X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחזהו של אוריפידס בעיבודו של חנוך לוין הוא קלאסיקה טהורה מעדן, שכל בית-ספר למשחק בארץ דואג שתלמידיו יתנסו בשכמותו בית צבי עוסק בנושא לא בפעם הראשונה
▪  ▪  ▪
תיאטרון בשיאו ההסטורי [צילום: יח"צ]
תאורה מדהימה [צילום: יח"צ]

הטרגדיות היווניות הגדולות שכתבו אוריפידס, אייסכלוס וסופוקלס לא חדלות מלעלות על בימות תיאטרון כאן ובעולם. זהו נתח עסיסי שכל שחקן ושחקנית חולמים עליו. עוד יותר מאשר על שייקספיר. זהו תיאטרון בשיאו ההיסטורי. כאן הדם לא נראה אף פעם. על הרצח רק מספרת המקהלה (שבהפקה זו של בית צבי היא החלק המושלם ביותר בהצגה). הדרמה העזה מרוככת על-ידי שמירה על כללי הזהב של אחדות הזמן, המקום והמעשה. ולכן, יכולת ההבעה של השחקנים היא המשקולת שמטה את הציון לכאן או לכאן.
הבימאי יונתן אסתרקין המוכשר, משתמש באופן הצבתו את השחקנים ואת תנועתם כמו צייר קלאסי המקפיא אירועים היסטוריים מפורסמים. הוא "מצייר" את הסצינות בתנועה עשירה, כשהדמויות לבושות בתלבושות אותנטיות תקופתיות בעיצוב מאיה פלג. התאורה של זיו ולושין מדהימה בתיפקודה כמו בימאי נוסף, עם ההדגשים המפליאים היוצרים אווירה מיוחדת.
השחקנים הצעירים יפים והוגים בקולם הערב את הטקסט בצורה ברורה בהדרכת מרגלית גז. הסאונד המלווה בעיצובו של אבי אגבבה מעצים את הדרמה ברגעים הנכונים. הסיפור הטראגי של הנשים שנותרו לאחר נפילת טרויה, המשלמות בחיי בעליהן וילדיהן את תוצאות התאהבותו של פאריס, נסיך טרויה, בהלנה היפה, אשתו של מנלאוס מלך ספרטה - נוגע ללב, ולא משנה כמה פעמים ראינו אותו על הבימה.
מאי שרים היפה נפלאה כקסנדרה, כהנת ומגדת עתידות, ומרגשת בסצינה בה היא מנבאת לאגממנון את סופו הקרב מידי אשתו, כולל אותה, שבחר בה לחזור או-טו-טו ליוון כפילגשו. את תפקיד אודיסיאוס הערמומי, שהגה את רעיון הסוס הטרויאני, ממלאים לחילופין זוהר גלבוע ואביאל שיליאן - שניהם מרשימים בהבעותיהם ומשחקם. מורן זפרני הג'ינג'ית המצודדת מרשימה מאד במשחקה כאנדרומדה, כלתה של המלכה הקובה - היא לימור צרפתי, שבכייה נראה יותר כמו צחוק מאשר כאב.
מנלאוס, מלך ספרטה, שאשתו הלנה נטשה אותו בעבור פאריס - הוא אבירם בליך הסימפטי, חרף חולשתו כשהוא סולח לה על בגידתה, שהשיטה אלף ספינות למלחמה על טרויה. מעין טל, גילי פרי ונלי צ'רנוברוב, השבויות, העשירו את הבימה בשירתן, תנועתן והחן הרב שלהן.
לסיכום, הצגת "הנשים האבודות של טרויה" מציגה את הטיפלות שבמלחמות, שבסיומן אין מנצחים. כולם מפסידים, והמחיר הוא יקר, יקר מדי. דרמה מעולה לקהל שוחר האיכות, ולשחקנים ניתנת ההזדמנות להתנסות בתיאטרון בשיאו.

תאריך:  14/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשים האבודות של טרויה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ועדיין אלו סיפורים מפגרים  ל"ת
לעומת התנ"ך שלנו  |  14/12/10 18:20
2
הסיפורים אינם מפגרים, אך
עליס  |  15/12/10 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משרד התחבורה מפעיל ללא מכרז מוקד מידע טלפוני לתחבורה הציבורית    מלבד פגיעה בשירות ללקוח - המוקד פועל לפי כללים ישנים ולכן אינו מייתר את מוקדי המידע הקיימים של החברות הפועלות לפי כללים חדשים
ד"ר ליאור לבנשטיין
נוירוסטימולטור מושתל לשלפוחית השתן - האם בקרוב נוכל להציע לכולם?
רפאל בוכניק
היחלצותו הראויה לשבח של ראש הממשלה לגיוס סיוע בינ"ל בתחום הכיבוי האווירי, אינה מחפה על מה שעלול להיחשף כסוג של אטימות, באי "החייאת" מערך הכיבוי המוסק של חיל האוויר, כמהלך מציל חיים
עו"ד מיכאל טאוסיג
שינוי הכלל משום שהוא יגרום בדרכים שונות לפגיעה בהתנהגות האתית של עורכי הדין
שולמית קיסרי
האווירה בבית סרוונטס בתל אביב היא אווירה מחבקת    אפשר להשתמש בספריה גם אם אינכם תלמידים במכון ולהשאיל ספרים וסרטים    בספריה מתקיימים מפגשים עם סופרים ספרדים שספריהם תורגמו לעברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il