X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבות דובר על תופעת "סיבוב הפרסה" של הפוליטיקה הישראלית; מבחינת הבוחר בארץ, מדובר בתופעה שלפיה "הצבעת ימין אך קיבלת שמאל" האזרחים מצביעים בעד אג'נדה ימנית ובוחרים בממשלות ימין בתקווה כי יהיה מי שישמע את "קול העם" בפועל, למרבה הצער, מועלים הפוליטיקאים בהבטחותיהם כלפי הציבור
▪  ▪  ▪
אז מה אם בחרת בימין, בכל מקרה תקבל שלטון שמאל... [צילום: AP]

בשנת 1977 זכה הליכוד בבחירות וקיבל 43 מנדטים לעומת 32 למערך. מאז, למעלה משלושים שנה, למעט השנים 1996-1992, מקבל הימין את תמיכת הציבור ונבחר שוב ושוב בבחירות. אלא שמסתבר שוב ושוב, כי "שלטון הימין" מתאפיין כשלטון כלפי חוץ בלבד; בפועל, מסתבר, כי באופן מעשי עדיין שולטות במדינה האליטות הישנות.
מי הן האליטות הישנות?
אליטה תקשורתית
: האליטה התקשורתית היא האליטה החזקה ביותר והמשפיעה ביותר. היא קובעת ומכתיבה סדר-יום תקשורתי; היא זו המעצימה נושאים שנראים לה, ומאידך-גיסא מעלימה נושאים שלא מתאימים לאג'נדה שלה. היא זו שלעתים רבות משפיעה ואף קובעת את התנהלותם של הפוליטיקאים הנבחרים.
אליטה אקדמית: האליטה המעצבת את פני המדינה ואת דור העתיד של המדינה. אליטה זו משפיעה על התכנים הנלמדים; היא יכולה להשפיע על ההסברה הישראלית בכינוסים בינלאומיים. האליטה האקדמית מעצבת תודעה מסוימת, על פיה יתחנכו ויחשבו עורכי הדין, המשפטנים, הכלכלנים, היוצרים, הדיפלומטים ואנשי ההסברה של דור העתיד.
אליטה משפטית: אליטה המכתיבה את המדיניות וסדר-היום המשפטי. היא זו הקובעת אלו נושאים להדגיש ואלו נושאים חשובים פחות. היא זו הקובעת באלו מגזרים יש לטפל ואיך; היא קובעת במידה רבה את דמותה של מדינת ישראל.
אליטה ביטחונית: למרות שלכאורה היא כפופה למדיניות הממשלה, היא עומדת במקרים רבים בפני עצמה - הווה אומר: היא זו אשר מייעצת לממשלה ולשר הביטחון על אסטרטגיות לחימה ומדיניות ביטחונית.
אליטה תרבותית: אליטה המשפיעה על דעת הקהל באמצעות תיאטרון, ספרות וקולנוע. האליטה התרבותית אחראית במידה רבה גם על ההסברה של מדינת ישראל כלפי חוץ - באמצעות הצגות, סרטים וספרים.

הממונים על "הטעם הנכון"

