X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העונשים שמטילים על הקבוצות - לאמור משחקים ללא קהל, אינם תורמים לתרבות הספורט ואינם פרופורציונלים למעשה הטלת עונש קולקטיבי על רבבות צופים בגלל קבוצת בריונים קטנה אינה מועילה, אלא מזיקה ציבורית וכספית ופוגעת במורל הקבוצות ההתאחדות אינה מיישמת הצעות של ועדות מקצועיות שמונו בתחום הספורט
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הרעיון להקים בית-דין עליון לכל ענפי הספורט, נובע מן המציאות העגומה של רוח הספורט בישראל. בתי הדין המשמעתיים של התאחדות הכדורגל ויתר ענפי הספורט המובילים כמו כדורסל וכדוריד, אינם נותנים את הפתרונות המתאימים במקרים החריגים והקשים. כאשר קבוצה, שחקן, מאמן או פעיל ספורט במסגרת ההתאחדות, לא מרוצה מתוצאות הדיונים ותוצאות בתי הדין המשמעתיים שלה, הוא פונה לערכאות אזרחיות לקבלת עזרה. הפנייה לערכאה אזרחית כדי שתפקח או תתקן עוול ספורטיבי או אישי, שנעשה לקבוצה או לפונה היחיד, היא פתרון משפטי המצוי כיום, כהכרח בעוד שאין פתרון אחר לסוגייה המתבקשת.
לדוגמה: אייל ברקוביץ', שנידון להשעיה מכל פעילות במוסדות ההתאחדות בשל פגיעה ועלבונות, הושעה גם בפרשנות מרחיבה מקורס "הפרו" שבו החל. סניגורו של ברקוביץ' הודיעה שיפנה לערכאה אזרחית, כלומר לבית המשפט המחוזי בערעור, עם טענתו - שאין קשר בין העונש שהוטל על השחקן לבין השתתפותו בקורס מטעם ההתאחדות.
כמובן שזכותו של שחקן, מאמן, קבוצה, למצות את כל האפשרויות החוקיות שעומדות לרשותם כדי לתקן עיוות או עוול שלדעתם נעשה להם. וכמובן שטוב שתהיה ערכאה עליונה שתפקח על בתי הדין המשמעתיים של ההתאחדות ויתר ענפי הספורט, כמקובל במדינה דמוקרטית.
בית-דין עליון לכל הענפים
הצורך בערכאה עליונה, במסגרת כל ענפי הספורט, אינו חדש ומתבקש מתוך האירועים והתפתחות ענפי הספורט כדי לתת מענה לתקלות, לחריגות ולעוולות שקיימות בענפי הספורט השונים.
בית-דין עליון לספורט בראשות שופט מחוזי בדימוס, המתמצא בתחום, דוגמת הנשיא הפורש של בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אורי גורן, יכול לתרום תרומה מכרעת לתרבות הספורט בארץ, הדורשת תיקונים וחיזוקים. הרכב בית הדין המוצע יהיה, כאמור, בראשות שופט מחוזי בדימוס, המצוי בתחום ומתמצא בו, כמו השופט המחוזי אמנון סטרשנוב, שהיה בעברו שופט כדורגל, בתוספת עורך-דין, כמו אורי סלונים, חבר בית הדין העליון לערעורים, ועורכי-דין נוספים מבתי הדין המשמעתיים, ומהציבור המקצועי הקרוב לספורט בתוספת אנשי ציבור, מאמנים לשעבר ובעלי קבוצות כדורגל לשעבר.
הפניות לבית הדין העליון לספורט ירוכזו אפוא בידי גוף מקצועי ספורטיבי ויורידו מהעומס המצוי במערכת המשפט האזרחי הקורסת מעומסים שוטפים.
פנייה לבג"צ
פנייה שכזו תיעשה רק במקרים חריגים ביותר של שחיתות, איפה ואיפה. טעויות עובדתיות ומשפטיות יופנו לבג"צ כעתירות נגד החלטות בית הדין העליון, כמקובל לגבי יתר המוסדות השיפוטיים במדינה.
על ההתאחדות לעשות רוויזיה, להתייעל ולהתאים עצמה לספורט המודרני ולספורט ההמוני, ולשפר ולייעל בדרך זו את תרבות הספורט בארץ.
