X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במערכות המודיעין במערב ובמדינות ערב, ברור כיום שנכרת הסכם סודי בין האויבים - הסוני-טורקי וזה האירני-שיעי במטרה לפלוש בו-זמנית לעירק עם צאת האמריקנים. עד אז, שתי המדינות הללו חייבות להוכיח לעולם הערבי והמוסלמי, עד כמה הן דתיות-אדוקות ובעיקר - עד כמה הן נגד ישראל
▪  ▪  ▪
ארדואן ואחמדינגא'ד[צילום: AP]

כל מי שמכיר את ההתייחסות החיובית הבסיסית בעבר של טורקיה לישראל, ואת ההתייחסות החיובית הדומה בעבר של האירנים אלינו ממשיך להיות מופתע מהמפנה החמור של מדינות אלו נגדנו בשנים האחרונות.
יש בינינו המאשימים בכך את האיסלאם הקיצוני, מאשימים בכך את ההתנחלויות, מאשימים את הבעיה הפלשתינית ומלחמתנו בטרור האיסלאמי, ופשוט לא מבינים שכל הגישה העויינת הזו של שתי מדינות אלו לא קשורה ישירות אלינו, אלא למאבק בעולם המוסלמי בין השיעים לסונים, ושאיפות איפריאליסטיות של אירן וטורקיה. האם מישהו בעולם שם לב למערכת הטרור הפנימית המשתוללת בעירק, בפקיסטן באפגניסטן ובאירן, בה סונים ושיעיים קוטלים במרץ ובאכזריות נוראית אחד את השני?.
הבעיה היותר גדולה באזורנו בעצם התחילה עם שאיפתה של אירן להתרחב לאימפריה פוליטית וכלכלית אשר תחלוש על כל המפרץ הפרסי מעירק ועד וכולל, סעודיה. למטרה זו הם מבקשים לקבל לגיטימציה בעיני כל ההמונים המוסלמים בעולם כמגיני ולוחמי האיסלאם. ולשם כך מה יותר פשוט מאשר להתייצב בחוד החנית נגד ישראל ולשתף פעולה עם סונים קיצונים כמו החמאס?.
מכיוון אחר, טורקיה הנלחמת בכורדים, חוששת כל הזמן מכך שהכורדים בצפון עירק יקימו בחסות האמריקנים מדינה עצמאית אשר תספח שיטחי מגורים בטורקיה. לכן, מאז הודיעו האמריקנים על כוונתם לעזוב את עירק (לפני כשנתיים), החל לפתע המסע הטורקי נגד ישראל שמקורו בניסיון נואש לשמור על הגמוניה במזרח-התיכון, להקים גוש נגדי לאירן השיעית ולמנוע התרחבות מרד הכורדים לקראת הכרזה על עצמאות עם עזיבת האמריקנים.
במערכות המודיעין במערב ובמדינות ערב, ברור כיום שנכרת הסכם סודי בין האויבים - הסוני-טורקי וזה האירני-שיעי במטרה לפלוש בו-זמנית לעירק עם צאת האמריקנים. על-פי התכנון אירן תכבוש ממערב את השטח העירקי הדרומי שהינו שיעי ברובו, וטורקיה תשתלט על צפון עירק, כולל אזור הנפט בכירכוך וכל האזור הכורדי. עד אז, כאמור, שתי המדינות הללו, טורקיה ואירן, חייבות להוכיח לעולם הערבי והמוסלמי, עד כמה הן דתיות-אדוקות ובעיקר- עד כמה הן נגד ישראל - "כובשת האדמות המוסלמיות הקדושות". כך הן מקוות להקהות מראש את הביקורת הקשה נגדן ברגע שיתחילו לטבוח בכורדים מצד אחד, ובסונים העירקים מהצד השני.
לסיכום ניתן להבין שמדינת ישראל אינה מהווה בכלל בעיה לארצות אלו, אלא פשוט הפכה לאובייקט להתלבש עליו ולנצלו למטרתן האסטרטגית-התעמולתית המכוונת לכיבוש עירק. יש להניח שגם בארה"ב הבינו שכל צחצוח החרבות האירני כלפי ישראל הינו אמצעי תעמולה ולא מטרה, והפיתוח הגרעיני באירן אינו מכוון נגד ישראל אלא בעיקר נגד מדינות המפרץ.
ממהלך זה בדיוק חוששת ארה"ב יותר מכל. הצעדים האחרונים לחימוש סעודיה, המאבק המתנהל נגד האיסלאם הקיצוני בכלל, ובמדינות המפרץ ובתימן בפרט מראים עד כמה הבינה ארה"ב שהאינטרס הראשי שלה הוא לא רק בפקיסטן ובאפגניסטן, אלא במדינות המפרץ. לכן היא מחזקת את בסיסיה שם ומעבירה את כובד המשקל של כוחותיה לאזור מדינות המפרץ. יש פה מקום לשער שארה"ב תאלץ לעכב את הנסיגה מעירק לעוד מספר שנים לא קטן - כל זמן שלהערכת ארה"ב ומדינות אירופה, עתודות הנפט הערביות במדינות במפרץ הפרסי ימצאו בסכנה.
טורקיה מנסה כיום להתחמש בכל כוחה. היא מנועה מלפעול בעירק גם בגלל קשריה לנאט"ו והאספקה הצבאית מארה"ב, אבל הבעיה הגדולה של אירופה וארה"ב (ושל ישראל) היא, דהירתו הסמוכנת של ארדואן לכוון האיסלאם הקיצוני. היאלא תישאר בגדר "זמנית", כי לא נראה שמישהו יצליח להחזיר בזמן את הגלגל אחורה, ולהפוך שוב את טורקיה לחצי חילונית.
טורקיה מיואשת מהמערב. היא יודעת שאירופה לא רוצה בה. היא מאמינה שהאלטרנטיבה כאימפריה איסלאמית קיצונית וחזקה ביותר יחד עם הנפט של כירכוך וחצי עירק תהפוך אותה לכוח משמעותי באזור. מכאן נובע הסיכון הרב למדינת ישראל ( והפיכתה של טורקיה לבת-ברית של האויב המסוכן שלנו - סוריה). סוריה מצידה מפתחת לאחרונה תלות רבה במים המגיעים אליה דרך טורקיה, ולכן יצירת גוש סוני חזק כנגד גוש שיעי (וכנגד ישראל) הינו החלום של ארדואן בתוכניותיו לעתיד .
בעוד שאנחנו מודעים לכך שארה"ב מחויבת לנטרל את ההתפשטות האירנית במפרץ הפרסי , אין כיום מי שיפעל נגד טורקיה ושאיפותיה המסוכנות כלפי ישראל. לכן על ישראל להתחיל ולתמוך בכורדים בעירק ולחמש אותם ולהדריכם צבאית. עשינו זאת בהצלחה בעבר ונוכל לעשות זאת עכשיו. מדינת ישראל חייבת להבהיר בכך לארדואן שהיא שחקן עיקרי באזור.

