X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ניתן לשנות אמוציות בקלפי המקבעות הידרדרות חברתנו לאחר הבחירות? בסה"כ ביקשתי שהעם יביע את המאוויים האמיתיים בבחירות דמוקרטיות אמיתיות
▪  ▪  ▪
הפוליטיקאים היפנטו? [צילום: AP]

מצבנו הפוליטי המשליך על חיינו במדינה הזו מוגדר וברור לחלוטין. הכל מתועד בכנסת, בממשלה, בבתי הכלא, ובבתי המשפט. כבר מזמן אין מי שיסיט את האמת הזו מעל פנינו, וכך סותם על כך את הגולל טמטום העם המקבע מציאות זו.
מי שעוקב אחרי ג'קי בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" מלגלג מחד ויודע עם כל הצער שבדבר שלמעשה ככה אנחנו באמת. אין ספק שרבים מהקוראים יעוטו עליי כבר בשלב ראשוני זה של קריאת הדברים, ובאמתחתם טענות קוטלות כמו:"תראה את הכלכלה החזקה שלנו". "תראה את הצבא הנהדר שלנו". "תראה את גאונינו בתחומים רבים שהגויים "מתים" שיעבדו לצידם". וכד'.
בכוונת מכוון לא התפארתי בשם אותם קוטלי דבריי על "תראה את הדמוקרטיה האיתנה והמערבית שלנו היחידה באזור מוכה הדיקטטורה שסביבנו", כי בדיוק על עניין זה עליתי לכתוב לכם כאן.
דמוקרטיה זו המהוללת מהפה ולחוץ לעוסה בפינו אחרי שהפוליטיקאים המושחתים והממולחים שלנו היפנטו אותנו בדרכים רבות ומגוונות לחשוב ולזמר כך.
כאן באה פנייתי אליכם לקראת הבחירות הקרבות, כאשר הרטוריקה הישראלית יודעת לספר ולהוכיח לנו שאין צורך להמתין לצורך כך 4 שנים תמימות: "אל תהיו אתם"!!. נשמע מפגר? "אל תהיו אתם"? אז מה נהיה, אתה?!
לא יודע איך תקראו לזה, אבל אני ואולי עוד מתי מספר במדינה שבעו נחת מלקבל שוב ושוב את גחמותיכם אשר מתבטאים במבחן התוצאה החוזרת והנשנית בבחירות לכנסת.
הש"סניקים יעוטו על הקלפיות כעדר שהרועה הגדול הצביע כיוונו, ובמגרפה ענקית חסרת טיפת מח מכוון יצביעו "למען מפלגתם ורבם". כל התרוצים העדתיים, הקיפוחים, הרדיפה וכו' יעשו שוב את שלהם, ולך דבר לקיר או לכותל כדי לשנות הרגל בהמתי זה. האם יש סיכוי לשנות מצב נתון זה? ממש לא. יתרה מכך: במקרה הטוב מאמר זה ודברים דומים לו לעולם לא יגיעו אל שכבת העם הזה לקריאה, ואם זה היה מגיע בדרך כלשהי... תרמתי להם עוד מנדטים...
על "הליכוד" אפשר לומר דברים כמעט זהים, אם כי המינון חייב להראות "חכם" יותר. כאן לכאורה כבר אין עדר המכבד ומחוייב לאדונו, אבל יש להם את הדבק התמידי שתמיד מתאחה ומתקשה לפני בחירות: "השמאל הוא גיס חמישי אוהב ערבים, וצריך לעשות הכל כדי לשמר בכנסת את אוהבי ארץ ישראל". המציאות לא ממש מעניינת אותם. זה שכבר שנים רבות אין הבדל אידיאולוגי בין ימין ושמאל מזיזה להם כמו השלג דאשתקד "בחישוב" סיכוייהם להישרד בשלטון.
זה שאריאל שרון מחץ את כל האידיאולוגיה במחי יד לטובת שמאל שמאלי יותר ממר"ץ, לא ממש נוגע לליבם. זה שבנימין נתניהו מציב מחד את אביגדור ליברמן הקיצוני ימני כמגן בנבחרתו, ומאידך מתחנן לאסאד, ארדואן ואחרים לשבת למו"מ שהשד יודע כמה הוא מוכן לתת להם בשל כך - ממש רחוק מהאנדרלמוסיה של תעמולת הבחירות הליכודניקיות המסורתיות. אז בואו ונדבר על בחירות דמוקרטיות בישראל המשקפות את רצון העם... לי זה נראה יותר כמו מלחמת יצרים של ילדים חסרי רסן המתנכלים לחברם בכיתה על לא עוול בכפו. את התוצאות מי ישורנו.
לפני שאכנס למפתן הצד השמאלי של המפה, כדאי להציץ לתופעת הימין הקיצוני, קרי - ליברמן. האיש חכם פוליטי בלתי רגיל, שהתאים עצמו מהר מאוד למציאות הישראלית. ליברמן יודע שקלישאות עוברות לסוחר בשוק, טובות ומשתלמות מצויין בקלפי. עם כל הידיעות הברורות ששלום תורם לכלכלה וכד' – מה יותר חזק מאמירת האמת שהערבים רוצים בחיסולינו? עם אמת כזו שאפילו אני אינני יכול לסתור עובדתית במסגרת השנאה התהומית סביבנו, קל לליברמן להתעצם מבחירות לבחירות, למרות הנזק האמיתי לישראל בתקופות שבין הליכה אחת לקלפי למישניה.