עונש קולקטיבי - משחקים ללא קהל
זהו עונש דרקוני, לא פרופורציונלי ושאינו משיג את מטרתו. להעניש 15,000-10,000 צופים, בשל קבוצה קטנה של בריונים, פרחחים, מחרחרי מהומות, שמפוצצים משחקים כמטרה בפני עצמה, בנוסח אנרכיסטים - זה יותר מאשר מרגיז ומתסכל. את האנרכיסטים של הספורט צריך לסלק, לשרש, להעניש קשה, כדי לטהר את הספורט העממי והמקצועי.
הפיקוח והמעקב צריכים להיות משולבים במשטרה ובקבוצות. שוטרים + סדרנים מטעם הקבוצות + אוהדים, שיסלקו את הבריונים ויעזרו למשטרה לעצרם. על הקבוצות - בפיקוח ובאישור ההתאחדות ובעזרתה הכספית - להתקין מערכת מצלמות-מעקב במגרשים וביציעים כדי למנוע בריונות פיזית ומילולית של נהמות, זריקת רימונים וחפצים.
יש למנות סגן שר ספורט שיעסוק רק בנושא זה, במסגרת הממשלה, ויהיה כפוף לשר הספורט וישמש כתובת לכל הבעיות של ההתאחדויות וענשי הספורט.
המלצות "ועדת סטרשנוב"
הוועדה הייתה מכובדת מאוד, עם אנשים שמבינים בספורט והמלצותיה הוכנסו למקרר - למרות שהיו בה הצעות לייעול ולקידום הספורט. הוועדה התייחסה לבחירת יושב-ראש ההתאחדות, העברת הכספים ישירות לאגודות, ביטול ההצבעה באמצעות יפויי-כוח ועוד.
ומה לגבי קוד אתי התנהגותי לא רק לשחקנים ולקבוצות, אלא גם לעסקנים ולעובדי מוסדות הספורט, התאחדויות הספורט? ייאמר גם לזכות ההתאחדות ויתר ענפי הספורט, שרצון לקידום ושיפור יש, ורואים גם תוצאות. אך זה לא מספיק, לא מספיק יעיל ולא מספיק מושקע מאמץ ורצון חיובי לקפוץ מדרגה למערכת ספורט מתקדמת יעילה המתאימה לרוח הזמן ולרוח המדינה.
ספורט בריא לא רק לגוף ולנפש אלא גם למדינה ולאזרחיה. ספורט בריא להמונים האוהבים ספורט על ענפיו השונים, אך בעיקר לספורטאים הפעילים בענפים התחרותיים והעממיים.

הכותב הוא יו"ר בית הדין המשמעתי על איגוד שופטי הכדורגל.
תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  22/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להקים בית-דין עליון לכל ענפי הספורט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עונש על יחידים ולא קבוצות....
יהויכין פנדלוביץ  |  23/11/10 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
הצילו את המדינה מאלה החותרים ומסיתים נגדה היושבים בתוכה
הרב אליהו קאופמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתבך בנושא הבנייה בירושלים המזרחית, אך לא בשל "קדושתה", אלא כקרדום לחפור בו - קרדום לאומני, כלכלי ותיירותי
יריב אופנהיימר
מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, עונה להתייחסותו של אורי אבנרי, במאמרו כאן אתמול (21.11.10), לתנועת השלום הוותיקה: "שלום עכשיו" דבקה במאבק למען סיום הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל על בסיס קווי 67'
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי קורא לסטודנטים להיות הַסַּמָּן המוביל את המאבק לסולידאריות חברתית עם אלו שנותנים מכוחם לשוק העבודה בישראל, להילחם בהעסקתם בתנאי שכר מחפירים וללא תנאים סוציאליים
נרי אבנרי
"לא חשוב כמה פעולות עידוד ומוטיבציה נעשה. אם אנחנו רואים את ראש הממשלה מאמץ אל ליבו את הזמר אביב גפן, אנחנו בבעיה"    יצחק רבין מאמץ אל ליבו את מפיץ בשורת ההשתמטות, הזמר והמלחין אביב גפן    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il