X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ניסה בתחילה וינשטיין להיפטר מתיק פריאל הלוהט בטענה של חוסר ראיות בתקווה שכאשר יצוף סיפור העסקת העובד הזר אצלו ינהגו באותו אופן - סגירת תיק בשל אי-איתור העובד?
▪  ▪  ▪
וינשטיין. ניסה להיפטר מתיק פריאל [צילום: פלאש 90]

הנשיא ביל קלינטון רצה למנות את זואי באירד, במהלך כהונתו הראשונה כנשיא (1993), לתפקיד התובעת הכללית של ארה"ב. זואי באירד נאלצה לוותר על המינוי לאחר שהתברר כי העסיקה מהגרת לא חוקית ועקב כך לא תוכל לעבור בהצלחה את השימוע בסנאט האמריקני. מאז המקרה של זואי באירד נכנסה למילון הפוליטי האמריקני השאלה "האם יש לך בעיית זואי באירד", שאלה שהוצבה בפני מועמדים שונים לתפקידים בכירים בממשל האמריקני.
עיתון הארץ דיווח ביום שישי האחרון (24.12.10) כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, העסיק בביתו לפני מינויו ליועמ"ש עובד זר הודי לא חוקי. דובר משרד המשפטים אשר את העובדות. אלא שלמרות שמדובר בידיעה מוצקה ומאומתת היא לא תפסה את ראש הכותרות בכלי התקשורת ואף לא את תחתית הכותרות. למעט אתר News1, לא התכבד שום כלי תקשורת אחר ב"פולואפ" לחדשה המאד סנסציונית. הידיעה לא זכתה לאזכור באף תחנת רדיו או טלוויזיה, והארץ לא געשה. תחתוני ברלב וד"ר אינס מעניינים יותר, מן הסתם.
כל מי שקצת שכל בראשו אינו יכול להתעלם מהסיפור העיתונאי המדהים והאירוני שבפרשת וינשטיין והעובד ההודי הזר שבביתו, כאשר אותו וינשטיין סרב להיענות לבקשתה של נילי פריאל, אשתו של אהוד ברק, שהעסיקה עובדת זרה בביתה, לפטור אותה בקנס מינהלי במקום להעמידה לדין פלילי.
היה זה היועמ"ש וינשטיין ששלח את חוקרי משטרת ההגירה למבצע איתור ה"וירגיניה", אחרי שאשתו של אהוד ברק לא שמרה את מספר הטלפון של מי שניקתה את ביתה. היה זה וינשטיין, שעוד טרם שלח את פקחי יחידת עוז האמיצים לפעולה נועזת לאיתור ה"וירגיניה", סגר את תיק החקירה נגד פריאל בטענה שהעובדת הזרה לא נמצאה (אף כי העובדת הזרה אותרה בקלות על-ידי כרמלה מנשה) וזאת למרות הודאתה של פריאל כי העסיקה עובדת זרה ללא האישורים המתאימים. היה זה אותו וינשטיין שעוזרו, עו"ד רז נזרי, כתב לפריאל כי בהתאם להנחיות לפיהן פועלים גורמי התביעה ברשות ההגירה, נסיבות התיק בעניינה מצדיקות הגשת כתב אישום ולא הטלת קנס מנהלי ו"זאת מאחר שמדובר היה לכאורה בעובדת זרה שהייתה בעלת אשרת עבודה בענף הסיעוד, ואשר הועסקה במשך זמן ממושך יחסית בניהול משק בית".
האם ניסה בתחילה וינשטיין להיפטר מתיק פריאל הלוהט בטענה של חוסר ראיות בתקווה שכאשר יצוף סיפור העסקת העובד הזר אצלו ינהגו באותו אופן, סגירת תיק בשל אי איתור העובד? אין לדעת, אך סגירת התיק בתחילה על-ידי וינשטיין בגין אי איתור ה"וירגיניה" ולמרות הודאת גב' פריאל מעוררת תהיות קשות.
לדעת כותב שורות אלו פרשת העובד ההודי הזר של וינשטיין היא לא חמורה באופן המצדיק את התפטרותו של וינשטיין מתפקידו. כותב שורות אלו סבור כי בעבירות של העסקת עובד זר יש וצריך להסתפק בקנסות מינהליים ולא להטיל כתם פלילי על מעסיקי עובדים זרים. מדינה שהביאה לכאן עובדים זרים במספרים גדולים אינה יכולה להתחמק מאחריותה לפרנסתם על-ידי הטלת כתם פלילי במעסיקיהם.
באופן אישי הח"מ היה שמח אם יהודה וינשטיין ימשיך בתפקידו כיועמ"ש לאור העובדה הברוכה כי אל תפקידו הגיע מעיסוקו כעורך דין פרטי ויש באפשרותו לשנות את התנהלות הפרקליטות. ואולם מי שמיישם את הכללים ביחס לחקלאי קטן בערבה ומי שמתיימר לכאורה ליישם את הכללים ביחס לפריאלים, לבוהדנים, ליצפאנים (לעיתים לאחר פשיטות מתוקשרות של אנשי המשטרה) שידאג ליישם את הכללים קודם כל כלפי עצמו. זואי באירד הבינה את זה לפני עשרות שנים, השאלה היא האם אתה הבנת את זה אדון רז נזרי?
הפרשה היותר חמורה העולה מפרשת העובד הזר של וינשטיין היא שתיקת העיתונות והימנעותה לתת פומבי לפרשה. איך מצליח משרד המשפטים להשתיק סיפור עיתונאי מדהים? איך קורה שכלי התקשורת הפופולריים, מתעלמים מהסיפור העיתונאי הכל כך אירוני? על השאלות האלו חייבים לתת את התשובה עורכי כלי התקשורת שהתעלמו מהידיעה, אך ספק רב אם נזכה לתשובה.