תאריך:  29/12/2010   |   עודכן:  29/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברית אירן-טורקיה - התוכנית האסטרטגית הסודית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טורקיה חברה ב-NATO-IMPOSIBLE
ראספוטין בן מדביד  |  29/12/10 14:55
 
- אבל המציאות חביבי..המציאות... ל"ת
wishfull thinking  |  29/12/10 16:45
2
הנשיא המוסלמי בבית הלבן דירדר
מומו  |  29/12/10 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גולן
בעיית מהגרי העבודה מאפריקה לישראל אינה רק של הימין הציוני בישראל אלא גם של השמאל הציוני
ראובן לייב
דב יודקובסקי, שהלך אתמול לעולמו, נמנה עם אחרוני דור הנפילים של העיתונות הישראלית. זו שהייתה ואיננה עוד    הפך את ידיעות אחרונות לעיתון המוביל בארץ    עבר למעריב יריבו בשל מאבק מתיש על הנהגת "ידיעות" - נקמה שלא צלחה
לאוניד נבזלין
לאוניד נבזלין, מראשי יוקוס, קיווה כי האמת במשפטו של מיכאיל חודורובסקי תצא לאור - אך התבדה    קיווה כי מדבדב יוכיח עצמו כנשיא - והתבדה    קיווה כי השופט יפסוק כחוק - והתבדה בשלישית    "ולדימיר פוטין אדם נלעג ומביש", כותב נבזלין ומקווה כי האמת תצא לאור וחברו מיכאיל חודורובסקי ישוחרר
מנחם רהט
פרופסור לפילוסופיה שעלה לשידור כדי לבזות את הרב שלמה אבינר, יצא ממנו נלעג ומגוחך    פרופסור אחר משווה את ישראל דהיום לגרמניה של 1932, והוא דווקא צודק, אבל בכיוון הפוך
ראובן לייב
היעדרו של מטף לכיבוי אש, אדישותו של צוות העובדים בקרונות הרכבת, וחסרונו המצמרר של צוות לטיפול באירוע-כוויות, לו היה מתרחש - רק מעידים שעדיין לא נלמד הלקח הנדרש מאסון השריפה בכרמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il