X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
בהיעדר מערך של אוטובוסים ורכבות יעיל נאלץ האדם הפשוט להשתמש ברכבו כדי לנוע ממקום למקום. העלאת המס על הבלו וייקור המכוניות לא יסייעו לתחום זה
▪  ▪  ▪

כאשר האדם הפשוט ממלא דלק במכוניתו על-מנת שתיסע, הוא משלם נכון לעכשיו 7.26 שקלים לכל ליטר. כאשר האדם מתדלק בשירות עצמי, הוא משלם 7.39 שקלים לכל ליטר כאשר משרד האוצר מקבל מס קצוב המכונה "בלו". הבלו על הבנזין הוא ייחודי מאחר שהוא קבוע בשקלים; וייעודי, מכיוון שמטרתו לעודד אנשים לעזוב את המכונית הפרטית ולעבור לתחבורה הציבורית (כדי לשמור על איכות-הסביבה).
במשך תקופה ארוכה הקפידו שרי האוצר להשאיר את הבלו על מחיר קבוע (2.4 שקלים לכל ליטר בנזין). ביולי 2008 עלה מחיר חבית נפט ל-140 דולר, והנהג הישראלי שילם שבעה שקלים לליטר בנזין. איך זה קרה? המס הקצוב היה אז 2.37 שקלים לליטר. אך כאשר מחיר הנפט ירד ל-35 דולר לחבית בתחילת 2009, הנהג הישראלי שילם 4.75 על כל ליטר בנזין, כי המס הקצוב לא ירד.
מדיניות שר האוצר
שר האוצר יובל שטייניץ, בגיבוי הממשלה, החליט להעלות את המס על הבלו בהדרגה מ-2.37 שקלים ל-2.85 שקלים בדצמבר 2009, ובחודש ינואר האחרון עלה המחיר ל-3.09 שקלים, ועוד צפויה העלאה בינואר 2012. האבסורד מתבטא בכך שאם שטייניץ לא היה מעלה מס על הבלו, תשלום הדלק היה עולה 6.5 שקלים (במקום 7.26 כיום).
בהיעדרה של תחבורה ציבורית מוזלת ויעילה, האדם אשר צריך לנייד עצמו ממקום למקום אינו יכול לוותר על רכבו הפרטי.
נתוני צריכת הדלק בעולם
למרות הנתונים האופטימיים שמפזר האוצר, ישראל מדורגת במקום השלישי בייקור הבנזין והמכונית, ובאחד משני המקומות האחרונים בפריסה יעילה של תחבורה ציבורית. טוב הייתה עושה הממשלה אם הייתה מטילה מס פרוגרסיבי ישיר על השכבות החזקות ומסייעת לשכבות החלשות. בכך היה נמנע הקיטוב החברתי השורר במדינת ישראל.

מבוסס על כתבתו של סבר פלוצקר, "שטייניץ ומס האבסורד".
תאריך:  08/02/2011   |   עודכן:  09/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפורו של מס הבלו ויוקר המכונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
יש לך טעות יסודית אם אתה חושב שכל מה שאנחנו רוצים הוא בחירות דמוקרטיות ויותר כסף. מה שאנחנו רוצים באמת הוא - שלטון ערבי-מוסלמי על כל המזרח התיכון בשלב ראשון והשתלטות ערבית-איסלאמית על כל המדינות הנחשלות בחלק הצפון-מערבי של כדור הארץ
אורי גנני
רועי אורן
המהומות במצרים מוכיחות שמאבקים ציבוריים מצליחים אם מתמידים בהם, בייחוד אם הם מופעלים על-ידי גוף אזרחי
נסים גבאי
מתי... מתי... מתי תשתפר המשטרה?
נסים גבאי
עד מתי יהרסו לנו הפוליטיקאים את המדינה בהחלטותיהם השגויות?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il