X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אמרת שאת רוצה להיות בסביבה כשאני אעשה טעות; ובכן, זה יכול להיות עכשיו" - האן לנסיכה ליה, או אובמה להילרי, ולא בפעם הראשונה האימפריה האמריקנית שהתנהלה ועודנה מתנהלת כבובת "נחום תקום", תהפוך, בקרוב מאוד, לבובת "נחום לא-תקום"
▪  ▪  ▪

הממשל האמריקני של ברק אובמה הצליח לתמרן את עצמו למצב הנדיר, שכל תוצאה אפשרית למהומות במצרים תגרום לפגיעה באינטרסים האמריקנים. אם מובארק, או מישהו מהכת הצבאית השלטת שלו שיבוא במקומו, יצליח לשרוד את המהומות, הוא ללא ספק יבוא חשבון עם הממשל האמריקני שנטש אותו. אם הגורמים שעומדים מאחורי המהומות יצליחו לכבוש את השלטון, הרי גם אז, מאחר שתמצית הרוע שהם רואים במובארק היא היותו סוכן אמריקני, ברור שהשלטון שלהם יפנה עורף לאמריקנים. בכל מקרה האמריקנים מפסידים.
כמו 'נחום תקום' מקולקל, הצליח הנשיא אובמה לשתוק דווקא כשהיה צריך לדבר - כאשר המהומות באירן איימו על משטרו של אחמדינג'אד, ולדבר דווקא כשהיה צריך לשתוק. לשתוק ולסייע במידה שיתבקש, בדיוק כפי שממשלת ישראל השכילה לעשות בעת המהומות הנוכחיות במצרים, בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם נכונות השמועות כי ארה"ב בכלל עומדת מאחורי ההפיכה, כי אז האיוולת היא אפילו חמורה יותר.
לא שארה"ב מסוגלת בכלל לסייע לנשיא מובארק, כפי שלא הייתה מסוגלת לסייע לראש הממשלה המודח של לבנון, סעד אל-חרירי, וכפי שהיא תהיה בחוסר-אונים מוחלט, כשממשלת לבנון מטעם החיזבאללה תהפוך את החוק הבינלאומי לחוכא ואטלולא כשיפורסם כתב האישום ברצח רפיק אל-חרירי.

ארה"ב מעצמה יורדת; סין מעצמה עולה

המכה שארה”ב עומדת לחטוף במצרים היא מכה נוספת בסדרת המכות שהממשל האמריקני הנוכחי מביא על עצמו. ממצב בו ארה"ב הייתה המעצמה היחידה בעולם כתוצאה מהתמוטטות הגוש הקומוניסטי, בעקבות תקופת שלטונו של הנשיא רייגן, הצליחו הממשלים של הנשיאים שכיהנו מאז, ובמיוחד הממשל הנוכחי בחצי קדנציה בלבד, להפוך את ארה"ב ללא-מעצמה. את הריק שאותו משאירה ארה"ב עתידה לתפוס קרוב לוודאי המעצמה העולה - סין, והיא זו שתרוויח ככל הנראה בתום המהומות במצרים.
כפי שהנשיא סאדאת קיבל החלטה אסטרטגית להפוך מגרורה סובייטית לבעלת ברית של ארה"ב ובהוראה אחת פשוטה סילק את כל היועצים הסובייטים מארצו, כך עשוי גם מי שיעמוד בראש המדינה המצרית בתום המשבר הנוכחי לנהוג - לגרש את כל הנציגים האמריקנים, ולקשור קשרים עם נציגים סיניים. בעקבות מצרים עלולות ללכת שאר המדינות במזרח התיכון שמזוהות היום עם ארה"ב ובראשן סעודיה. הסינים, צרכני הנפט הלהוטים, ישמחו לקבל אותה כבת-חסות.
הניסיון מלמד שבעלי חסות של סין זוכים למטרייה מלאה של הטבות, החל באספקת נשק תוצרת סין (same same כמו נשק אמריקני), ועד לגיבוי בינלאומי בלתי מסויג הכולל הטלת וטו במועצת הביטחון של האו"ם ללא תנאים והיסוסים. הסינים גם אינם מטיפים מוסר ואינם באים בדרישות בלתי הגיוניות לבעלי בריתם. התמיכה הסינית אף אינה תלויה בדעת קהל, או במה יכתבו מחר הצדקנים בעיתונות. אם אתה מסייע לאינטרסים הסיניים, הסינים מסייעים לאינטרסים שלך - גישה עסקית לחלוטין.
נכון, לסינים עדיין אין נושאות-מטוסים, אבל הם עובדים על זה, ובמצב החובות שחייבת להם ארה"ב, בשלב כלשהו הם פשוט היו מעקלים את נושאות-המטוסים האמריקניות, אילו הדבר היה אפשרי, ואין להוציא תרחיש כזה, דמיוני ככל שיהיה, מגדר אפשרות. לא לחינם קיבל הנשיא אובמה את נשיא סין הו ג'ינטאו בכבוד מלכים בבית הלבן. הוא הרי בעל הבית. הטיפול של אובמה בכלכלה האמריקנית, שהביא להגדלת החוב החיצוני, רק החמיר את המצב. הטיה של אספקת הנפט הסעודי לצד הסינים, במיוחד אם הדבר יהיה מלווה בהשתלטות השריעה על חצי האי ערב, תוריד את האמריקנים על הברכיים, או נמוך מזה.
חבירה של מצרים וערב הסעודית לסין תהווה בין היתר הכרה בכך, שאין בכוחה של ארה"ב לעשות דבר כנגד הגרעין האירני. לא שלסין יש איזשהו אינטרס לעשות משהו בנידון. להפך, סין היא בעלת ברית של אירן. אך דווקא בשל כך, הכרה בחוסר היכולת של ארה"ב למנוע גרעין אירני תחייב את כל מי שחושש ממנו לבקש את שירותי התיווך של מעצמת-העל סין, כדי להסתדר עם המעצמה האזורית הבלתי-נמנעת, אירן.
היחידים שלא יוכלו לעשות זאת הם אנחנו - הישראלים. לכן, נקודות הזכות שאנו צוברים כרגע בעיני השליטים האוטוקרטיים של מצרים, ירדן וערב הסעודית, לא יועילו לנו, גם אם בדרך נס אף אחד מהמשטרים הללו לא ייפול בסופו של דבר. אנחנו קשרנו את גורלנו בגורלה של ארה"ב במידה כזו שנגזר עלינו לטבוע יחד איתם, ולא מן הנמנע שבניסיונות הנואלים להציל את עצמם הם גם יקריבו אותנו לפני כן. אלא אם כן נתנתק מהם, אלא שאז נהיה ברשות עצמנו לטוב ולרע. עלינו להכיר בכך, כי בטווח הלא-כל-כך רחוק, הדרך היחידה שלנו לשרוד היא על-ידי הסתמכות על היכולות הכלכליות, הצבאיות, הטכנולוגיות והמדיניות שלנו בלבד. זה לא יהיה קל, ועלינו להיערך לכך בכל תחומי החיים. כדי להצליח במשימה הזו, אזרחי ישראל כולם יצטרכו להתאחד ולהטות שכם. לא נוכל להמשיך באינדיבידואליזם האגואיסטי המאפיין את התרבות המערבית שאימצנו, ולדרוש מהממשלה שתעשה הכל בשבילנו. אם לא הייתי מפחד להידרדר לקיטש, הייתי מביא כאן ציטוט ידוע מנאום מפורסם של ג'ון פ. קנדי.

