X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השלום מתחיל בתוכנו - לא רק סיסמה מנהיגת המרכז העולמי לקבלה: אם בישראל, ובמיוחד בירושלים, לא ישכילו הנשים - הרוחניות יותר מגברים - ליצור את השלום, לא יהיה שלום בעולם רשמים ממפגש נשים יהודיות ומוסלמיות בחסות המרכז לקבלה
▪  ▪  ▪
הכותבת (אורנה רב-הון) עם סוהא ערפאת
קרן ברג, מנהיגת המרכז העולמי לקבלה

רק דרכים רוחניות יכולות לתת לנו את הכלים להתמודד עם הדברים שמפריעים לשלום בעולם, והם אינם דברים חיצוניים. הם הדברים הפנימיים שבתוכנו

ביום שלישי, 8.3.11, כשכל העולם חגג מאה שנים ליום האישה הבינלאומי, חגגנו אנו, קבוצת נשים ישראליות ופלשתיניות, יהודיות וערביות, במגדל דוד. המפגש היה מיוחד מאוד - מכיוון שהיוזמת והמארגנת שלו הייתה קרן ברג, מנהיגת המרכז העולמי לקבלה. קרן ברג היא האישה שאני מכירה לה תודה מעומק לבי על שפתחה את מסתרי עולם הקבלה בפניי, ובעצם בפני נשות כל העולם. היא הייתה הראשונה שהחלה לפעול עבור האפשרות שכל אחד יוכל ללמוד קבלה, בלי הבדל דת, גזע, מין ולאום.
הגעתי למפגש קצת מהוססת. אני למודת מפגשי נשים. במסגרת פעילותי הפוליטית במפלגת מרצ שימשתי בין השאר כנציגת מרצ בנעמת (ארגון הנשים של ההסתדרות). במסגרת זו נפגשתי פעמים רבות עם נשים ערביות, ישראליות ופלשתיניות, אשר השאיפה לשלום מפעמת בליבן. הוזמנתי אפילו לביתה של סוהא ערפאת בעזה, למפגש נשים בו קראתי משיריי והענקתי לסוהא כשי את ספר שיריי "FIREBIRD", "ציפור האש" בעברית.
מפגשי הנשים היו תמיד מפגשים נעימים ופוריים. כשנשים נפגשות כדי לחולל שינוי בעולם, יש סיכוי שזה יצליח. אלא שהמפגשים היו תמיד בחסות מפלגות פוליטיות, וכפי שאומר הרב ברג, מפלגה באה מלשון פילוג. העובדה שהמפגשים נשאו אופי פוליטי גרמה לכך שהיוזמות שרצינו לבצע לא המריאו. יוזמות כאלה לא יכולות להמריא כאשר אנשים ונשים מתחרים על מקומות בכנסת. ברגע שהיו מכריזים על בחירות, כל ההצהרות היפות היו נצבעות בצבעים קודרים. כל התנועה הייתה הופכת למקום שבו המלחמה על המקום בכנסת הופכת לחזות הכל, והכל מותר, והכל אפשרי. לכן, בעצם, עשיתי תפנית של מאה ושמונים מעלות, עזבתי את המפלגה, המקום שנראה לי מקום שבו בני אדם אינם מסוגלים לנצח את האגו שלהם, ופניתי אל לימודי הקבלה.
במכון ללימודי הקבלה אנו לומדים את הדבר שחסרונו הפריע לי מאוד בפעילות הפוליטית: אנו לומדים איך להתגבר על האגו שלנו. אני בטוחה שכל האנשים הנפלאים שפועלים במפלגת מרצ הם אנשים שמאמינים בכבוד האדם וחירותו, והם כולם רוצים שהחיים של כולנו יהיו חיים טובים יותר, חיים של שלום וכבוד הדדי. אלא שהפוליטיקה אינה מספקת לנו את הכלים לבצע זאת. היינו כולנו נסחפים אל מערבולת הבחירות, שגרמה לחילוקי דעות ופעמים רבות להשמצות הדדיות, רק כדי להיכנס לכנסת. רק דרכים רוחניות יכולות לתת לנו את הכלים להתמודד עם הדברים שמפריעים לשלום בעולם, והם אינם דברים חיצוניים. הם הדברים הפנימיים שבתוכנו.
היפה שבמפגש היה, שהנשים שבו היו נשים ששמו את הרוחניות בראש סולם העדיפויות שלהן. חלק מן הנשים היו נשים שאנו מגדירים כנשים דתיות - ומשני צדי המתרס. קרן ברג היא יהודייה דתית, ואיבטיסם מחמיד היא פעילת שלום מוסלמית דתית. לא מובן מאליו שנשים דתיות מעולמות שנראים כה שונים ימצאו שפה משותפת. אבל כאשר הכמיהה לשלום היא כמיהה אמיתית, היא שאיפה שבלב, המילים שאומרות הנשים שוחרות השלום הן אותן מילים, מכיוון שהן באות מלב שוחר-שלום.

