X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רא"ל בני גנץ הוא חידוש - הרמטכ"ל הראשון שלא בחר שם עברי ועם שם כזה הפיתוי בוודאי היה לא קטן. בני גנץ הוא גם הרמטכ"ל הראשון שנולד אחריי והתגייס לצה"ל לאחר שהשתחררתי משירות החובה. פתאום כבר אי-אפשר להתייחס לרמטכ"ל כאל המבוגר האחראי וממה שמתפרסם חדשות לבקרים אין, כנראה, בצמרת מערכת הביטחון מבוגר אחראי
▪  ▪  ▪
בני גנץ. יחזיר לצבא ההגנה לישראל את הערך של "הצנע לכת" [פלאש 90]

חיילים ותיקים אינם מתים הם רק נמוגים, אמר הגנרל האמריקני דגלאס מק ארתור בנאום הפרידה הדרמטי שלו לפני הקונגרס האמריקני, נאום שנישא לאחר הדחתו [בגיל 71!] על-ידי הנשיא טרומן. גם אם היעלמותו של מק ארתור הקשיש [מצביא מהולל לכל הדעות] מהבמה הציבורית והצבאית ארכה מעט היא אכן התרחשה, לאחר סדרה של טקסי פרידה מהעם האמריקני.
מפקדים דגולים אחרים נמוגו מהר יותר וללא גינונים מיותרים של טקס, כך צריך להיות שכך גם היה בדרך כלל. רמטכ"ל פורש, מדוע לא ניתן להסתפק במסיבת סיום צנועה ובמסדר פרידה? הרי ממילא אנחנו לא נפרדים באמת ויש כמה רמטכ"לים שלא נפרדנו מהם גם לאחר פטירתם.
מושבו של הרמטכ"ל אשכנזי על בימת הפרשנות הצבאית מובטח לו ויש האומרים שאף קריירה פוליטית צפויה לו בעתיד, אבל על כך לא הייתי מהמר. שאול מופז יריבו הפוליטי הפוטנציאלי כבר מינה עצמו ליו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון שתפקידה לברר את הטענות החמורות של שר הביטחון כלפי רא"ל במיל אשכנזי ונדמה לי שמופז לא יחמיץ הזדמנות לחסל יריב פוטנציאלי.
בחודשים האחרונים הרמטכ"ל היוצא לא הפסיק להיפרד ובסיומו של מסע הפרידה המביך נאלצנו גם להיפרד מאיש יחסי הציבור הפרטי שלו, "הקצין הבכיר" בתנועה הקיבוצית [אוי לבושה] המקבל משכורת כדובר צה"ל. תמיד תהיתי איך מי שמסרב להודות בפני עצמו ולציבור שהוא קירח ומסווה עובדה זו בתסרוקת מגוחכת בסגנון "הלוואה וחיסכון" מצפה שיאמינו לו בתחומים אחרים. לתשומת לב ראש ממשלתנו המסדר שיערו, באופן פחות מוגזם, באותה שיטה.
רא"ל בני גנץ הוא חידוש - הרמטכ"ל הראשון שלא בחר שם עברי ועם שם כזה הפיתוי בוודאי היה לא קטן. בני גנץ הוא גם הרמטכ"ל הראשון שנולד אחרי והתגייס לצה"ל לאחר שהשתחררתי משירות החובה. פתאום כבר אי-אפשר להתייחס לרמטכ"ל כאל המבוגר האחראי וממה שמתפרסם חדשות לבקרים אין כנראה בצמרת מערכת הביטחון מבוגר אחראי.
ככול שפחות שמחים כך יותר חוגגים - כך אומרות מילותיו של שיר שאת שמו ושאר מילותיו שכחתי. ככול שיראת הכבוד שלנו כלפי צה"ל ואלופיו פוחתת, טקסי הפרידה והכתרת המלך החדש מפוארים יותר ומתוקשרים יותר, אלא אם פרש המצביא בנסיבות שאינן מוסיפות לו כבוד [וגם אז הוא מסרב להימוג-ראה רא"ל דן חלוץ]. על-רקע טירתו של מי שלבסוף לא מונה ועל-רקע הפקות היח"צנות המגלומניות המיותרות, לא נותר לנו אלא לקוות שרא"ל גנץ יחזיר לצה"ל לפחות את הערך של "הצנע לכת" - בהצלחה.

תאריך:  14/02/2011   |   עודכן:  14/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכתרת הרמטכ"ל העשרים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ חידוש: חשוד מראש שהוא גנב
ועדת טירקל מושחתת  |  14/02/11 13:05
2
מאמר יפה - יותר מדי טקסי פרידה
אברהם שלום  |  14/02/11 17:05
3
הרמטכל לא מזוהה עם שום הצלחה
הכל חוץ מביצועים  |  14/02/11 21:03
4
לסקוב שם עברי? רבין עברי? מה
שיעורי בית חביבי  |  14/02/11 22:40
 
- שם עברי ?
אורי הכהן  |  14/02/11 23:08
5
אני ואתה משלמים על הפסטיוול
אביתר בן-צדף  |  14/02/11 23:34
6
אופס..
גולדבלט משה  |  15/02/11 05:36
 
- הלוואי שזה היה הליקוי היחיד
אביתר בן-צדף  |  15/02/11 10:34
7
חוק
נמי  |  15/02/11 08:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
קולין פאוול, שהתפרסם כמזכיר המדינה של ארצות-הברית וכיושב-ראש המטות המשולבים במלחמת המפרץ, היה גם בעל שליטה מוחלטת בשפת ה"מאמא לושן", שאותה רכש בשכונה האורתודוכסית של רובע ברונקס בניו-יורק    בית-ספרו האמיתי לחיים - כלבו "סניקרס"
איתן קלינסקי
הסתדרות המורים חייבת להיאבק נגד אי-שוויון. אם היא לא נאבקה נגד התופעה הזו, הרי היא לא הכינה את שיעורי הבית שהייתה מחויבת להכין. היא נכשלה בבחינה במקצוע ראשי - שוויון בחינוך. לכן המורים חייבים לתת לה ציון נכשל בתעודה. הציון הזה צריך לקבל את ביטויו בקלפי ביום הבחירות
נסים גבאי
איש-איש ומעמדו, איש-איש ותרבותו, איש-איש והונו או חובו – איש-איש וכעסו על כאב הלוחץ לו. זו בדיוק הסיבה שאי-אפשר להוציא המונים לרחובות    יש צורך בתחליף ליציאה המיתולוגית לרחובות ו/או לפייסבוק המודרני    מזעקת יחידים לקול נשמע ברמה
אורי אבנרי
הצונאמי המתרחש אצל שכנתנו, מצרים, נראה בישראל כאסון-טבע מפחיד, ולא כפי שהוא: הזדמנות נהדרת לכרות ברית עם העם המצרי    אובמה - יתמוך בהנהגת דמוקרטיה מצרית, כפי שליבו יאמר לו בלי ספק, או שמא ישעה לעצתם של ה"מומחים", והישראלים בכללם, שיגידו לו לסמוך על דיקטטורה צבאית?
עמוס שריג
הליכתו של מובארק איננה אבדה כל-כך גדולה - לא לעמו ולא למדינת ישראל    הוא לא עודד את השלום עימנו, אדרבה, מבחינתו "שלום קר" עם ישראלי הוא מצב אידיאלי ביותר    נקווה שהליכתו והליכת נשיא תוניסיה בן-עלי היא בבחינת סנוניות המבשרות את בוא האביב למזרח התיכון    אינשאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il