X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האש בכרמל כבתה, אבל הגחלים במזה"ת רוחשים ומאיימים. אנחנו רחוקים מלהוציא מתוק מהעז שחווינו מיום חמישי ועד יום שני, מהאסון הכבד שניחת עלינו ובאובדן 42 אחינו ובנינו היקרים. כיבינו לבסוף את האש בכרמל, אך הבה לא נשגה באשליות בעקבות המחוות המדומות של ידידים ועוינים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מחמם את הלב היה לראות את עשרות המטוסים ממדינות שונות מסתערים על האש בכרמל. מחמם את הלב היה לראות את התחממות היחסים, כביכול, עם כמה וכמה מדינות, בצל הלהבות. עתה, משכובתה האש סוף-סוף, ואנו עדיין מלקקים את פצעינו, מקווים בירושלים לפחות לרווח מדיני מן האסון.
בינתיים, כצפוי, מתחממות הלהבות בזירת הכנסת והתקשורת, בקרב הפוליטיקאים והח"כים, תוך הטחת ההאשמות וחילופי מהלומות מילוליות. משפריצים זרנוקי רפש איש על רעהו, אופוזיציה בממשלה ולהיפך. כרגיל, לכל אחד יש מה להגיד, כולם מבינים, כולם נבונים, כולם יודעים מה צריך לעשות, מנסים להרוויח נקודות על חשבון האסון והקרבנות.
פשוט - מביש.
אמרנו - רווח מדיני. הכוונה, למשל, להתחממות היחסים עם אירופה. זו אירופה שבפינות שונות בה, בבירות ובערים אחרות, רוחשים הגחלים האנטישמיים, מופצות דיבות אנטי-ישראליות, נערכות הפגנות פרו-פלשתיניות עם סיסמאות שקריות והסתה נגד ישראלים ויהודים.
אז נכון, מטוסי-הכיבוי שהגיעו במהירות מארצות כמו יוון, צרפת, גרמניה, ספרד ועוד, חיממו את היחסים ולו לרגע. הם השתתפו במאמץ ישראלי-בינלאומי להציל את הכרמל שלנו. היה זה בוודאי מחזה מרנין, לראות אליושין רוסי לצד בואינג אמריקני, מטילים מימיהם על האש.
אבל מכאן ועד דיבורים ריקים מתוכן על שיפור ההבנות עם ספרד או צרפת ועל ריכוך עמדותיהן כתוצאה מהאש בכרמל, ארוכה הדרך. הבה לא נגזים. נכון, אנחנו רוצים לראות מדיניות אירופית מאוזנת יותר כלפי ישראל, ומאבק נמרץ בגילויי האנטישמיות המתרבים. ואולם, בל נשגה באשליות. משק כנפי המטוסים שנשלחו מאירופה לא הוא שיחולל את התפנית. אירופה תוסיף ללחוץ עלינו, לוותר, להתקפל, לסגת, גם בחודשים הבאים.
אמרנו רווח מדיני - ומדברים על טורקיה. הטורקים שיגרו שני מטוסים להשתתף במאמץ הכיבוי. תודה רבה. אבל הטורקים היו ונשארו מזה למעלה משנה מלבי האש במזה"ת, כשהם מתחרים עם אירן האיסלאמיסטית מי ישמיץ יותר את ישראל וממשלתה, מי יצטייר יותר כעומד לצד הפלשתינים במאמציהם לכינון מדינתם.
האש בכרמל נוצלה כבר למגעים בין נציגי הממשלות הישראלית והטורקית. אבל ארדואן בשלו, בדרישת השחץ שלו להתנצלות על עצירת המשט הטורקי ומתן פיצויים למשפחות תשעת ההרוגים, בנוסף לעוד כמה דרישות מדיניות.
מקנן בלב חשש, ישנם סימנים, שממשלת נתניהו עלולה להיעתר לדרישותיה של אנקרה המקצינה, לעשות ויתורים, להשתחוות אפיים ארצה לפני הסולטן המודרני, למען התחממות מחודשת ביחסים, וכאות תודה על השתתפות הטורקים במאמץ הכיבוי.
יהיה זה משגה חמור. כל עוד ארדואן מושל בכפה בטורקיה, כל עוד נמשכת בחצי האי האנאטולי ההסתה המופקרת נגד ישראל והפקת סרטי דיבה נגדה, לא יוכלו היחסים לחזור לקדמותם. גם אין צורך בכך.
