X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שהניע את שוקי ויטה להעניק ללקוחותיו של עו"ד יעקב וינרוט שומות מופחתות - לא היה גובה שכר הטירחה שוינרוט גבה ממנו, אלא עצם העובדה שעורך-דין בדמותו ובמעמדו של וינרוט טיפל בו והיה שותף סוד לענייניו האישיים הרגישים
▪  ▪  ▪
לא שיחד. עו"ד יעקב וינרוט [צילום: פלאש 90]
שוקי ויטה [צילום: בוצ´צ´ו]

שני עורכי-דין אדמוניים
עו"ד משה גולדבלט
הפרשיות המשפטיות של עו"ד יעקב וינרוט ועו"ד אליעד שרגא מזווית שונה: חובת הנאמנות הנמשכת של עורך-דין כלפי לקוחו
לרשימה המלאה

"חזקת החפות" ו"חזקת האינטליגנציה"
עו"ד אברהם פכטר
עו"ד יעקב וינרוט, בבקשתו להחיל עליו את חזקת האינטליגנציה, יצר או מתכוון ליצור פאזה חדשה של חזקה משפטית, שלא נשמעה ולא נלמדה עד עכשיו במערכת המשפט
לרשימה המלאה

עו"ד יעקב וינרוט מואשם במתן שוחד לפקיד השומה שוקי ויטה - בכך שהעניק לויטה טיפול משפטי בשכר טירחה מופחת, ובתמורה לכך קבע ויטה שומות מופחתות ללקוחותיו של וינרוט.
חוק העונשין קובע כי "עובד הציבור הלוקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו - מאסר שבע שנים". נשאלת השאלה: מה משמעות התיבה "בעד" המופיעה לעיל? התשובה ברורה ונקבעה באינספור פסקי-דין: "בעד" - פירושו שצריך להתקיים קשר סיבתי בין נתינת המתת לבין הפעולה של מקבל המתת.
ולענייננו, גם בהנחה שיוכח שוינרוט גבה מויטה שכר טירחה מופחת מצד אחד, ויוכח גם ששוקי ויטה קבע ללקוחותיו של וינרוט שומות מופחתות מצד שני - גם אז צריך שיתקיים קשר סיבתי בין שכר הטירחה המופחת שעו"ד וינרוט גבה מויטה לבין קביעת השומות המופחתות מצד ויטה. במילים אחרות, צריך להראות ששכר הטירחה המופחת הוא זה שהניע את ויטה לקבוע שומות מופחתות ללקוחותיו של וינרוט.
כך למשל, נניח לרגע שעו"ד וינרוט ושוקי ויטה הם אחים וכי וינרוט טיפל וייצג את ויטה - לא תמורת שכר טירחה מופחת אלא בחינם ממש. ובכן, הניתן אז לקבוע כי מה שהניע את ויטה לקבוע ללקוחותיו של וינרוט שומות מופחתות, הוא העובדה שוינרוט ייצג אותו בחינם? ברור שלא. שהרי ברור מאליו במקרה כזה, כי מה שהניע את ויטה לקבוע ללקוחותיו של וינרוט שומות מופחתות אינו העובדה שוינרוט ייצג אותו בחינם, אלא העובדה המכרעת של היותם אחים וקשר הדם ביניהם.
הנה כי כן, יש להתחקות אחר המניע האמיתי שגרם לויטה לקבוע ללקוחותיו של וינרוט שומות מופחתות. וכך, נשאלת השאלה: אילו וינרוט היה מייצג את שוקי ויטה תמורת שכר טירחה מלא - האם במקרה כזה היה נעלם המניע של ויטה לקבוע ללקוחותיו של וינרוט שומות מופחתות?
התשובה לכך היא שלילית. המניע לא היה נעלם, ולפחות קיים ספק ממשי בעניין זה. כלומר, מה שהניע את ויטה לקבוע שומות מופחתות לא היה שכר הטירחה המופחת שוינרוט גבה ממנו, אלא עצם העובדה שוינרוט, בכבודו ובעצמו, טיפל בו.
במילים אחרות, המתת של וינרוט במקרה זה לא היה כסף או שווה-כסף, אלא... וינרוט עצמו. וינרוט נתן כאן את עצמו, את המוניטין שלו, את המותג שלו וזה היה המתת הייחודי שויטה קיבל ממנו.
בעניין זה אין לנו אלא לפנות ללא אחר מאשר לכתב האישום נגד וינרוט - שם מתארת התביעה את וינרוט כך: "כישוריו ולקוחותיו, כפי שהציבור התוודע אליהם במהלך השנים, העניקו לנאשם 2 (לוינרוט) מוניטין רב, והפכוהו לאחד מבכירי עורכי הדין בקהילה המשפטית".
עינינו הרואות: וינרוט, כפי שהוא מתואר כאן על-ידי התביעה עצמה, הוא הוא המתת שויטה קיבל ממנו, ואילו שכר הטירחה המופחת - גם אם היה כזה - אינו אלא דבר שולי ואגבי שלא השפיע על שיקוליו של ויטה אם להעניק ללקוחותיו של וינרוט שומה מופחתת.
ובכלל, ניתן להרחיק לכת ולקבוע, שהטיפול המשפטי שמעניק עורך-דין, באשר הוא, ללקוח, הוא לפעמים כה אישי וכה קריטי ורגיש - עד שניתן לומר כי מה ש"משתלט" על מערכת היחסים וקובע את טיב הקשר ההדדי שבין לקוח לעורך-דינו - אינו גובה שכר הטירחה, אלא עוצמת הרגישות האישית, ולפעמים גם עצם הסודיות, של העניין המסוים שעורך-הדין מטפל בו עבור הלקוח. ומקל וחומר הדברים כאשר הלקוח מטופל על-ידי עורך-דין רב-מוניטין הנמנה עם בכירי עורכי הדין בקהילה המשפטית.
ניתן, אפוא, לקבוע במידה רבה של ודאות כי מה שהניע את שוקי ויטה להעניק ללקוחותיו של וינרוט שומות מופחתות - לא היה גובה שכר הטירחה שוינרוט גבה ממנו, אלא עצם העובדה שעורך-דין בדמותו ובמעמדו של וינרוט טיפל בו והיה שותף סוד לענייניו האישיים הרגישים.
הנה כי כן, בהנחה שעצם הייצוג, ללא קשר לגובה שכר הטירחה, אינו מהווה מתת אסורה בדיני השוחד - המסקנה היא שעו"ד וינרוט לא נתן שוחד לשוקי ויטה.

