X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה, נתניהו, מינה את האלוף עמידרור לראש המועצה לביטחון לאומי. למרות קולות הביקורת "מהגדה השמאלית", הרקע המקצועי של עמידרור, ללא דופי, יעניק לתפקיד גם בסיס מקצועי. לא הכיפה שעל ראשו - מפריעה ומרגיזה את מתנגדיו אלא הדעות האידיאולוגיה שמתחתיה
▪  ▪  ▪
האלוף יעקב עמידרור. להשלים עם מינויים שמשתלבים עם האידיאולוגיה של הממשלה[צילום: גדעון אבינערי]

אחרי וועדת אגרנט, הוחלט על-פי המלצות הוועדה, להקים את הגוף הקרוי המועצה לביטחון לאומי. הגוף הוקם בעקבות הכשלים המודיעיניים, ניתוח המצב הצבאי והאסטרטגי של כשלון הפתיחה במלחמת יום הכיפורים 73. בארה"ב הקרוי הגוף המועצה לביטחון לאומי והעומד בראשה, הוא דמות חזקה, מרכזית ומשפיעה על מדיניות ארה"ב ומוערכת ביותר ע"י נשיא ארה"ב. זהו אדם שנבחר אישית על-ידי הנשיא, מוערך על ידו והוא סומך על דעתו וניתוחיו האסטרטגיים ובכך טמון גם סוד עוצמת וחשיבות התפקיד.
בארץ – מאז הקמת המל"ל – הגוף וראשיו, לא קיבלו את המעמד הראוי והמוערך במערכת השלטונית למרות שבראשו עמדו אישים ראויים בעלי הישגים, כושר ניתוח וחיזור - כמו האלוף גיורא איילנד והאלוף עוזי דיין.
הבעיה נועצה במאבק שבין הזרועות השונות כמו ראש אמ"ן בצה"ל, ראש המוסד ומשרד החוץ. ראש אמ"ן - נחשב משך שנים רבות, כגוף המוביל, בכל הנוגע להערכות צבאיות וניתוח אסטרטגי של מדיניות הביטחון בישראל ולכן וויתור על על מקומו בהיררכיה אצל ראש הממשלה והממשלה, היא סוג של תחרות ואגו שלא מוכנים לוותר עליו.
מי שקובע או צריך לקבוע מעשית את מקומו של ראש המועצה לביטחון לאומי, הוא ראש הממשלה והאמון שהוא נותן באיש ובחוות דעתו. והיה והאלוף עמידרור ובנימין נתניהו, ימצאו ויפתחו שפה פוליטית, ביטחונית משותפת, יהיה מקומו של מל"ל בטוח ואיתן.
האלוף עמידרור נחשב בציבור כנוטה ימינה בדעותיו וכקיצוני ימני לביטחון ישראל ועתידה. אלמנטים אלה, בנוסף לכיפה הסרוגה המסגירה את נטיותיו הפוליטיות, גם כשהוא שותק, הם כצנינים וגחלים רוחשות אצל השמאל הישראלי.
אילו עמידרור (שבא מהמשפחה הלוחמת – ראו את סיפורה של אימו) היה משתלט על קרקע ציבורית, מרחיב מרפסת בלי רישיון או חס ושלום גם מחבר מסמך מפוברק, החגיגה לשמאל הייתה מושלמת. אבל בתנאים הנוכחיים, כל מה שיש להם להציע, זה דעותיו הימניות והתבטאות שהוצאה מהקשרה ועניינה הצבאי.
המבחן של עמידרור, לאחר שיאושר על-ידי הוועדה למינויים ויקבל את התפקיד הנחשק, הוא היכולת להשתלב במדיניות הממשלה ולמצוא שפה משותפת עם ביבי נתניהו וממשלת הימין.
קצת קשה להבין את מבקריו ומתנגדיו. ממשלה בעלת אוריינטציה ימנית, רשאית וזכאית למנות לתפקידים הבכירים, המובילים ובעלי האימון האישי אידיאולוגי – אנשים מאותו קו מחשבה ובמיוחד כשמדובר בגוף שצריך וחייב להעריך את מקומה של ישראל וממשלתה, מבחינה ביטחונית באיזור, והמשך קיומה כמדינה ריבונית דמוקרטית עם גבולות ביטחון.
למה מצפים המבקרים והפוסלים למיניהם, שימנו לתפקיד ראש המל"ל, איש שלום עכשיו, או ממתכנני אוסלו, או אולי את נציגי השמאל המציעים נסיגה מלאה לקווי 67, הורדת כל הישובים ביו"ש ובירת הפלשתינים ירושלים המזרחית.
הגיע הזמן להבין ולהשלים עם מינויים פוליטיים בכירים המתאימים ומשתלבים עם האידיאולוגיה של הממשלה השלטת, שנבחרה ברוב דמוקרטי. האלוף עמידרור הוא בחירה מתאימה ומקצועית.
הערות והרהורים בענייני דיומא
1. שמעון מזרחי – הומלץ לקבלת פרס ישראל בספורט – ומיד קמה סערה זוטא אצל מתנגדיו ומבקריו.
2. אין מחלוקת אצל רוב הציבור ובמיוחד חובבי הספורט בארץ, כי למזרחי אכן מגיע הפרס על מפעל חיים ומותג שקוראים לו "מכבי תל אביב" כדורסל בארץ ובחו"ל.
3. הטענה שהוא מקדם שחקנים זרים – לא מבוססת, שהרי רוב השחקנים הזרים באים מקבוצות מוכרות ושחקנים בעלי שם, כמו שראס.
4. העובדה שיש גם שחקנים זרים שנהנים מהמותג "מכבי" – אינה גורעת מההישג.
5. לגבי שחקנים ישראלים – רוב שחקני נבחרת ישראל באים מ"מכבי תל אביב" כולל עמרי כספי מ-.A.B.N.
6. לכן הבחירה במזרחי במקומה, גם אם טל ברודי – הוא יו"ר הוועדה והוא הממליץ על מזרחי.
7. גם שופט עליון חבר בוועדה למינוי שופטים, יכול להמליץ על שופט וגם לבחור בו ואין בכך פגם.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה
תאריך:  13/03/2011   |   עודכן:  13/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כיפת הברזל" - של האלוף עמידרור
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ראש דפוק !
עידן סובול  |  13/03/11 16:19
2
כן, לירות בראשו של חייל פחדן!
משה, עורך-דין  |  13/03/11 18:41
 
