X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עצם העובדה שנוצרו במערכת החינוך שלושה מסלולי העסקה זה כשלון של הסתדרות המורים, שלא עמדה בפרץ ומנעה זאת אפשר היה למנוע זאת, אם היו מתגייסים בנחישות למאבק למניעת שלושה מסלולי העסקה מערכת החינוך רצה לעבר ההפרטה
▪  ▪  ▪
יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים [צילום: ששון תירם]
הסתדרות המורים מועלת בתפקידה
איתן קלינסקי
הסתדרות המורים הייתה חייבת להיות נושאת הדגל נגד ההפקרות של מוסדות הממשלה, שאפשרו להפרטה להתחיל לנגוס נתחים רבים במערכת שהיא כה יקרה לנו ולדרוס ברגל גסה חלקות רבות במערכת החינוך. ההסתדרות אינה ממלאת את חובתה להלחם נגד מגמות ההפרטה
לרשימה המלאה

אני כותב רשימה זו כמורה גימלאי, המשוטט בעשור השמיני לחייו. כאשר אני הייתי מורה היה אך ורק מסלול העסקה אחד - מורים המועסקים על-פי הסכמים קיבוציים. כיום ניתן לראות שלושה מסלולי העסקה:
1) מורים המועסקים על-פי הסכמים קיבוציים.
2) מורים המועסקים על-פי הסכמים אישיים, שנעים בג'ונגל של תעסוקה בין חוזים מועדפים ובין אוקינוס של כל מיני חוזים מבישים.
3) מורים המועסקים באמצעות חברות עירוניות ובאמצעות קבלני משנה שונים ללא תנאים סוציאליים!!! ובחלק של המקרים על בסיס ארעי, וללא כל הודעה מוקדמת, מופסקת העסקתם.
עצם העובדה שנוצרו במערכת החינוך שלושה מסלולי העסקה זה כשלון של הסתדרות המורים , שלא עמדה בפרץ ומנעה זאת. ואפשר היה למנוע, אם היו מתגייסים בנחישות למאבק למניעת שלושה מסלולי העסקה.
משלושת מסלולי העסקה, המסלול השלישי הוא יותר מדי גדול בהיקפו והוא נולד בחטא. אסור היה שיבוא לאוויר העולם. המסלול הזה הוא כתם חינוכי-פדגוגי על גבו של התלמיד והוא כתם של חרפה הפוגע במעמדו של המורה. בואו התאפשר עקב אי תגובה של הסתדרות המורים. המסלול השלישי נגוע בכל הנגעים של תופעות, שבינן ובין חינוך אין בכלל קשר . במסלול השלישי קיימת תופעה של פעילות תאגידים, עמותות קרנות בתוך בתי הספר. במסלול הזה בולטת התופעה של מתן חסויות לפעילות חינוכית ולימודית ללא (!!!) הכוונה מרכזית של משרד החינוך ובנוכחות של פיקוח ננסי ומקרי בלבד.
פעילויות אלו מתקבלות בברכה בעיקר בישובי פריפריה ובישובים לא מבוססים, המוכנים לעסקות של משרד החינוך המוכר שירותי חינוך לאותם גופים. מי שסובל במיוחד זה המורה המנוצל, העובד בתנאי עַבְדוּת ונפגע גם התלמיד המקבל שירות, שנעדר כאמור כמעט לחלוטין כל פיקוח, וכל זה בשתיקה מוחלטת של הסתדרות המורים.
אי-אפשר להתעלם מהעובדה שמערכת החינוך בישראל מבוססת, עדיין, על תשתית ציבורית חזקה. מרבית שעות הלימוד הן במימון ציבורי, ומרבית המורים מועסקים על-ידי משרד החינוך והרשויות המקומיות, אך כתב האשמה החמור נגד הנהגת הסתדרות המורים הוא על כך, שהיא עמדה מהצד ולא מנעה את כרסום המגמה, שהיא כבר אינה זוחלת, היא רצה לעבר ההפרטה, לעבר הפעלת מערכות חינוכיות באמצעות עמותות וקרנות הקונות שירותים חינוכיים ולימודיים ומפעילה אותם. ואגיד פעם נוספת, שהאצת הכרסום בחינוך הציבורי זו הפקרת מורים רבים לתנאי העסקה מחפירים המביישים את מקבל השכר.
אני מברך את חברת י.ב.מ., שבאמצעות גמלאי החברה מפעילה תוכניות עבור ילדים מאושפזים בבתי חולים, חונכות ושיעורי עזר במתמטיקה ובאנגלית, תורמת עמדות מחשב לבתי ספר ועוד, אבל כניסה למערכת השעות הבית-ספרית של חברת "אריסון" להפעלת תוכנית של הכשרה לחיים זו פריצת ההגנה על המרחב החינוכי בפני התמסחרות.
חשוב לי מאוד שילמדו תזונה בבתי ספר. אבל העברת שעורי תזונה לידיה של חברת "פרולוג" - המייצגת חברות מזון, קוסמטיקה ותרופות - זו כניסה דרך הדלת האחורית של תאגידים בהפעלת תוכניות לימוד. יש לי הערכה רבה לחברת "טבע", אבל תאגיד אינו רשאי להפעיל מערכת לימוד בכימיה, ושתיקת הסתדרות המורים לנוכח תופעה זו היא מעילה בשליחותה הציבורית.
הצבעתי רק על דוגמאות ספרות של תופעות לא חינוכיות, שמשרד החינוך מבצע בהסכמה שבשתיקה של הסתדרות המורים כמו מתן זריקות מרץ לחינוך האפור המופעל באמצעות הכלי, שקיבל "הכשר" ושמו בישראל "תל"ן" - "תוכנית לימודים נוספת", הממומנת על-ידי ההורים ובחלקו גם על-ידי משרד החינוך.
מסקר שערך המכון ליזמות במכללת בית ברל לפני כשנה ב-449 בתי ספר, שבכל אחת מהן מופעלות לפחות שלוש תוכניות מתברר ש-58% מהמועסקים אינם בכלל מורים (!!!). יתר 42% של המועסקים הם מורים העובדים שכר שהוא פחות משמעותית משכרה של עוזרת בית, וחשוב להדגיש שחלק הארי של פעילויות אלו הן חלק ממערכת השבועית שמקבל התלמיד. הן הקלה משמעותית על תקציב משרד החינוך, המספק בשכר שעות הוראה זולות חלק ממכסת השעות שמקבל התלמיד.
תופעות מופקרות אלו לא היו יכולות לקנות להן אחיזה, אם הסתדרות המורים הייתה גוף, המשלב מאבק ערכי על דמותה החברתית של מערכת החינוך עם זכויותיו של מורה . נאבק על זכויות, שהופקרו לחלוטין באמצעות זרועות דורסניות וזוחלות של מפלצות ההפרטה שחודרות למערכת החינוך, והן כבר נושאות באמתחתן אלפי מורים . מורים השואלים איפה הסתדרות המורים . לצערי, הסתדרות המורים ומשרד החינוך תרמו לקיומם של חוטבי העצים ושואבי המים במערכת, שאין להם זכות בחירה להסתדרות המורים. אין להם זכות בחירה בשום ארגון עובדים.
כמי שתומך הפעם ברשימה המשותפת של מורים יהודים במסגרת החזית הדמוקרטית לשוויון - חד"ש, אציע לנציגים הנבחרים של הרשימה - ואני מאחל לה שהם יהיו רבים - להאבק נגד התופעות שהעליתי ברשימה זו ובכוונתי להביא גם ברשימה הבאה.

