X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאסנו בכותרות על עליית המחירים. איפה הכותרות על ראש ממשלה שמהתל בחוקרי משטרה? על עבריין מין מורשע, שעם סיום העונש חזר לממשלה כאילו כלום? על שר אוצר נועז שמעביר קורסים במעשיהו? על שר ביטחון שנכנס לנעליים הגדולות של יהושע פרץ? דוח וינוגרד? עופרת יצוקה?
▪  ▪  ▪
אברהם הירשזון. זוכרים?
אהוד אולמרט. קשה לשכוח... [צילום: AP]

עמיר פרץ והשפם [צילום: פלאש 90]

ציפי לבני. מיס קלין [צילום: AP]

הובלת עם ישראל במדבר והוצאתו מעבדות לחירות הייתה תיק קשה על גב משה רבינו. לא הפסיקו לקטר. מבחינתם, העבדות, כמה שהייתה מעיקה, היוותה סוג של יציבות נסבלת. המסע המתיש בסיני אל הבלתי נודע התסיס רבים מהם. האוכל לא היה טעים, בעיקר משום חוסר הגיוון. "זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים חינם. את הקישואים ואת האבטיחים ואת הבצלים והשומים, ועתה נפשנו יבשה" [במדבר י"א]. שכחו או התעלמו מהחיים כעבדים.
נדמה לי שאילו הייתי אחד המונהגים של משה רבינו אל החופש, גם אני הייתי מקטר. כמו הקוטרים מ"דור המדבר", גם אני זוכר בגעגועים את הקדנציה של קדימה בשלטון. קשה לי עם הכותרות על מחירי הדלק הגבוהים, הלחם והמים. לא מעניין אותי שכותרות דומות בהבדלי ניואנסים, קוראים גם אזרחים במדינות אחרות. אני מתגעגע לכותרות הצורבות של ממשלת אולמרט-לבני.
איפה הימים בהם צרכני התקשורת בישראל הולעטו בכוכבי הקדנציה של קדימה. קדימה... פוליטיקה אחרת... ראשונטורס... טלנסקי... זוכרים? איפה הימים בהם לראשונה בהיסטוריה הדמוקרטית עבריין-מין מורשע חוזר לממשלת גנבי המנדטים, מיד אחרי שסיים לרצות את עונשו?
כשאני רואה את אהוד ברק בביטחון, אני מתגעגע לשפם הבליסטי של עמיר פרץ; לימים רוויי האדרנלין שאפילו חולי אלצהיימר זוכרים: מאות אלפים שנטשו את בתיהם מאימת הטילים של נסראללה; להחלטה 1701; לדוח וינוגרד; ליחסים העכורים בין שר הביטחון לראש הממשלה, שהטריף את חוקרי המשטרה עם המשחקים שלו. והרמטכ"ל היהיר שנכשל כישלון חלוץ...
לא שכחנו את ימי האקשן בהם נחתו באמצע הסלון של תושבי הדרום טילי קסאמים-שמאסמים. נכון, גם היום חובבי האקשן שומעים על קסאמים, אבל התדירות, אחים... התדירות של ימי טרום "עופרת יצוקה", הפכו את החיים של תושבי הדרום לעוצמתיים. כתושב מרכז הארץ, הסתפקתי בתמונות המרגשות שהעבירה הטלוויזיה. הוכח כי נביאי השקט מקדימה, שעקרו אלפי יהודים, סידרו לנו "אחו-שרמוטה" של אקשן.
לבי, לבי על נתניהו שאילוץ פוליטי גרם לו להפקיד את אוצר המדינה בידיים של הפילוסוף יובל שטייניץ. אני בטוח שהוא מתאמץ לדכא קנאה באולמרט בגין הזכות שנפלה בחלקו לעבוד עם העילוי הכלכלי אברהם הירשזון. אולמרט? הירשזון? מעטפות? וואוו! תודו שזה חזק! אלמלא נאמנותו לקדימה, ואולי עוד כמה סיבות, ביבי (ואנחנו) היה יכול לקבל קצת מהכישרון הנדיר של הירשזון.
מרגיז אותי לקרוא בעיתונים שמחירי הלחם האחיד ומצרכי היסוד עלו. אני לא מוכן לקבל את התירוץ שזה קשור למחירי הגלם בעולם. מדובר בתירוץ חלול שחייבים לדחות בשאט-נפש, שאם לא כן, נתניהו יתחמק מהאחריות האישית שלו לעובדה שאין גשם. אני לא יודע מי זה שמפיץ את הידיעות השקריות על "מדינה במצב כלכלי טוב".
כנראה שהשקרים על מצבה הכלכלי של המדינה, הם שהכשילו את העיתונאי סבר פלוצקר שכתב: "עבור מדינה בם 7.5 מיליון תושבים, בת 62 בסה"כ, החברות המלאה ב-oecd היא אקט בעל משמעות לאומית ובינלאומית עמוקה. לא בכלכלה מדובר, בהיסטוריה. כן ברגע היסטורי. זולת השלום, זו פסגת ההגשמה של חזון הרצל. יום גדול לישראל" (ידיעות אחרונות, 10.5.10).
האכזריות של נתניהו כלפי החלשים מחברת חשמל, עובדי הנמלים ומקורות, מחזקת את התחושה שהוא לא רוצה להיבחר. אילו רצה בקדנציה נוספת, קרוב לוודאי שהיה נוקט יותר חמלה כלפיהם. אני אוהב ומעריך את החמלה של היריבים הפוליטיים של נתניהו, שהוכיחו שבהבל פה ניתן לשפר חייהם של מיליונים. גם הכותרת על "40 מיליארד מינוס בקופה" שקידמה את נתניהו ושטייניץ בכניסתם לשלטון, חסרה לנו.
אני גם לא אוהב את הניסיון של כמה טיפוסים מניפולטיביים (כמוני) שטוענים שהתקשורת מפיצה שקרים ומסיתה נגד נתניהו בגלל איבה ישנה. זה לא חדש. מאיר שטרית אמר את זה בסוף הקדנציה הראשונה של ביבי. זה אותו מאיר שטרית שאמר ליוסי ורטר: "קדימה היא היום המפלגה הכי מושחתת מבין המפלגות הגדולות" (הארץ, 24.12.10). כאילו שלא ידענו.
לסיכום, אחים יקרים, יש לנו אלטרנטיבה. ציפי לבני. כמו שהיא הצליחה לכופף את אהרן ברק, והכניסה על אפו ועל חמתו את פרופסור רות גביזון לבית המשפט העליון (מה, לא?!?), ככה היא תמלא את אסמינו בר, את הכינרת במים, ואת כיסנו בכסף...

