X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ייטב לו לאלוף י"ג, הלא הוא יואב גלנט, ללמוד מי"ג אחר, הלא הוא יעקב גנות, שמונה למפכ"ל, אבל ויתר על התפקיד בשל הביקורת שנמתחה עליו בגלל "כתם" בעברו - וכל זאת לטובת המערכת המשטרתית, שכה קרובה ללבו ועוד: כאשר אוסרים על פעיל הימין בן-גביר להתמחות במשפטים, אבל למחבל רוצח כן מתירים - זו אפליה, צביעות ופוליטיקה דוחה
▪  ▪  ▪
יואב גלנט. הביקורת לא מזיזה לו [פלאש 90]
יעקב גנות [צילום: פלאש 90]

   איתמר לוין
גלנט הגיש לביהמ"ש תצהיר כוזב

גלנט לא ראוי
איתמר לוין
העובדה שיואב גלנט הגיש תצהיר שקרי לבית המשפט, פוסלת אותו מלשמש כרמטכ"ל. יתר הפרטים שבחוות הדעת של המבקר רק מחזקים מסקנה זו
לרשימה המלאה

כאשר הודיע מפכ"ל המשטרה משה קראדי על התפטרותו בעקבות דוח ועדת זיילר, החליט השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, על מינויו של י"ג, הלא הוא יעקב גנות, לתפקיד מפכ"ל המשטרה. או אז קמה זעקה גדולה בקרב הציבור. "איך ייתכן", זעקו אנשים טובים, עם או בלי מירכאות, "שהשר ממנה למפכ"ל מי שבית המשפט העליון מתח ביקורת על התנהגותו?!".
תזכורת: ניצב יעקב גנות, אז מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, הואשם בעבירות שאין להקל בהן ראש כמו קבלת שוחד והתרועעות עם עבריין, אבל זוכה מכולן, בחלקן מחמת הספק, תוך ששופטיו שופכים עליו מים צוננים.
גנות, שהספיק להיפרד מהמחוז הצפוני, לקבל את דרגות הרב גונדר ולהתמנות לנציב השב"ס, נאות לקחת על עצמו את תפקיד המפכ"ל אמנם, אולם כשהביקורת הפכה לצווחנית וצורמת, הוא לא היסס להגיד לשר הממונה "תודה, אבל אני מוותר". זאת למרות שפורמאלית לא דבק בו כתם פלילי אלא מוסרי-ערכי.
כשבועיים לפני כניסתו לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, עדיין לא ברור אם י"ג, הלא הוא יואב גלנט, יאייש את כיסא החייל מספר אחת. לא ברור, כי מעל ראשו של גלנט מרחפים חשדות כבדים לביצוע עבירות שונות ומגוונות, מה שעלול למנוע ממנו את דרגות הרא"ל, שזו בושה כמעט כמו הבושה שהמיט עלינו ועל עצמו משה קצב, להבדיל כמובן.
ועכשיו בא הדוח הקשה שהעביר מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ליועץ המשפטי יהודה וינשטיין על התנהלותו ותפקודו של גלנט. בדוח זה קובע המבקר כי גלנט שיקר ביודעין ובמצח נחושה יותר מפעם אחת. נו...? לגלנט זה לא מזיז.
לו הייתי גלנט, למרות שהוא עדיין בחזקת זכאי כל עוד ערכאה שיפוטית לא קבעה אחרת, הייתי מעמיד את טובת צה"ל והמדינה לנגד עיניי לפני הקריירה והאגו האישי שלי, מתייחס קצת יותר ברצינות לביקורת המוטחת בי, ומודיע, כמו גנות, שאני מוותר על התפקיד, כדי שיהיה אפשר לבחור רמטכ"ל אחר, איכותי, כזה שיהיה סיפק בידו גם לבצע חפיפה ארוכה עם הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי.
אבל גלנט, כנראה, קורץ מחומר אחר: הביקורת לא מזיזה לו. הוא רצה להיות רמטכ"ל, מונה לרמטכ"ל ולכן גם יהיה רמטכ"ל. והמפסידים? כמובן אנחנו, אבל את מי זה מעניין היום. בטח לא את שר הביטחון אהוד ברק, שכל נגיעה שלו, כל מינוי שלו הוא אסון קולוסאלי. ועל זה אמר קהלת: "אוי לך ארץ כי מלכך נער ושרייך שוררים...".

