X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד להסתדרות המורים שאינה מרימה את קולה נגד התופעה המצמררת של עַבְדֵי הוראה, ארגון העובדים הסוציאליים ראוי לכל ההערכה על זקיפות הקומה והעלאת ערכי השוויון בדרישותיו חבריי בהסתדרות המורים, אני קורא לכם להצביע בעד רשימת המורים המשותפת למורים יהודים ולמורים ערבים מיסודה של החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון
▪  ▪  ▪
העובדים הסוציאלים נאבקים בעוז [צילום: פלאש 90]

בניגוד להסתדרות המורים וגם לארגון המורים - שאינם מתייחסים לקיומם של אלפי עובדי הוראה, המועסקים בבתי הספר היסודיים והתיכוניים על-ידי עמותות בתנאים מחפירים ומשפילים - ארגון העובדים הסוציאליים הוא ארגון העובדים הראשון, שתפס את תרגיל ההפרטה הממשלתית ואת משמעותו האכזרית. בניגוד להסתדרות המורים שאינה מרימה את קולה נגד התופעה המצמררת של עַבְדֵי הוראה, ארגון העובדים הסוציאליים ראוי לכל ההערכה על זקיפות הקומה והעלאת ערכי השוויון בדרישתו שהסכם העבודה יחול גם על אלפי עַבְדֵי העמותות.
מה שעיכב את מימוש ההסכם מיידית בין האוצר וארגון העובדים הסוציאליים הייתה דרישתם הצודקת של השובתים לכלול את עובדי העמותות. למעשה, יש "היגיון רב" בסירוב של הממשלה להרים את הכפפה שזרק ארגון העובדים הסוציאליים. הרי הממשלה מכרה עשרות תחומי פעילות חברתית לחברות פרטיות. היא מכרה את הפעילויות כי החליטה שהיא אינה רוצה לעשותן בעצמה.
ליתר דיוק, הממשלה החליטה להפריט, להתנער מכל אחריות, בכך שהיא משלמת עבור אותה פעילות לגורם אחר שיעשה את העבודה במקומה. ההפרטה היא פשוט התנערות מאחריות על-ידי מכירת אותו תחום חברתי לחברה פרטית המפעילה את הנכס. החברה שקנתה, גם אם היא תקשט את שמה בשם נוצץ של עמותה "להצלת כל נזקק", מעסיקה את העובדים בתנאי שכר מינימליים בהתאם לסכום שהיא קיבלה מהמדינה ושמירת מתח רווחים גם למפעילי העמותה, או הקרן, או ברוב המקרים לחברות כוח-אדם. ההיגיון של מדיניות הממשלה היה שתמורת המכירה הזו היא לא רק מתנערת מאחריות לשירות שנמכר לחברה פרטית, אלא היא גם מתנערת מכל אחריות לשכר העובדים, לתנאים הסוציאליים שלהם ולפנסיה.
המדינה רואה עצמה כפטורה מדאגה לשכרם של העובדים הסוציאליים בעמותות, בקרנות ובחברות הפרטיות, כי היא מבחינתה שילמה עבור השירות לבעלי החברות, תשלום בו מגולם כבר השכר. זה שהשכר הוא מחפיר וזועק לשמיים, הוא אינו עניינה של המדינה.
למדינה היה אינטרס ברור לחסוך בשכר ובאחריות לתנאים סוציאליים של אלפי עובדים. עתה, לנוכח גילויי סולידאריות מעמדית ואנושית, הראויה לכל הערכה של הנהגת ארגון העובדים הסוציאליים, עומד האוצר על רגליו האחוריות, ואינו שש להשוות את תנאי ההעסקה של העובדים הסוציאליים בעמותות ובחברות פרטיות להסכם השכר עם העובדים הסוציאליים עובדי מדינה.
מצער מאוד שהסתדרות המורים, בה אני חבר, לא הייתה נחושה להילחם את מלחמתם של המורים, המשובצים במערכת השעות הבית-ספרית על-ידי קרן "קרב", קרן "רש"י", קרן "מצוינות אלפיים" ועוד שפע אינפלציוני של פניני שמות.
מדובר במורים המקבלים בממוצע שלושים שקל לשעה, ללא ימי חופשה, ללא ימי מחלה, ללא קרן פנסיה, פשוט עַבְדֵי הוראה. מדובר באלפי מורים שאינם זוכים להסתדרות מורים, המגלה סולידאריות ונאבקת למיגור התופעה הבלתי נסבלת של ניצול כוח הוראה זול בתנאים משפילים. הם גם לא חברים בהסתדרות המורים. הם גם לא ישפיעו במערכת הבחירות שתתקיים ב-5.4, הגם שמדובר באלפי עובדים. לכן אני פונה לקוראיי, החברים בהסתדרות המורים, להצביע בעד רשימת המורים המשותפת למורים יהודים ולמורים ערבים מיסודה של החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) שבראשה עומד נביל סמור וסימנה רפ. רשימה הרואה עצמה מחויבת לאלפי עבדי הוראה חסרי זכויות, שיזכו להסכם עבודה ראוי.
אני מקווה, ללא כל קשר לתוצאות שביתת העובדים הסוציאליים, שהם נתנו שיעור להנהגות כל ארגוני העובדים, ששכחו את האלף-בית של סולידאריות בין עובדים. את הסולידאריות הזו שכחה הנהגת הסתדרות המורים בהנהגתו של יוסף וסרמן.

