X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: פלאש 90]
כתם אסטרטגי
אויבי ישראל ראו שמנהיגיה סופגים פגיעת טילים בערים מרכזיות בישראל ומגיבים במשיכת כתפיים. פעם נחשב אירוע כזה לקאזוס בלי. היום מתייחסת אליו ישראל כאל קול נפץ של אגזוז מקולקל
הדברים חמורים במיוחד כאשר מדובר בראש הממשלה ושר הביטחון הנוכחיים. נתניהו, האיש שכתב, "נקודת המוצא למאבק בטרור היא... החלטה אמיצה להילחם בו עד חורמה", נמנע מקבלת ההחלטה הזו כשהמושכות בידיו. אהוד ברק, שנמנע גם כעת מנקיטת קו התקפי מול חמאס, הוא אבי אבות הרפיסות הישראלית מול הטרור

"לא נהסס להפעיל את עוצמתו של צה"ל נגד מי שיפגע באזרחינו. לא נסבול פגיעה באזרחים", שב והכריז ראש הממשלה בפתח ישיבתה השבועית. נדמה שמאחורי המילים "לא נהסס" ו"לא נסבול" דווקא מסתתרת מציאות הפוכה. הדרג המדיני-ביטחוני בהחלט מהסס להפעיל את צה"ל וסובל גם סובל פגיעה באזרחים.
שובל הגראדים שפגעו בשבועות האחרונים באשדוד ובבאר שבע, הותיר כתם אסטרטגי בל ימחה על ההרתעה הישראלית. אויבי ישראל ראו שמנהיגיה סופגים פגיעת טילים בערים מרכזיות בישראל ומגיבים במשיכת כתפיים. פעם נחשב אירוע כזה לקאזוס בלי. היום מתייחסת אליו ישראל כאל קול נפץ של אגזוז מקולקל. אף פעולה צבאית לא נרשמת. הטילים נופלים והשיירה עוברת.
למה לנו להיחפז, אומרים לעצמם כנראה ברק ונתניהו, ומדקלמים את סיסמאות מורך הלב החבוטות. אנחנו יודעים איך זה מתחיל אך לא יודעים איך זה נגמר. לא צריך לצאת למלחמה על כל שטות. איפוק הוא כוח, ושאר אמתלות. מעל לכל מרחפת ההנחה שעושה לעצמה מערכת הביטחון בטיעון שחמאס לא מעוניין בעימות ולכן ידאג לשמור על השקט. גם אם יש ממש בפרשנות הזו (דבר שכלל אינו בטוח) ברור שמדובר באשליה.
חמאס אולי לא מעוניין להצית כעת את התבערה במלוא העוצמה, ואולם המסר בעזה ובדמשק בהחלט נקלט. חאלד משעל, חסן נסראללה ועלי חמינאי רשמו לפניהם שבנימין נתניהו, אהוד ברק ואביגדור ליברמן חוטפים נפילת טילים בלב ליבה של ישראל ולא עושים דבר. המסר ההרתעתי שהשאירה ישראל ברחובות עזה ובלב ביירות, הם אומרים לעצמם, הולך ומתמסמס. בישראל של העת הזו, בעל הבית אינו משתגע. אפשר לירוק עליו והוא יעמיד פנים שיורד גשם.
הדברים חמורים במיוחד כאשר מדובר בראש הממשלה ושר הביטחון הנוכחיים. נתניהו, האיש שכתב, "נקודת המוצא למאבק בטרור היא... החלטה אמיצה להילחם בו עד חורמה", נמנע מקבלת ההחלטה הזו כשהמושכות בידיו. אהוד ברק, שנמנע גם כעת מנקיטת קו התקפי מול חמאס, הוא אבי אבות הרפיסות הישראלית מול הטרור. כרמטכ"ל, חשש מעימות קרקעי עם חיזבאללה ב'דין וחשבון'. כראש ממשלה הרים ידיים מול התקפות הטרור הפלשתיני באינתיפאדה השנייה. כשר ביטחון בלם ככל יכולתו מבצע צבאי נגד חמאס ברצועה (והפצצת הכור הסורי). כעת, באותה הרוח, הוא מוביל את קו אפס התגובה לפגיעה הבלתי נתפשת במרקם החיים הישראלי.
