X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה להתחמק מן השאלה המתבקשת - מה סיכויי התעשיה הקלאסית הישראלית לנצח כיום? התשובה גלומה בסיפור הצלחתה של התעשיה הקיבוצית, אשר מפעילה כ-300 מפעלים המספקים כיום פרנסה לכ-33 אלף עובדים. נוסחת ההצלחה של תעשיה זו, כמו גם של "תעשיות מופת קלאסיות" דוגמת שטראוס וישקר, חייבת וניתנת לשכפול ברמה הלאומית, תוך ניצול נכון של המנהיגות התעשייתית
▪  ▪  ▪
ישקר. תעשיית מופת קלאסית

בימים האחרונים דווח בכל כלי התקשורת על הצמיחה המפתיעה שנרשמה במשק ברבעון האחרון, אולם חשוב לציין כי לא כולם שותפים לחגיגה. בצילו של המשק הצומח, נאבקת על חייה התעשיה הקלאסית בישראל כאשר ברור לכל כי אם לא יעשה מעשה, חלקה הגדול לא יצליח לשרוד במאבק המחריף מול יבוא מתחרה או מיקור חוץ.
צמיחת המגזר התעשייתי מהווה מרכיב חשוב ביישום תוכנית "ישראל 2028" המציגה חזון לאומי לדירוג מדינת ישראל בין 15 המדינות המובילות בעולם במונחי תל"ג לנפש, תוך שיתוף כלל מגזרי האוכלוסיה בעשייה וברווחה. התעשיות הקלאסיות מהוות חלק נכבד מהמגזר התעשייתי, מכוח העבודה במדינת ישראל ומחזון ישראל 2028 ומערכת תעשיות קלאסיות יעילה ואיכותית הינה גורם חיוני ב"שרשרת האספקה" של תעשיות העילית.
קשה להתחמק מן השאלה המתבקשת מה סיכויי התעשיה הקלאסית הישראלית לנצח כיום, כאשר המשחק עבר למגרש הביתי של התעשיה הסינית. התשובה גלומה אולי בסיפור הצלחתה של התעשיה הקיבוצית, אשר הצליחה במקום בו כשלו כל היתר: כ-300 מפעלים, רובם באזורי פריפריה, מספקים כיום פרנסה לכ-33 אלף עובדים והיקף מכירות בשווי 40 מיליארד שקלים, מחציתו לייצוא.
נוסחת ההצלחה של התעשיה הקיבוצית, כמו זו של "תעשיות מופת קלאסיות" דוגמת שטראוס וישקר, חייבת וניתנת לשכפול ברמה הלאומית, תוך ניצול נכון של המנהיגות התעשייתית אותה ניתן למצוא בקרב כל העוסקים בתעשיה, במגזר היהודי והערבי, במרכז הארץ ובפריפריה.
מדינת ישראל מתעקשת להחמיץ את פוטנציאל המנהיגות הקיים בתעשיות הקלאסיות,אינה ממצה אותו וגורמת לכך שהשינוי ההכרחי אינו מגיע לכדי מימוש ברוב המפעלים המונים בממוצע כ-50 עובדים. על-מנת לקדם שינוי ולהבטיח את תרומתה ההכרחית של התעשיה הקלאסית למימוש יעדי "ישראל 2028" יש לחזור לראשית הדרך ולנתב את ההשקעה הנדרשת לכיוונן של התעשיות הקלאסיות הקטנות והבינוניות.
לפני שאלו תוכלנה לעשות שימוש בתקציבי מחקר ופיתוח, עליהן לרכוש את הכלים הבסיסיים להצלחה: יעילות תפעולית, כישורי שיווק ומכירה ומצוינות ניהולית. שינוי שכזה מחייב ליווי של חונכות איכותית שתסייע להנהלת המפעל במדידה והשוואה לעסקים דומים, גיבוש אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית, מימוש החלטות והטמעתן. לכן בד-בבד, על המדינה להניע תהליך של אינטגרציה לשילוב התוכניות הממשלתיות הפועלות ולמנות אינטגרטור שישמש כגורם יוזם לשדרוג המפעלים הקטנים.
כגורם המפתח מערכת קשרים ישירה בינם לבין גופי התמיכה הממלכתיים. כמשווק של הגופים שאינם מגיעים לבעלי המפעלים הקטנים כתוצאה מפערי גודל, שפה ותרבות ועוד. בנוסף, יש לחזק פעילותם של הגופים הקיימים על-ידי הגדלת התקציב והעלאת רף הצפיות מהם, ולקדם חינוך מקצועי איכותי, מסלולי הכשרת מנהלים וטיפוח הקשר בין התעשיה לאקדמיה.
עלינו מוטלת החובה להוציא את הביטוי האומלל "Low Tech" מהטרמינולוגיה המקצועית והציבורית כחלק מהמהלך להצבת רף צפיות גבוה לתעשיות הקלאסיות. עבודה מאומצת ומשולבת של כל הצדדים המעורבים תוביל לשינוי המיוחל.

הכותב הוא מנכ"ל פארק תעשיות משגב, יוזם כנס תעשיות קלאסיות שיתקיים לראשונה ב-28 מרס.
תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
השמאל החכם, מה הוא אומר: מה לי מדיניות חוץ וענייני ביטחון? אפרוש עצמי במרחבי שולי החברה ואטפל בחלשים    השמאל הרשע, מה הוא אומר: יש בעולם מספיק גופים ומדינות שישמחו לממן את חיי המדושנים בעבור זריעת שנאה בישראל    השמאל התם: הערבים יקימו מדינה דמוקרטית שתחיה לצד ישראל, ונשתלב במרחב המזרח תיכוני בשלום ובאחווה    והשמאל שאינו יודע לשאול: לא נחבור אל הרשעים הללו שכמותם הרעו ליהודים בכל דור ודור
נבון קצב
האם קצב אכן זכה להליך משפטי תקין וטהור, החף מכל השפעה חיצונית מזהמת, באופן שאיפשר קיומו של משפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן?    הקדמה למאמר שיתפרסם לאחר הקראת גזר הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב
הרצל חקק
אחשורוש לושתי: מחר את מופיעה, עם יין פרסי זוהר, בתצוגה כחול עמוק, ואני רוצה מופע שירי סוחף, שכל הקהל יבלע את הלשון ויתעלף, אני רוצה מבּול אֶס אם אֶסים שיהיה חגיגה    ושתי לאחשורוש: תשמע לי טוב אדוני המלך, לא כחול ולא עמוק, אני לא ריטה. לא רד בול ולא בירה, אני מכורה למזון אורגני...    סיפור הישרדות מיוחד, לא פחות ולא יותר
יוסף נוימן
במקום להגן על מקום יישובם, מתנחלי איתמר סמכו על שומר שכיר (!) ועל כוחות צה"ל המרוחקים מיישובם. התוצאה הייתה חדירה של פלסטינים שהסתובבו ביישוב במשך שלוש שעות, ביצעו את זממם הנורא, ונמלטו מבלי להיתפס!
גורי גרוסמן
בכוונת הסופר עמוס עוז להקדיש את ספרו "על אהבה וחושך" שתורגם לערבית לרוצח היהודים מרואן ברגותי השוהה בכלא    בהקדשה לרוצח נכתב: "בתקווה שניפגש בקרוב בשלום ובחופש"    ראוי שעוז יחזור בו, דמם של בני משפחת פוגל שנטבחו עוד לא יבש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il