X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קולות ההפחדה "דה-לגיטימציה עלייך, ישראל" גוברים והולכים, ככל שמתמשך השקט בחזית הדיפלומטית, שהשמאל אינו יכול לשאתו סיקור כמה מסיסמאות ההפחדה הישנות שכבר יצאו מן השימוש שני הכיוונים בהם חוטאת התקשורת "כיבוש" או אנטישמיות?
▪  ▪  ▪
בתקשורת מבקשים ליצור תמונת מצור ובידוד [צילום: פלאש 90]

הסיסמה התורנית בשמאל היום היא ה"דה-לגיטימציה" של ישראל בעולם - שלילת זכות קיומה. פרחח אנטישמי פוגע ביהודי בעיר אירופית? הילרי קלינטון מעקמת פרצוף לנתניהו ומסבירה פנים לסלאם פיאד? בניו-יורק-טיימס אמרו לישראל "נו,נו, נו"? הכל מכונס תחת המכנה המשותף של הדה-לגיטימציה ומיוחס ל"כיבוש": בגלל הכיבוש העולם שולל את קיומה של ישראל.
קולות ההפחדה "דה-לגיטימציה עלייך, ישראל" גוברים והולכים, ככל שמתמשך השקט בחזית הדיפלומטית, שהשמאל אינו יכול לשאתו. אילולא נמצאה מדי פעם איזו מדינה דרום-אמריקנית שמעניקה הכרה חסרת משמעות בפלשתין בגבולות 67' - מושג בלתי קיים בחוק הבינלאומי - השמאל היה נשאר ללא אוויר לנשימה.
נפתח בסיקור כמה מסיסמאות ההפחדה הישנות שכבר יצאו מן השימוש.
"אדמה תמורת שלום"
זה התחיל בהברקה של היטלר "אדמה תמורת שלום": תנו לו את אדמת אוסטריה והוא ייתן לכם שלום. ומיד אחר-כך גם את אדמת הסודטים, את פראג, את חבל ממל ואת הפרוזדור הפולני, עד שבלע יותר מדי - התפוצץ, ופוצץ עימו את העולם.
אצלנו, מאז הניסוי בבני אדם הקרוי "אוסלו" שעלה ב-1,500 נרצחים יהודים וגם אלפי הרוגים ערבים, אין שומעים יותר "אדמה תמורת שלום".
"הכיבוש"
אחר-כך רווחה הסיסמה שכלכלת ישראל לא תוכל לעמוד על רגליה, כל עוד נמשך "הכיבוש". פרופסורים לכלכלה, טייקונים וכמובן הפוליטיקאים והתקשורת, כולם היו תמימי דעים שנוכחות ישראל בירושלים וביו"ש וכלכלה משגשגת הם תרתי דסתרי. עד שבא נתניהו והוכיח את ההפך.
