X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התיירות הממוסחרת עוד לא הספיקה להשחית את הרפובליקה הדומיניקנית - גדול האיים הקאריביים, שהאדרנלין שלו הם חופים עטויי חול לבן, הרים נישאים, מפלים מרהיבים, יערות-עד ושפע של אטרקציות לבילוי ובל נשכח גם את סנטיאגו...
▪  ▪  ▪
האיים הקאריביים [צילום: AP]

חופים עטויי חול לבן, רכסי-הרים הנישאים לגובה של קילומטר וחצי, שבין רכסיהם עמקים פוריים, מחורצים בנהרות ומפלים מרהיבים; אגמי-מים מלוחים, גדושים בחיות-בר אקזוטיות; גודש של יערות טרופיים ופארקים הטובלים בירוק עמוק - זוהי תמצית האדרנלין של האי הדומיניקני, הנחשב, עדיין, ליעד-נופש בתולי, שהתיירות הממוסחרת עוד לא הספיקה להשחית אותו.
מאז שהתגלה על-ידי קולומבוס, ידע גדול האיים הקאריביים, שלחוף האוקיינוס האטלנטי, תהפוכות לא מעטות ושנים של חוסר-יציבות: תחילתו כמושבה ספרדית, המשכו כמושבה צרפתית וסופו כרפובליקה עצמאית.
רק בשנים האחרונות הייתה לאי הדומיניקני עדנה, של כלכלה פורחת, כשהתיירות היא הענף המשגשג ביותר שלו. האקלים הטרופי, המתאפיין בטמפרטורות נוחות, מזמן ביקורים בו לאורך כל השנה, כשפברואר, החודש הנוכחי, הוא הזמן האידיאלי לשהות באי, עם טמפרטורה שאינה נופלת מ-18 מעלות בלילה ושאינה עולה על 24 מעלות ביום. מה עוד תבקשי מאיתנו דומיניקנה?
האתר האטרקטיבי ביותר באי הם חופי הרחצה של פונטה קאנה הגדושים במרחבים של חול בוהק וים בגוון טורקיז, הנושק לשמיים תכולים. אין, לכן, תמה שזה המקום בו בחר מועדון ה"קלאב מד" להקים את משכנו. הוא משתרע לאורך לגונה קטנה, המתמזגת בהרמוניה מופלאה עם מטע נהדר של דקלי-קוקוס, עולה כפורח בצלה של צמחיה טרופית ענפה, לאורכו של חוף אקזוטי, מוקף בריף-אלמוגים. כר נרחב לצוללנים ולגולשים, שבערבו של יום של כיף, עם ארוחות כיד המלך, מסביב לשעון, מוצע להם גם בילוי לילי, עם ריקודים סוחפים של סלסה ומרנגה.

תחושת אותנטיות

קאברטה, שבצפון האי, הוא היעד לאוהבי האקסטרים, עם פעילויות משלל סוגים: סקי-מים, על מגלש רחב-נהר, העובר מבעד לג'ונגל; רכיבה על סוסים לאורך חוף הים, או רכיבה על אופני-הרים. מי שמוכן להרהיב עוז יכול להתנסות בקפיצה ממפלים, עם תנאי-גלישה אידיאליים, או להיענות לאתגר של גלישת עפיפונים בחוף קיט האולטימטיבי, שבו גם ממוקם ה"אקסטרים קברט", עם שיעורי גלישה, ועם רמפה משגעת לסקייטבורדים, שתוכננה בידי מומחים.
עיר הבירה, סנטה-דומינגו, הגדולה שבערי האי, קורצת בבתיה הצבועים בצבעים עליזים, אל מול כנסיות הצבועות בלבן. למרות היותה שוקקת-חיים, היא, עדיין, מוזנחת למדי. התיירות מתרכזת בה באזור קולוניה, שבו גם מצויים אתרי הבידור, המלונות והמסעדות. האטרקטיבי שבין המלונות הוא מה שהיה פעם בית המושל, מן המאה ה-16, שהוסב למלון בעל חדרים יפהפיים. הטובה שבין מסעדות העיר היא "מזון ד'אבן", שהמנה המובחרת בה היא סרטן מבושל ברוטב פיקנטי.
במרחק נסיעה קצרה מקולוניה נמצא אזור פראייה, שאליו נוהרים בני העשירים, כוכבי הקולנוע והסלבריטיס למיניהם. בין האתרים השווים ביקור מומלץ מוזיאון קאזאס ריאלס, שהיה בעבר מושבה של הממשלה הקולוניאלית, ושכיום אוצר בין כתליו מוצגים של בני שבט הטאינו וכלי-נשק מהמאה ה-16.
אבל את תחושת האותנטיות האמיתית של דומיניקנה, הגדולה בהרבה מאתרי הנופש הפזורים לאורך החופים, אפשר לחוש בסנטיאגו, העיר השנייה בגודלה במדינה. מומלץ לשוטט בשדרות המוצלות שלה, שבנתיבי הגבעות, ולשזוף את העין ביפי הארכיטקטורה הקולוניאלית, בין האתר לזכרם של גיבורי שיקום האי, לבין פארק קוארטה המרהיב ביופיו.
בעיירה השכנה, לה וגה, מתקיימים החודש (פברואר) קרנבלים מקומיים פרועים, כשבכל יום ראשון בשבוע ניתן לחזות בהם בעוטי מסכות-שדים. לא להחמיץ בתוך כך את המוזיאון לאמנות הפולקלור, שהכניסה אליו חופשית, והנותן תמונה מקיפה על מנהגי ומסורת התושבים המקומיים. ביציאה ממנו מומלץ להתעכב בדוכן סאבור קראולו וליהנות מן הבשרים העסיסיים ותוספות האורז והשעועית המצוינות.

תאריך:  20/02/2011   |   עודכן:  20/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
מזה מספר חודשים פולשים ארגונים הפועלים נגד ישראל למרכולים, לבתי-קפה ולתיאטראות ברחבי העולם על-מנת להפיץ תעמולה ארסית נגד מדינת ישראל    בריטניה מובילה בראש בפעולותיה האנטי-ישראליות, וגם איטליה וגרמניה מצליחות לא פחות
איתמר לוין
כאשר מבקש ידיעות אחרונות לפאר ולרומם את אהוד אולמרט, גם החוק אינו עומד לו למכשול. אחרי הפרסום השערורייתי של סודות המדינה במסווה של זכרונות, הגיע הסיקור המעוות של התביעה שהגיש אולמרט נגד משה לדור
אורי אליצור
ככל שהתקשורת יותר מיידית, יותר חיה, ויותר מהשטח, כך היא פחות אמינה. במקום לדווח על עובדות התקשורת המודרנית מספרת סיפור, והוא חייב להיות סיפור פשוט. אז מה באמת היה בקהיר?
אברהם שרון
זה מכבר ירד "הנווט השבוי" רון ארד לתהום הנשייה והוא מוחזק בחזקת מי שאינו עוד בין החיים אף שאין הוכחה רשמית חותכת למה שנתפש כעובדת אי-היותו. דומה כי אל החור השחור של אי-ידיעת מה עלה בגורלו של ארד הולך ומתחיל להיכנס גם גלעד שליט
אריה פרי
ממשלת ישראל בחרה בעיתוי מוזר בו החליטה להשתפך ולהתבזות לפני הנשיא ברק חוסיין אובמה, זאת עקב הווטו אותו בחר להטיל הנשיא האמריקני על הצבעת הגינוי נגד ישראל באו"ם    שוב הוכח כי הגנים הגלותיים שולטים בממשלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il