- משה, אתה משפטן בישראל 2011 ?
עידן סובול  |  13/03/11 21:41
 
- אשרנו שאינך בצבא
משה, עורך-דין  |  13/03/11 23:49
 
- משה, אפילו להופיע בשמך המלא
עידן סובול  |  14/03/11 10:36
3
עידן-לא נמאס לך לדבר שטויות? ל"ת
מאיר1  |  13/03/11 20:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מה בין שמות לויקרא? - עיקרון השוויון    מדוע מנחת העני היא ריח ניחוח להשם?    כיצד משה דייר ואורח באוהל מועד בעת ובעונה אחת? - תרבות הקריאה    וגם: פני הדור כפני הכלב    על כל אלה ועוד בפרשה שלפנינו
איתן קלינסקי
הַכּוֹכָבִים זָקְנוּ בְּאִיתָמָר אֶל מוּל רוּחַ חֹרֶף רוֹטֶטֶת מִתּוֹכָהּ יַד שָׁלְחָה בְּמַאֲכֶלֶת    המשורר איתן קלינסקי בשיר-מסר לפלשתינים: הידיים שרצחו ילדים והורים בשנתם הן ידיים שפשטו מעליהן מחלצות אנוש
זבולון סבירסקי
מסתמן שיתוף-פעולה בין שני אנשים: מר יושרה מחד-גיסא, ומר ביטחון מאידך-גיסא; ובסימן יום האישה הבינלאומי, כל שצריך הוא את גברת רווחה, והנה לנו מפלגה חדשה עם חזון חדש ומרענן    חשבתם על זה?    כדאי לנתניהו וללבני לצאת מארון הדומייה
יוסי בלום הלוי
את הרצח ביצעו מחבלים ערביים בני דת האיסלאם, אבל בין שולחיהם תמצא יהודים המכוונים את הסכין והרובה אל לבה של ארץ ישראל היהודית שקמה לתחייה    מות הקדושים באיתמר יהיה חשבון הנפש של האומה כולה בבואנו להתייצב במאבק איתנים מול "העולם"
אורי אבנרי
ירושלים מתפוצצת עכשיו מרוב רעיונות מבריקים חדשים. טובי המוחות של הממסד הפוליטי שלנו מתמודדים עם הבעיות שנוצרו בעקבות המהפכה הערבית המתמשכת, המשנה את הנוף סביבנו    הנה היבול האחרון של הרעיונות החדשניים המדהימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il