X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סעודיה וסוריה מגבשות נוסחת פשרה שתשמור על היציבות בלבנון לאחר שבית הדין הבינלאומי בהאג יפרסם את החלטתו להגיש כתבי אישום נגד בכירים בחיזבאללה במעורבות ברצח אל-חרירי בנו של הנרצח, ראש הממשלה סעד אל-חרירי, עלול להיכנע ולהסכים לה כדי למנוע שפיכות דמים בארצו
▪  ▪  ▪
אשכנזי. מזהיר [צילום: פוטו צפון]

חודש דצמבר מתקרב ובא...
זה החודש שבו אמור בית הדין הבינלאומי בהאג לפרסם את כתבי האישום נגד בכירים בארגון חיזבאללה כי תכננו ובצעו את ההתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי ב2005.
העיתון הידוע ה-wall street journal טוען כי יוגשו שניים עד שישה כתבי אישום שיצביעו על מעורבותו ברצח אל-חרירי של עימאד מורנייה,רמטכ"ל החיזבאללה שחוסל ב2008 בדמשק, ועל מעורבות פעילים אחרים מהארגון כמו מוצטפא בדר א-דין, גיסו של השיח' נצראללה.
בישראל עוקבים בעניין רב אחר ההתפתחויות...
הרמטכ"ל גבי אשכנזי הזהיר בשבוע שעבר בעת ביקור בקנדה מפני תגובת החיזבאללה לפרסום כתבי האישום הצפוי על-ידי בית הדין הבינלאומי בהאג. הוא אמר כי "לתגובת חיזבאללה עלולות להיות השלכות פנימיות קשות בלבנון והארגון אף עלול להשתלט על המדינה". אשכנזי איננו טועה. התרחיש הזה בהחלט אפשרי.
בחיזבאללה מיהרו להגיב על דברי הרמטכ"ל. חסין רחאל, אחראי יחידת ההסברה בחיזבאללה, אמר כי דברי אשכנזי מעידים על כך שלישראל יש מידע לגבי תוכן כתבי האישום של בית הדין הבינלאומי בהאג וכי היא מנסה להתנער "מאחריותה" להתנקשות באל-חרירי ומהמרת על כך שתפקיד ההתנגדות ייחלש בלבנון.
אופציית ההשתלטות על לבנון באה לידי ביטוי גם בדברים חד-משמעיים של מנהיג חיזבאללה השיח' חסן נסראללה.
לפני כמה ימים נשא נסראללה נאום במפגש פנימי של בכירי המועצה המבצעת של חיזבאללה. בנאומו הוא טען כי מאז שקיבל חיזבאללה החלטה לפתוח במערכה נגד בית הדין הבינלאומי, הוא הצליח "לרסק" את כתב האישום הגם שפרסומו הוא בלתי נמנע. בהתייחסו לתרחישים ביום שאחרי פרסום כתבי האישום הוא הבהיר כי לחיזבאללה ולבעלי בריתו יש קשת של אופציות המשתרעת על פני 180 מעלות. הוא המשיך ואמר כי האופציות נעות בין "לא לעשות דבר" לבין "פעילות רחבה שתחולל שינוי פוליטי גדול בשלטון" ויש את מה שבין שתי אופציות אלה.
עם זאת מתברר כי בימים האחרונים מנסות סעודיה וסוריה למצוא נוסחת פשרה כדי לשמור על היציבות בלבנון. מחנה "ה-14 במרץ" שבראשו עומד ראש הממשלה סעד אל-חרירי איננו מאשר את נוסחת הפשרה עדיין אך גורמים שונים בלבנון ובסוריה אומרים כי הנוסחה נשקלת ברצינות גם על-ידי מחנה זה.
מהי נוסחת הפשרה שאותה ניסחו הסורים והסעודים?
