וכך הלאה.
אולם מעבר לדמות פוליטית אי-אפשר להתעלם מכך, שרבין הפך למיתוס בעקבות הרצח (עיין ערך האינפלציה של מוסדות ההנצחה) ולפולחן אישיות בעיני השמאל. דומני כי רק עתה, 15 שנים לאחר מותו, ניכרים ניצני התפכחות גם במחנה השמאל, לראות, בדומה לראשי ממשלה אחרים, את רבין האיש, על מעלותיו וחסרונותיו, בגודל טבעי. זה החל בהודעה הדרמטית על ביטול עצרת הזיכרון בכיכר, עבר למפלגת העבודה בעמדתה המופגנת של ח"כ עינת וילף להמיר את תמונתו בלשכה בתמונתו של ה'זקן', ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון - שלו זכות הבכורה על המדינה - ועד לדעה שהביע בעצרת יובל הבן, כי הגיעה השעה להתייחס אל רבין מבחינה אנושית כדמות אמיתית.
רק בדרך זו מורשת רבין לא תהפוך לבדיחה של השמאל, והדמות המיתולוגית שהוליד הרצח, לא תתגמד באורח פרדוכסלי לממדים פוליטיים צרים, נטולי כל תוכן ממשי. וגם הביקורת כלפיו תהיה בהחלט לגיטימית.
מדד ראש הממשלה
מה שווה יותר - מכונית או דירה? התשובה המפתיעה היא מכונית. תשאלו את ראש הממשלה. אם עד עכשיו ידענו שביבי הוא נהנתן לא קטן, חובב מסעות תענוגות וסיגרים, הרי עכשיו מתברר זה רשמי, באישור ובמימון הממשלה.
והרי החדשות: משרד ראש הממשלה רכש עבור נתניהו מכונית שרד, בעלות (תחזיקו חזק) של מיליון דולר, לא פחות! עם כל הכבוד למיגון, לסיגרים ולמשמעת המים, כלום אי-אפשר היה להסתפק במכונית ממוגנת צנועה יותר בלי מקרר משקאות, מתקן ללחות סיגרים ושאר מותרות, במחיר זול בהרבה, עבור האזרח מספר אחת של ישראל? האם לא הגיעה השעה שהכנסת תגביל בחוק את תקציב ראש הממשלה לטובת האזרחים?
מעֵבר לדוגמה האישית, תחשבו על זה כמה דירות או מבני חינוך (במקום קרוונים) אפשר היה לבנות בכסף הזה, ואפילו, כן, להוזיל את מחיר המים! ועכשיו, אם לא די בכך, חכו לדבר הבא: המטוס הפרטי של ביבי. לפי מדד היוקר האישי, מי היה מאמין שהוא עומד בראש מדינה עם קשיים תקציביים כישראל, ולא במדינת שפע?
מבחן התוצאה
הגישה הריאלית מצביעה על המושג 'מבחן התוצאה', שלפיו דברים נבחנים על-פי התוצאה המעשית. לא סוד הוא, שהחרדים משיגים בדרך קצרה (הרבה הודות לחשיבה האנליטית של הגמרא) ובקורסים מזורזים, את מה שתלמידים בבתי ספר ממלכתיים משיגים בשתים-עשרה שנות לימוד.
ואכן, המהפכה החרדית השקטה כבר כאן, הן בצבא והן בשוק העבודה. מחקרים אקדמיים, מפקדים ומעבידים חילונים מצביעים על מצוינותם של החרדים והישגיהם הגבוהים בכל התחומים, ובמיוחד במערכים הטכניים. לכן לא ברור לי מדוע כופים עליהם את תוכנית הליבה במערכת החינוך, הפוגעת בציפור נפשם של חינוך יהודי טהור המקובל בישיבות ובתלמודי תורה מדורי דורות.
חבל ליצור מתחים מיותרים עם החרדים, בדרכי כפייה, דווקא בשעה שהם נמצאים על המסלול הנכון מבחינת ההכשרה המקצועית, ויש לעודד את קידומם במסלול זה. האם הדבר נעשה רק כדי שששר החינוך, גדעון סער, הידוע כרודף תקשורת מושבע, יוכל להשיג עוד כותרת בעיתון?
לכל עיר יש שם
בעקבות ייהודה המוגבר לאחרונה של העיר נצרת-עילית פנה ראש העיר לעזרת הציבור בחיפוש שם חדש לעיר הוותיקה, שישקף את אופייה. נראה לי כי השם שהוצע, בין היתר, 'הוד הגליל' הוא שם ראוי, משום שהוא מצביע הן על מיקומה הגיאוגרפי של העיר בגליל והן על יופייה. מעֵבר למשמעות היופי למילים 'הוד הגליל' יש קונוטציה של ייהוד הגליל.
שם אפשרי נוסף לעיר, שברצוני להציע, הוא נֶצֶר - התשובה היהודית לעיר השכֵנה הנוצרית נצרת (בקיפוד רגלה). משמעויות המילה שמירה, ענף, זֵכֶר הן רלוונטיות ביותר ליישוב היהודי, והיא מזכירה גם את הפתיח הנודע של פרקי אבות: "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא, שנאמר נֵצֶר מַטָּעַי, מעשי ידי להתפאר". ועִם סמל הלוגו המישנָאי שלנו לעיר היהודית, מי צריך יותר מזה.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  04/11/2010   |   עודכן:  04/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי ארבל
בכל השפה הערבית אין שם לשטח שנמצא בין הים לירדן    גם בספרי הדת של המוסלמים לא נמצאת יחידה גיאוגרפית אשר תואמת את גבולותיה של ארץ ישראל ומשייכת אותם לעם פלשתיני, שעל-פי גולדה מאיר, כלל לא היה קיים כשהיא הגיעה לארץ
נסים ישעיהו
אחרי למעלה משש שנים שלחו לי דרישת תשלום "נוספת" כביכול, דרישה שכוללת כבר תוספת פיגורים דמיונית לחלוטין, שאין לי מושג על מה ולמה ניתנה    "שיטת מצליח" תוקפת שוב
איתמר לוין
רשעותו של עשו אינה מתבטאת בכך שהוא מתוסכל על הברכה שנמנעה ממנו, אלא בכעסו על כך שהיא ניתנה ליעקב. זוהי אותה רשעות של דור המבול וסדום
הרב ישראל רוזן
אף לא אחד מבתי המדרש הלא-אורתודוקסים יעמוד בתבחיני מילגת אברכים
ד"ר מוטי גולן
יצחק מבחין שרבקה, הכלה המיועדת לו, היא ה"קופי" של אמו, "רבקה תואמת שרה"    וגם: על העניין המיוחד שיש לקב"ה בארץ ישראל דווקא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il