ברק ונתניהו ודאי מרוצים שהשקט, לעת עתה, שב על-כנו. טוב עשינו שלא יצאנו לפעולה, הם אולי טופחים על חזה עצמם. אך שביעות הרצון הזו תתגלה במוקדם או במאוחר כרמייה עצמית. ראשי הטרוריסטים קלטו עם יש להם עסק ובתזמון שיבחרו, אולי כבר בימים הקרובים, יגבירו את גובה הלהבות. נתניהו וברק אולי יתעוררו אז, אך יהיה זה מאוחר מדי. מחיר יהיה לא רק אסטרטגי-ביטחוני לישראל אלא גם פוליטי-אישי לשני האישים. מי שלא העזו לעשות את הנדרש מהם במערכה הראשונה, יגלו שאין להם ציבור באחרונה.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  28/03/2011   |   עודכן:  28/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתם אסטרטגי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה לאריאל כהנא
אברהם צבי   |  29/03/11 01:38
2
לאינפוטנציה יש תרופה,אבל
ראספוטין בן מדביד  |  29/03/11 19:29
3
של מי המדינה הזאת, בכלל ?!
סדר עולם חדש  |  30/03/11 07:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
הפובליציסט גד גזית מביע במאמר שכתב על משה קצב את תיעובו הן כלפי הנשיא לשעבר והן כלפי ה"רחוב". אותו "אספסוף מהרחוב", אליבא דגזית, מעז להביע את רחשי לבו ולהשפיע על דעת הקהל ביחס למשפט קצב. הרחוב! - ולא המורמים מעם - הוא זה אשר מכתיב ומשפיע על מהלך העניינים במשפט. דבר זה, כידוע, צורם מאוד, הן לגזית ה"נאור" והן לחבר מרעיו "לוחמי החופש והדמוקרטים הנאורים"
רועי אורן
בשנת 1973 נורה למוות אלוף משנה יוסף (ג'ו) אלון שהיה נספח חיל-האוויר בארה"ב. תיק הרצח לא פוענח רשמית למרות שנחקר על-ידי הרשויות הטובות באמריקה ובישראל    אחיותיו של אלון טוענות שנרצח משום שהיה סוכן מוסד    ממצאיהן יוצגו בשבוע הבא במשדר מיוחד של התוכנית "מבט שני" בערוץ הראשון
עו"ד יוסף בן משה
שני פסקי דין שניתנו לאחרונה, האחד בארה"ב והשני באירופה, דנים ביחסים שבין דת ומדינה. פס"ד אחד קבע כי הצבת אנדרטה בצורת לב בבית קברות צבאי מהווה הפרת עיקרון הפרדת הדת מהמדינה    בפסה"ד השני קבע בית המשפט האירופי לזכויות אדם כי מותר להציב צלבים בכיתות בתי הספר
עו"ד יוסי דר
כמו ראש הממשלה נתניהו, גם משפחתו של טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, נהנתה מתנאי טיסה ואירוח ברמות גבוהות ביותר. האם זה אומר שאנחנו עדיין תחת שלטון המנדט הבריטי?
עליס בליטנטל
שלא יהיה לכם ספק - "איוון האיום" הוא ג'ון דמיאניוק, הרוצח שבמו ידיו החדיר את הגז לתאי הגזים בטרבלינקה    ששת העדים במשפט ששהו באותה תקופה כשנה עימו בטרבלינקה, זיהו אותו בוודאות על דוכן העדים. ראיתי ושמעתי זאת במו עיניי ואוזניי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il