X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סיכם חקירת אורי בר-לב בשידור חי בטלוויזיה. הרצל שבירו [צילום: פלאש 90]
רחש-בחש וראש מח"ש
עו"ד הרצל שבירו מסכם בפרהסיה את תיק החקירה של ניצב אורי בר-לב - מול המצלמות מסיבת הפרידה של משה נוסבאום ודנה ויס לראש המחלקה לחקירות שוטרים בשידור חי לחזות בהפקר ולא להאמין

אחר-הצהריים, שבת, 25.12.10. ארזנו, חברי עו"ד יאיר רגב (סנ"צ בגימ.) ואנוכי את המזוודות ושמנו פעמינו, מאילת, ממלון "דן" המהודר לכיוון תל אביב. זה עתה הסתיים לו הכינוס השנתי של הפורום הפלילי, של לשכת עורכי הדין בישראל, באילת. מדי שנה נערך כינוס חשוב זה. מרתון דחוס ומדהים של הרצאות מאלפות, "מושבים", כינוסים, בתחום המשפט הפלילי בישראל. היה מרתק. היה מאלף. חברתנו, עו"ד רחל תורן - יו"ר הפורום הפלילי - הצליחה, כבכל שנה, לכנס מאות פרקליטים תחת קורת גג אחת. "פאנלים" מקצועיים בראשות שופטים מלומדים ופרקליטים בעלי שם, ותיקי ובכירי המקצוע, ידענים ממש, בהם בכירי פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל, מרצים ו"מרביצים תורה", בהתלהבות ובדבקות, במגוון נושאי המשפט הפלילי. תענוג צרוף.
חבל רק שלא ספרתי את המילים (הסיסמאות...?): "צדק", "מוסר", "ערכים", "כיכר העיר", "לינץ'", "משפט צדק", "עינוי דין", "עיוות דין", "אתיקה מקצועית", "אין הדלפות", "עובדים לפי החוק", "יושרה" "אחריות", "מקצועיות", "טוהר ההליך", "היעדר מניעים אישיים" ועוד ועוד. טמבל שכמותי. פשוט לא ספרתי, לא מניתי, כמה פעמים חזרו - שוב ושוב - על ביטויים אלו. פשיטא, כי לא ניתן היה - משכל אלו, נאמרו במאות ובאלפים. בלענו, יאיר ואני, את דברי המלומדים, בשקיקה ראויה.
האמת? - התאפקתי רק שלא לצחוק. ידעתי - כי במרבית המקרים - בסיסמאות עסקינן; במילים נבובות וריקות מכל תוכן; במימרות מן השפה ולחוץ. הרי בראש כרטיס הביקור שלי מתנוסס המשפט שאני כל-כך אוהב: "צדק הוא רק שם של כוכב". די בילד אחד רעב בעולם - כדי להוכיח זאת.

הכל הפקר

אז בפעם הבאה חברים, בכינוס הבא באילת, תביאו איתכם את קלטת השידור ותלמדו אותי את שלא לימדתם הפעם - הכל מותר - הכל הפקר - אין דין ואין דיין. מה שמותר ל"מולך" אסור על העבד. שיבוש מהלכי משפט - ממש. אכיפת החוק - היא אכיפה סלקטיבית. כל דאלים - גבר. אין הדלפות - יש רק מדליפים. הרבה מדליפים. הכמיהה לחשיפה - בתקשורת - משבשת כל דעה צלולה ומעבירה אותם על דעתם. רחש. בחש - ויחי ראש מח"ש (הבא...). מה שהיה הוא שיהיה. אין כל חדש תחת השמש. הכל הפקר. הכל מותר. גם הדם שהותר - מותר. מוזר - שהכל עוצמים עין ושותקים. דם. דם. דם. קולוסאום - על מרקע - והנה - השיטה. מחר - זה ייעשה גם לכם. תמשיכו לשתוק.

שידור חי

אז הסעתי את יאיר רגב לביתו ביבנה. פרק הוא את המזוודות והזמין אותי - בנימוס אופייני - לביתו, לקפה ולעוגה, בטרם אמשיך, רצוץ, לתל אביב. אלא שאז, ביקשנו לראות את "הופעת" ראש מח"ש, מר הרצל שבירו, ב"פגוש את העיתונות" עם משה נוסבאום ודנה ויס. באולפן, "מסכם" ראש הצוות החוקר, הוא ראש מח"ש, את תיק ניצב אורי בר-לב - סיכום בשידור חי.
תיק ניצב אורי בר-לב, בפרשת ד"ר אורלי אינס, מצוי על שולחנו של ראש מח"ש. התיק עודנו בחקירה. עין של פרקליט מלווה לא שזפה עוד את עבודת החוקרים. מטיף ראש מח"ש ביקורת נוקבת כלפי שוטרים "מתאמי עדויות", כתופעה מוכרת וידועה, מטיף נגד מפכ"ל משטרה לשעבר, רנ"צ אסף חפץ, שביקר את המפכ"ל המכהן. יוצא הוא נגד שוטרים ממשטרת מרחב ירקון, בפרשה חמורה. זועם נגד השוטרים הנוקמים מנהריה. בוכה, על ששוטר זוכה בבית משפט עליון בתיק אותו הוא רואה כ"הריגה" משהוכחה "הגנה עצמית". יוצא בביקורת כלפי השוטר שחר מזרחי ועוד - הכל בשידור חי.
אך בכך לא די. מחליט הוא לסכם את תיק החקירה בפרשת ניצב אורי בר-לב בפרהסיה. מול מצלמות. את סיכום החקירה הוא מעביר לאולפן. אל מול המצלמות. הוא - ראש צוות החקירה - כבר "מיצה" את ה"חקירה". הוא - ראש צוות החקירה - כראש מח"ש, כבר "יודע" מה ילד יום. הוא - מר הרצל שבירו - כבר עימת הכל בכל, ואימת מי דוברת האמת ומי השקרן, הוא כבר מנתח את ממצאי הפוליגרף. הוא מסכם.

