X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתיקת מנהיגי המדינה פוגעת במאבק נגד חברות הגז. חמור מכך, שתיקתם מעידה יותר מכל על חולשת ההנהגה בישראל. בעוד שנגיד בנק ישראל, אנשי ציבור ואקדמיה, הביעו עמדה ברורה, המנהיגים שומרים על עמימות מפחד השפעתם של בעלי ההון
▪  ▪  ▪
[צילום: יחסי ציבור]

רבות נכתב ונאמר בעד ונגד העלאת התמלוגים על הגז, כאשר המאבק הפך להיות אחד המאבקים הגדולים והמתוקשרים בחברה הישראלית, כנגד מדיניות ממשלתית רשלנית וחברות ענק שמנסות לנצל את הציבור. עיתונאים, פרשנים, מומחים ואפילו פוליטיקאים הביעו את עמדתם בנושא, כאשר נשמעו טיעונים בעד ונגד העלאת התמלוגים.
בעוד חברת הכנסת שלי יחימוביץ מהעבודה וחברי כנסת אחרים כמו יוחנן פלסנר מקדימה תקפו, באומץ יש לומר, את ברוני הגז ודרשו את העלאת התמלוגים, בוחרים חברי כנסת אחרים כמו יואל חסון מקדימה ושר התשתיות עוזי לנדאו מישראל בתינו לייצג את ברוני הגז, ומציגים טיעונים שונים ומשונים כנגד העלאת התמלוגים. מעבר לכך שמדובר בוויכוח שיעצב את עתידה הכלכלי של מדינת ישראל, מדובר גם על נושא מהותי לדמוקרטיה הישראלית, ולכן העובדה שדווקא מנהיגי המפלגות הגדולות בישראל לא מביעות עמדה ברורה בנושא, צריכה להדאיג אותנו אפילו יותר מתוצאות המאבק עצמו.
המנהיגים של שלושת המפלגות הגדולות בישראל, חוץ מליברמן שתומך בבעלי ההון, בוחרים לשתוק בסוגיית הגז שנמצא בכותרות של כל העיתונים, ובפתיח של כל תוכניות החדשות כבר חודשים ארוכים. אהוד ברק, למשל, מאז ההתפרצות של הנושא לאג'נדה הציבורית לא הביעה אפילו פעם אחת את עמדתו בפומבי, לא בתקשורת ולא בסיעת העבודה.
לא ברור כיצד מנהיג של מפלגה, שאמורה להיות המפלגה החברתית הגדולה של ישראל, מרשה לעצמה להתעלם לחלוטין מנושא חברתי מהמעלה הראשונה, שישפיעה על החברה הישראלית כולה בעשורים הקרובים. באותו האופן ולא פחות חמור מכך לא ברור כיצד ציפי לבני מנהיגת האופוזיציה, שמתיימרת להיות מנהיגה מזן אחר, גם היא נוקטת במדיניות השתיקה, בעוד חברים במפלגתה בוגדים באינטרס הציבורי ויוצאים כנגד וועדת שישינסקי.
האבסורד הגדול מגיעה אבל דווקא מראש הממשלה, שגם הוא למרבה הפלא, בחר עד היום לא להתייחס באופן ישיר לסוגיית התמלוגים, והתחמק מהצגת עמדה ברורה בנושא. ביבי בעקביות הטיל את האחריות על שר האוצר ועל וועדות חיצוניות, כשהוא מתעלם מהדיון הציבורי, ועושה הכול כדי לא להביע עמדה נחרצת, שמתבקשת ממנו כראש ממשלה יותר מאשר כל אדם אחר.
העובדה שהמנהיגים של המדינה שותקים פוגעת במאבק החברתי של האזרחים כנגד חברות הגז, אבל חמור מכך היא מעידה יותר מכל על חולשת ההנהגה והשלטון בישראל. בעוד שאזרחים רבים, כמו נגיד בנק ישראל חברים בוועדת שישינסקי ואנשי ציבור ואקדמיה, הביעו עמדה ברורה והחלטית כנגד הניסיון של ברוני הגז לכפות בכוחניות על הציבור את עמדותיהם, מנהיגי המדינה שומרים על עמימות בנושא, כי הם מפחדים מההשפעה שיש לבעלי ההון על מעמדם.