תאריך:  21/03/2011   |   עודכן:  21/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין הסתדרות העובדים הסוציאליים לזו של המורים
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
הצבעה להסתדרות המורים
המתנדנד  |  21/03/11 16:58
2
לא תישה את שם ה' לשוא
איש עצוב  |  21/03/11 17:50
 
- תישא ולא תישה - סליחה ל"ת
איש עצוב  |  21/03/11 18:32
 
- לאיש עצוב
איתן קלינסקי  |  21/03/11 21:15
 
- לא כתבתי שאתה מועמד
איש עצוב  |  21/03/11 22:26
 
- לאיש עצוב
איתן קלינסקי   |  22/03/11 03:49
 
- כי קראת במאמך להצביע למען סיעה
איש עצוב  |  22/03/11 13:45
3
לא להצביע לוסרמן
מורה  |  22/03/11 07:20
4
איתן, אל תענה ל"איש עצוב"
מורה  |  22/03/11 07:29
 
- איתן, תענה למורה ל"ת
איש עצוב  |  22/03/11 13:47
5
לא להצביע וסרמן
מורים   |  22/03/11 08:12
6
תגובה ל-3 ול-5
איתן קלינסקי  |  22/03/11 13:14
 
- הפעם אומרים לא!!!!! לוסרמן!!!
איתן אל תהיה עדין  |  23/03/11 15:32
7
הקץ לעסקונה הוסרמנית ל"ת
tchcv xrkhi  |  23/03/11 07:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
יוסי ביילין קורא לבר-כוכבא: "חסר שיקול דעת וחסר אחריות שהקריב חלק ניכר מעמו על מזבח הגאווה הלאומית"    גאווה לאומית היא "מִזְבֵּחַ"?!    "יוזמת ז'נבה" אינה אלא מרד מונע בגאוותו הפרטית של יוסי ביילין
עו"ד משה גולדבלט
דוברת בתי המשפט מצטיינת ביחס בוטה כלפי שופטים וכלפי כל מותחי ביקורת לגיטימית ומנומסת כלפי מערכת המשפט    הדרך בה ממלאת הדוברת את תפקידה מתסיסה את המערכת ותגרום בעתיד בהכרח לנזקים נוספים    אי-אפשר לגזור שתיקה והימנעות מביקורת ומהבעת דעה, הן ע"י הציבור והן ע"י המכהנים במערכת
איילת רז
חזרה לי האמונה - בצירי האיגוד, כנציגיי במאבק הזה; ביכולתו של "האזרח הקטן" להיות חלק משינוי גדול יותר; בהשפעתו של השטח על קובעי ההחלטות; ובכך שיש מי שנלחם לעתיד טוב יותר במדינה הזו! ושוב הגאווה - על כך שאני חלק מזה
ראובן לייב
אחרי שעברה מסכת התעללויות נפשיות, בין היתר של ההפקה, ושהותירו בה שברון-לב, הצליחה לעמוד בהן בגבורה ולא לאבד את שמחת החיים שלה מי שראויה יותר מהאחרים לנצח ב"בית האח הגדול"
עמוס שריג
גדעון לוי, בניגוד למה שהוא מנסה להציג, הוא אנטי ציוני על גבול האנטישמיות, והביקורת שלו עלינו מזמן חרגה מחופש הביטוי לחופש השיסוי    בסעיף 11 לחוק האזרחות הישראלית יש עילה המאפשרת לשלול ממנו את אזרחותו - אז יתכבד נא שר הפנים ויעשה זאת ומיד    מצדי שאבו מאזן ואיסמעיל הנייה יעניקו לו אזרחות קבע ואזרחות כבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il