X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאי נדב איל התקנא כנראה בהצלחתם של הפרוטוקולים של זקני ציון, והחליט לחבר תיאוריית קונספירציה דומה, בה ממלאים מנהיגי ישראל את תפקידם של זקני ציון בעלילה המקורית
▪  ▪  ▪
הפרוטוקולים של זקני ציון [צילום: AP]

בספרה "השקר מסרב למות", מציגה השופטת הדסה בן-עתו את סיפורה של תיאוריית הקונספירציה המפורסמת ביותר במאה השנים האחרונות: הפרוטוקולים של זקני ציון. כל מי שקורא את הספר, מתקשה להבין ולהאמין עד כמה קל לשכנע אנשים כה רבים, נוצרים, מוסלמים ואף יפנים, באמיתות העלילה המטורפת הזו.
העיתונאי נדב איל התקנא כנראה בהצלחתם של הפרוטוקולים, והחליט לחבר תיאוריית קונספירציה דומה, בה ממלאים מנהיגי ישראל את תפקידם של זקני ציון בעלילה המקורית.
בסדרת הכתבות שפרסם איל בעיתון מעריב, הוא מתאר את הקשר שקשרו הפוליטיקאים מכל המפלגות עם מספר בעלי הון, קשר שמטרתו להפוך את עם ישראל לעם עבדים מזה רעב. על-פי איל, האמונה שישראל היא מדינה דמוקרטית היא אמונת הבל, כי האמת היא שלא חשוב בעד מי נצביע, תמיד נצביע בעד אחת משלוחותיה של אותה מפלגה סודית. השלוחות השונות הוקמו רק כדי שלא נבין שבדומה למצרים, גם ישראל היא מדינה של מפלגה אחת, שהדרך היחידה לסלקה מן השלטון היא דרך המהפכה.
מאמרים מסוג זה היינו מצפים למצוא באתר אינטרנט נידח של קבוצת טרוצקיסטים או אנרכיסטים עם מבט מוזר בעיניים. פרסומה של סדרת הכתבות בידי יורשיו של ד"ר עזריאל קרליבך, מציין שלב נוסף בתהליך ההתדרדרות של התקשורת הישראלית. ניתן לנחש שבשלב הבא נקרא במעריב שאחמדינג'אד הוא בעצם סוכן המוסד, שהכת השלטת בישראל מנחה אותו לאיים עלינו כדי להסיח את דעתו של עמנו המטומטם ממצבו הכלכלי הנואש.
ובדומה להצלחתם של הפרוטוקולים, זכו גם מאמריו של איל להצלחה מסחררת ולגל של מכתבי הזדהות. בראש המהפכה החליטו עורכי מעריב להעמיד את צמד היחפנים יצחק הרצוג ושמעון שבס, והוכיחו שדווקא חוש הומור יש להם.
ברור לחלוטין שלא איל, ולא העורכים שפרסמו את יצירותיו, מאמינים באמת בעלילה המטורפת. אך סביר שהמניע העומד מאחורי הפרסום הוא אי-הימנעותו מפרסום טענות הרחוקות מהאמת. וזה בדיוק מה שעשו מחבר הפרוטוקולים של זקני ציון ואלה שפרסמו את יצירתו. ההבדל היחיד הוא שהם היו גויים אנטישמיים, ואילו עורכי מעריב הם מוכרי עיתונים אובדי-דרך.

תאריך:  02/03/2011   |   עודכן:  03/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרוטוקולים של זקני ציון: מהדורת נדב איל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יש גם יהודים אנטישמים - עובדה ל"ת
בן הארץ  |  2/03/11 17:04
 
- כמעט מסכים.
אהוד פרלסמן  |  8/04/11 23:34
2
מאחורי כל הכתבות והפרסומים
רונן גולדשטיין  |  3/03/11 08:47
3
שטות
רוי  |  3/03/11 08:56
4
ניתוח אנאלפבתי של מאמר נדב איל
ע_הראל  |  3/03/11 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
לא עמדות אידיאולוגיות נוקבות הן שעומדות ביסוד מכתב התמיכה בקצב, כי אם נבואה שהכזיבה וטראומה פסיכולוגית של שניים מכותבי המכתב, אשר הצליחו לגרור עימם להרפתקה זו אישים נוספים מהזרם האידיאולוגי של "ישיבות הקו"
מרק הלר
בשבועות האחרונים יש סימנים המעידים על אסרטיביות רבה יותר בקרב המוסלמים, לרבות חזרתו למצרים של המטיף הרדיקלי, השייח' יוסוף קרדאווי, לאחר למעלה מ-40 שנות גלות בחו"ל, והנראוּת הרבה יותר של אלמנטים בתנועת האחים המוסלמים בהפגנות המתמשכות בכיכר תחריר שבקהיר
עו"ד מנשה דנמור
הכנסת, הממשלה והתקשורת מעודדות - בשוגג - את תמ"א 38 'חיזוק' מבנים קיימים - במקום תמ"א 38/2 'פינוי בינוי' הריסת הישן והקמתו מחדש באמות-מידה חדישות וחדשות שיגנו באמת מפני רעש-אדמה צפוי    צריך לחייב קבלנים ויזמים תאבי-בצע ל'פינוי-בינוי' הריסת הישן ולהקמת החדש לפי תמ"א 38/2 - ולא ל'חיזוק' כביכול של הישן המשופץ לפי תמ"א 38
איתן קלינסקי
רבנים ואנשי דת מוסלמים חברו לשם תפילות ואיחולים להחלמת רבה של ההתנחלות תקוע, מנחם פרומן    הרב פרומן קורא להקמת תנועה חדשה - "ארץ שלום"    אני אומנם מתנגד לאפשרות שמעלה הרב בדבר מדינה דו-לאומית בין הירדן לים, אך אני תומך בדרך השלום שלו
ד"ר צ'לו רוזנברג
קומו שרים ותתחילו להופיע בתקשורת, תסבירו היטב את המצב ואז, כאיש אחד, כל אזרחי ישראל יתפעלו מהישגיה הבלתי נשכחים של הממשלה!    בלתי נשכחים? כן, בלתי נשכחים! - כיצד ניתן לשכוח את זיגזג הדלק, מחדלי הרכבת, מנוצלי השואה ואת גודל הממשלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il