X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשבוועדת חוק חוקה ומשפט מתלבטים אם אפליה תהפוך ללשון החוק בכל הארץ או רק בגליל ובנגב, הצעת החוק לשוויון ההזדמנויות במקום מגורים משאירה סיכוי לדמוקרטיה
▪  ▪  ▪
הגזענות הפכה לאבן הבוחן האלקטוראלית

אפשר עדיין לעצור את ההידרדרות לתהום. אלו הם ימים קשים לדמוקרטיה הישראלית. יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ח"כ דוד רותם ויו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין מנסים להחליט איך ערך האפליה יכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. האם יהיה מותר להפלות אנשים בכל הארץ או רק בגליל ובנגב.
האם אפליית אנשים בקבלה למקום ישוב, תכנס לספר החוקים של "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", תהא חוקית בכל מדינת ישראל, או שמא תהא חוקית רק בחלקים ממנה. כשתהא הסכמה בין יו"ר הכנסת ליו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט יובא חוק-ועדות-הקבלה לקריאה שניה ושלישית.
העובדה שחוק וועדות הקבלה, שהוצע במקור על-ידי חברי כנסת מהאיחוד הלאומי, ישראל ביתנו, וש"ס (אורי אריאל, משה מטלון ויחצק וקנין) זוכה לתמיכה ולייצוג של ישראל חסון ושי חרמש מקדימה, מדגים הדבר איך הגזענות ושנאת הזר והשונה, הפכו ממליצות רטוריות של הימין הקיצוני והמפלגות החרדיות, לאבן הבוחן האלקטורלית, החל מהאיחוד הלאומי דרך ישראל ביתנו ועד קדימה.
מול גל גזענות ושנאה זה מחזירות סיעות חד"ש ומרץ את הצעת החוק לשוויון ההזדמנויות במקום מגורים של זהבה גלאון מהכנסת השש עשרה. החוק יאסור כל סוג של אפלייה של אדם בקבלה למקום ישוב מפאת מין, נטייה מינית, מעמד אישי, הורות, גיל, גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, השקפה, השתייכות למפלגה או משך שירות מילואים וגם יאסור לדרוש ממועמדים למסור פרטים אישיים כגון מידע רפואי, פרופיל צבאי ואף תאסור מימון מבדקים כאלו ואחרים על-ידי המועמדים.
בכל מדינה אחרת, הקוראת לעצמה דמוקרטית ואת ספר החוקים שלה מפאר חוק היסוד כבוד האדם וחרותו, הצעת החוק לשוויון ההזדמנויות במקום מגורים הייתה מיותרת. אבל הנורמות של היום וסכנת חוק ועדות הקבלה מחייבת את המחוקק לחוקק גם את המובן מאליו.
בשבוע הבא תובא הצעת החוק לישיבת השרים לענייני חקיקה. זה הזמן לשלוח לכולם תזכורת שישראל היא עדיין מדינה דמוקרטית ולקרוא להם לתמוך בהצעת החוק.

תאריך:  19/01/2011   |   עודכן:  20/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכת מנע לגזענות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עיקום המושג גזענות
אחד העם  |  20/01/11 14:31
 
- חופש ההתארגנות לא מכשיר אפליה
ihanuka  |  20/01/11 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
כיצד יכול ציבור חסר "בתים" ליהנות מנטיעות במקום-מגוריו, הרי אם שאגאל הצליח לצייר את היהודי "הנודד-עף", אז מדוע לא יעופו גם הבדואים במקום לגור על הקרקע, ומדי פעם ישבו בצל עצי הנטיעות שניטעו גם עבורם?
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק וחברי אגודת הסופרים העברים בסדר ט"ו בשבט יהודי-תרבותי ייחודי    פירות יבשים מכל הסוגים, פירות העונה בשפע, קטעים מן המורשת והמון שירי ארץ ישראל ושירי אהבת הארץ    "ארץ זבת חלב ודבש" בהחלט
יעלה רענן
השבוע נהרס הכפר הבדואי אל-עראקיב בפעם העשירית תוך חצי שנה    הממשלה מפעילה שם טרנספר אלים מהאדמות, כאשר הדיונים המשפטיים על הבעלות על האדמות עדיין רחוקים מסיום    מוכרחים לעצור את האלימות, מוכרחים לעמוד עם תושבי הכפר
נרי אבנרי
פיצול מפלגת העבודה - טרף לטורפים את הקלפים    בעיתונים קראנו כותרות עוינות על "החמקן", "משותף למשת"פ", ו"שוב אהוד ברח". והוא בסך-הכל ברח להם מהצלחת    על הבריחה הזו צריך לומר: גם אכל את הדגים הטעימים, וגם ברח מהעיר...
שולמית קיסרי
כמה מילים על מילת המפתח של היומיים האחרונים    על בעלי תכונות מסוימות, היושבים עכשיו בראש הפירמידה ובטוחים שזה לנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il