השתיקה הרועמת הזאת של מנהיגי המדינה, והיכולת של בעלי ההון להשפיעה על עמדות המנהיגים בישראל, היא דבר שצריך להדאיג כל אחד ואחד מאיתנו בין אם הוא תומך בהעלאת התמלוגים, או מתנגד לה.
במקום שהמנהיגים שלנו יפעלו למען העניין הציבורי ויציגו עמדה ברורה, הם נוקטים בעמדה רפויה ועמומה אל מול בעלי ההון, ומאפשרים להם לכן להטיל אימה על חברי כנסת וממשלה האחרים, ועל הציבור כולו. לבעלי ההון ישנם אינטרסים כלכליים רבים, ואם המנהיגים לא יעמדו היום וישמרו על האינטרס הציבורי, אז הם לא יעשו זאת גם במגוון של נושאים אחרים, ולכן חשוב שכל האזרחים ידרשו מהמנהיגים להביעה עמדה ברורה בנושא.
לבני, ברק וביבי נבחרו כדי לייצג את האינטרס הציבורי ולא את האינטרס של בעלי ההון, ולכן הם חייבים להביעה עמדה בנושא. גם אם הם חושבים שהעלאת התמלוגים תפגע באזרחים, עמדה שהיא כנראה שגויה, עדיף שהם יגידו את זה לעם ויסבירו את עצמם, מאשר שימשיכו לשמור על זכות של שתיקה, שלא מוקנית ולא ראויה לאלה שמתיימרים להנהיג את המדינה.

תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה המנהיגות במשבר הגז?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין מנהיגות.משלמים שוחד מכיסנו ל"ת
עבור הכיסא.  |  17/01/11 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הצעת החוק המוזרה של הממשלה: איך יכול המוכר להתחייב, שהקונה יבנה בתוך פרק זמן קצוב? המשווק הוותיק שרגא פריד חושף את מגרעות החוק    שרי הממשלה זורים חול בעיניים
רועי כהנוביץ
המשטר באירן, כמשטרים נוספים במדינות ערב השונות, צריך להבין כי גם ימיו הולכים ומתקצרים. חובה לזכור עובדה משמעותית אחת, לפיה באירן כ-70% מהאוכלוסיה הכללית הם מתחת לגיל 30, ומכאן שזיקתם לאידיאולוגיה האיסלאמית היא כמעט אפסית
ראובן לייב
ההיסטוריה וההיסטריה מתקופת המצור על ירושלים, בימי המרד הגדול של יהודה בשלטון הרומאי, רק חוזרות על עצמן    הפעם אמורים הדברים בפלג קיצוני של נטורי קרתא, שאנשיו מתיזים אקונומיקה על נשים לא-צנועות ואינם בוחלים, אפילו, להשחית קופות-צדקה, שעליהן מתנוססות תמונות רבנים ה"נגועים" בציונות
יובל אלעד
המגזר השלישי מתנהג כמו קאובוי במערב הפרוע. העמותות מתרבות בקצב מסחרר, הפיקוח עליהן הוא מינימלי, יש חוסר סדר, חוסר צדק וחוסר הגיון. הכסף שזורם גורם למדינה לנקוט בגישה של אי-התערבות מחשש לפגיעה בהמשך הזרמת הכספים
איתמר לוין
לאחר שהקים את "ישראל אחת" במקום מפלגת העבודה, חזר למפלגת העבודה וריסק אותה בבחירות, אהוד ברק מוכיח שוב שאין גבול לציניות ולאופורטוניזם שלו. ובידי האיש הזה אנחנו מפקידים את חיינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il