תאריך:  05/01/2011   |   עודכן:  05/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינרוט לא נתן שוחד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף דעה שפויה, אבל.......
מתניה  |  5/01/11 13:14
2
גם קצב לא אנס ל"ת
nunu  |  5/01/11 13:36
3
הבעת דעה במהלך המשפט
נסיון להשפיע  |  5/01/11 14:02
4
יתרה מכך, קיום הספק הסביר
נחום שחף  |  5/01/11 19:30
 
- כבודו מתכוון שבארץ מזכים חשוד
מחמת הספק?   |  6/01/11 02:15
5
חנן וייס-אז עפ"י העקרון של
שכר מופחת  |  8/01/11 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בתערוכת "אורות וצללים", המתקיימת בבית התפוצות בתל אביב, נחשף לראשונה, בהרחבה ובהעמקה, עולמה המרתק של קהילה עתיקה, על כל גווניה התרבותיים, הכלכליים והפוליטיים    הפניית מבט לעבר הקשר התרבותי שבין המרחב היהודי והישראלי לבין המרחב הפרסי
מנחם רהט
הפעם הם משווים את החקיקה להגנת הדמוקרטיה הישראלית מפני הקמים עליה לחוקי נירנברג, ותורמים לזילות השואה    מי מעיתוני ישראל שכח לפרסם את גירסת צה"ל בקשר לעלילת הדם בבילעין?    ומדוע שכחו להזכיר בהספדים על מות השחקן שילוח את היותו פרו-פלשתיני?
אולק נצר
בהפגנה השבוע נגד הגזענות אמרו אנשי רוח מהשורה הראשונה דברים עצובים. אז נזכרתי שאתה, אברום בורג, ניסחת דברים דומים כבר בעבר. אתה, נסיך הציונות הדתית, אמרת ש"אם הציונות היום היא ארץ-ישראל השלמה... אני אנטי ציוני". אמרת דברים חשובים - ונעלמת. מה קרה לך?
ד"ר אורנה אבני
במקום בו עורכים משפטי-שדה, אין מקום לספקות, להרהורים, לשיקולי-דעת או, חלילה, למידה של רחמים    במונחים מעולמות תוכן אחרים, ניתן לומר שמדובר כאן בתופעות של "חשיבה קבוצתית"    בישראל 2011 מעדיפים לתת לגוסס לדמם לאט-לאט
דרור מורג
כפועל יוצא של הציונות עלינו, כאזרחי המדינה הציונית היהודית והדמוקרטית, לצאת נחרצות כנגד כל גילוי גזענות של כל אדם, כולל דברי רבנים קיצוניים. עלינו להקיא מתוכנו אנשים הפוגעים בלגיטימיות של המדינה הציונית בכל העולם ולמעשה מעודדים גילויי אנטישמיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il