X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ג'קי. התחת שלו במים [צילום: פלאש 90]
מביך, עילג ובור: ככה מייצג אותנו ג'קי מהאח הגדול
אמנם חבריו לבית בחרו בו כדייר "הכי ישראלי", אבל ניב שטנדל חושב שמדובר באדם חביב אך מאוד ילדותי, נאיבי ועילג. יותר חשוב - ג'קי הוא סמל לחברה של אנשים שלא מתביישים בבורותם, ואפילו משתמשים בה בלי בושה כדי לדחוף את עצמם קדימה

נדהמים צפו דיירי בית "האח הגדול" במסך הטלוויזיה בחברם הנופש בספרד. חלקם סכרו את פיהם בידם. חלקם אחזו בראשם בהלם. ורק אני הבטתי במסך מבעד לאצבעות המליטות על עיני, קובר את עצמי בעומק הכורסה. כן, הייתי נבוך כמו אזרח ישראלי שערוותו התגלתה ברבים.
עלי להודות כי אני צופה בור, שהיתקלויותיו עם "האח הגדול" מקריות בלבד, ולא ידע מיהו ג'קי עד לפני ימים אחדים. חיבור של חיקוי (מוצלח, בדיעבד) של אלי פיניש ב"ארץ נהדרת" עם היתקלות מקרית שכזו בידיעה על שליחתו של הנ"ל לספרד הסתכם אצלי בתוצאה שלילית. בתחושה הדומה לזו שאני חש כאשר אני נתקל בעיתון או בטלוויזיה בידיעה על ישראלים גנבי ברזים בטורקיה, או על נוער פוחז במסעות בפולין. קוראים לזה כלימה. הייתי חייב לבדוק האם מדובר במעשה הרה אסון כמו שזה נשמע, ולצערי לא התבדיתי.

לא הישראלי המכוער

אני לא טוען שג'קי הוא הישראלי המכוער דוגמת אלה שהזכרתי. ככל שהתרשמתי, הוא לא. אבל אני די משוכנע שג'קי - החמוד, המקסים וכל כינוי אחר שתרצו להעניק לו, ושיהלום באותה מידה גור כלבים חינני (לא שאני משווה, חלילה. רק במדד החמידות) - הוא גם לא הישראלי המשכיל. או הישראלי הנאור. או הישראלי שהייתי רוצה שייצג אותי בתוכנית טלוויזיה מרכזית במדינה זרה.
בתחילה, עם מלמוליו העילגים הראשונים של ג'קי מול עמיתיו הספרדים, סיננתי "מגעיל" לעבר הטלוויזיה. לא התכוונתי אליו. התכוונתי למעשה הנבלה של מי ששלח אותו לשם, להתבזות קבל עם ועדה עם אנגלית קלוקלת מתובלת במילים עבריות (והרבה חן. חן של ילד בכתה ב', אבל חן). זה היה מעשה מכוער וציני, שבא לשים את המסכן ללעג רב-רייטינג, ועל הדרך להלבין את פנינו ברבים.
אלא שאז גיליתי כי האשם לכאורה בעמיתיו הישראלים של ג'קי, שבחרו אותו לישראלי הייצוגי בעיניהם (או, כפי שהוא הגדיר זאת - "פיפל הום יזראל נאמבר וואן מי יזראל יזראל יזראל"). וכישראלי הייצוגי, הוא שנשלח לייצג את מדינתו בגולה. ראשי הסוכנות מתהפכים בכורסאותיהם.
אז מה זה אומר עלינו, שג'קי הוא בעיני דיירי בית "האח הגדול" הישראלי הטיפוסי? ובכן, זה אומר בעיקר עליהם. הם ממילא לא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, מקסימום מיקרוקוסמוס של המגזרים "הצבעוניים" שלה. אבל הרייטינג של "האח הגדול" לא מאפשר הקלות כאלה. בכל זאת, יש כאן משהו מייצג. הרי מיליוני אנשים בוחרים לצפות בג'קי ובחבריו.
משתתפי "האח הגדול", אני מניח, רואים בג'קי את צדדיו הטובים. ככל שהתרשמתי, הוא בחור "חמוד", כאמור, משעשע ותמים (לכאורה בלבד - הבחור מצהיר על "תקיפותיו" הרומנטיות, הרחוקות מתמימות). לראות אותו מדבר עם הדג ברצינות שכזו, היה כמו לראות ילד מדבר אל הדובון שלו. גם אם ברור שהוא לא סבור שהדג אומנם מדבר בקול אנוש, הרי שהוא שיחק את המשחק בכזו רצינות, ללא צל של חיוך (לעומת התאומה שדיברה עם הדג אחריו), שקשה היה שלא ליפול בקסמיו - או לתהות אם מדובר באימבציל מוחלט.
יש בו משהו ילדותי, בעיקר בפני התם ובחוסר המודעות העצמית שלו (הוא משוכנע שהוא "אינטליגנט ברמות"), שנקשר מיד לאיזה טוב לב נאיבי. היינו שמחים לראות את עצמנו ככה, וכך שמחו לראות את עצמם דיירי הבית. בדרך, הם התעלמו מבורותו. מהעובדה שלא מדובר באדם חכם או משכיל במיוחד (וסלחו לי שאני נמנע ממכבסת מילים). ואני לא מדבר על חוסר השליטה באנגלית. אני מדבר, אם כבר נגענו בסימפטום השפה, על שרבוב המילים העבריות לאנגלית העילגת. זה לא מעיד על חוכמה יתרה.
וכאן מציבים הדיירים את המראה בפנינו - חברה שמגדלת, מהללת ומרוממת אנשים שלא מתביישים בבורותם. שבורות ובערות לא מהווים עוד מכשול להתקדמות בה. אבוי לחברה שזהו שגרירה בספרד.