תאריך:  26/12/2010   |   עודכן:  26/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתיקת העיתונות והעובד הזר של היועץ המשפטי לממשלה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי, ויינשטיין דווקא חייב
מאסתי בצביעות.  |  26/12/10 11:35
 
- וגם כשלא דיווח על עבירה דומה
בבית ויינשטיין  |  26/12/10 16:28
 
- יהודה ויינשטיין צריך להתפטר
אנדריי לה-מוסיה  |  27/12/10 01:54
2
בוינשטיין דבק רבב חייב להתפטר
שומר החוק   |  26/12/10 12:46
3
השחיתות "במיטבה"
אילן בר  |  26/12/10 16:34
4
וינשטיין הביתה! ל"ת
!  |  26/12/10 16:57
5
חייב להתפטר ושתיקת העתונות.
לעו"ד בקר  |  27/12/10 01:41
6
טעות בפנייתי לעיל צ"ל : נקר. ל"ת
לעו"ד יוסי נקר  |  27/12/10 01:56
7
למה 'עבירה מינהלית' בלבד ?
לעו"ד נקר  |  27/12/10 02:35
8
תמיהני על טיעוניך. הפלא ופלא..
לעו"ד נקר.  |  27/12/10 02:48
 
- פנה אליו דרך המייל
חבר של  |  27/12/10 17:28
 
- אנחנו מעדיפים שיפנו אליו כמו
שיגאל עמיר פנה  |  1/01/12 23:22
9
ברק גרם למאבטחי השב"כ
לשקר במ"י  |  15/03/11 15:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
ועדות חקירה היו פעם מכשיר חשוב לבירור האמת ולתיקון כשלים וליקויים, אבל במרוצת השנים הן הפכו לסוג מודרני של גיליוטינה בכיכר העיר. בכך שמנע את הקמתה של ועדת חקירה ראש הממשלה עשה טוב לדמוקרטיה ותרם לתיקון יעיל של הכשל במערך הכיבוי
אורה עריף כץ
ופרופ' שטרנהל חושב שבכלל הרוב בישראל מכתיב משטר עריצות
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות מותיר אחריו רושם של עשייה ברוכה ורבה. כדי להמשיך בביצוע מדיניות הסרת החסמים אותה מתווה השר ישראל כ"ץ, עליו לבחור בפרויקטור שיתמודד מול הביורוקרטיה וידע לקדם מהלכים
אברהם שרון
אדיסו פילס את דרכו בחיים החדשים, בארץ חדשה, שלא מסבירה פנים לאנשים שהגיעו מהארץ שממנה הגיע, כתינוק, עם הוריו. הוא נזהר לא להידקר מחודי גדר התיל שבה היו חייו כלואים, אבל לא תמיד הצליח. לפי סף הדמעה בזווית העין ידעתי מתי הוא נדקר
אריה אבנרי
תמונת המצב הנוכחית מעידה על כך שהחוק הישראלי שרוי במצוקה אמיתית. לעיתים נדמה ששיקולים פוליטיים ואולי גם אישיים הינם בעלי משקל לגבי קבלת החלטות בעניינם של הפרקליטים השובתים שהמשך השביתה נוחה להם    הערות אזהרה 76
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il