השלום מתחיל מבפנים
איבטיסם מחמיד, פעילת שלום מכפר פרדיס

אפשר להקים מהיום ועד מחר ארגונים מכל הסוגים. ויש והיו בארץ תמיד ארגונים שונים ומשונים. גם ארגוני נשים. יש ויצו ויש נעמת ויש עוד אינספור ארגונים. אבל כל עוד לא נצליח לעבוד על הרגשות השליליים שבתוכנו, היריבויות האישיות שבתוך הארגונים מפוררות אותם מבפנים

איבטיסם מחמיד, פעילת שלום מהכפר פרדיס, מאמינה שהשלום מתחיל מבפנים. שצריך למצוא שלום קודם כל בתוך עצמנו ואחר-כך בתוך העולם. היא מאמינה גם בקבלה - לקבל את הצד השני כמות שהוא. והיא מתפללת חמש פעמים ביום את התפילה שהנביא שלה מתפלל - תפילת השלום. איבטיסם התפללה בפנינו על רצפת העץ שבתוך מגדל דוד את התפילה הזו, וריגשה את כולנו. הרגשנו שהיא מתפללת עבור כל העולם. והיא מאמינה שעלינו רק להאמין בעצמנו. ואז אף אחד לא יוכל לעצור אותנו.
קרן ברג, המנהיגה העולמית של המרכז לקבלה, אמרה שהנקבה חזקה יותר מהזכר, אפילו בלידה. האישה רוחנית יותר מהגבר, ולכן יש לנו עבודה חשובה ומסוימת מאוד בישראל. אם בישראל, ובמיוחד בירושלים, לא נשכיל ליצור את השלום, לא יהיה שלום בעולם. בתוך כל אדם יש ניצוץ בורא, שהוא אותו ניצוץ של אנרגיה. אבל אנו לא רואים מה מאחד בינינו, אלא רק מה מפריד בינינו, כי אנו רגילים לשפוט. אנו חייבים למצוא שפה משותפת בין העמים ובין כל האנשים, למצוא את הדרך להתנהג בכבוד אנושי איש אל רעהו. והשינוי הזה מתחיל בדברים הקטנים. בדרך שבה אנו מתייחסים לאנשים האחרים שבחיינו. זה הדבר החשוב ביותר. השלום מתחיל בתוכנו. כאשר נלמד לשנות את עצמנו, נגדיל את כוח החיים שבתוכנו ואת הכבוד שנרחש לאחרים.
קרן נתנה את דוגמת להבת הנר - בנר יש הרבה צבעים, אבל האור הפנימי ביותר נשאר תמיד באותו צבע. אנו רוצים ליצור מקום שבו נוכל ללמוד לקבל את השני ואת דעותיו, אפילו אם לא מסכימים איתו. לכל אדם יש זכות לומר את שלו כל עוד הוא אומר את הדברים בכבוד כלפי אחרים. עלינו לפעול יחד - נשים למען נשים. ואני, ששמעתי כל-כך הרבה נאומים דומים במשך השנים, הרגשתי שהפעם אני יכולה להאמין שהדבר אפשרי. מדוע? מכיוון שנוכחתי לדעת שהכלים שמספקים לי בקבלה אכן עוזרים לי, אישית, למגר בתוכי את כל הרגשות השליליים - את כל הספקות, את חוסר האמונה בעצמי, ביכולותיי ובכוחי, את הפחד, את הכעס, את הקנאה, את כל הדברים שקיימים בלב כל אחת ואחד מאתנו, אבל אנו נוטים להתכחש להם, ולהפנות את האצבע המאשימה כלפי מישהו אחר.
זה שורש הבעיה. אפשר להקים מהיום ועד מחר ארגונים מכל הסוגים. ויש והיו בארץ תמיד ארגונים שונים ומשונים. גם ארגוני נשים. יש ויצו ויש נעמת ויש עוד אינספור ארגונים. אבל כל עוד לא נצליח לעבוד על הרגשות השליליים שבתוכנו, היריבויות האישיות שבתוך הארגונים מפוררות אותם מבפנים. לכן הפסקתי להאמין בארגונים מכל סוג. עכשיו אני מאמינה רק בבורא שבתוכי ובכוח שלו למגר מתוכי את כל הרגשות השליליים. וזה קורה יום-יום, לאט-לאט. ברגע שהאור בתוכי יגבר, הכל כבר יזרום. הכל כבר יסתדר. האור שבתוכי ישפיע גם על העולם החיצוני שמסביבי. רק כאשר כל אדם, כל אישה תעבוד על עצמה מבפנים, נוכל יחד למגר את כוחות הרשע שבעולם.
אסיים בשיר שמדבר בעד עצמו, שיר שצופן בתוכו את ה'אני מאמין' שלי, את הכוח הפנימי שהחזיק אותי כל השנים. השיר הזה נלקח מתוך ספרי "ברוכה אני שעשיתי עצמי אישה" שיצא בהוצאת "ביתן". בנות המתכוננות לבת המצווה שלהן לומדות את השיר הזה במסגרת התנועה הרפורמית:
בְּרוּכָה אֲנִי שֶׁעָשִׂיתִי עַצְמִי אִשָּׁה
הָיִיתָ עוֹמֵד וּמִתְפַּלֵּל שָׁם לִפְנֵי הַקִּיר.
שָׁמַעְתִּי אוֹתְךָ אוֹמֵר:
"בָּרוּךְ שֶׁלֹא עָשַׂנִי אִשָּׁה".
שָׁאַלְתִּי אוֹתְךָ מַדוּעַ.
אָמַרְתָּ: "כְּשֶׁתִּגְדְּלִי - תָּבִינִי."
הִנֵּה גָּדַלְתִּי עַכְשָׁו
וַעֲדַיִן אֵינֶנִּי מְבִינָה.
הֲרֵי בְּרוּכָה אֲנִי שֶׁנַּעֲשֵׂיתִי אִשָּׁה
הֲרֵי הַדָּם הַזּוֹרֵם בִּי
הִצְמִיחַ חַיִּים חֲדָשִׁים
הֲרֵי אֵינֶנִּי טֻמְאָה.
הִנֵּה, אֲנִי מִצְטַדֶּקֶת.
הָאִם לֹא זוֹ הַכַּוָּנָה?
וְלֹא.
לֹא אֹמַר
בָּרוּךְ שֶׁלֹּא עָשַׂנִי גֶּבֶר.
אֹמַר:
בְּרוּכָה אֲנִי
שֶׁעָשִׂיתִי עַצְמִי
אִשָּׁה.