מדוע ממשיכים הפוליטיקאים מהימין לתת גיבוי לרשות השידור ה"ממלכתית", אשר במסגרת היותה "ממלכתית" ובמסגרת כספי האגרה שהיא גובה מהציבור, ממשיכה לזלזל באותו הציבור ונותנת במה רק למגישים מהשמאל, המייצגים רק את האג'נדה השמאלנית? מדוע ממשיכים הפוליטיקאים מהימין לתת גיבוי לתחנה כגלי צה"ל? תחנה המתוקצבת מכספי ציבור, האמורה להיות תחנה צבאית המייצגת את החיילים, אך בפועל הפכה להיות לתחנה המייצגת את השמאל הקיצוני ובכך מועלת בתפקידה ובמטרתה. במקום ליצור אלטרנטיבה בדמות רשת פוקס האמריקנית, הפוליטיקאים מהימין ממשיכים לשתף פעולה עם התקשורת השמאלנית, מנסים להתנחמד כלפיה, וזאת בתקווה נואשת כי כך ישתפר מעמדם בעיני קברניטי התקשורת, ששמו עצמם להיות הממונים על "הטעם הנכון".
בנימין נתניהו מגנה את דבריו של משה (בוגי) יעלון על ה"וירוסים משלום עכשיו"; טוען כי דברי אביגדור ליברמן נגד הטורקים "לא מייצגים את דעתו" - וכל זאת לא משום שנתניהו הזדעזע מכך - אלא בגלל שהתקשורת השמאלנית והחד-צדדית מזועזעת מכך! מאידך-גיסא, נתניהו לא מגנה את דבריו של אהוד ברק על המתנחלים המשולים ל"גרורות סרטניות", וזאת כיוון שהתקשורת לא דורשת זאת ממנו! כאשר רבנים הוציאו פסק הלכה האוסר על מכירה והשכרה של דירות לערבים, נתניהו גינה זאת כיוון שהתקשורת דרשה! מצד שני, נתניהו לא מגנה את החוק הגזעני של הרשות הפלשתינית, המיושם גם על-ידי ערביי ישראל על כך ש"כל המוכר את ביתו ליהודים דינו מיתה", וזאת כיוון ששוב, התקשורת לא דרשה זאת ממנו!
התקשורת, שאינה נושאת בשום אחריות על התוצאות העגומות שנבעו ממחדלי העבר שלה, הכוללות את האיתרוג העיוור של "הסכמי אוסלו", האיתרוג העיוור של הבריחה מלבנון והאיתרוג העיוור של הגירוש מגוש קטיף - ממשיכה ללחוץ ביתר-שאת על ממשלת הימין, כדי שזו תאמץ את "התוכנית המדינית" של התקשורת, שלמרות התוצאות העגומות שהביאה ולמרות חוסר האמון שקיבלה מהציבור, הפכה מבחינת התקשורת למעין תוכנית "משיחיזם עכשווי".
לתקשורת לא מפריעה העובדה כי נבחרי ימין מפרים את הבטחותיהם לציבור שבחר בהם; לא מפריעה לתקשורת העובדה כי נבחרי הימין מועלים במצע הבחירות אותו הציגו לבוחרים; לא הפריעה לתקשורת העובדה המדאיגה כי אריאל שרון רימה את בוחריו, ציפצף על משאל מתפקדי הליכוד, ובדרך דורסנית ולא דמוקרטית גנב מנדטים והקים את המפלגה המושחתת קדימה! כל עוד ילך בדרך השמאל, "הנאורים והליברלים" מהתקשורת יסלחו ל"מנהיג הימין" על כל השאר.

ועד העובדים המנהל

בכל מדינה דמוקרטית ומתוקנת מתחלפים הרכבי האליטות לאחר שמתחלפת מפלגת השלטון, וזאת על-מנת שמפלגת השלטון תוכל לבצע את מדיניותה ללא ניגודי אינטרסים מצד אותם אנשים המזוהים עם השלטון הקודם.
בארה"ב הדמוקרטית מתחלפים הרכבי השופטים בהתאם לאופי המפלגה שנבחרה - זהו מהלך מתבקש ומובן מאליו מבחינת השופטים עצמם. באירופה ישנם כלי תקשורת המזוהים עם השמאל הליברלי ומנגד, כלי תקשורת המזוהים עם המפלגות השמרניות. הוא הדין בכל הנוגע לאקדמיה במדינות אירופה ובארה"ב - יש קשת דעות רחבה המקבלת ביטוי ללא צנזורה וסתימת פיות. התופעה הפשוטה והמתבקשת הזו לא מתקיימת במדינת ישראל! כך קורה מצב בו ממשלת ימין שנבחרה, המבקשת לבצע מדיניות על פיה נבחרה - לא מסוגלת לבצע זאת עקב הלחצים הרבים הבאים מכיוון אותם מוקדי הכוח. למה הדבר דומה? כאשר נבחר מנכ"ל לעמוד בראש חברה ולנהל אותה, ומולו מתאגדת קבוצת עובדים שלא נבחרו, הדורשת להכתיב למנכ"ל את מדיניות החברה על-פי המודל של המנכ"ל הקודם, אותו מנכ"ל שלא נבחר. הייתכן מצב כזה? היוכל אותו מנכ"ל לתפקד? למרבה הצער, מצב אבסורדי זה לא תוקן במדינת ישראל.
במדינת ישראל מתנהל השלטון כמו בחברה הסתדרותית מסואבת ומושחתת של מפא"י, כאשר בפועל ועד העובדים (אקדמיה, בתי משפט, תקשורת) הוא המנהל האמיתי! זכורה עדותו של חיים יבין, כי לאחר הבחירות של 77' הוא חשש כי "בגין ישלח שוטרים לפנות את אולפני רוממה מהשדרים השמאלנים". אינני סבור כי יש לפעול למחיקה טוטאלית של כל סממני השלטון הקודם, אך מאידך-גיסא המצב השורר בישראל מייצג את הגישה הקוטבית השנייה - אין שום שינוי לאחר עליית הימין לשלטון! התקשורת, האקדמיה, מערכת המשפט, האליטה התרבותית והביטחונית, המייצגות את אותה אג'נדה שמאלנית שלא זכתה לרוב בבחירות - מנסות שוב ושוב ובצורה דורסנית ודיקטטורית לקבוע את סדר-היום של הממשלה שנבחרה על-ידי (על-פי דעת האליטות) "הציבור הנבער והאספסוף".
הפוליטיקאים מהימין, במקום שימשלו ויקבלו החלטות על-פי אמונתם ועל-פי המצע שהבטיחו לבוחרים - נבהלים מאותם מוקדי כוח והופכים למריונטות הרוקדות על-פי צלילי החליל של אותן אליטות שאיש לא בחר בהן.