כל ה-ZONE בכף-ידך
תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  05/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מביך, עילג ובור: ככה מייצג אותנו ג'קי מהאח הגדול
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ג'קי מנחם הנחמד, אבל...
יהורם  |  5/01/11 05:59
2
כמה טיפשות, בורות והתנשאות
ראה ולמד  |  5/01/11 07:14
 
- כמה קישקושים כמה בילבולי ביצים
ד"ר דוליטל  |  5/01/11 12:25
 
- אשרייך "ראה ולמד"...
אני...  |  6/01/11 15:25
3
כל הכבוד למגיב מס' 2 ל"ת
ראיתי ולמדתי  |  5/01/11 08:42
4
כל התוכנית הזאת ביזיון
אלישמע  |  5/01/11 08:46
5
מר שטנדל....
אני...  |  5/01/11 09:43
6
להאשים רק את הפקת התוכנית
נסים גבאי  |  5/01/11 10:20
7
ניב הישראלי המכוער כנס
מיכה100  |  5/01/11 11:13
8
גיקי אינו מייצג ראוי. בושה למפ
ששושפרי  |  5/01/11 12:02
9
טלביזית זבל ימני במיטבה !
רק הליכוד יכול  |  7/01/11 19:12
 
- מה הקשר לשר החינוך יה טמבל
דן ה  |  9/01/11 20:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שחקני בית הספר למשחק ניסו להחזיר אותנו אחורה לימי הביניים, אך עשו זאת באופן קצת צורם כשמיזגו באופן מלאכותי בין עברית בת ימינו, עברית של שבת ופתגמים צרפתיים הזרים לאוזן הישראלית    התוצאה הסופית מלמדת על השקעה ראויה לשבח לצד הבטחות לעתיד מתיאטרון בהתהוות
אריאל מונין
רגע לפני שהבית נפגע מנזק המים, כדאי לבדוק מה מכסה פוליסת ביטוח דירה    האם חלחול מי גשם מכוסה בפוליסה? מה לגבי בעיות באיטום? וכיצד מתייחס הביטוח להצפה ממקור מים חיצוני?
אורן פרסיקו
החברה שהפיצה את גליונות ידיעות אחרונות בצפון תבעה את העיתון על סך 5 מיליון שקל ותקבל רק 120 אלף    השופטת רות רונן קבעה כי התובעים לא הוכיחו כי ביטול ההסכם על-ידי הנתבעת היה בחוסר תום לב והדגישה כי הוא התרחש לאחר "סדרת ליקויים" מצד המפיצים
עדי פלאוט
לפעמים, עם כל הרצון הטוב ולמרות העבודה הקשה, העסק מגיע למצב של לחיות או לחדול, ובנקודה זו הוא נדרש לבצע שינויים מהותיים על-מנת לשרוד    איש העסקים עדי פלאוט מתאר את השלבים השונים שצריכים להיות בתוכנית הבראה שבנויה היטב (הכרה בצורך, מיפוי, תכנון ולבסוף יישום)
אורן אופק
כחודש-חודשיים לפני עונת החורף או האביב, בהן השכיחות לנזלת אלרגית גבוהה יותר, הטיפול ברפואה הסינית מתמקד במניעה, על-ידי חיזוק אנרגיית הכליות והצ'י המגן של הריאות באמצעות צמחי מרפא פעמיים ביום וטיפול בדיקור כל שבוע-שבועיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il