זמן רב כיכב השד הדמוגרפי: עוד מעט קט, וכולנו נטבע בתוך רוב ערבי. באו יורם אטינגר וקבוצת מומחים אמריקנים וחשפו בנתונים שסיפקו הערבים בלופים, שהדמוגרפים הישראלים משום מה לא ראו או לא רצו לראות. הם גם פרסמו את העובדה המפתיעה, שהתהפכו היוצרות: הפריון הערבי הולך ויורד, בעוד הפריון של היהודיות - עולה! כך, לעת עתה, השד הדמוגרפי חזר לבקבוק.
"קרבנות השלום"
ניצלו בציניות גם את הטרור, את "קרבנות השלום" של אוסלו. אוטובוסים ובתי קפה התפוצצו בתל אביב? זה בגלל הכיבוש! וכאשר השיבו להם בסיסמה נגדית - "תנו לצה"ל לנצח", צחקו: האינכם יודעים את כלל הברזל שטרור אי-אפשר לנצח? שרון, כבר עם רגל אחת ב"מחנה השלום", נצרך לאובדן של עוד מאות נפשות יקרות, עד שהורה על מבצע חומת מגן ו...נתן לצה"ל לנצח.
"הלחץ האמריקני"
"הלחץ האמריקני" נחשב תמיד לסיסמה מנצחת. ללא בושה הזמינה התקשורת אצל אובמה את כיפוף ידה של ממשלת ישראל, וזאת בתנאים נוחים ללא תקדים, שכן הפעם ניתן ל"מחנה השלום" לנהל את העולם בחיבוק טרנס-אטלנטי: שלום-עכשיו (ישראל) מכאן, ו"שלום עכשיו" (אמריקה) משם. רם עמנואל ואקסלרוד, מראשי "שלום עכשיו" (אמריקה) שישבו ראשונים במלכות אובמה, הודרכו מכאן, מה ללחוש באוזנו. בתחילה, הניבה תנועת המלקחיים הבין-יבשתית הזאת פרי הילולים. נתניהו אולץ להכריז על "שתי מדינות" ולהקפיא את ההתנחלות לעשרה חודשים. אלא, העם האמריקני מאס באובמה והפחית מכוחו והעם בישראל - ובראשו הרוב בליכוד - עצרו את המפולת גם כאן. המקל האמריקני נשבר, לעת עתה לפחות, וראה זה פלא - השמים לא נפלו!
קם לו שמאלן בבוקר ומחפש את סיסמת היום בעיתון הארץ או ברדיו (והרי כל הרדיו - "שלו") - ואין! איך אפשר לחיות כך? לא ארכו הימים, וסיסמה חדשה נולדה: ההתנחלות וה"כיבוש" יגרמו לה, למדינת ישראל, לאבד את אופייה היהודי. אבל גם את ההברקה הזאת העם לא קנה, ובוודאי לא מאלה המצדדים ב"מדינת כל אזרחיה"!
נותרה סיסמת הדה-לגיטימציה, ועימה זעקת השבר - 'אנחנו מבודדים'!

