X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ג'קי וסיוון נקלעו בעל כורחם לשתי מערכות יחסים שמראש נידונו לכישלון אלא שחוסר המודעות של ג'קי מונע ממנו לראות את האמת, ולכן הופכת אותו לדייר המושלם סיוון, לעומתו, פקחה אמש את העיניים והבינה שווינרית היא כבר מזמן לא
▪  ▪  ▪
שני הפכים. ג'קי וסיון
[צילום מסך-עכבר העיר]

"אנחנו כמובן שמחים שאין נפגעים, בואו נמשיך הלאה" (ארז טל, אחרי משדר חדשות מיוחד בגין נפילות גראד בבאר שבע)
משימת הכלא הגדולה נפלה בדיוק על השבוע שבו ליהיא גרינר אכן עלולה להכניס את עצמה או את אבירם לכלא, כאילו שהיא לא עשתה לו מספיק צרות עד עכשיו (הפטפוטים שלה בערוץ 20 על נישואים פיקטיביים שלה ונישואים פיקטיביים שלו חשפו בפומבי עבירה על החוק, שעונש מאסר מינורי בצידה). אבל הזוג ההוא כבר נגנז, וגם הפרנמיות פרידה ודנה כבר לא. לכן העלילה הערב נעה על שני הצירים הזוגיים האחרונים שנותרו בבית - נופר וג'קי, סיוון ועמיר.
"זה מחזיר אותי לאבו כביר" (פרידה נזכרת)
ג'קי ונופר הם כבר כמה חודשים מופת של מערכת יחסים תמוהה, אך נהדרת. כשניתנה לאסירים בבית הכלא האפשרות לקרוא אליהם למישהו מהסוהרים, היה ברור שנופר תבקש את ג'קי ותגן עליו. באותה מידה, היה ברור שג'קי ישמח לבוא. סיוון ועמיר, לעומתם, הם כבר כמה חודשים מופת של מערכת יחסים פשוטה אך מזעזעת. לא ברור למה זה לא עובד, אבל ברור שהאומללות ההדדית הזו לא תצמיח שום דבר בריא, אף פעם.
כשניתנה לסוהרים האפשרות להחזיר אליהם אחד מהאסירים, עמיר טרח לעשות פרצופים של מי שלא רוצה שסיוון תחזור, רק כדי להחזיר אותה בסוף, ולגלות שבכך הרס לה את הסיכוי לפגוש את המשפחה שלה השבוע.
"איכס" (נופר, על המגורים החדשים; וגם סיוון, על עמיר)
דווקא האסון הקטן הזה היה כנראה מה שסיוון הייתה צריכה כדי לצאת למלחמת העצמאות הפרטית שלה. ברוח המהפכות במזרח התיכון, שעליהן היא כנראה לא יודעת אבל אולי מרגישה באופן עלום איזה פירור ממשק כנפי ההיסטוריה, סיוון ניצבת מול הדיקטטור הפרטי שלה ואומרת לו מה שאומרים הלובים לקדאפי, ומה שאמרו לפניהם המצרים למובראק: אני שונאת אותך. כמו הציבור הדומם והפסיבי שהיא הייתה עד היום, גם המהפכה של סיוון היא מהפכה שקטה. היא לא מנסה לפגוע, היא לא מרימה את הקול, היא אפילו לא מקללת. היא רק אומרת: "חבל לי שבזבזתי את כל השהות שלי פה על לבכות בגללך. פשוט חבל לי. לא מגיעה לך מישהי כמוני". והיא צודקת.
"חמש ועוד חמש... רבע לשתיים" (ג'קי, סופר)
סיוון וג'קי, שני הדיירים שהתחלפו בתפקידים במהלך המשימה הערב ושני חצאי זוגיות, הם תמונת נגטיב די מושלמת זה של זה. קשה לחשוב על דמויות יותר הופכיות מהם, ואלה לא רק האנרגיות, המראה או התחביבים.