האיבה מעוורת

חור עמוק

שעשה נסים

פורסם במקור: ארכיונרי
תאריך:  15/02/2011   |   עודכן:  15/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
געגועיי לשלטון קדימה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
" יש חור של 40 מיליארד שקל"
מפי הסוס עצמו  |  15/02/11 10:41
2
יהושע הפרוע
יוא"ב  |  15/02/11 13:48
3
נרי ....גדול!!  ל"ת
כלכליסט  |  15/02/11 21:27
4
אין עלי נרי. . ל"ת
רוצים עוד  |  16/02/11 14:47
5
לנרי
ברוך לוי  |  16/02/11 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
אין אף דמות שיכולה לזכות בתמיכת "הדור הצעיר" או חלקים אחרים של החברה המצרית, אישיות בעלת יכולות מוכחות לבצע מהלכים גדולים. בעגה המדינית קוראים לדמות הזאת בישראל "מחולל השינוי"
ערן גרף
כָּל הַחְלָטָה שֶׁהוּא נִסָּה / כְּדֵי לְהַגְדִּיל הַהַכְנָסָה - חִישׁ עוֹרְרָה גַּל הִתְנַגְּדוּת / מִצַּד שֶׁל אֵיזֶה בַּעַל-זְכוּת. אִם מְעַקֵּם מִי אֶת פָּנָיו – / בִּיבִּי מַסִּיג הַחְלָטוֹתָיו. מָצָאתִי שֵׁם, נָא לֹא לִדְאֹג: / שֵׁם הַשִּׁיטָה: "מֶחְלָט נָסוֹג"!
ציפורה בראבי
מעולם לא היה החינוך היהודי כה רצוף מכשולים כמו בעידן האינטרנט ויותר מזה - הפייסבוק    עסקנים מן המגזר החרדי החליטו לקחת יוזמה ולהחתים את גדולי הרבנים כדי להחרים את הפייסבוק    כיצד נלחמים נגד המפלצת הבלתי נשלטת הזאת?!
עו"ד אברהם פכטר
אם חשבתם שסאגת מינוי הרמטכ"ל הסתיימה - אז תחשבו שנית. מוסד הרמטכ"לות עדיין תחת אש צולבת ועכשיו גם תחת חשדות מעיקים. ועדת טירקל מצאה את אלוף גנץ ראוי לתפקיד, למרות פגמים בהתנהלותו בעבר. ההבדל בין גנץ לגלנט - באיכות הפגמים ובעיתוי
דודו אלהרר
העיתונאית אבירמה גולן רואה בְּריקְבון רבדים מסוימים בחברה הישראלית - שיקוי בריא. היא בעד טיפוחו אף על-פי שהדשן ההכרחי לו הוא אנשים חיים    אין ברירה אפוא אלא להעלות מן האוב את הזכות שלא להירקב ולהילחם בריקבון הזה עד לסילוקו המוחלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il