אנטישמיות ישנה-נושנה

איך זה, שכל מטילי המרה השחורה המקוננים על בידודה של מדינת ישראל בעולם, שוכחים את ההקשר הברור כל-כך עם ה"דה-לגיטימציה" ההיסטורית של היהודי בעולם, זה אלפי שנים?

דוגמה נוספת: בארץ שהתה ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט הרוסי והאורחים הדגישו את התחממות היחסים בין המדינות. דנו בנושאים משותפים, ובין היתר הייתה אחדות דעים גם בענייני אירן. בעתיד הקרוב יבקר כאן גם נשיא רוסיה, צעד נוסף של התקרבות. לפי אתר "דבקה", ישראל הפגישה כאן חברים מוועדת החוץ והביטחון הרוסית עם הנציגות הקבועה של האוטונומיה של דרום סודן היושבת כאן בישראל. זהו אזור נוצרי העומד בסכסוך קבוע עם צפון סודן המוסלמי והוא רווי נפט. על-פי משאל העם האחרון, הוא יזכה בעצמאות וישראל סיפקה לו סיוע, כולל נשק.
כל זה לא דווח בתקשורת, וגם ביקור ועדת החו"ב הרוסית הוצנע, ומדוע - אם לא מפני שזה נוגד את תמונת המצור והבידוד שמבקשים ליצור?
בבניית דימוי הבידוד, הקרע עם טורקיה הוא נדבך חשוב, למרות שכל העולם יודע שרג'פ טאיפ ארדואן ומפלגתו אינם מחפשים אותנו דווקא, אלא יש כאן שינוי כיוון כללי - מן המורשת החילונית של כמאל אתתורק, בחזרה אל המורשת האיסלאמית. היחס לישראל הוא תוצאה ולא סיבה.
גם הסיפור הדרום-אמריקני אינו שייך כל-כך אלינו. בדרום-אמריקה בועטים בצפון-אמריקה ומתחברים לוונצואלה של הוגו צ'אווס שהכריז מרד על ארה"ב, וברזיל - בראש. המפנה הוא שמאלה, וההכרה הנומינלית במדינה פלשתינית וירטואלית מהווה חלק ממהלך שהוא בעיקרו אנטי-אמריקני. לא רק באירן קושרים את "השטן הגדול" עם "השטן הקטן". שוב ושוב אנחנו וארה"ב מוצאים את עצמנו - ביחד! ושוב: מדוע אין לכל זה ביטוי בעיתונות שלנו?...
בשנת 2004 נשפטו שני ישראלים בניו-זילנד לחצי שנת מאסר על ניסיון להשיג פספורטים בעבור המוסד בדרכי מרמה. התגובה הניוזילנדית הפתיעה בחריפותה. כעת נחשף בויקיליקס מברק של משרד החוץ האמריקני שלפיו רצתה ניוזילנד בסך-הכל להתקרב לעולם הערבי, כדי... להגביר את ייצוא בשר הטלה שלה לארצות ערב. כלומר: לא כיבוש, כבשים!
בטלוויזיה היוונית האשים המטרופוליט של פיראוס, סרפים, את היהדות העולמית בצרותיה הכלכליות של המדינה, ובין היתר את "הציונות העולמית" ואת הברון רוטשילד. שאל אותו המראיין: "אם כך, למה אינך מסכים למדיניות של היטלר? אם היהודים עושים את כל הדברים האלה, האם לא צדק ששרף אותם?" על כך השיב המטרופוליט: "אדולף היטלר היה מכשיר של הציונות העולמית, הוא מומן על-ידי משפחת רוטשילד למען מטרה יחידה, והיא - לשכנע את היהודים לעזוב את חופי אירופה וללכת לישראל להקים אימפריה חדשה... יהודים כמו רוקפלר, רוטשילד וסורוס שולטים על מערכת הבנקאות העולמית, השולטת על הגלובליזציה" (בשוליים נעיר, שרוקפלר כמובן לא היה יהודי).
וכאן יש לשאול את השמאל שלנו: האם גם זה - בגלל "הכיבוש"? או שמא אצל המטרופוליט וההמונים החשים כמוהו זו פשוט האנטישמיות הישנה נושנה, שגם אם (חס וחלילה) נשים קץ ל"כיבוש", תמשיך לבודד אותנו כפי שקרה בכל תולדותינו?
איך זה, שכל מטילי המרה השחורה המקוננים על בידודה של מדינת ישראל בעולם, שוכחים את ההקשר הברור כל-כך עם ה"דה-לגיטימציה" ההיסטורית של היהודי בעולם, זה אלפי שנים?
עוד מילה על הבידוד; יש המוני יהודים שבידוד אינו מפחיד אותם ובדברי בלעם "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" הם רואים ברכה ולא קללה. ואולי בזה טמון סוד המחלוקת המרה המפלגת את עמנו - בין המעלים על נס את הפסוק "העם לבדד ישכון" לבין המבקשים להעלים אותו?

חטאה של התקשורת

האם זה מקרה, שהתקשורת הישראלית כאן מבליטה ושם מצניעה? ומנין נובעת המגמה הזאת, אם לא למען המטרה הפוליטית של יצירת תחושת מחנק ובדידות, עד שישראל תיכנע לתכתיב הפלשתיני?