פוליטיזציה בלשכת עורכי הדין

איתמר בן גביר הוא גזען, שמקומו לא בחברה מתוקנת. אבל בן-גביר הוא גם בוגר פקולטה למשפטים, שבימים אלו חיפש משרד להתמחות בו - ומצא. מצא, אבל זה לא עזר לו, כי ועדה כלשהי בלשכת עורכי הדין הארצית החליטה כי האיש לא יוכל להתמחות בשל העובדה שהוא נושא על גבו אי אלו תיקים פליליים: הסתה, גזענות, הסגת גבול, אלימות ועוד מרעין בישין.
טוב עשתה אותה ועדה. בעצם לא. כי אם לבן-גביר אסור, אז בטח ובטח שגם לאותו מחבל שרצח ופצע ונשפט ונאסר והחליט ללמוד משפטים, לסיים ולזכות במשרד שבו יוכל להתמחות ללא סנקציות - אסור. אבל לבן-גביר אסרו ולאותו מחבל התירו, מה שמביא אותנו למסקנה, שמדובר בהחלטה פוליטית מלאת משוא-פנים.
ולבן-גביר אני אומר: חביבי, עדיף לך לשנות את דרכיך מאשר לפנות לבג"צ... ואידך זיל גמור.

תאריך:  28/01/2011   |   עודכן:  28/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי פלאוט
העסק יכול להיכנס למצב של "שפע מדומה"    זה עיוורון מהסוג של "משקפיים ורודים", שגורם למנכ"ל להרגיש שיש לו כסף    גם במקרים בהם אין כסף בחשבון, המינוס נראה קטן יותר וחמור פחות, והמנכ"ל חושב שהבעיה לא כל כך נוראית. וכך, למרות שהוא אמור לדעת שאין כסף לשלם את המע"מ, העניין נדחק וזה בא לידי ביטוי בשיקול דעת מוטעה בנושא הכספים
עו"ד שניר שער, עו"ד אביגדור ליבוביץ
חלק אחד של הרפורמה בתחום השבח נוגע לכך שבשנים 2011 - 2012 תחוקק הוראת שעה, לפיה ניתן יהיה למכור עד 3 דירות בפטור ממס שבח, בתקווה כי בדרך זו "יוזרמו" "לשוק הנדל"ן הרותח ו"יצננו" את עליות המחירים    מה תהיה ההשפעה על בעלי קרקע חקלאית או נחלה?
נסים ישעיהו
הארועים המתרחשים ובאים עלינו מדי יום נובעים מהניתוק המלאכותי והמסוכן שעשינו בין התורה ובין דרך-הארץ    הם מכריזים שהגיע הזמן שנשוב לשורשים. כי שום אילן אינו יכול לצמוח בלי שורשים ובטח שלא יעשה פירות טובים בלעדיהם
הרב אליהו קאופמן
מאז בגין לא הייתה לליכוד אפילו יוזמת שלום אחת. בליכוד למדו מהשלום עם מצרים שאסור להם לחזור שוב על ה"טעות", שעלתה להם גם בהחזרת שטחים והורדת התנחלויות, וגם בהפסדים אלקטוראליים כשקמו מפלגות "התחייה", "צומת", "מולדת", "ישראל ביתנו" ו"האיחוד הלאומי"
ראובן לייב
אחרי ארבעים שנות-פעילות פורייה עומד להקיץ הקץ על יריד חוצות היוצר שלמרגלות שער יפו ומגדל דוד, והמתחם הרוחני-תרבותי עומד להפוך לעוד מתחם כלכלי מניב הכנסות    אבן הגולל נסתמת על עוד אוצר-תרבות למען הנדל"ן הרווחי
רשימות נוספות
"הטענות שקריות, מנסים להתפרסם על גבי"  /  איתמר לוין
השר איתן: גלנט לא יוכל להיות רמטכ"ל  /  איציק וולף
המבקר יפרסם עיקרי דוח גלנט  /  איציק וולף
גלנט צריך ללכת - בגלל התצהיר הכוזב  /  אלעזר לוין
בין גלנט למובארק  /  איתמר לוין
מברוק   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il