X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דוח חדש של ארגון ה-OECD העוסק בצעדים שיש לנקוט נגד אסטרטגיות שונות של תכנון מס, פורסם בסמוך למעצר תקדימי של בעלה של ח"כ רונית תירוש, שלא דיווח על תכנון מס החייב בדיווח בהתאם לתקנות חדשות בנושא תכנוני מס אגרסיביים
▪  ▪  ▪
חובות דיווח

דוח חדש של ארגון ה-OECD, אשר פורסם בפברואר 2011 ואושר על-ידי כל חברי הארגון, עוסק בצעדים שיש לנקוט נגד אסטרטגיות שונות של תכנון מס. הדוח של ה-OECD פורסם בסמוך למעצר תקדימי של בעלה של ח"כ רונית תירוש, שלא דיווח על תכנון מס החייב בדיווח בהתאם לתקנות חדשות בנושא תכנוני מס אגרסיביים.
החוק מעניק כיום לרשות המיסים את הסמכות לקבוע "רשימה שחורה" של תכנוני מס אשר לגביהם תחול חובת גילוי ודיווח על-ידי הנישום לרשות המיסים. מטרת החקיקה היא להעניק לרשות המיסים את ההזדמנות לבחון תכנוני מס שונים.
בהתאם לחקיקה הזאת, נקבעו חובות דיווח בתקנות מס הכנסה (תכנון מס החייב בדיווח). בהתאם לתקנות, קיימת לדוגמא, חובת דיווח לרשות המיסים במקרה שאדם העביר תשלום לקרובו, בסכום כולל של 2 מיליון שקל לפחות בשנת המס בשל ניהול בתנאים שונים.
רשות המיסים טוענת כי תירוש העביר דמי ניהול בסך למעלה מ-2 מיליון שקל בשנה מסוכנות הביטוח שלו לחברת ניהול שהקים, זאת מבלי לדווח בעסק או בחברת הניהול על קיום תכנון מס בניגוד לחוק.
דוח ה-OECD - תכנוני מס אגרסיביים
הרעיון הבסיסי שמציע ה-OECD הוא לעבוד בזמן אמת נגד הנישומים, ולא להמתין לדוחות השנתיים. הדוח החדש סוקר טכניקות שונות המקובלות במדינות החברות ב-OECD, ואשר נועדו לחשוף נישומים אשר נקטו בתכנון מס אגרסיבי.
הדוח מציין לדוגמה את בריטניה אשר הפעילה בשנים האחרונות תוכנית למאבק בתכנוני מס אגרסיביים, וכתוצאה מכך הצליחה לתפוס 12 מיליארד ליש"ט מכספי העלמת מס.
מדינות שונות ב-OECD נקטו במגוון אמצעים למאבק בתכנוני מס אגרסיביים. להלן מספר דוגמאות:
  • קביעת חובת דיווח לרשויות המס על הכוונה לנכות הוצאות מימון ביחס להלוואות לצדדים קשורים (הולנד).
  • הודעה מוקדמת לרשויות המס על קיומם של הפסדי הון (איטליה וארצות הברית).
  • משלוח יזום של שאלונים לנישומים מסוימים, לקבלת פרטים על תכנוני מס (ניו-זילנד).
מוקדם מדי לדעת האם רשות המיסים הישראלית תאמץ אמצעים נוספים כנגד נישומים, בנוסף לרגולציה בנושא תכנוני מס אגרסיביים. מה שברור הוא שהרגולציה של תכנוני המס, כמו כל רגולציה, כרוכה בעלויות גבוהות הן מצד הנישומים והן מצד רשויות המס. מבחינת הנישומים, מדובר בסרבול הדוחות ועלות נוספת בהתאמתם לרגולציה. מבחינת רשויות המס, יישום הרגולציה היא משימה בלתי אפשרית.

הכותב, ד"ר במיסוי בינלאומי, הוא עורך דין המייצג לקוחות מישראל ומהעולם בתחום המיסוי. ד"ר נוב מנהל את אתר האינטרנט הישראלי לתכנוני מס בינלאומיים, הכולל מאמרים וחדשות מיסוי בינלאומי.
תאריך:  27/02/2011   |   עודכן:  27/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  רונית תירוש
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים מגבירה המאבק בתכנוני מס אגרסיביים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשות המס מלקקת פצעים!
er3  |  28/02/11 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
שנאת עיתון הארץ הייתה כבר לחוכא ואיטלולא בקרב חלק גדול בחברה הישראלית, ואנשים כבר מתלוצצים על העיתון של האנשים שחושבים שהם חושבים ואין שום חשיבות למחשבותיהם, או בקיצור 'אִיל-אַרְדְּ'
הלל ויס
האם משה קצב היה כיהודי פרסי ממקורבי אחשוורוש, זימן לו כל יום וכל לילה בתולה חדשה לאחר שהטביל אותה בשמן המור שנה שלמה?    מערכת המשפט, ארגוני הנשים ווירוס הפפילומה עומדים בעמדה נחותה יותר מאשר מגדפי מכתב הרבנים החדש
מיה ברון
כמה מצער לדעת שהאנטישמיות חיה ובועטת במדינת ישראל, תוך שתיקה מוחלטת של מערכות החוק שתחת חסותך השלטונית    כתובות גרפיטי אנטישמיות כבר נכתבות מדי פעם בבתי-כנסת ברחבי הארץ. עד מתי נשתוק? איפה המשטרה? איפה בג"צ?
איילת רז
מה ערכן של הצהרות השוויון המגדרי של השרה לימור לבנת, אם אזרחי ישראל לא זוכים לשמוע אפילו על כך שקבוצה ישראלית מגיעה להישגים בגביע אירופה, רק משום שבקבוצה הזאת משחקות נשים?!    איפה השמאל דורש השוויון?!
אליקים העצני
כשאומרים שהדג מסריח מהראש, מתכוונים - מהראש תחילה. משם הסירחון מתחיל, עד שלבסוף גם כל הגוף מסריח. הציבור שלנו אכן אינו כליל השלמות, אך אין צל של סיכוי לתקן את המצב, כל עוד ההנהגה מעמידה דוגמאות אישיות של שחיתות. התיקון חייב להתחיל מלמעלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il