תאריך:  11/02/2011   |   עודכן:  13/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלונה של הנהגת הסתדרות המורים
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון טעות
איתן קלינסקי  |  11/02/11 18:09
2
הפרטה במוסדות מוכרים שאינם רשמ
א.ב.  |  12/02/11 07:38
3
וסרמן-עוד פולני חמדן חסר מצפון ל"ת
מה יש לצפות?  |  12/02/11 10:49
4
חסר איזון
בת משפחה  |  12/02/11 13:22
5
איך וסרמן הוא המזכ"ל
ד"ר שלום לוין  |  12/02/11 17:27
6
פניה למגיבים
איתן קלינסקי  |  12/02/11 21:17
7
הגמדיות והיסמניות חייבת ללכת.
מורה בישראל  |  13/02/11 07:12
8
חייבים לשלוח הביתה את הוסרמנים
מורה בישראל  |  13/02/11 10:02
 
- תגובה למורה בישראל
איתן קלינסקי  |  13/02/11 11:35
 
- תגובה לקלינסקי
וסרמן הביתה  |  13/02/11 14:59
 
- תגובה לוסרמן הביתה
איתן קלינסקי  |  13/02/11 17:16
9
בושה לנו כמורים שוסרמן מייצג
מורים  |  13/02/11 19:37
 
- תגובה למורים
איתן קלינסקי  |  13/02/11 22:56
 
- איתן אתה נאיבי
לא תמים  |  14/02/11 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שלמה פרלה
לנוכח המאורעות בעולם הערבי ובייחוד במצרים נעשה בשרם של מנהיגי אירופה חידודין חידודין    מצד אחד כל ביטוי לשלילת התעוררות עממית עלול להתפרש כבגידה בדמוקרטיה ובזכויות האדם שהאיחוד האירופי, הרואה עצמו כ"קהיליית ערכים", טורח לנפנף בהם בכל הזדמנות שהיא    מצד שני, לאיחוד האירופי חשובה יותר יציבות במזרח התיכון, ובאגן הים התיכון, בעיקר, יותר מאשר כל אתוס או מיתוס
ענת פרסמן
תוכנית שותפים היא דרך נהדרת לעשות כסף ברשת מבלי להשקיע בתשתיות, ושיטה שבה כולם מרוויחים. כאשר זה מנוהל היטב אפשר להגיע לשליטה על נתח שוק עצום
עו"ד יוסי דר
ישנם שופטים שמאחרים בכתיבת פסקי דין כי הם סתם בטלנים, ולעומתם ישנם שופטים שמאחרים בכתיבת פסקי דין כי הם שופטים מעמיקים, טוטאליים, הופכים כל אבן, רודפים צדק ויושר ללא פשרות    השופט מוריס בן-עטר נמנה ללא ספק עם הקבוצה השנייה
עדי פלאוט
הנה רעיון פשוט, מעשי וקל ליישום - זה באמת עובד    אפשר לומר שהרעיון מבוסס על האמרה הידועה "המתחיל במצווה אומרים לו גמור"    למה הכוונה? אם התחלת פעולה כלשהי - סיים אותה    תתפלאו לגלות עד כמה העיקרון הבסיסי הזה הוא עוצמתי
אברהם בן-עזרא
הלכה פסוקה היא, כי מומחה בית המשפט חייב להתנהג באובייקטיביות בכל הליכותיו, בכל מגעיו עם הצדדים לדיון, גם אם נטיית לבו נתונה לטובת צד לדיון בגלל שיקולים זרים, גם אם הוא בטוח כי יתגבר על נטיית לבו וישכיל לתת חוות דעת אובייקטיבית וחסרת פניות    כל זאת על-מנת שהצדק ייראה בבירור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il