X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המלחמה על המקצוע [צילום: פלאש 90]
עובדת-סוציאלית שובתת - ונרגשת
חזרה לי האמונה - בצירי האיגוד, כנציגיי במאבק הזה; ביכולתו של "האזרח הקטן" להיות חלק משינוי גדול יותר; בהשפעתו של השטח על קובעי ההחלטות; ובכך שיש מי שנלחם לעתיד טוב יותר במדינה הזו! ושוב הגאווה - על כך שאני חלק מזה
איילת רז עובדת-סוציאלית על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עו"סים שביתה
איילת רז
שכר רצפה - ופחות מזה; שעות לא נורמליות - מבלי שנקבל על זה שכר נוסף; עומס מטורף - ואנחנו לא רוצים להגיע למצב שעובדת סוציאלית תתאבד בגלל העומס; חוסר הכרה מקצועית; אחריות אדירה - והיעדר כלים להתמודד איתה כראוי * עובדת סוציאלית צעירה על הצרה ברווחה
לרשימה המלאה

הגיע הזמן לע"סות ולא רק לדבר
איילת רז
זוהי אמירה חברתית-מוסרית נגד מדיניות ההפרטה, שמובילה לכך שעובדים בעלי הכשרה מקצועית מקבלים יחס ותנאים מתחת לכל ביקורת - ללא צבירת ותק, ללא גמול השתלמות, ללא תשלום על שעות נוספות * "רואה ת'תלוש - כמעט נח-נק! בוא נצא למאבק!"
לרשימה המלאה

עשרת ימי שביתה
איילת רז
ההסכם עוד לא גובש, ולכן שביתת העו"סים ממשיכה. חייבים לנצל את המומנטום, את התגייסות העובדים ואת התמיכה הציבורית המדהימה, ולהמשיך עם הדחיפה הזו עד להשגת הסכם שבו לא מוותרים על דרישות הבסיס שלנו - שינוי מבנה השכר וצו ההרחבה לעו"סים המופרטים
לרשימה המלאה

אמש (20.3.11) התכנס מרכז איגוד העובדים הסוציאליים להצביע על ההסכם המתגבש. על טיוטת ההסכם כתבתי כאן את מאמרי הקודם "עשרת ימי שביתה" (16.3.11 - ראה/י משמאל), ובו לא חסכתי בביקורת. ולא הייתי היחידה - עובדים סוציאליים רבים מחו על ההסכם המתגבש, בתגובות מאוכזבות בפייסבוק/בדוא"לים/בטוקבקים, וביציאה לרחובות להפגנות ספונטניות, בניסיונות אחרונים לעצור את רוע הגזרה.
וזה הצליח!
בהצבעה אמש הצביעו 14 צירי איגוד נגד ההסכם, 11 בעד, ו-4 נמנעו. המשמעות? ההסכם נדחה על הסף, המאבק ממשיך, ואיתו ממשיכה השביתה!
בבת-אחת התמלאתי גאווה:
  • בחבריי למאבק - על שהצלחנו "לעשות גלים", ולשנות את דעתם של רבים מהצירים שתחילה היו בעד ההסכם;
  • בצירי האיגוד - על הקשבתם לקולות מהשטח, ועל האומץ שלהם לעמוד איתנים אל מול הלחצים הרבים שהופעלו עליהם מבפנים ומבחוץ;
  • במנהיגי האיגוד מר איציק פרי ושותפיו לניהול המשא-ומתן - על האומץ שלהם להחליט להמשיך את המאבק, על אף איומיו של עיני והעובדה שההסתדרות הסירה את תמיכתה במאבק, ומעתה האיגוד מנהל את המשא-ומתן מול האוצר לבדו.
בבת-אחת חזרה לי האמונה. האמונה בצירי האיגוד, כנציגיי במאבק הזה; האמונה ביכולתו של "האזרח הקטן" להיות חלק משינוי גדול יותר; האמונה בהשפעתו של השטח על קובעי ההחלטות; והאמונה בכך שיש מי שנלחם לעתיד טוב יותר במדינה הזו! ושוב הגאווה - על כך שאני חלק מזה.
עכשיו צריך להמשיך עם השוונג הזה. צריך לגרום לכך שהמאבק אכן יהיה מאבק חברתי רחב - שלא ישנה רק את שכרי כעו"סית, ואפילו לא "רק" את מעמד המקצוע, אלא את פניה של החברה במדינה הזו. מאבק שיחתור לצמצום הפערים החברתיים על-ידי בלימת מגמת ההפרטה שהשתלטה על המדינה. מאבק שיוכיח את כוחה של הסולידריות החברתית. מאבק שיראה כי יש מי שנלחם גם בשביל החלשים והמוחלשים, מי שכן סופר אותם על אף שאין להם שאלטר להוריד או ערך שניתן לכמת כספית. מאבק שייתן לנו, אנשי המקצוע, את הכבוד המגיע לנו כסוכני שינוי חברתי, כחוד החנית של הלוחמים החברתיים.
לא ברור כרגע איך המאבק ממשיך, ומה בדיוק צפוי לנו בימים הקרובים. ברור רק שנחוצים אורך-רוח, סבלנות, אחדות ותעוזה. יחד נמשיך לצעוק מהשטח ולדחוף לשינוי, כי הוכחנו - ונוכחנו לדעת בעצמנו - שאכן יש לנו את הכוח!
אני קוראת לכל מי שפני החברה במדינה יקרים לליבו - הצטרפו אלינו! זה מזמן כבר לא רק המאבק שלנו. זה מאבק חברתי רחב הרבה יותר, וכולנו צריכים לעמוד יחד, כתף אל כתף, ולומר זאת לקובעי המדיניות!
אנא התעדכנו על הפעילויות הבאות באתר של איגוד העובדים הסוציאלים, ו/או באתר האינטרנט "עו"סים מאבק", ו/או בדף הפייסבוק של המאבק - ובואו להצביע ברגליים!
היום אני גאה להיות עו"סית שובתת ונלחמת!

