X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיאור מצב קיים לקראת כינוס העבודה בהרצליה השנאות עולות ומציפות את הרציף המוזיאוני, משהו כרוני, משהו ישן עתיק, משהו ארגוני חולני פסיכיאטרי, קשור ומתחבר לאברבנל השמות אומנם מתחלפים אבל הטרמינולוגיה נשארת
▪  ▪  ▪
ריח מצחין [צילום: AP]

בסימליות ובשמאליותם, שרידי השמאל של מפלגת העבודה, עומדים להתכנס, כיאה למצב של מפלגה זו - דווקא במוזיאון. מוזיאון הוא מקום שמרוכזים בו דברים עתיקים מתחום מסוים. ובמקרה זה עיקרה של התכנסות המוזיאון הזו היא על דברים שהיו כבר פעם בעבודה. התקנון. כאילו לחשוף רצפת מקדש עתיק, במוזיאון. הפאטטי בדבר הוא שכל אלה שיצביעו בעד התקנון החדש, הם אלו שכבר הצביעו בעבר נגדו. ואותם אלה שיצביעו נגד התקנון של ברק, כבר בעבר, הצביעו בעדו. מבלבל? מצחיק? מצחין!! תופעה שהייתה ידועה לה בקרמלין של פעם, של ברה"מ, עת התחלף לו המנהיג.
וכשמבצבצת לה ברקע התחרות על המנהיגות במפלגה הזו, "הפריימריז", חוזרים להם הריבים הפנימיים. השנאות עולות ומציפות את הרציף המוזיאוני. משהו כרוני, משהו ישן עתיק, משהו ארגוני חולני פסיכיאטרי, קשור ומתחבר לאברבנל. השמות אומנם מתחלפים אבל הטרמינולוגיה נשארת על משקל השיר "הימים חולפים והמנגינה נשארת".
ולדוגמא, ח"כ פרץ נגד ח"כ יחימוביץ ולהפך, בעניין "מפקד הארגזים". מה עם המפקד עבור קדימה? מה עם המפקד אצל אנשי מרצ? בינתיים עוד לא הגיעו גם לעניין השורשים במפלגת חד"ש וגם לא לדוח וינוגראד של מלחמת לבנון השנייה. אל דאגה, זה יגיע. אל דאגה, שניהם, ביחד או כל אחד לחוד, בגישתם הניאו מרכסיסטית, ריכוזיות כלכלית, יביאו את העבודה למפלגת נישה. חד מימדית, חד ספרתית.
לקראת ההתכנסות במוזיאון, עולה לתצוגה עוד חפץ עתיק. גם התנועה הקיבוצית דורשת הנחות לחבריה בדמי החבר למפלגה. כמו במאה הקודמת. הרי במוזיאון עסקינן. המטרה היא לא לשלם דמי חבר כמו החבר העירוני. מדוע? האם שוויון בהצבעות לא ראוי שיבוא עם השוויון בדמי החבר? האם הם התפרקו לגמרי ממושג השוויוניות? ממושג הדמוקרטיה השוויונית? האם שוב חזרו לפרוטקציה? האם זה סוג של שוחד פוליטי כספי מובנה? ובעבודה יש בעד ויש כאלה נגד. הדלק המניע של "הבעד" כמו של "הנגד" הוא השנאות הפנימיות. ראוי לציבור האלקטוראלי הרחב להיחשף לדיון הזה. הפשרה המתגבשת לכאורה היא שההנחה הכספית, הלא היא "האנחה", תינתן רק לקיבוצים שלא עברו הפרטה, אבל הם גם אלו שנהיו חלק אינטגראלי מהשוק החופשי הקאפיטאליסטי, בהם גם קיבוצים עשירים המתפרנסים ממנו בכבוד והחיים בזכותו. האם הם כמו "אבן קיסר" של חברי שדות ים שיקבלו הנחה? או האם הם חברי בארי בעלי תעשיית דפוס בארי? גם אלה שיקבלו הנחה? ואגב, האם הם לא חדלו מלעסוק ב"ברטר" (מדובר בקולות תמורת דמי חבר)? שיטה כלכלית שלפני 500 שנה ויותר.
השנאה הפנימית היוקדת
גודלה של מפלגת העבודה בכנסת הגיעה לגודל של קבוצת כדורסל, "קט-סל", עם מעט שחקני ספסל. אלו הם האנשים שמהם לעולם לא ייצא ראש ממשלה וחבורתם יחד הם לא מפלגת שלטון. מה שפורח בם באופן מובנה ואובססיבי היא השנאה הפנימית. הם למדו לשנוא אחד את השני ומיותר לציין כי הציבור הרחב האלקטורלי עייף מן השנאה הזו הגם שזו נעשית כלפיו. האדם שהשנאה יורדת או נופלת עליו, קשה לו לדעת מאין באה. כמו השנאה העדתית. אשר על כן הציבור בישראל נמאס לו מהעבודה ומנציגיה אכולי השנאה ההדדית.
