X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כן! סביר מאוד להניח ששמעתם יותר מפעם אחת את המשפט הזה "הצלחתי למכור את תיק ההשקעות שלי רגע לפני פרוץ המשבר" הטענה כי ניתן להימנע בכל עת מהפסדים בבורסה משוללת כל יסוד משקיע שאינו יודע להפסיד - לעולם לא ירוויח!
▪  ▪  ▪
גם ירידות הן חלק מרווח [צילום: פלאש 90]

אנשים רבים המשקיעים בבורסה, אם לבדם ואם באמצעות בעל מקצוע בתחום, חשים כי ניתן להימנע בכל עת מהפסדים בבורסה. הם חשים כי הם יכולים לנווט בחוכמה גדולה את כספם כך שיושקע בניירות ערך רק בזמנים בהם הבורסה עולה. ובכן, מאמר זה תפקידו לרסק את הטענה הנ"ל מכיוון שהיא משוללת כל יסוד. הן בפן ההשקעתי הטהור והן בפן המעשי.
ראשית, אין אפשרות להרוויח בהשקעות בבורסה ללא נטילת סיכון כלשהו. ניתן להיחשף לסיכון רב וניתן להיחשף לסיכון מועט - אך הסיכון קיים תמיד ברמה כזו או אחרת. כמו-כן, לכל אותם אלו שמוכנים ליטול את הסיכון יש את פוטנציאל הרווח הטוב ביותר. הסיכון בא לידי ביטוי באופן הבולט ביותר בזמנים בהם ניירות הערך הנסחרים בבורסה רושמים ירידות שערים. ובכן, משקיע שאינו יודע להפסיד - נטילת הסיכון - לעולם לא ירוויח!
במסגרת זמן נתונה לא ניתן לזהות נקודת קנייה אופטימלית או לחלופין נקודת מכירה אופטימלית. לאורך זמן לא ניתן לזהות, על בסיס קבוע, נקודה בה ניתן למכור את תיק ההשקעות כולו ולהימנע מהפסדים בטווח הקצר. מאידך-גיסא, לאורך זמן לא ניתן לזהות, על בסיס קבוע, נקודה בה ניתן לקנות תיק השקעות שיקצור מנקודה זו ואילך רק רווחים. וחוזר חלילה.
על בסיס מזדמן וחד-פעמי ניתן גם ניתן לנחש את נקודות הקיצון ולבצע פעולה בהתאם, אולם מי שיאמץ שיטה זו יגלה כי לאורך זמן במקום להרוויח כסף הוא מפסיד ושוחק את הונו. הדוגמאות לכך הן רבות ומגוונות. אם בניירות ערך בודדים ואם במדדים השונים, ניתן לזהות תקופות חיוביות, שבמהלכן תקופות שליליות - ולהפך.
הפתרון...
אלו הנמצאים במעגל המסחר הפעיל - קונים ומוכרים ניירות ערך על בסיס קבוע וקצר-מועד - להפסיק לקרוא כאן. סביר להניח שאתם עדיין בשלב ההכחשה ומוכנים לסכן את כספכם ולפוררו עד דק. בעתיד תבינו שאינכם כלולים בין המעטים שיכולים להרוויח המון כסף ממסחר ער בניירות ערך (הסטטיסטיקה נוטה בבירור לצד המפסיד - מעטים מאוד מצליחים להרוויח ממסחר ער).
אם תהליך המסחר הער מאחוריכם והבנתם שהבורסה היא אכן מקום בו נטילת סיכונים יכולה להניב עבורכם רווחים נאים, אזי כדאי להתמקד בעובדה שגם הפסדים יהיו מנת חלקכם.
לאלו המוכנים ליטול את הסיכון שבהשקעה (סיכון גבוה או סיכון נמוך) כדאי להביט בהתנהגות המחירים בתקופה שעולה על 18-12 חודשים, ומכאן ולנסות להסיק מסקנות איך וכיצד כדאי לפעול.
הצטרפות למומנטום חיובי בשוק ניירות הערך היא המשימה הראשונה וכל שנותר הוא להבין שהמומנטום יכול להיפגע מעת לעת ואז תיק ההשקעות שלכם ירשום הפסדים. כל עוד המומנטום החיובי יימשך ולא תיבהלו מרעשי הרקע השליליים, הסבירות שתיהנו מנטילת הסיכון עולה.
שורה תחתונה: לא ניתן לברוח ממשבר נקודתי וקצר מועד בבורסה ולא ניתן להרוויח ללא יכולת לספוג הפסדים. ומי שטוען אחרת - לבריאות!

תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע חקק
ניתוח מוזיקלי-מוזיקולוגי של הדמיון בין השיר של הדג נחש לשיר של אריאל זילבר יראה כמעט תמיד פנים לכאן ולכאן. צריך להביא את כולם בחשבון בקביעת הפרה והזכאות לפיצויים וגובהם. הנהגת מנגנון של תמלוגים עבור שימוש במטבעות לשון מוזיקליות עשויה לייתר את הצורך בהליכים משפטיים שעשויים להסתיים גם בצווי מניעה
ראובן לייב
רבות מתאונות הדרכים בארץ מתרחשות בעטיו של חוסר-ריכוז בעת הנהיגה או בזמן חציית הכביש, ובמקרים לא מעטים עלולות התוצאות להיות הרות-אסון. כמו במקרה שאירע שלשום, כאשר נהגת הפנתה לשנייה את ראשה לאחור אל ילדיה    והעונש? בארץ שלנו הוא ממש מצחיק
סיני גז
אנחנו מנסים לא לחיות באמת בישראל, אלא לעקוף אותה, כאילו אנחנו לא באמת כאן    כפי שלימדו אותנו הכבישים העוקפים, עוקפי ישראל, אין באמת אפשרות לעקוף את הבעיות האמיתיות. הפקק שחסכתם בציר אחד, יחזור בהמשך הדרך, אולי היום אולי מחר    אין מה לראות כאן, תעקוף
עו"ד אריק שלו
חג פסח מתקרב ורבים מאיתנו רוצים לקחת חופשה מהעבודה. האם מותר על-פי חוק להעסיק אותנו בערב פסח, כמה ימי חופשה נקבל והאם חובתו של הבוס להעניק לנו מתנה לחג?    כל מה שאתם העובדים צריכים לדעת על עבודה במהלך החג
עו"ד יוסי דר
כאשר על מנהיג בדרג של נשיא המדינה נגזר להיכלא לשבע שנים, נפרץ מחסום בתודעת הציבור    כשיגיע תורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - יהיה זה כבר עניין של הרגל    האיש בעל התיקים הפליליים הרבים צריך לפחד גם מ"התזת" ראשו הוא...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il