X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דני איילון סגן שר החוץ   |  משרד החוץ
הסוגייה הפלשתינית מעולם לא הייתה המפתח ליציבות המזרח התיכון העיסוק הרב במונח "סכסוך המזה"ת" גורם למנתחי מדיניות להתעלם לחלוטין ולבטל כלאחר יד כל אירוע או סכסוך המתרחש באזור אחר במזה"ת דרושה פרספקטיבה ראויה
▪  ▪  ▪
אלימות - גם אחרי הסכם שלום ישראלי-פלשתיני [צילום: AP]

השבועות והחודשים האחרונים הוכיחו למעשה באופן סופי, את הכשל הלוגי שבאחת מהתיאוריות העוסקות בפיתוח ושלום במזרח התיכון. מזה כמה שנים, טוענים בכירים ומומחים זרים, שהשלום במזרח התיכון כולו, יתרחש לאחר חתימה על הסכם שלום בין ישראל לפלשתינים. טענה לוגית זו, לדעת אותם בכירים ומומחים זרים, מכונה "הקשר".
הנשיא האמריקני לשעבר, ג'ימי קרטר, גורס שרעיון "הקשר" אינו עניין של מדיניות אלא של עובדה בשטח, שהדרך לשלום במזרח התיכון כולו, עוברת בירושלים. ויקיליקס הוכיח בהדלפותיו, שבקרב מקבלי ההחלטות ומעצבי המדיניות בעולם הערבי, הסכסוך הישראלי-פלשתיני זוכה לחשיבות נמוכה בסדר העדיפויות, בעוד שהסוגייה האירנית היא המדאיגה ביותר. ההדלפות של ויקיליקס מערערות את תיאוריית "הקשר" עד ליסוד, אולם האירועים האחרונים באזורנו הנחילו לתיאוריה את המכה האחרונה.
בשנה שעברה, תוכנית הפיתוח של האו"ם (UNDP) פרסמה דוח שבחן בסיועם של מלומדים וחוקרים ערביים את ההתפתחות האנושית במדינות ערביות. הדוח קבע שהעולם הערבי לא התפתח בתחומים של חירות, זכויות נשים וחינוך. בנוסף, כ-50 אחוז מהעולם הערבי חיים מתחת לקו העוני הבינלאומי.
תיאוריית "הקשר" גרמה לקשר שגוי של אחריות בין אירועים, ראשיים ושוליים, המתרחשים מחוץ לגבולות ישראל. כאשר מתרחצים בחופי סיני הותקפו על-ידי כריש, היו רבים שטענו שהמוסד היה זה ששחרר את הכריש ושעל ישראל מונחת האחריות הבלעדית לאותה תקרית. העיסוק הרב במונח "סכסוך המזרח תיכון" גורם למנתחי מדיניות להתעלם לחלוטין ולבטל כלאחר יד כל אירוע או סכסוך המתרחש באזור אחר במזרח התיכון.
למעשה, רק עשרה אחוז מ-11 מיליון המוסלמים שנהרגו בסכסוכים אלימים מאז הקמת המדינה, נהרגו כתוצאה מהסכסוך הישראלי-פלשתיני או הישראלי-ערבי. לצערי, גורמים רדיקלים, הקוראים לאלימות כדוגמת בן-לאדן, יישארו באזורנו הרבה אחרי שהדיו על הסכם שלום ישראלי-פלשתיני ייחתם.
הוויכוח שפרץ לאחרונה סביב השאלה האם יציבות וביטחון חשובים יותר מדמוקרטיה וחירות, אינו רלוונטי. כולי תקווה שאזורנו יגיע לנקודה בה המרכיבים יתקיימו במקביל, אולם מציאות שכזו אפשרית רק אם נראה במזרח התיכון כשלם ולא כעל-ממד אחד בו הפתרון לכל בעיות האזור נעוץ בהסכם שלום ישראלי-פלשתיני.
כאשר יבוא היום וישראל תחתום על הסכם שלום, עליה להיות בטוחה שהאזור יציב ואינו נתון לשינויים. תיאוריית "הקשר" מתעלמת לחלוטין מהמתרחש מחוץ לגבולות ישראל, וכעת עליה להשיב את העיסוק מסביב לסכסוך הישראלי-פלשתיני לפרספקטיבה הראויה לו.

תאריך:  28/02/2011   |   עודכן:  28/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותו של "הקשר"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה איתכם: אתם כולכם קשקשנים
r4  |  28/02/11 22:30
 
- מה ענין שמיטה לתשמישי מיטה ל"ת
א מ רול  |  1/03/11 08:56
2
"הישמר לך ישראל פן תכרות ברית
קורןנאוה טבריה  |  1/03/11 06:23
3
שנסו פנסו הקקשקשן
איילון דן  |  1/03/11 11:29
4
נראה אותך משכנע את העולם
אודי פפו  |  1/03/11 11:59
 
- אשתי ואני משתדלים כל יום ראשון
בכנסיה האוונגליסט  |  1/03/11 21:04
5
ואיך משיבים את העיסוק בסכסוך,
הניה  |  1/03/11 18:22
6
תגובה
צנחן  |  1/03/11 19:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
רשות המיסים מתנה את ההחזר של עשרות שקלים לזכאים על-פי חוק מס הכנסה שלילי, רק אם הזכאי לכך הצליח להתגבר על קשייו בהבנת הנקרא    ניתן להגיע למצב ש-100% מהזכאים יקבלו את מלוא הפיצוי, אם יאמצו את החלופה של שכר מינימום
עקיבה לם
חודש אדר כבר פה והעולם השתגע    באפריקה יש טבח עם    באירופה רוצים דם    ובאמריקה? קיבלנו אוסקר!    אוסקר על הומניות    כנראה שבכל זאת אנחנו עם של מוסר...
ראובן לייב
באי הקסום והמתויר שבאיים הקנאריים, יש אטרקציות למכביר, אבל שיאן יהיה הקרנבל השנתי, שייפתח בסוף השבוע הזה בעיר הבירה שלו, סנטה, ובו יצעדו גברים בבגדי נשים ונשים בבגדי גברים, כשבסיומו ייערך גם טקס קבורתו של...סרדין
יוני בן-מנחם
בעולם הערבי חוששים שמדינות המערב ישתלטו על לוב ואוצרות הנפט שלה, כפי שהשתלטו על עירק    הסנקציות עליהן החליטו ארצות הברית ומועצת הביטחון של האו"ם אינן מספיקות למוטט את משטר קדאפי    על ארה"ב לשקול הפצצות מסיביות על מעוזיו של קדאפי בטריפולי
עו"ד אביעד ויסולי
חרף צמצום עילות המעצר שבחוק, מספר המעצרים רק גדל משנה לשנה וכבר הגענו לשיא של כ-60,000 מעצרים בשנה. האומנם כל כך הרבה חשודים הם אנשים המסכנים את שלום הציבור, או עלולים לשבש את הליכי החקירה? האומנם לא ניתן לחקור בלי לעצור? או שמא מסתירים מהציבור באמצעות הרטוריקה המשפטית עילת מעצר שונה לחלוטין, שאיננה מעוגנת בחוק?
רשימות נוספות
"ערבים נהגי אוטובוס? מסוכן לצניעות הבנות"  /  איציק וולף
הרצח במערת המכפלה [1994]  /  יפעת גדות
צה"ל תקף ברצועת עזה בעקבות ירי הגראד  /  איציק וולף
הארץ של טיבי  /  דודו אלהרר
לסלק את עבדאללה   /  חן בן אליהו
חרם או טרור  /  עמוס גבירץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il