תאריך:  02/02/2011   |   עודכן:  02/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האימפריה מוּכה שנית, או שלישית... מי סופר?!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן קאשי
יש ראשי ממשלה נהנתנים ועשירים, יש שר ביטחון זחוח ומיליונר    מה שחסר על-מנת להשלים את הפאזל זה רמטכ"ל פולש וחומד    מבחינה זו, יואב גלנט מתאים    וגלנט מצידו - יושב על הגדר דונם פה דונם שם
מנחם רבוי
ההתייקרות הנוספת במחירי הדלק גרמה לח"כים שאישרו אותה בעבר להתנגד לה. הנהגים הסתערו על תחנות הדלק. עדיין לא ברור אם המחאה הציבורית תתמיד ותגבר    אחד הפרשנים התבדח: כאן לא יוצאים לרחובות כמו בתוניס, כאן צועקים קצת ועוברים הלאה - לא בטוח שהוא צודק...
אריה פרי
עקב הכאוס במצרים ובמדינות ערב מוצא עצמו הסמול כשכל הנחות היסוד שלו קורסות בזו אחר זו כמגדל קלפים. עובדה זו לא מפריעה לסמולנינו לשכתב ההיסטוריה, להתנהל בהיסטריה ולהיאחז בציפורניים במוקדי הכוח - וכל זאת כדי להתנגד ולהילחם בסמכות הממשלה הנבחרת למנות מינויים, לבצע רפורמות ולשלוט במדינה
נפתלי רז
האם צמד ההתקוממויות העממיות הבא עלול להיות בגדה-המערבית וברצועת-עזה? האם יגרמו לכך התסכול בגדה-המערבית - מההתנחלויות, משיחות השלום התקועות ומרעידת-האדמה במצרים; והתסכול ברצועת עזה - מהדחייה בשיקום, מהמחסור במזון, מאיומי נתניהו לניתוק התשתיות?    מה יהיה הזיק שידליק את אבק השריפה? והעיקר - האם יש לישראל תשובה טובה?
איתמר לוין
חוות דעתו של וינשטיין מקוממת מצד זה שאין בה שום ראיה ושום נימוק, ולמעשה היא בית דין שדה. טוב עשה גלנט שהסיר את מועמדותו; אבל נתניהו וברק, כדרכם בקודש, ממשיכים לסבך את העסק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il