התקשורת חוטאת כאן משני כיוונים: היא ממעיטה בערכן של ידיעות חיוביות, המראות שאנחנו דווקא איננו מבודדים כל-כך; והיא מעלימה את העובדה, שלהרבה מן הביקורת אין כל קשר עם מדיניותה של ישראל ומעשיה ביהודה ובשומרון. והיא מתעלמת, בין היתר, מן הסיבה העיקרית, שימיה כימי עולם - האנטישמיות.
שתי דוגמאות, מדוע הפאניקה שהשמאל מנסה לזרוע מוגזמת:
ב-15.12.10 החליט הקונגרס האמריקני, בין היתר:
  • "...הואיל וממשלת ישראל הודיעה בבירור שתדחה הכרזת עצמאות פלשתינית חד-צדדית והדגישה שוב שאת הסכסוך צריך ליישב במו"מ ישיר, בית הנבחרים מחדש את התנגדותו החזקה לכל ניסיון להקים או לבקש הכרה למדינה פלשתינית מחוץ להסכם שיושג אחרי מו"מ בין ישראל לפלשתינים.
    בית הנבחרים מפציר במנהיגים הפלשתינים להפסיק כל מאמץ לעקוף את תהליך המו"מ, כולל מאמציהם להשיג הכרה במדינה פלשתינית מצד עמים אחרים, באו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים, בטרם ישיגו הסכם סופי עם ישראל. גם ממשלות זרות נקראות שלא לתת הכרה כזאת.
    בית הנבחרים קורא לממשל האמריקני לאשר, שארה"ב תשלול הכרה מכל מדינה פלשתינית שתוכרז חד-צדדית וכן תטיל וטו נגד כל הצעת החלטה במועצת הביטחון להקים או להכיר במדינה פלשתינית מחוץ להסכם שיושג במו"מ על-ידי שני הצדדים".
(אגב, בהחלטת הקונגרס הזאת מכונה אבו מאזן "מנהיג הרשות הפלשתינית", ולא "נשיא", כפי שעושים המתרפסים הישראלים).
נשאיר לקוראים לשפוט, איזה נושא ראוי יותר לכותרות בולטות - התפטרותה של מיקי חיימוביץ' מערוץ 10 או ההחלטה הזאת של הקונגרס האמריקני, אך מכל מקום: ההישג הבלתי רגיל הזה בקונגרס האמריקני מעיד על בידוד?
וגם זאת: מה חשוב יותר, שצ'ילה הצטרפה לברזיל להכרה סמלית במדינה פלשתינית בלתי קיימת או ההחלטה החשובה הזאת של הקונגרס? האם זה מקרה, שהתקשורת הישראלית כאן מבליטה ושם מצניעה? ומנין נובעת המגמה הזאת, אם לא למען המטרה הפוליטית של יצירת תחושת מחנק ובדידות, עד שישראל תיכנע לתכתיב הפלשתיני?

תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  12/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דה-לגיטימציה עלייך, ישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יפה דרשת,דבר דבור על אופניו. ל"ת
פלא יועץ  |  13/01/11 07:49
2
העצני-מאמר מצוין. יישר כוח.
ג. בן עמי  |  13/01/11 08:32
3
חד, ברור והגיוני - כרגיל
קורא מאירופה  |  13/01/11 10:52
4
השמאל לא ייתן לעובדות לבלבל...
ירון זכאי  |  13/01/11 12:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
החברות הישראליות שחתמו על הסכם עם הרש"פ לאספקת ציוד לעיר הפלשתינית החדשה התחייבו בהסכם שלא למכור תוצרת שיוצרה ביו"ש ובגולן    יש בכך פשיטת רגל ערכית גם אם אין עבירה ברורה על החוק
יגאל לביב
מתחדשים הכינוסים לעידוד השימוש בשפה העברית, מול תחייה בישראל של היידיש, תחייה מפתיעה    יש קשר בין התופעה לבין ייאושם של רבים מעתידה של המדינה    רמז להסבר: הציונות שוקעת בביצת הדיכוי והכיבוש
אולק נצר
"הפשיזם לא יעבור"? שלום עכשיו הכריזה בדומה לכך כשהיו רק 30,000 מתנחלים בגדה וברצועה    איפה היית ומה עשית/לא עשית כשאירועים חרצו את גורלנו "לשבט"?    נוכל לעצור את הפשיזם רק אם נהפוך את המאבק למשהו אישי, המבדיל אותנו מהמון החרצפים
אריאל שנבל
מה המשותף לאזרבייג'ן, למצרים, לפרו, לונצואלה, אלוזבקיסטן, לפורטו-ריקו ולרפובליקה הדומיניקנית? כולן נמצאות מתחת לישראל בכל ממד כלכלי או חברתי שתבחרו, ובכולן פועלת לפחות רכבת תחתית אחת
איתמר לוין
יצחק עמית כנראה שכח שהוא שופט עליון, שבכוחו ואף מחובתו להעלות את רף הענישה כאשר תקנת הציבור מחייבת זאת. במקום להעביר מסר חד-משמעי לרוצחים שמאחורי ההגה, הוא העדיף להיצמד לנורמות משפטיות יבשות. מה שאומר ביהמ"ש הוא: אחרי שיהיו עוד כמה עשרות או מאות הרוגים, נחמיר עוד יותר בענישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il