X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתחילים לראות שינוי לטובה במפלגת העבודה. הדבר הבולט הוא פתיחת השיח במפלגה וניסיון לייצר את הדרך האידיאולוגית שאבדה לה. הבעיה היא שהשינוי בינתיים הוא קוסמטי בלבד ואין עדיין מהפכה אמיתית במפלגת העבודה שתוכל להחזיר אותה למעמדה. שינוי אמיתי דורש תהליך של הפקת לקחים, ולקיחת אחריות על הכשלים שהובילו את המפלגה למצבה העגום כיום. לא נראה שתהליך כזה יתחיל בקרוב
▪  ▪  ▪
מפלגה שבגדה באידיאולוגיה שלה [צילום: פלאש 90]

מפלגת העבודה עוברת שינוי, כאשר מה שבולט במיוחד הוא הניסיון לייצר בין חברי המפלגה שיח אידיאולוגי משמעותי שהושתק בתקופת ברק. שיאו של התהליך היה השבוע כאשר באירוע השקה מרשים הוקם אתר מפלגת העבודה החדש, שנראה היום כאתר הפוליטי המרשים ביותר בישראל. הקרדיט על בניית האתר מגיעה למזכ"ל הצעיר של מפלגת העבודה, חיליק בר, שיזם את בניית האתר, על-מנת לייצר דיאלוג מפלגתי ולשקם את המפלגה.
האתר כולל "נוסטלגיה בן-גוריוניות", מבטיח דיון אידיאולוגי ער ונותן מקום מיוחד לדיון בין צעירי המפלגה. האתר משלב את מה שהיה חסר במפלגת העבודה בשנים האחרונות, פעילות וקול של חברים צעירים יחד עם חזרה לשורשים האידיאולוגים של המפלגה שהייתה בעבר נר לרגלי מנהיגי המפלגה. השינוי במפלגה והפעילות הזאת נשמעת מבטיחה, אבל הבעיה היא שמדובר בצעד קוסמטי קטן אחד בלבד, במקום במהפכה כללית שדרושה כל כך למפלגה שרוצה לשקם את עצמה.
הסיבה שמפלגת העבודה לא מצליחה לחזור למעמדה היא כי הציבור מאס במנהיגות הכושלת שלה, שבגדה באופן עקבי באידיאולוגיה שלה. יצחק הרצוג, אבישי ברוורמן ואפילו שלי יחימוביץ', הפגינו בתקופת ברק חוסר-אונים, כאשר במקום לדאוג לכך שברק יחזור לערכי מפלגת העבודה, הם התמסרו לדרך האינטרסנטית שלו, ואפשרו לו להמשיך לרמוס את כל ערכיה. אפילו אם תומכים של המפלגה רוצים להאמין שהלקח נלמד ושהמנהיגות לוקחת אחריות על אוזלת היד שלה בתקופת ברק, קשה לציבור להתעלם מהעובדה שמנהיגי המפלגה מתחמקים מהאחריות שלהם על הרס המפלגה, וחמור מכך על האחריות שלהם לנזק שגרמה ממשלת ביבי ליברמן למדינה.
הצביעות הגועלית משתקפת בדבריהם של מנהיגי המפלגה, בעיקר כאשר הם מבקרים את ממשלת נתניהו מבלי שהם מודים שהם אלה שבניגוד לאג'נדה של מפלגתם נתנו לממשלה הכושלת של ביבי את ההצדקה המוסרית לקיצוניות המדינית שלה, ולפגיעתה בשכבות החלשות.
במידה והמפלגה רוצה להשתקם ולאחד שוב את כוחות השמאל, חברי המפלגה צריכים לשים סוף לצביעות במפלגה, ולגרום למנהיגיה להודות בכשלים שלהם. כבר שנים רבות חסרה במפלגת העבודה מנהיגות אידיאולוגית אמיתית שתשקם את המפלגה ותחזיר אותה לשלטון. מנהיגות כזאת אינה יכולה להתקיים במקום שבו אין אחריות של המנהיגות על מעשיה. פואד בן-אליעזר, בוז'י הרצוג, אבישי ברוורמן, שלי יחימוביץ, ואפילו אמיר פרץ באופן עקבי לא הפגינו במעשיהם מנהיגות אידיאולוגית כזאת - ולכן הם אינם ראויים להנהיג היום את המפלגה. חבל רק שאין היום יותר קולות במפלגה שמוכנים לומר זאת זה בקול רם, ושבמקום לבקר את מנהיגי המפלגה ולהעניש אותם על הליכה בדרך שקרית, רוב חברי המפלגה מתעלמים ממעשיהם ומאפשרים לאותם מנהיגים להתחמק מאחריות.
