X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו בז לארץ הקודש, השאלה שמעניינת אותו היא רק המחיר טיבו ואופיו נחשפו אם רה"מ זקוק לתמיכה, שייקח לצידו את הרב דב ליאור! החל תקתוק השעון לסוף הקדנציה של ממשלת נתניהו
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נראה כ"חגב" [צילום: יח"צ]
נתניהו צריך להשיב "לא" נחרץ לנשיא ארה"ב ברק אובמה [צילום: AP]

הרב דב ליאור. אומר את האמת ללא פחד

הסכמתו של ראש הממשלה לפיתויי הממשל האמריקני לחדש את ההקפאה בתמורה להטבות צבאיות ומדיניות כאלה ואחרות, סופה לא טוב למדינת ישראל. הכל נובע מאי-יכולתו לומר לאמריקנים כבר בתום ההקפאה שזה עתה תמה, את המילה הקטנה-גדולה - "NO"! וכדי להדגיש שהוא באמת ובתמים מתכוון ל"לא" היה ראש הממשלה צריך להוסיף "under no circumstances" - "בשום תנאי לא אחדש את ההקפאה".
אי-יכולתו של ראש הממשלה להתבטא בצורה כה נחרצת מזכירה את הסיפור הנודע של ג'ורג' ברנרד (G.B) שו עם גברת נאה מאוד במסיבת קוקטיילים. התסריטאי הנודע החליט לגשת אליה בשיטה הדוגרית: "האם תסכימי לקיים איתי יחסים עבור אלף לירות סטרלינג?". "כן", ענתה בהיסוס הגברת לגבר המפורסם-החצוף. "ועבור חמש מאות לירות סטרלינג?". "כן", שבה וענתה האישה. "ועבור חמש לירות סטרלינג?". "לאיזו אישה אתה חושב אותי?", ענתה הגברת בעלבון מופגן. "גברתי", ענה מר שו, "את זה כבר קבענו, השאלה שנותרת היא רק המחיר".
כאשר אין לך עקרונות, אין לך קווים אדומים, אתה רק יכול, בסופו של תהליך, להתבזות. כאשר ראש הממשלה וראש המפלגה הגדולה של הימין מוכן לחזור פעם שנייה על הטעות החמורה, שהוא הבטיח שהיא חד-פעמית, ולמכור את רעיון ישוב הארץ עבור תבשיל של שלום מדומה שאינו שווה יותר מנזיד עדשים, המסקנה הנדרשת היא שהוא בז לבכורה, סליחה, לארץ הקודש, והכל שאלה של מחיר.
עכשיו כולנו יודעים מהו טיבו ואופיו של ראש ממשלת ישראל. השאלה שמעניינת אותו היא רק המחיר. וכמו עשו שהוכיח במכירת הבכורה שהוא אינו ראוי להיות בכורו של יצחק, כך הוכיח ביבי בהסכמתו להקפאת הבנייה השנייה, שהוא אינו ראוי להוביל את עם ישראל, ובכך החל תקתוק השעון לסוף הקדנציה של ממשלת נתניהו.
כיצד הגיע ביבי למלכודת המדינית הזו? התשובה: הוא אימץ את הדעה שפרשנים רבים חוזרים עליה בקשר למציאות שאוחזת בכל ראש ממשלה הנכנס לתפקידו: "מה שרואים מכאן לא רואים משם". שטויות! זה כל ההבדל בין פוליטיקאי קטן ומדינאי בעל עוגן עקרוני שלא נותן לנסיבות להכריע אותו מן האמת שעליה הוא חונך ושאותה הוא שידר לבוחריו.
כדאי לביבי ללמוד את אמירתו של נפוליאון על מנהיגות. הוא אמר: עדיף צבא שבו עומד אריה בראשו וכל החיילים שפנים מאשר צבא של אריות שעומד בראשו שפן. ברור לנו שבשנים האחרונות עם ישראל "זכה" לשפנים - שהובילו אותו להסכמי אוסלו, לנסיגות ולבריחות מלבנון ומעזה, כאשר רק חייליו האריות הם הם שהצילו משהו מן המצב.
מדינת ישראל של היום היא מעצמה אזורית גדולה - בעלת עוצמה צבאית וכלכלית גם יחד. מה שחסר לה היא עוצמה רוחנית, ובמיוחד בקרב מנהיגיה. תסמונת ה"חגבים" של המרגלים נדבקה בהם חזק: "ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם".
כאשר ראש ממשלת ישראל "מתחגב" מול ברק חוסיין אובמה המאוד מוחלש, אין לנו סיכוי. עליו להיעזר באמונה ובגבורה שבאות מהיותו המנהיג הנבחר של בכורו של השם. ואם הוא זקוק לתמיכה, שייקח לצידו לא את שר הביטחון התבוסתן, אלא את הרב דב ליאור! רק כאשר ראש הממשלה יזכיר לנשיא אובמה ולעולם שזכותנו על הארץ היא מהקב"ה, כולם יקשיבו, יכבדוהו וישתכנעו. והעיקר - לא לפחד כלל!

הכותב הוא רואה חשבון (ישראל וארה"ב), M.B.A., ופרשן פוליטי, שמאמריו מופיעים באתרי אינטרנט שונים.
תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  22/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי ו-G.B
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי בוגד! בבוחר בעמו בארצו ל"ת
באשתו בדתו. בוגד!  |  22/11/10 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידו עטרי
סברתי כי 'שיטת הסלאמי' אליה נחשפתי במסגרת לימודיי האקדמיים כבר מאחורינו    אך התבדיתי, טעיתי ונוכחתי לדעת כי הייתי תמים    אין שום סיכוי באופק הנראה לעין שהרוב הדומם הפלשתיני יכיר בנו כמדינה יהודית
קלוד טנצר
מדוע ישראל חייבת לוותר תמיד על שטחים תמורת שלום? ויתור על שטחים למען שלום אף פעם לא הביא שלום אמיתי לישראל או לאזור    אולי מדינת ישראל צריכה לשנות את גישתה ולדרוש משכניה שלום הדדי ללא כל תנאי    מדוע לא לחתום על הסכם שלום למען השלום?
דוד מרחב
הגיעה העת שיפסיקו להאשים את הימין במרדנות ולכנות את הציר הארצישראלי בתנועה בכינוי "מורדים". מנהיגי הליכוד מורדים במורשת התנועה. הם אלה שמתכחשים להבטחותיהם בלי למצמץ
איתמר לוין
יש להם נימוקים הלכתיים ואידיאולוגיים למכביר, מדוע מותר להשפיל נשים ומדוע מותר לגנוב מן המדינה. אבל אלו אינם דתיים; אלו מחללי שם שמים שאין להם חלק לעולם הבא
עפר דרורי
ספרות צבאית, חוויה אישית    "מן המדבר והלבנון" הוא ספר של החיילים ונכתב על-ידי החיילים, במקרה שלנו על-ידי מ"מ מגדוד 51 של חטיבת גולני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il