כאן מגיעים אנו לשמאל הישראלי: "העבודה" המתונה יותר, ו"מרצ" הנמרצת יותר לשמאל. השנים האחרונות שהביאו את המפלגות הללו לשכון באופוזיציה ו/או להזדחל כנגד עקרונותיהן לקואליציות - הותירו בהן רק צלקות. כי מה נותר לו לאדם המתוסכל מאשר לפעול בחוסר היגיון, מה גם שהוא חושב עצמו חכם מידיי מכדי לקבל טיפול פסיכולוגי?!
מפלגות השמאל מייצגות בשנים האחרונות מקבץ פעילים שכל אחד מהם רואה עצמו ראש ממשלה בפוטנציה. מצב מטורף זה אינו מקרין ואינו יכול להקרין אמינות.
השקט המדומה השורר במפלגות אלה בזמן זחילתן לממשלות הימין מותיר טעם מר המתפרץ תמיד לקראת הבחירות החדשות. או אז נזכרים שם נציגי המפלגות הללו להילחם שוב ושוב על מקומם בצמרת המפלגה, להזכיר לעם ישראל שהם האלטרנטיבה, ולפזר סיסמאות בגנות הריצה המתמדת למלחמות חסרות סיכוי להביא שלום אמיתי לאזורנו. ניתן בהחלט לקרוא לקול השמאלני הזה "קול קורא במדבר", חסר אמינות, מה שמקבע אותם להמשיך ולטחון עצמם לדעת במדבר הפוליטי.
אז נכון. בסה"כ ביקשתי בכותרת דברים אלה שהעם המטומטם המקבע טימטומו חזור והוכח בתוצאות הבחירות לכנסת, החי באמוציות ומיצים פנימיים, ישתחרר מהם ויביע את המאוויים האמיתיים שכולנו צופים בהם מתרחקים שוב ושוב כמאמר הפתגם העתיק: "טיפש אחד שזורק אבן למים, אלף חכמים לא יוציאוה"...
נו? היש סיכוי להוציא את האמוציות הללו מכל אחד מאיתנו למען בחירות דמוקרטיות אמיתיות?
לא ארמוז לכם מה דעתי בנדון...

לוחם צדק חברתי כנגד עוולות ממסדיות, מומחה תחבורה, אוהב את החיים - נשוי ואב לארבעה, שתי נכדות ואחד בדרך. אוהב את החיים בטרוף.
תאריך:  08/01/2011   |   עודכן:  09/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עם מטומטם, צא מהאמוציות לפני הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
חמאס נטל רשמית אחריות לפיגוע הירי בישיבת מרכז הרב    לאחר הפיגוע עשה חמאס שימוש בשם "גדודי חופשיי הגליל" כדי להסוות את מעורבותו    באופן דומה פעל חמאס בתחילת האינתיפאדה
רחל ארנפלד
החלטתו של בית הנבחרים האמריקני מן החודש שעבר קוראת לממשל "לא להכיר במדינה פלשתינית המוכרזת חד-צדדית" ולהטיל וטו על כל החלטה של מועה"ב של האו"ם ברוח זו שלא במסגרת הסכם שיושג במו"מ בין הצדדים    אך לא סביר כי החלטת בית הנבחרים תמנע מן הממשל להצביע בעד החלטה פלשתינית שתכריז כי ההתיישבות היהודית ביו"ש המערבית היא מכשול רציני לסיום העימות
נחמן פביאן
ספק רב אם פעילות של ארגונים שנועדה לשלול את עצם הלגיטימציה של מדינת ישראל ושל צבאה, יכולה להיחשב פעילות פוליטית לגיטימית אופוזיציונית במסגרת הדמוקרטיה הישראלית ולזכות בהגנתה    מכל מקום מדובר בסוגייה הדורשת דיון מעמיק ולא הסתפקות בהפרחת סיסמאות בנוסח "סתימת פיות"
מרדכי קידר
לפני מספר ימים יצאו מאות קופטים מכנסייה במרכז העיר אלכסנדריה, וכשהצטופפו ברחוב, התפוצצה בקרבתם מכונית תופת שהפילה בהם למעלה מ-20 הרוגים ועשרות פצועים
אברהם הללי
האם מעמדם של גרים שלנו כאן במובן המלה זרים בארץ, כמעמדם של ישראל כגרים במצרים?    מעמד הזרים מעסיק אותנו היום והעסיק אותנו בעת כיבוש הארץ בימי יהושע    שאלת הזרים כיום היא במחלוקת בקרב העם. ממדיה התרחבו בגלל שהגר הגר בתוכנו איננו מכיר בריבונות ישראל על אותו חלק מארץ ישראל ההיסטורית כמדינתו של העם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il