נבחר ימין וימשול השמאל

גם השב"כ והמשטרה נגועים בפוליטיזציה; נערים ונערות אשר הפגינו נגד ההינתקות ישבו במעצר וגיוסם לצבא בוטל; לעומת זאת, הצעירים מהשמאל, המפגינים בצורה אלימה נגד צה"ל כל שבוע בבילעין ובנעלין, לא נעצרים על-ידי המשטרה והשב"כ, וממשיכים לבוא ולהפגין. אדרבה, דווקא המג"ד בורברג ש"העז" להנחות חייל שיירה כדור גומי במפגין על-מנת להרתיעו, נשפט בעצמו וזאת על-ידי עזרה רבה מצד ארגוני השמאל והתקשורת. הוא הדין ביחס שזכה לו חיים פרלמן, "המתנחל הדתי מתקוע", לעומת הסלחנות המופגנת כלפי אורי בלאו וענת קם.
הצעקה שיצאה נגד המדען הראשי של משרד החינוך, ד"ר גבי אביטל, על שהעז "לכפור בתורת האבולוציה", גרמה לגדעון סער, שר החינוך של ממשלת הימין, להיכנע ללחצי האליטה האקדמית ולפטר את המדען ה"סורר". מאידך-גיסא, מרצים הקוראים לחרם על מדינת ישראל ולחרם על האוניברסיטאות שמעסיקות אותם, ממשיכים לקבל את שכרם ולהיות מועסקים על-ידי אותן אוניברסיטאות. תמיכתו של גדעון סער בארגון "אם תרצו" אשר חשף את ההטיה הפוליטית בחוגי מדעי הרוח, היא צעד בודד ולא מספק מצד שר חינוך בעל אג'נדה ימנית.
כל עוד שורר מצב בו הימין שולט רק בתיאוריה, אך מעשית עדיין מהסס לשנות את הרכב האליטות ומוקדי הכוח במדינה, מהסס לגעת ב"היכל הקודש" של האליטות המאובנות במדינת ישראל - נמשיך, למרבה הצער, לחזות באותה תופעה החוזרת על עצמה: "להצביע ימין ולקבל שמאל".

