X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרת הצעת החוק לצמצום השתמטות הבנות מצה"ל היא מעשה נבזי כלפי כל אלה המשרתים, בנים ובנות כאחד חיילים וחיילות יקרים! אל תהיו טמבלים ותלכו שולל אחר מעשים בלתי אחראים של מנהיגים ביום הבוחר, בצורה דמוקרטית וחוקית, יש לשלוח הביתה את אלה אשר הפרו את מחויבותם לכם
▪  ▪  ▪
חיילי ישראל ראויים לכל שבח על תרומתם העצומה לביטחון אזרחי ישראל [צילום: דו"צ]

צירוף מקרים מעניין ומעצבן: שעה קלה לפני שהחלטתי לכתוב טור זה, חזרתי מיום מפרך בו ליוויתי את בתי לעוד יום מיון אחד מני רבים לקראת שירותה הצבאי. בחיל ורעדה, בהתרגשות גדולה, הגענו אל מקום המפגש וקבענו להיפגש לכשיסתיים היום הארוך. נרגש יותר מבתי, הבטתי בה וגאווה שוב שבתה את ליבי: צעירה, חדורת מוטיבציה מכאן ועד אין קץ, נכנסה בשערי הבניין הישן בכרך הגדול, תוך שהיא מנופפת לי ביד והבעת פנים האומרת הכל: הייה רגוע.
בתי הקטנה איננה יוצאת דופן. חיילות רבות מאוד משרתות בצה"ל ושום דבר לא יעצור אותן מלעשות זאת. זהו החינוך שקיבלו, זו תפישת עולמן, כי על האזרחים יש לשמור, כל אחד בתורו, כל אחד לפי יכולתו, כל אחד ביחידתו, ללא הבדל מין או דעה פוליטית. זהו חוק הטבע, זו השרשרת שנמשכת ולא פחות מכך - זהו החוק שמחוקקי ישראל חוקקו.
אני ובתי חזרנו הביתה מרוצים מאוד. לא הספקנו לספר את החוויות לבני המשפחה האחרים ומצב רוחנו נפל. למקרא הידיעה שהממשלה הפילה את הצעת החוק המנסה לצמצם למינימום את ההשתמטות משירות צבאי של בנות ישראל החסודות, גועל הציף אותי. שאלתי את עצמי איך מרגישות אותן בנות שרק שעות ספורות לפני כן עברו את המבדקים לקראת הגיוס? התשובה הייתה חדה כתער: למנהיגינו הציניים לא איכפת באמת מהצעירים ומהצעירות. הכל פוליטיקה ועל מזבחה אפשר להקריב כל ערך.
מתן אפשרות חוקית לבנות לא לשרת בצה"ל מטעמי דת היא אפליה פסולה הזועקת השמימה. ברצותן של הבנות המגדירות את עצמן כדתיות לשרת שירות צבאי או שירות לאומי, אין כל דמיון, אפילו הפרוע ביותר, בין שירות צבאי לבין שירות לאומי. אך נניח שכן יש, האם אותן בנות חסודות המשרתות שירות לאומי אינן נחשפות לעולם החילוני ה"ברברי"? ודאי שכן. זו הסיבה האמיתית מדוע מספר המשתמטות מצה"ל בכלל, ומשירות לאומי בפרט, עצום. נכון שיש להפריד הפרד היטב בין בנות המגזר הדתי-לאומי לבין בנות המגזר החרדי, אך התוצאה אינה משתנה.
במאמר שפרסמתי לפני מספר ימים באתר מכובד זה, "צה"ל איננו עוד צבא העם", ציטטתי את דברי ראש אכ"א שראוי לקרוא אותם פעם נוספת: "ראש אכ"א האלוף אבי זמיר חשף היום, 18.11.2010, את מה שהיה ידוע לצה"ל מזמן אך נמנע מלפרסם זאת: 50% מכלל החייבים בשירות ביטחון אינם מתגייסים לצה"ל או אינם מסיימים את תקופת שירותם כחוק. אך גם נתון זה אינו מדויק, אפילו מטעה, היות והוא אינו כולל את האוכלוסיה הערבית. גם אם נתעלם מהערבים, המשמעות היא שמחצית האוכלוסיה מדירה את רגליה מחובת הגיוס. אז השאלה היא פשוטה: איך ניתן לבוא ולטעון שצה"ל הוא צבא העם? ואם לא די בכך, להערכת ראש אכ"א, שיעור המשרתים בעוד כעשור ירד ל-40% בלבד. 60% האחרים יעשו חיים או יעשו לביתם, בה בעת שאחרים ישרתו את המדינה במשך שנתיים או שלוש שנים. לעניות דעתי, ראש אכ"א אופטימי מדי".