השנאה והנקמה, המושרשות היטב בעבודה, הן שתי מחלות שלכל אחת אין תוחלת ארוכה בתוך אג'נדה פוליטית דמוקרטית. לכן מצבה של העבודה כפי שהוא. שנאה גם איננה נפסקת על-ידי שנאה נגדית, פרקטיקה ידועה בעבודה. השנאה נובעת מהרגש ונובעת גם מן הבוז להיגיון. השנאה יכולה להוביל להתנשאות אובדנית. בעבודה, הרגש והבוז וההתנשאות האחד כלפי השני, וגם כלפי חוץ, אבל במיוחד בין ראשיה, ובנוסף לאלו המוזכרים לעיל, ואין צורך להזכיר שמות, היא כל כך רבה, עד כדי שכולם יחד בשנאתם יצאו אל מחוץ לתחום שליטת חבריה ועיתונאי החצר שלה, עד כדי שנאלצו להביא "מאמן מבחוץ", מיכה חריש, סוג של פרננדז הצרפתי. כלפי חוץ נראים חברי הכנסת, הללו שבהם, מאוחדים ומסכימים ביניהם, אבל זו היא לכאורה התחזות לשמה. האמת היא שאין הפקת לקחים בעבודה בעניין זה למרות מיכה חריש. לכן ללמוד (לקח) בלי לחשוב (בהגיון) זה בזבוז. לעומת זאת, ההפוך, לחשוב בלי ללמוד, זו סכנה. מכאן,שמפלגת העבודה מתבזבזת לה בסכנה מפני עצמה.
חיים חפר בשירו "שיר הצהובים" התייחס לשנאה כשכתב בין היתר כך:
דבר אחד עוד לא סר חינו
החשק המוזר הזה לשנוא
לשנוא הרבה חזק וטוב
לשנוא עד שתהיה צהוב
פה אין טיפשות ואין חוכמה
או היגיון חביבי
שונאים עם כל הנשמה
באופן כל כך אימפולסיבי
כבר נאמר כי השנאה היא כמו רעל. היא קורוזיה שאכלה את העבודה מבפנים, מאז מקדמת דנן, עד כלות. אנשים, החברים בעבודה, חשבו ששנאה היא נשק של האחד לתקוף בו את מי שפגע בו, השני. השנאה בתוך העבודה הוכיחה שהיא כמו חרב פיפיות. כשהאחד בה חותך בשנאתו אדם אחר, אותו האחד למעשה חותך בשנאתו, בה בעת, גם את עצמו. כי כולם הם נגד כולם גם נגד עצמם. הכל עובד או אובד בשיטת "אם לא אני אז גם לא אתה". את הנזק הם גרמו וגורמים לעצמם.
בסייפי יצוין, כי אי-אפשר להתעלם מהעובדה שחלק מהתקשורת ליבתה את השנאה בתוך העבודה. השנאה שבעבודה מתקבלת בציבור כנראה כמו צל שמש, ארוך ואפל, דוהה, של זמן השקיעה, שעוד מעט קט יעלם. מפלגת השנאה, היא חיה פוליטית מתה. בפריימריז הבאים, בעבודה, בקרוב, ייבחר הקברן, למפלגת המוזיאון.

תאריך:  26/03/2011   |   עודכן:  27/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלגת העבודה: מפלגה של מוזיאון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אלוהים ישמור!!
חריף מאוד.  |  27/03/11 03:20
2
כתב שלא מבין כלום
פלוני  |  27/03/11 13:25
3
מי מהם ראוי להיות מנהיג?
לפלוני..  |  24/05/11 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
מה כתב נתניהו בפנקסו הקטן על אהוד אולמרט, אהוד ברק, ציפי לבני ואביגדור ליברמן    רשומון דמיוני    קיפוד (39)
עו"ד משה גולדבלט
אורי בלאו פעל בשליחות עיתון הארץ    מסמכים סודיים שהביא פורסמו בעיתון שללא ספק ידע שהעיתונאי מחזיק בחומר סודי שאינו מוסמך להחזיקו    אם כך מדוע הוא יועמד לדין לבדו? ומדוע יוצג בלאו על-ידי עו"ד מיבי מוזר, ב"כ עיתון הארץ, שעה שמסתמנים ניגודי עניינים ביניהם?
יואב יצחק
רכישת מעריב על-ידי קבוצת אי.די.בי. בראשות נוחי דנקנר יוצרת עידן חדש, אופטימי יותר    מעריב ניצל מסכנת קריסה מיידית    ידיעות אחרונות בראשו עומד נוני מוזס עומד בפני סיכונים חדשים ועצומים    כניסת דנקנר למעריב משנה חלק ניכר מכללי המשחק בשוק העיתונות    להלן: מוקדי הכוח החדשים, השאלות והתשובות
דניאל פרדקין
האותנטיות באה לאחרונה לידי ביטוי בירושלים הן בביצוע הפסיון על-פי יוחנן של באך בכלי תקופתו עם מקהלה בת עשרה זמרים בלבד, והן בבשורה המשמחת על הענקת פרס ישראל לנעם שריף - המלחין הקשור בכל נימי נפשו ליהודיותו ולישראליותו
נחמן פביאן
יורם שוייצר, ראש פרויקט הטרור והלוחמה בעצימות נמוכה וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, סבור כי מקור ההתלקחות בדרום הוא בשאיפתם של פלגים קיצוניים של הג'יהאד האיסלאמי ושל ארגונים מיליטנטים קטנים לכפות על הזרוע המדינית של חמאס ברצועה מצב חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il