צביעות מהולה בדו-פרצופיות

הוא הדין בכל הנוגע למערכת המשפט; לא סוד הוא כי ערבים וארגוני שמאל הפונים לבג"צ בתביעות נגד מתנחלים ונגד המדינה, עמדתם - ברוב מוחץ של המקרים - מתקבלת; לעומת זאת, כמה תביעות של מתנחלים ואנשי ימין קיבל בג"צ? מבדיקה סטטיסטית, המקרה הראשון (פניות של ערבים וארגוני שמאל) שואף ל-100%. המקרה השני (פניות של אנשי ימין ועמותות ימין) שואף ל-0%.
השרים שניסו לבצע רפורמות נדרשות במערכת המשפט, ניסו למנות לתפקידי מפתח אנשים מוכשרים ומתאימים, אך... אנשים בעלי השקפות השונות מההשקפות המקובלות במסדרונות בתי המשפט, הותקפו בברוטאליות על-ידי הגילדה המשפטית, הואשמו כ"מסוכנים לשלטון החוק", ואף נתפרו להם תיקים כדי להרחיקם מהתפקיד (זכור התיק שנתפר ליעקב נאמן בהיותו שר משפטים). "אנשי האור" בגילדה המשפטית, קבעו פה אחד: "אנחנו מעוניינים בשר שיהיה עושה דברנו וימנה את אנשי שלומנו", אמרו-וקיבלו את צחי הנגבי קצוץ הכנפיים עקב התיק הנוגע בענייניו, שהיה אז עדיין תיק פתוח.
חרם האמנים על אריאל חשף עוד חולי הנוגע לתיקצוב מוסדות התרבות על-ידי המדינה, וזאת כאשר אין לאותם אמנים שום מחויבות כלפי המדינה. אותם אמנים יכולים על-פי מצב דברים אבסורדי זה, להציג את הצגותיהם ולהקרין את סרטיהם בחו"ל - אשר רובם ככולם מציגים את מדינת ישראל כמדינה פשיסטית ומצורעת עם צבא של קלגסים; לגרוף את הפרסים על "יצירות המופת" שלהם, ואחר-כך במסגרת "מסע ההסברה החיובי" שעשו למדינת ישראל הם ימשיכו לקבל תקציבים מהמדינה. וכל זה קורה בתקופת הכהונה של ממשלה ימנית!
מח"ט הצנחנים חליווה, שאמר כי הוא "פשוט שונא ומתעב את מסלול ישיבות ההסדר", לא היה אומר את דבריו אילולא ידע את האקלים השורר בצמרת האליטה הביטחונית. כפי שאמרתי, האליטה הביטחונית משמרת וממחזרת את עצמה מאז ימי מפא"י ועד היום. הכמות הרבה של הכיפות הסרוגות מאיימת על ההגמוניה השמאלנית בצמרת הצבא ולכן היחס העוין להסדרניקים. לא מפתיע גם היחס העוין לו זכה הרב הצבאי הקודם רונצקי, שהואשם כי הוא "מתערב ומעודד את מוטיבציית הלוחמים במקום שיתעסק בענייני כשרות וגיור". לא מפתיע היחס העוין של עיתונאים ופרשנים כלפי ישיבות ההסדר ומגזר הכיפות הסרוגות. האליטה הביטחונית מעדיפה קצינים דתיים בסגנון הפצ"ר אביחי מנדלבליט, הנלחם לשפוט את חיילי צה"ל על "נוהל ילד". קצינים בסגנון אלעזר שטרן, שרדף בצורה בולשביקית חייל שסירב ללחוץ יד לרמטכ"ל הגירוש דן חלוץ. השמאל מעדיף קצינים דתיים בסגנון יאיר נווה, שהיה ממונה על גירוש היהודים מגוש קטיף, לכן גם לא מפתיע כי ברק בחר בו להיות סגן הרמטכ"ל החדש.
דבריהם המאתרגים של עיתונאים על כך ש"עושים על חליווה עליהום, וכי הוא קצין דעתן אשר רק הביע את דעתו", הם לעג לרש וזלזול באינטליגנציה. אדרבה, היכן היו אותם עיתונאים כאשר "קצינים דעתנים" העזו להביע את דעתם נגד ההינתקות ונזרקו מהצבא או נענשו ולא קודמו? מעניין שאז, הקצינים יחד עם התקשורת המאתרגת, הפכו לרובוטים ממושמעים במדים שחורים. פתאום כעת, כאשר עמדת המח"ט חופפת ותואמת לעמדת התקשורת, "העליהום עליו לא מוצדק"? האם שמעו אותם עיתונאים ופרשנים מאתרגים על המונחים צביעות ודו-פרצופיות?

תאריך:  02/01/2011   |   עודכן:  03/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצבעת ימין - קיבלת שמאל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם הצבענו ימין , אדון פרי ?
שלמה הלוי  |  3/01/11 12:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
לקצב האיש אולי נעשה משפט לוקה, אך לנשיאות ישראל ולעם, נעשה הפעם, ובדין, הרבה מן הצדק    לבית המשפט נמאס! והוא "השכיב על הקרשים" קודם כל, ובעיקר, את הארכי-פרקליטים וגם את הפרקליטות, היראה מפניהם
יהודה קונפורטס
אחרי הגל העכור בעקבות פרשת קצב שליוותה אותנו במהלך כל סופהשבוע האחרון הגיע הזמן לסיכומים. להלן מספר תובנות שנועדו לעשת מעט סדר במבול המלל, המידע, הסיסמאות והספינים שנחתו על ראשינו מאז פרסום פסק הדין ביום חמישי
מרדכי קידר
אנשי חיזבאללה הופכים בעצם הימים הללו את האזור הכפרי הסמוך לג'זין ל"שמורת טבע" גדולה שבה הם חופרים מנהרות שתשמשנה מחסני תחמושת וטילים, עמדות תת-קרקעיות לירי רקטות וטילים, ומתחם מבוצר שיעכב וימנע תנועה צה"לית צפונה
מאיר גלבוע
כשלואיס ברנדייס אמר שאור החשמל הוא השוטר הטוב ביותר, הוא לא התכוון למנורות מסנוורות, שהיו מותקנות בחדרי החקירות, ומכוונות לעיני הנחקרים. הוא התכוון למתכון הטוב ביותר נגד שחיתות; מתכון, שאצלנו לא מרבים להשתמש בו
נחמן פביאן
לפי התחזיות, במקרה של רעידת אדמה עלינו להתכונן ל-160 אלף הרוגים, ל-36 אלף לכודים, לכ-90 אלף פצועים, לכ-400 אלף עקורים מבתיהם, ולנזקים ל-130 אלף מבנים בדרגות שונות    ד"ר אפרים לאור מייעץ לערים ולממשלות ברחבי העולם, ובכלל זה לממשלת ישראל, בכל הכרוך בניהול אירועי חילוץ והצלה בזירות אסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il