מיום ליום מתברר המשגה המדיני הטורקי בהתחברות לסוריה, לאירן, לחיזבאללה ובעויינות המופגנת לישראל. טורקיה רוצה לחזור לימי הזוהר שלה, ימי האימפריה העות'מאנית, אבל היא מאבדת גובה בזירה הבינלאומית.
אז תודה על המטוסים ששיגרו, אבל בכך אין די. דרושה התנצלות דוקא מצידה של טורקיה על ההסתה נגדנו שקדמה בחודשים רבים לפרשת המשט, שאף היא הייתה פרובוקציה מתוכננת.
אמרנו רווח מדיני - ומזכירים בהקשר לכך את הרשות הפלשתינית. ראש הממשלה נתניהו טילפן לאבו-מאזן, הודה לו על שלוש הכבאיות ששיגרה הרשות לכרמל. באמת מגיעה להם התודה. אבל האם עניין זה צריך לרכך את עמדתנו בנושאים רבי חשיבות, שנוגעים לעצם עתידנו, כמו הקמת מדינה פלשתינית עוד בטרם החל המו"מ, או המשך ההקפאה? יש לקוות כי ממשלת ישראל לא תרכך עמדתה בעניינים קרדינליים אלה.
חשוב לשמוע את הקולות העולים מתחת לפני השטח ובתקשורת הערבית ומאחורי מסך העשן שהתפוגג בכרמל. קולות של שמחה לאידה של ישראל, של אמונה שבשריפה הגדולה ובאזעקת הסיוע הבינלאומי הוכיחה ישראל את חולשתה, ולכן היא כבר אינה בלתי מנוצחת.
קולות שרומזים כי כדאי לצאת למערכה מחודשת נגדה ולהצית שוב להבה גדולה באזורנו, שבה אולי תישרף כליל המדינה היהודית. זאת בנוסף לעלילות וכזבים הרגילים בסגנון אלף לילה ולילה שהתקשורת הערבית משופעת בהם. למשל על כך שניסויים כימיים הם שגרמו לדליקה בכרמל, כשם שכריש ששיגר המוסד למימי שארם א-שייח שבמצרים הוא שגרם לבהלה בחופי סיני ולהברחת התיירים...
האש בכרמל כבתה, אבל הגחלים במזה"ת רוחשים ומאיימים. אנחנו רחוקים מלהוציא מתוק מהעז שחווינו מיום חמישי ועד יום שני, מהאסון הכבד שניחת עלינו ובאובדן 42 אחינו ובנינו היקרים. כיבינו לבסוף את האש בכרמל, אך הבה לא נשגה באשליות בעקבות המחוות המדומות של ידידים ועויינים. הבה נערך כבר עתה למנוע דליקות אמיתיות ומסוכנות נוספות, ובמיוחד שריפות שמנסים אויבינו להצית.

תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  07/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השריפות שלא כובו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"הצתה "יחד עם רציחות +גנבות+חי
ישע  |  7/12/10 15:50
2
אחימאיר לא שיך לשמאלני ערוץ10
אמיר 2008  |  7/12/10 23:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון זכאי
מאות דונמים של עצי יער ושדות עולים מדי שנה בלהבות    היערנים ושלטונות הביטחון יודעים מי המקור להצתות אבל קיים קשר שתיקה הגורם לחשוב כי מדובר ברשלנות של מטיילים
רמי הלפרין
העיתונאים הרבו להג ומלל חלול בימים של אסון לאומי    לא נשמעה בתקשורת אפילו דעה אחת המטילה אחריות על האזרח, פורע החוק    התנהלות אנשי האוצר היא למעשה התנהלות אחראית, בְּבואָה לשמר את כספי כולנו    אין צורך בוועדות - יש להחליט ולבצע!
אוריאל שטרית
אין לי בעיה עם לחם ושעשועים להמונים. זה חלק מקובל ואף רצוי באורח חיינו. אבל גם כאן נדרשת מידה של מינון ופרופורציה    נמאס לי לשמוע את המנטרה השחוקה על-ידי עורכי כלי התקשורת -"זה מה שהעם רוצה". בר רפאלי היא לא המודל הרצוי
מיכאל זץ
אולי אנחנו אשמים במחדלים הנוראים של שר הפנים באסון הכרמל כי אנחנו לא שומרים שבת    ציפי לבני או בנימין נתניהו - מה זה משנה בכלל?    שינוי שיטת ממשל והחמרת הענישה - מישהו חשב על זה?
מוטי קרפל
התודעה האמונית גורסת שעם שאין לו מדינה אינו חי חיים מלאים ואינו עשוי לעמוד במלוא המבחנים המוסריים, וממילא אין הוא עשוי לשמש בחייו מודל לשלמות מוסרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il