חברי המפלגה צריכים לדרוש היום שינוי אמיתי במנהיגות המפלגה, רק שינוי כזה יחזיר את האמון במפלגה, ויאפשר שיקום אמיתי וחזרה של תומכיה. ראשית צריכים החברים לתבוע ממנהיגי המפלגה שזנחו את האג'נדה של מפלגתם לקחת אחריות על מעשיהם ולוותר על הצגת מועמדותם. שנית, צריכים חברי המפלגה לחשוב על גיבוש דרכים לבניית מנהיגות אידיאולוגית חדשה במפלגה, תוף צירופם של אנשים חדשים מחוץ למפלגה בהנהגה.
כאיש העבודה לשעבר אני מעריך מאוד את הפעילות של הצעירים היום במפלגה, בעיקר של מזכ"ל המפלגה שנכנס לתפקידו בתקופה לא פשוטה. אולם כל עוד אין שינוי מנהיגותי אמיתי במפלגה ואין נטילת אחריות, הפעילות מבוזבזת על מנהיגים שאינם ראויים להנהיג. לכן הם גם אינם יכולים לייצר תמיכה ציבורית במפלגה או להחזיר לה את תומכיה.

הכותב הוא חבר מפלגת קדימה, שהיה בעבר חבר במפלגת העבודה.
תאריך:  09/03/2011   |   עודכן:  10/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתר אינטרנט חי ומנהיגות מנוונת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
להט אידאולוגי ? ל"ת
אבישי בן חיים  |  9/03/11 10:06
2
להט אידאולוגי ?
אבישי בן חיים  |  9/03/11 10:28
3
גיבובים חסרי משמעות
פעילה במפלגה  |  9/03/11 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר הילזנרט
תמיכתם של "ארגוני נשים" באפליית גברים ובצידוד בנשים אף היכן שאישה היא מעוולת, מובילה את הנשים צעד אחורה אל התקופה בה מחמת "חוסר יכולתן השכלית והמנטאלית" הן לא הורשו לכרות חוזה ולבצע שום פעולה משפטית    תנו לנו פמיניזם אמיתי – סלקו את המתחזה הרדיקלי!
אלעזר לוין
איך יכול מי שקונה נדל"ן לדעת אם המוכר חייב לשלם מס שבח?
אלעזר לוין
לא מהפכה, אלא ועדות משנה נוספות ליד המחוזיות    איך יוציאו התרי בנייה? מה יגידו מכבי האש ופיקוד העורף? מניין יגיעו העובדים? ומניין הציוד הכבד? מה יקרה לריבית? הכל מעורפל - זה מה שקורה כשמכינים תוכנית "מקצועית" על רגל אחת
אלכס נחומסון
המקרה של שחר גרינשפן בת ה-12, שנדרסה על-ידי שיכור שסטה למדרכה ו"פיצפץ" את ראשה של הילדה, היווה שיא מרושע חדש של מערכת משפט השבויה באידיאולוגיה שיפוטית דרקונית    אחותה של שחר: "שחר לא צד בתביעה הזאת. התביעה התנהלה בין מרק פטריק למדינת ישראל, שהאינטרסים שלה הם קודם כל לחסוך כסף, לחסוך זמן"
תרצה הכטר
הנשים שמאמריהן פורסמו בעיתונות היומית "כותבות... לדעת", כלל לא מנקודת מבט תבוסתנית כפי שעולה אסוציאטיבית מן הביטוי הנדוש, "הן מאבדות את עצמן לדעת..."! שכן, כל תרפיסט מצוי יגלה לכם שפעולת הכתיבה לא רק משחררת אלא מלמדת את הכותב/ת ואת הקורא/ת, ובעיקר מעשירה אותם במידע ודָעַת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il