X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשלם מחירים מרחיקי-לכת! [פלאש 90/AP]
נתניהו יידרש לשלם מחיר עבור שחרור פולארד האין ממשלת ישראל מעריכה חייל שלה מספיק ע"מ לעשות צעדים, גם מרחיקי-לכת, למען שחרורו? החברה זקוקה למשהו משמעותי שיחזיר לה את מקצת האמונה שדברים יכולים להשתנות השבת גלעד שליט יכולה להיות הצעד הבונה הראשון
▪  ▪  ▪

ייתכן שדברים שהעליתי על הכתב, ירגיזו מספר לא מבוטל של אנשים. אבל אני אכתוב אותם בכל זאת ועם כאב לב גדול.
נתניהו ישלם מחיר
בימים האחרונים אנו שומעים את בנימין נתניהו מבטיח לעשות כל מאמץ לשחרורו של יונתן פולארד מהכלא האמריקני. שלא יהיה ספק בלבכם - אני בעד שחרורו. אבל כשאני שומעת שנתניהו מוכן לכל מאמץ, אני חושבת לעצמי עד כמה ירחיק-לכת.
שלא נהיה תמימים. בפוליטיקה אין מתנות ומחוות חינם. כלומר, נתניהו יידרש לשלם מחיר עבור שחרור פולארד. האם תהיה זו התחייבות להקפאת בנייה לעוד תקופת מה? האם תהיה זו פשרה על שטח טריטוריאלי שיוכל לקדם את המשא-ומתן ויוריד את ברק אובמה מהעץ הגבוה עליו נתלה? אני לא יודעת. אולם ברור לי שנתניהו יצטרך להתחייב לאובמה.
ריח לא טוב
פולארד היה מרגל. לא חשוב מאיזה מניע. כספי, גרידא? ציוני? העובדה היא, שאפילו יהודי ארה"ב אינם יוצאים מגדרם למען שחרורו. האמריקנים, גם היהודים שבהם, אינם סולחים על בגידה במולדתם. ישראל, מאידך-גיסא, דואגת ליהודים באשר הם. אבל מה עושה ישראל למען חייל שלה? האם באמת חיילי ישראל נלקחים כדבר מובן מאליו ולכן אין צורך למצוא פתרונות למען הצלתם? האין ממשלת ישראל מעריכה חייל שלה מספיק כדי לעשות צעדים, גם מרחיקי-לכת, למען שחרורו?
איני מזלזלת בצורך שלנו ביחסים הדוקים עם ארה"ב. אבל "מריח לי לא טוב" כאשר מדינאים שלי מוכנים "למכור" אידיאולוגיה למען האדרת שמם. שחרור פולארד (שהוא בעיה של ארה"ב) הוא רצון עז של סקטור בארץ, העושה הרבה למען שחרורו. ולכן, אני חושדת (וזו דעתי הפרטית בלבד) שזהו אתנן קואליציוני שמשלם נתניהו בעת הרוגשת הזו בארץ.
סדרי חשיבות פגומים
מעניין איך תיראה עסקה כזו בעיני יהודי ארה"ב, שתמיד נאמנותם הראשונה תהיה לארה"ב ולא לנו. ויותר מכך - שחרור פולארד בתמורה להתחייבות שקושרת את יהודי הגולה אלינו, יהיה חמור מאוד בעיניהם. מכל מקום - אני מעלה דברים אלה רק כדי להצביע על סדרי החשיבות של ממשלת ישראל.
ממשלה זו, נראה שהיא אטומה לכל הרחש המתרחש מתחת לאפה. החברה הישראלית, שמזועזעת כל פעם מחדש בשל מחדלי הממשלות, שמרגישה שכל אבני היסוד שבנו את המדינה הזו, הופכות לגלי אבנים פזורים, שסדקים רחבים מאיימים לבקע את אמות הסיפים של ההיכל המפואר שבנו הורינו וסבינו חרף מכשולים ששמו לנו משנאינו.
ארגון אחד חזק
החברה הזו זקוקה למשהו משמעותי שיחזיר לה את מקצת האמונה שדברים יכולים להשתנות. וכן, דווקא השבתו של החייל החטוף גלעד שליט יכולה להיות הצעד הבונה הראשון. שכן השבר של אי-החזרתו של גלעד מהווה שבר חמור מאוד בקרב הנוער. ואולי... אולי נוח לה, לממשלה, להנהיג עם שפל-רוח?
קוראים יקרים, כל הקבוצות הבודדות הקמות חדשות לבקרים כדי למחות על אסון או מחדל כזה או אחר, אינן משיגות את מטרתן. צריך לקום, סוף-סוף, ארגון אחד חזק. גוף אחד של הנהגה של צעירים א-פוליטיים - ואנחנו, ההורים, נתמוך מאחור. אני מאמינה, שהשבתו של גלעד תהיה הצעד הראשון.

תאריך:  23/12/2010   |   עודכן:  23/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחרור פולארד ושליט: עת תשלומים!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה המחיר ??????
חפץ חיים  |  23/12/10 16:58
2
ביבי כמו שאר הפוליטיקאים.מזלזל ל"ת
ענבל  |  24/12/10 07:14
3
עדיף
מני הזועם  |  24/12/10 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן לרר
קח איתך לדרך אנשים צעירים, כאלה שמאסו בפוליטיקה מבלי שלמדו להכירה    אנחנו, ואתה במיוחד, חייבים להמשיך ולהיות משוכנעים כי רובנו ממתינים שמישהו, מישהו כמוך, ישוב לדפוק על הדלת, ויקרא להם לצאת ולהילחם על העתיד; וכן, גם על השלום
גיא חזן
איך קורה ששוק המניות עולה והציבור מפסיד כסף?
נרי אבנרי
עם כל הכבוד למשפחת גלעד שליט, ויש כבוד, המאבק שלהם - בניגוד למה שהם טוענים - אינו מוסרי. הם ותומכיהם יגידו "ערכים", ואני אגיד: בדיוק ההיפך. הם יגידו לי: מי אתה שתקבע מה מוסרי ומה לא, ואני אשיב: מי אתם שתקבעו?
ציפורה בראבי
חברויות ברשת החברתית פייסבוק מסוכנות ופוגעניות הרבה יותר מהחיים שהיו פעם אמיתיים    התואר "איש השנה" של מגזין "טיים" קטן מדי עבור מארק צוקרברג, יוצר הרשת הזאת    הפייסבוק היפך ויצר את מה שהאנושות נלחמה עליו שנים כה רבות - שוויון אמיתי
עפר דרורי
מילת המפתח היא "הפרטה" כל מה שזז או עומד יופרט, הכסף לא חשוב, מה שחשוב הוא הוצאת השרות מהשוק הציבורי לרווחת בעלי הממון    זוהי אבן נוספת בחומה הנבנית והולכת בין הציבור הרגיל לציבור המדושן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il