ג'קי הוא האדם הכי לא מודע לעצמו בבית האח הגדול, וככל הנראה גם בפלנטה בכלל. אין שום דבר שמפריד בין מה שעובר עליו לבין מה שרואים שעובר עליו או בין מה שהוא חושב לבין מה שהוא מלהג. ג'קי הוא גוש אחד, מונוליתי, של ג'קיוּת. סיוון, לעומתו, היא מעצור אחד גדול. היא מודעת לעצמה ולאחרים ברמות שלפחות בתוך בית האח הגדול משתקות אותה לגמרי. היא שבורה לרסיסים, מחולקת לשכבות, מנופצת.
"עכשיו בייגלה תחתוך ורידים, כולי יהיה ניחוחות ניחוחות" (ג'קי, עושה אמבטיה)
מודעוּת היא אחת התכונה היחידות שבית האח הגדול ממש לא מקבל בהבנה. אדם לא מודע הוא אדם טלוויזיוני, ואדם טלוויזיוני הוא דייר טוב. אדם מודע הוא בעיקרון בעיה. תראו את סיוון אברהמי. היא זוכרת את המצלמות כל הזמן, מסתכלת על עצמה מבחוץ, ההליכה שלה מהוססת, הדיבור שלה לא נשמע. היא סובלת. סיוון סובלת בבית האח הגדול אולי כמו שאף אחד לא סבל בו עד היום. מאז הנשיקה ההיא עם סיוון דרור, קשה לזכור ממנה רגע שמח.
ג'קי הוא הדוגמה הכי טובה שאפשר לחשוב עליה להפך מזה. אין לו מושג ואין לו מחיצות, והוא פורח בבית, ואולי גם יקח את הגמר. הכלא האמיתי שמצפה לדיירים, לפחות כל עוד הם משתתפים בניסוי, הוא כלא המודעות העצמית שלהם. למרבה הצער, משם עוד לא נסללה דרך קלה לחוף הים המלאכותי הקרוב.

תאריך:  24/02/2011   |   עודכן:  24/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ארז טל  האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האח הגדול: ג'קי עשוי לנצח, סיוון לא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאון אלי
מקהלת "בת קול" היא המקהלה הייצוגית של הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה בת"א    בקונצרט החגיגי שנערך ביפו בוצעו שירים ישראלים, מוזיקה קלאסית, שירי נוסטלגיה, שירי עמים ועוד, בשלל שפות    מקהלה נהדרת עם קולות צלולים ומקסימים
פזית רבינא
סאאב עריקאת הסביר ללונדון ולקירשנבאום שהתפטרותו מראשות צוות המשא-ומתן הפלשתיני נועדה ליצור "מופת של התנהלות דמוקרטית". לא השתכנעתם? אתם לא לבד. מקורות ברמאללה מפנים את הזרקור הרחק לקטר, ושופכים אור על הקשר שבין התפטרות עריקאת לצרות של אבו-מאזן
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: המשרד לפיתוח הנגב והגליל רוצה 600,000 מתיישבים חדשים בעשור הקרוב, אבל הקצב השנתי לא יגיע אפילו למחצית מהיעד
אורן פרסיקו
בכתבה מחמיאה סוקר עורך ה"ניו-יורקר", דייוויד רמניק את העבר וההווה של היומון הישראלי הארץ, תוהה על העתיד, ומגלה איזו מתנה נתן עמוס שוקן לשלדון אדלסון ואיזה עיתון קורא נחום ברנע
אורן פרסיקו
רק להארץ דיווחים מאת כתבים בלוב ובקהיר    הזווית הישראלית בולטת בדיווחים על ניו-זילנד בעוד שבהארץ נדחק הדיווח למדור חדשות החוץ. דיווח קצר ונפרד מוקדש לישראלים ששהו באזור הרעש    שרה נתניהו היא האופרה ווינפרי של "ישראל היום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il