X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עברה חלפה לה שנה מאז מעצרו המתוקשר, המצולם והמשודר של ראש עיריית בת-ים שלומי לחיאני מה קרה מאז עם ה"מקרה הסגור והברור", ומה אפשר - אולי - ללמוד מזה
▪  ▪  ▪
המעצר המתוקשר של לחיאני [צילום ארכיון]

למשרד הפנים יש מכשיר נפלא לחינוך מחדש של ראשי רשויות מקומיות שחרגו מנהלים ועשו בכספי הציבור כבתוך שלהם. קוראים לזה "חיוב אישי". מינית מקורב לא ראוי למשרה שאינה ממש נחוצה? אין בעיה. תשלם על כך מכיסך.
כך למשל: ליאור קצב, ראש עיריית קריית מלאכי לשעבר, נדרש לשלם בחזרה לקופת העירייה 92,320 שקלים בגין תשלום שכר ציבורי למקורב פוליטי שמונה ללא מכרז ל"יועץ" לענייני יהודי אתיופיה. קצב סירב לשלם. העירייה תבעה אותו ובית המשפט פסק נגדו. כיום התיק מטופל בהוצאה לפועל.
ראש עיריית נהריה, ג'קי סבג, חויב לשלם 50 אלף שקלים לאחר ש"ניתב חלק מהכנסות העירייה שהתקבלו ממכרזים - בניגוד לכללים". הפרקליטות תובעת אותו. ראש עיריית חדרה לשעבר, נחמיה להב, חויב לשלם 35,725 שקלים לאחר שמימן בכספי העירייה חלק מתעמולת הבחירות שלו בשנים 1998-1997. ראש מועצת פקיעין לשעבר, סלים סעידה, רכש לעצמו מכונית שרד בעלות שחורגת בכ-25,000 שקלים מהסכום המותר. הוא נדרש להחזיר את ההפרש מכספו.
מכל אלה אפשר ללמוד, שראש ראשות מקומית שחורג מהכללים ומהתקנות, צפוי לסנקציה כלכלית מיידית. אבל, כדי להפעיל את הסנקציה הזאת, יש צורך בהוכחות, בתיעוד, בדיון מינהלי-משפטי מקיף ובקבלת החלטה שתעמוד במבחן החוק. אלה דרישות לא פשוטות.

הדרך לכתב אישום עוד לא החלה

במקרה של שלומי לחיאני, ראש עיריית בת-ים, רשויות אכיפת החוק בחרו ללכת בדרך אחרת. לפני שנה בדיוק התעוררנו למהדורת חדשות שבישרה שלחיאני נעצר באשמורת אחרונה, בעודו צועד את צעדת הבוקר שלו, לבוש באימונית ונעול בנעלי ספורט. במקום המעצר - שהתנהל לפי הדיווח "לאחר מעקב" - נכח צוות צילום של חברת החדשות של ערוץ 2. תוצרי המפגש הזה שודרו במהדורות החדשות, לרבות "טקס" החרמת הטלפון הסלולרי שלו בידי קצין משטרה.
  • לצפייה בווידאו של המעצר הטלוויזיוני - הקלק כאן
בדברי ההסבר נאמר כי לחיאני נחשד בעבירות מתחום טוהר המידות, בתחום התכנון והבנייה וכן במרמה, בהפרת אמונים, בגניבה בידי עובד ציבור, בעבירות הלבנת הון, בקבלת דבר במרמה ובהעלמת מס. בין היתר נטען כי לחיאני השתמש בבכירים בעירייה כב"אנשי קש" לצורך קבלת אשראי בנקאי, וכי מינה את אמו, העובדת בעירייה כעוזרת לגננת, למנהלת אגף בעירייה. בחקירה הסמויה, שלפי הדיווחים נמשכה יותר משנתיים, עלה חשד כי "לחיאני השתמש בעירייה ובוועדה המקומית לתכנון ובנייה להשגת רווח כספי לו ולבני משפחתו".
כעבור יומיים שוחרר לחיאני למעצר-בית בבית חמותו בפתח-תקווה. במילים אחרות, שופט סירב להאריך את מעצרו (בדרך כלל דבר כזה נובע מהיעדר תשתית ראייתית), אבל בכל זאת, הוא הוגלה מהעיר, ולמעשה, נאסר עליו, בצו שופט, להיכנס לבניין העירייה למשך 20 יום. מצעד של חוקרים נושאי ארגזי מסמכים צולם בפתח העירייה, כמקובל במקרים כאלה. בתקשורת צוטטו קציני משטרה שדיברו על "מקרה ברור וסגור" ועל "העמדה לדין בשבוע הבא".
עברה שנה בדיוק. מה קרה מאז? ובכן, מתברר שעל-אף ה"מקרה הסגור והברור", המשטרה עדיין לא העבירה את המלצותיה לפרקליטות. במילים אחרות, המסע הארוך בדרך להגשת כתב אישום, אפילו לא יצא לדרכו. ובמחשבה שנייה, אילו למשטרה הייתה תשתית ראייתית נגד לחיאני, מדוע לא פנתה לשר הפנים ולא הפעילה, לפחות, את סנקציית החיוב האישי?
ואגב, אמו של לחיאני מונתה למנהלת ענף בעירייה. לא אגף. ענף הוא יחידה זוטרה בעירייה, בדרך כלל, מנהל ענף זוכה לתוספת של כ-100 שקלים נטו למשכורתו, ואינו מנהל עובדים אחרים. זוהי דרגה המשמשת, בדרך כלל, למתן תוספת לעובדים ותיקים. אמו של לחיאני עובדת בעיריית בת-ים יותר מעשרים שנה.
שנה טובה.