בימים אלה מוצגים שיריה של אורנה רב-הון בתערוכה המתקיימת בתיאטרון חולון במסגרת "פסטיבל אישה".
תאריך:  11/03/2011   |   עודכן:  11/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשים למען השלום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השלום בא מבפנים
יהודית מליק-שירן  |  12/03/11 06:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מקסין לויטה
לקראת תערוכת הפרחים ועיצוב הגינות הארצית הראשונה שתתקיים בחוה"מ פסח, 21-23.4.11 בפארק רעננה    עם תכנון יצירתי ומאמץ לא גדול, המרפסת שלך יכולה להפוך לגן עדן חיצוני יפה של דירתך    איך עושים זאת?
סופיה רון-מוריה
שלא כמו בעמונה, בחוות גלעד לא הייתה החלטה של הדרג המדיני לשפוך דם. נתניהו לא עודכן מראש, וגם השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' ניזון מדיווחי המשטרה שהתבררו כשקריים. הימין בליכוד מחכה אפוא למבחן האמיתי של נתניהו, נאום בר-אילן 2. ואין לו שמץ של מושג מה יהיה שם
עינת ששון
תזונה נכונה החל מגיל צעיר ביותר, היא גם סוג של תוכנית חיסכון לפנסיה - ככל שמתחילים מוקדם יותר, הזכויות בגיל המבוגר גדולות יותר
זהבה גמזו
מספר חולי הדיאליזה בישראל מוערך בכ-5,500 חולים    שילוב של אבחון מוקדם, מעקב רפואי שוטף ומודעות לחלופות הטיפוליות, יכול להקטין את מספר החולים ואת העומס הגובר על מערכת הבריאות
ד"ר אילן קיציס
נשים לוקות במחלות לב בגיל מאוחר יותר מגברים    תמותת נשים ממחלת לב פעילה בגילאי 55-45 גבוהה פי 12 מזו שבקרב גברים    למניעה בקרב מי שבקבוצת סיכון, מומלץ טיפול קבוע באספירין במינון נמוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il