מכיוון שאי-אפשר למנוע את פרסום כתבי האישום שיפרסם בית הדין הבינלאומי בהאג, ימסור ראש הממשלה סעד אל-חרירי, מייד לאחר פרסומם, הודעה האומרת כי ארגון חיזבאללה הוא "חף מפשע" והמנקה את בכירי הארגון מרצח אביו. יתרה מכך, הוא גם יעלה על נס את תרומתו של חיזבאללה בהגנה על לבנון.
בתמורה למחווה הזו של אל-חרירי, יסכים מחנה "ה-8 במרץ" המתנגד לו, לדחיית הטיפול בנושא "עדי השקר" הקשורים לפרשה זו והמסעיר אף הוא את הזירה הפנימית בלבנון.
האם ראש הממשלה אל-חרירי יסכים לכך? ייתכן שכן. למרות הדילמה המוסרית שבה הוא נתון ושבמסגרתה הוא עלול להיאלץ לתת "תעודת זיכוי" לרוצחי אביו. סעד אל-חרירי חושש לגורל דומה כמו של אביו רפיק. הוא כבר הסכים "ללכת לקנוסה" ונפגש כמה פעמים עם נשיא סוריה בשאר אסד שהגה ככל הנראה את ההתנקשות בחיי אביו. והוא מעוניין לשמור על יציבות השלטון של ממשלתו. הוא איננו רוצה בהתחדשות שפיכות הדמים בארצו. הזירה הפוליטית הלבנונית תבין אותו אם יסכים לצעד כזה. גם מדינות המערב יבינו זאת.
בית הדין הבינלאומי ימשיך לחפש את האמת והשקט היחסי בלבנון יישמר.
חיזבאללה כבר הגיע להסכמה עם צבא לבנון, שיותר מ-60 אחוזים ממנו הם שיעים, כי הצבא לא יתעמת עם חיילי הארגון במקרה שתפרוץ אלימות בלבנון. גורמי ביטחון בישראל אומרים כי חלקים מצבא לבנון משתפים פעולה עם החיזבאללה ואף מעבירים לו נשק.
החיזבאללה יכול להשתלט בנקל על לבנון ועל מוסדות השלטון שבה. לכן אין להוציא מכלל אפשרות את הסכמתו של אל-חרירי להצעת הפשרה של סעודיה וסוריה.
במזרח התיכון הכל אפשרי, במיוחד בלבנון.

תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  22/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבנון - בדרך לנוסחת פשרה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מעמיק כרגיל של מר בן מנחם
שקד הנובל  |  22/11/10 22:25
2
יוני בן מנחם הפרשן הכי מקצועי
גלית ליכט  |  24/11/10 16:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
העונשים שמטילים על הקבוצות - לאמור משחקים ללא קהל, אינם תורמים לתרבות הספורט ואינם פרופורציונלים למעשה    הטלת עונש קולקטיבי על רבבות צופים בגלל קבוצת בריונים קטנה אינה מועילה, אלא מזיקה ציבורית וכספית ופוגעת במורל הקבוצות    ההתאחדות אינה מיישמת הצעות של ועדות מקצועיות שמונו בתחום הספורט
מתי דוד
הצילו את המדינה מאלה החותרים ומסיתים נגדה היושבים בתוכה
הרב אליהו קאופמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתבך בנושא הבנייה בירושלים המזרחית, אך לא בשל "קדושתה", אלא כקרדום לחפור בו - קרדום לאומני, כלכלי ותיירותי
יריב אופנהיימר
מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, עונה להתייחסותו של אורי אבנרי, במאמרו כאן אתמול (21.11.10), לתנועת השלום הוותיקה: "שלום עכשיו" דבקה במאבק למען סיום הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל על בסיס קווי 67'
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי קורא לסטודנטים להיות הַסַּמָּן המוביל את המאבק לסולידאריות חברתית עם אלו שנותנים מכוחם לשוק העבודה בישראל, להילחם בהעסקתם בתנאי שכר מחפירים וללא תנאים סוציאליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il