תאריך:  21/03/2011   |   עודכן:  21/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איציק פרי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדת-סוציאלית שובתת - ונרגשת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
חלק קטן עושות עבודת קודש הרוב
ישע  |  21/03/11 11:21
2
עו"סים שמח
בלטשאצר  |  21/03/11 12:44
3
זה מאבק של כולנו
אורית קלופשטוק  |  21/03/11 16:21
4
אתן אסון !!!
YORAM Y  |  21/03/11 16:23
 
- תגובה למכתבו של "עו'ד ? יהודה
ויזל משה  |  22/03/11 15:02
5
גאווה
פרץ אבשלום  |  23/03/11 07:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
אחרי שעברה מסכת התעללויות נפשיות, בין היתר של ההפקה, ושהותירו בה שברון-לב, הצליחה לעמוד בהן בגבורה ולא לאבד את שמחת החיים שלה מי שראויה יותר מהאחרים לנצח ב"בית האח הגדול"
עמוס שריג
גדעון לוי, בניגוד למה שהוא מנסה להציג, הוא אנטי ציוני על גבול האנטישמיות, והביקורת שלו עלינו מזמן חרגה מחופש הביטוי לחופש השיסוי    בסעיף 11 לחוק האזרחות הישראלית יש עילה המאפשרת לשלול ממנו את אזרחותו - אז יתכבד נא שר הפנים ויעשה זאת ומיד    מצדי שאבו מאזן ואיסמעיל הנייה יעניקו לו אזרחות קבע ואזרחות כבוד
שאול דישי
מחשבות ותהיות על 'כינוס' חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה שמתקיים השבוע והוא בכלל לא "אסיפה כללית" (בעלת שיניים) של חבריה – אנשי הקולנוע והטלוויזיה הרשומים בעמותה ומשלמים דמי-חבר שנתיים והנחזים בעיני עצמם כחברים בגוף דמוקרטי שוויוני
גורי גרוסמן
ביום שלישי היה נתניהו בדרום. לא הייתי שם, אבל אחד מעמיתיי דיווח לי שהציבו לכבודו גדר תיל שאמורה לייצג את הגדר החדשה בגבול המצרי. נתניהו והשרים הביטו דרכה אל המצלמות, כמו אסירים במחנה ריכוז. התמונה נועדה לשדר ביטחון. היא שידרה מצוקה. מצג שווא שכזה חייב להדאיג שמא השיטה הזאת של הונאת הציבור יש בה מן האמת
צ'לו רוזנברג
הדירה הקטנה בת השלושה חדרים של הוריי הושכרה לבחור שעד מהרה התברר כי שלטון החוק בעקבותיו והוא קיבל עונש מאסר בבית הכלא. את שכר הדירה הוא לא שילם והותיר את בעלת הבית להיאבק מול הביורוקרטיה על-מנת לשמור על זכויותיה. לימים הוחלט לעשות את מה שמכונה בשפה משפטית "איחוד תיקים" ומהחוב שהצטבר שולם סכום פעוט של 54 שקלים בלבד. שלטון החוק ניצח, השאלה את מי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il