שתיקת וינשטיין
שמע ושתק כהרגלו. יהודה וינשטיין [פלאש 90]

העיתוי: מוצ"ש - ערב יציאתו לגימלאות; המקום: משכן הטלוויזיה; האולפן; הדרך: מחדר החקירות לכולי עלמא, לעם ישראל - לשפוך דם בכיכר העיר. כך מתנהלת המחלקה לחקירות שוטרים. זן הדוגמה האישית של פרקליט מפרקליטות המדינה. כך זה מתנהל. כך הוא רוצה שיתנהלו הדברים. זה המסר שלו. ואני, טמבל שכמותי, לא לימדו אותי, בכל שנות לימודיי, גם לא בהרצאות הפורום באילת, שזו הדרך.
אם בהופעת האורח אדיר מילר, באילת, התפוצצתי מצחוק, אז אחרי הופעת האימים של הרצל שבירו ב"פגוש את העיתונות", פרצתי בבכי מר. אוי לנו, אבוי לנו, שכך מסכמים תיק חקירה - בפרהסיה, בטלוויזיה, בשידור חי.
והיועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה וינשטיין, המופקד על אכיפת החוק, שומע ושותק כהרגלו. העם קיבל את מנת הדם השבועית שלו - מתנת הפרידה מהרצל שבירו היקר - הפעם דמו של ניצב בר-לב - על מרקע - ושבע הוא לכמה ימים נוספים, עד לקורבן המסכן הבא.

תאריך:  27/12/2010   |   עודכן:  27/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רחש-בחש וראש מח"ש
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
גםאני ראיתי את שבירו,והתביישתי
זה היה מופע אימים  |  27/12/10 19:13
2
יהודים שתקו בדרכם אלי משרפות,
שתקו בוויסקונסין  |  28/12/10 00:02
3
הכול מתחיל מלמעלה
לייבלה  |  28/12/10 06:03
4
פישלר- מה מפריע לך?
מ. פלג  |  28/12/10 09:26
 
- מר מ. פלג את טועה ומטעה
פ י נ י  |  28/12/10 10:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לעיתים בגין חישוב לא נכון של חבות המס נוצר מצב כי אין מספיק כסף לשלם את המס, דבר המונע את קבלת האישורים לרישום בטאבו. האם רשויות המס יכולות לעקל את הכספים המצויים בנאמנות גם מבלי לתת אישורים לרישום בטאבו?
אברהם פכטר
העמדת חיילים לדין על פעולות בזמן מלחמה או מבצעים צבאיים בשטחי אויב, היא בלתי נסבלת ובלתי מוצדקת    בכל מלחמה או מבצע יש טעויות בשיקול-דעת, תוך להט הקרב, ועל טעויות מעין אלה לא עומדים לדין צבאי אלא לבירור פיקודי ולענישה פיקודית
עמוס גבירץ
לאורך כל השנים שבהן ישראל ניהלה, לכאורה, משאים-ומתנים לשלום עם הפלסטינים, למעשה היא עסקה בהרחבת מפעל ההתנחלויות    ממשלות ישראל שיקרו לפלסטינים, לארה"ב, לאירופה - ולנו, אזרחי ישראל    היום ברור שממשלתנו מעדיפה כיבוש על פני שלום
אברהם שרון
מסיבת יום-הולדת פשוטה, תקנית. לא קוסם. לא ליצן, למי יש כסף למותרות. אבל אי-אפשר לקיימה בלא מוצרי היסוד של ערכת יום-הולדת "לפחות כמו אצל יובלי". והקופה רושמת ורושמת, והמחיר עולה ועולה...
עדו בן-פורת
עדו בן-פורת משוכנע שברגעים אלו ממש, עמלים על שיר חדש שיופק לטובת השארתם בארץ של המסתננים הבלתי חוקיים    "השיר יסעיר את השיח הרדיופוני ויגיע גם למליאת הכנסת. ח"כים יזמינו ילדים תמימים מסודן שינפנפו בעלה של זית טרי ממקום מושבם ביציע האורחים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il