פורסם במקור: Azgad.com
תאריך:  30/12/2010   |   עודכן:  30/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה למעצר המתוקשר של לחיאני - מה התפתח?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אכן כתובה מדוייקת ובזמן הנכון.
שליימה  |  30/12/10 14:56
2
קצב זכאי, טופז זכאי הירשנזון
אין עשן בלי אש  |  31/12/10 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונת מזן-עצמון
שטיחים מוסיפים לאווירת הבית, משרים אוירה חמימה ונעימה, ומעניקים לחלל העיצובי את האמירה הסופית. הם מפרידים בין חללים, משמשים כבידוד תרמי ואקוסטי, מדגישים אזורים מועדפים וקובעים את אופי חלל ביתנו. לפני שאתם רצים לקנות שטיח, הנה כמה עצות בנושא שמירה, ניקוי ותחזוקה של שטיחים
אברהם בן-עזרא
האחיזה בהיסטוריה של עם ישראל, עטור התהילה והאמונה, מאפשרת לנו לשרוד ולהתעצם, ואיננו חייבים להיות כאברהם אבינו "שהמציא את הגלגל"
דוד מרחב
הבעיה המהותית של אינטלקטואלים ישראלים שעדיין לא הצליחו להסיק את המסקנות המתחייבות מהסכסוך הציוני-פלשתיני היא חוסר היכולת להבין את מלוא מורכבותה של התמונה המזרח תיכונית. המזרח התיכון ככלל, והתנועה הלאומית הערבית בפרט, מתנהלים לפי טמפו שזר לחלוטין לחשיבה מערבית רציונאלית
רואי בר שדה
העצמאות של דרום סודן צפויה להשפיע על מערך הגורמים הבינ"ל - ארה"ב צפויה להחליף את הסינים כיבואנית המרכזית של הנפט בעוד שסין, מדינות ערב ואירן יהיו המפסידות הגדולות    המרווחיה הנוספת ממהלך עצמאות דרום סודן - תהיה ישראל שתזכה לשותפה אסטרטגית נוספת באפריקה
ראובן לייב
שנים-עשר אלף חסידיה של כת ה"אננדה מרגה" ההודית בארץ מאמינים שיוגה ומדיטציה הן התרופה לכל חולי במישור הגשמי, הנפשי והרוחני    פזורות הכת בארץ: בערים ובקיבוצים, והסניפים המרכזיים הם בירושלים, ברמת-גן ובחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il