ומי אשם במצב שנוצר אם לא קברניטינו? ראש אכ"א מודאג מאוד אך מנהיגינו עסוקים בחשבונאות פוליטית. הסרת הצעת החוק לצמצום השתמטות הבנות מצה"ל היא מעשה איוולת וזה ברור, אך מעבר לכך - זהו מעשה נבזי כלפי כל אלה המשרתים, בנים ובנות כאחד.
חיילים וחיילות יקרים! אל תהיו טמבלים ותלכו שולל אחר מעשים בלתי אחראים של מנהיגים. ההיסטוריה מלאה במנהיגים בלתי ראויים. אתם כן ראויים לכל שבח על תרומתכם העצומה לביטחון אזרחי ישראל. גם כשתשתחררו תיווכחו שהמדינה אינה מוקירה לכם תודה. אתם תעבדו, תלמדו, תשרתו במילואים ושום הטבה משמעותית לא תקבלו. נחמה פורתא תהיה לכם, אולי, בכך שגם אלה שקדמו לכם ואלה שיבואו אחריכם, יקבלו את אותו היחס.
מי שאשם בקיומה של תופעת המשתמטים הם המנהיגים. בידם היכולת לגרום לכך שאף מגזר או מגדר לא ישתמט. הם אינם רוצים בכך או שאינם יכולים לשנות. אתם כן: ביום הבוחר, בצורה דמוקרטית וחוקית, יש לשלוח הביתה את אלה אשר הפרו את מחויבותם לכם.

תאריך:  25/11/2010   |   עודכן:  25/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי זמיר / Avi Zamir
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיילים - אל תהיו טמבלים!
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פראייר מי שמתגייס, תצהירו
גיא הירשפלד  |  25/11/10 17:31
2
קיבלנו שכל................
גולני  |  25/11/10 18:55
3
שערוריה וביזיון !
מיכאל ה  |  26/11/10 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אבנרי
יריב אופנהיימר, דע לך כי אין דין פגישה עם הליכוד וקדימה כדין פגישה עם אנשי ליברמן    להלן השתלשלות התכתבותם של העיתונאי ולוחם השלום אורי אבנרי ומזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר על אודות הקו המוביל את תנועת "שלום עכשיו"
אליקים העצני
האם חבילת ההטבות מאמריקה היא רק הצגה?    נוכח הסתירות ההולכות ומתרבות בין המצגים וההכרזות של בנימין נתניהו לבין העובדות, בין הבטחותיו והתחייבויותיו למילוין ולקיומן, נשאלת השאלה - מה הקשר שלו למציאות? והאם היוצא מפי ראש הממשלה הוא שקר או דמיון?
ירון זכאי
בהיעדר דיון ציבורי גלוי, להלן עקרונות בסיסיים הקשורים ברכש עשרים מטוסי החמקן הנמצאים בבסיס העסקה המתוכננת עם ארצות-הברית
אלישע פורת
על מכתבו של המשורר אבא קובנר להנהלת הוצאת 'ספרית פועלים', בו הביע את סירובו להגשת ספרו "פנים אל פנים" לפרס קוגל חולון    קובנר סבר, כנראה, כי ספרו ראוי לפרס נכבד הרבה יותר
חננאל ובר
התעמקות בדינאמיקה המשפחתית של שנאת האחים לבית יעקב אבינו דאז, וניסיון להפיק את הלקחים הנדרשים לימינו אנו    ועוד: מדוע בחר הקב"ה לערפל בתורתנו הקדושה את הפרטים שבמכירת יוסף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il