X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

האמריקנים, בנסותם לכפות עלינו את שיטת המו"מ ועל מה נדבר קודם, מתנהגים כמו שריפים במערב הפרוע, שם לכל דבר נמצא פתרון בתוך הקנה של האקדח. הזמנים הללו חלפו ואינם עוד. השריף ברק אובמה ושותפתו הילרי קלינטון חושבים שהכל ניתן לפתור ב"צ'יק". זה נדון לכישלון ידוע מראש. אי-אפשר להתחיל מו"מ קודם על נושאי הליבה. שיטה זו תביא בהכרח לפיצוץ השיחות עוד לפני שהחלו.
קיימת חלופה מעשית יותר, עם סיכויי הצלחה טובים יותר. ראשית יש לדון על נושאים שאין עליהם מחלוקת ולהתחיל ליישם את ההחלטות בשטח. גם אנחנו וגם הם, הפלשתינים. כך נבנה אולי תשתית התחלתית לשיחות ההמשך על בסיס של אמון שנרכש בין הצדדים. אין להגביל שיחות אלה בזמן ואין להדליף מהן דבר - וזה כולל את האמריקנים. לאחר מכן, על היסודות הללו ניתן יהיה לבנות איזשהו בסיס למו"מ אותו נרחיב לפי רוח הדברים. לא ייתכן שצד מן הצדדים יסכים לפתוח את כל קלפיו כבר בשלב הראשון. ואם השריף אובמה לא מבין את זה, אז אנו חייבים להסביר זאת לציבור האמריקני מעל ראשו של אובמה.
אך לפני הכל יש לפתור בעיה קשה הרבה יותר. עם מי אנחנו נדון ונסכם? - עם ההנהגה שנבחרה בבחירות חופשיות ודמוקרטיות, קרי - חמאס; או עם אבו מאזן, שלא מסכים לפנות את מקומו? לנו אולי נוח לדון עם אבו מאזן, אבל אין לנו רשות לדון על עתיד הפלשתינים בלי הסכמת רוב האוכלוסיה שלהם. אבו מאזן יכול לבחור אחת מהחלופות הבאות: א) להציג אישור מחמאס שהוא המייצג היחידי והמוסמך לשאת ולתת מטעמם של כל הפלשתינים; ב) להודיע שהוא מוותר על עזה וכי עזה היא ישות עצמאית; ג) ללכת לבחירות; ד) ללכת הביתה. אנו חייבים ללבן בעיה זו עוד בטרם אנו נכנסים לכל מו"מ. מו"מ לשלום לא מנהלים עם אופוזיציה.
אליהו ישי כראש ממשלה
אליהו ישי מנהל לנו את הממשלה הלכה למעשה. בכל מחלוקת על דרישות החרדים להטבות, ישי מאיים בהתפטרות ובריסוק הקואליציה. והמרן דרבנן שליט"א מגבה אותו אוטומטית. אינני מטיל ספק בגאון התורה בן ה-90 שאליו נכנסים ויוצאים רק המקורבים לו ביותר. הוא לא רואה טלוויזיה ואינני יודע אם הוא שומע רדיו או קורא עיתונים מחשש לבזבוז זמן לבטלה במקום ללמוד תורה ולכתוב ספרים. אז סביר להניח שהוא מתופעל על-ידי אינטרסנטים במפלגתו. אז ככה, המרן אינו ספרדי כלל, הוא אינו בא מגלות ספרד אלא מעירק. גם אליהו ישי שנולד וגדל בירושלים אינו ספרדי, וגם כרבו אינו דובר לאדינו כמו הספרדים הירושלמים (יוסי וחיים בנאי למדו לאדינו מהחברים ברחוב ואף-פעם לא טענו שהם ממוצא ספרדי). אבל נחזור לאיומים של ישי; כמה פעמים הוא יכול להשתמש ולהוציא לפועל את איומו? לא יותר מפעם אחת. לכן, על נתניהו להעמידו במבחן. אני בטוח ששס לא תמהר לעזוב את הפיטמה השמנה של חברות בממשלה. אם אליהו ישי יתפטר, ימצאו לו תחליף, או שהוא "ייכנע לציווי מרן". אך באיום הבא זה לא יעבוד. על נתניהו ללמוד איך מטפלים בסחטנים ולא לשלם שום כופר כדי לשמור על כיסאו.
על המפלגות הדתיות בכלל
עוד מ-1950 קיים קרע בין הממשלה לבין המפלגות החרדיות. אז דוד בן-גוריון הגדול לא נכנע לסחטנים, ושר הפנים התפטר (צירוף מקרים?). בן-גוריון הלך והיו בחירות חדשות (בהן שוב ניצח בן-גוריון בעקבות כך שהעניק לעולים החדשים שרק ירדו מהאוניות זכות לבחור לכנסת). מאז לא היה ראש ממשלה שלא נכנע לחרדים. ההבדל היחידי מאז לעומת היום, הוא שהחרדים עולים לנו יותר, משתתפים בעול המיסים והצבא פחות וחיים חיי טפילות. וכאזרחים נאמנים למדינה, רבים מהחרדים לא מכבדים את סמלי המדינה ולא עומדים דום ביום הזיכרון. גם כן יהודים...
ערוץ 2 עושה זנות מהפרוסטיטוציה
כשהייתי חייל הסתובבה שאלת בדיחה: "מה הבדל בין יצאנית לבין זונה?" - התשובה: "יצאנית זה מקצוע, זונה זה אופי". השבוע נודע לי שבין המשתתפים בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" יש אחד גמד וצמד תאומים (סליחה על הגסות, אבל לפני מספר שנים מת בברזיל איזה רופא שהיה מעוניין מאוד לקבל את המשתתפים הללו לידיו).
עד לפני כ-30 שנה, היו בארה"ב ובאירופה קרקסים נודדים וסביבם תמיד היו ירידים. ליד הקרקס היו מה שנקרא Side shows (תצוגות צד?) ובהן תמורת פרוטות יכול היית לראות בולעי חרבות; גיבור הנלחם עם דב; משפחת גמדים - אבא, אימא ושלושה-ארבעה ילדים, כולם גמדים שהתרוצצו, נפלו וצעקו לקול תשואות ההורים וצחוקם של הילדים (שלמדו שהשונה מאיתנו הוא נושא לצחוק); איש התמסח שהיה מקועקע מכף רגלו ועד לראשו הקירח; ו"שמשון אייזן" שהיה מכופף ברזלים בידיו וקורע שלשלאות פלדה עם שרירי חזהו; והגברת השמנה עם הזקן הארוך וגם מאדאם ג'ורג'ט שיושבת על האסלה חמש דקות מבלי לנשום.
שאלה בתחביר: מה זה קבורת חמור?
קראתי באחד העיתונים שאישור הגיור בצה"ל נקבר קבורת חמור, כי נתניהו החליט "לדחות את הדיון למועד מאוחר יותר". קרי - לקבור את הנושא. עכשיו לשאלה: האם קבורת חמור זה כשקוברים חמור? או שמא זה שהקברן הוא חמור? בעקבות דחיית גיור החיילים, לא הצלחתי להחליט מי כאן החמור.

תאריך:  15/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השריף אובמה, שר הפנים, זנות ב-2 וקבורת חמור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
שי אלבוגן
מה הייתי רוצה שתעשה לי ולנו השריפה הגדולה בכרמל?    התחושות אל מול הלהבות והשחור - למה הן יכולות להוביל?
ניר גלילי
יוסף קנדלקר
לכל קבוצה יש את הסלנג שלה, את השפה שלה
ניר גלילי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il