X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם דמו של גלעד שליט זול יותר ופחות אדום מדמו של אדם אחר, שהיה בדרגה בכירה? האם עד היום לא שוחררו מחבלים עם דם "על הידיים" בתמורה לגופות, והרי גלעד, חי ונושם וממתין ליום בו יחזור להיות חופשי האם מחכה ממשלת ישראל שגלעד לא יהיה חי?
▪  ▪  ▪
שליט. יום הולדת מצמרר

פרשת גלעד שליט, ציינה באחרונה אירוע מכונן ומשמעותי, אותו אירוע שייתכן שרבים אינם שמים לב אליו, אם כי הוא פורסם, וסביר להניח שגם גלעד עצמו.
כבר 5 שנים הוא מחכה לישועה, ומנותק סביר להניח מהתקשורת, אך הוא עלול למצוא את עצמו בהמשך מודע לדברים אם חוסר המעש בעניינו ימשיך כפי שהוא.
יום הולדתו ה-5 של גלעד בשבי, החל בקרוב, בו הוא יציין לבדו חצי יובל, יהיה יום ההולדת המצמרר ביותר עבורי ועבור רבים. אני מניח שעבור גלעד פחות, משום שהוא אינו מודע למתרחש, אפילו לא ברור עד כמה הוא מודע לזמן שחלף מאז נפילתו בשבי.
בשנת 1994, נחטף מוסטאפא דיראני אל שטח מדינת ישראל, לשימוש כקלף מיקוח למען רון ארד, אבל רון - נשכח. אימו, שלא שכחה את רון, הלכה לפני כמה שנים לעולמה מבלי שזכתה לראותו שוב. היא משמשת כדוגמה מצמררת לא רק לחוסר המעש ואוזלת היד של ממשלות ישראל בכל הנוגע והקשור לנושא ופרשת שליט, אלא לדמיון (הבלתי נתפס) בין 2 הפרשות האלו...
לא אעסוק כאן בעריכת השוואה בין 2 הפרשות, אך אדגיש כי מוסטאפא דיראני אינו לבד. רבי מרצחים רבים שוחררו, חלקם ידועים, כמו סמיר קונטאר, עם דם רב על ידיו, בתכנון פיגועים רצחניים בלב המדינה.
חלק מהעסקות עוררו דיון ציבורי נוקב, בדיעבד אחרי ששוחררו 450 מחבלים, עם דם על ידיהם, לאחר שהסתבר הרקע של אלחנן טננבאום, שחזר חי ועסקת ג'יבריל במסגרתה שוחררו למעלה מ-1,000 מחבלים. התחושה הקשה שעולה מהדברים האמורים, מעלה שאלות מהותיות, ואי נוחות אני מקווה למי שיושב וקורא את מאמרי זה. השאלות לא רק קשות הן מעלות מחשבות קשות.
האם דמו של גלעד שליט זול יותר ופחות אדום מדמו של אדם אחר, שהיה בדרגה בכירה? האם עד היום לא שוחררו מחבלים עם דם "על הידיים" בתמורה לגופות, והרי גלעד, חי ונושם וממתין ליום בו יחזור להיות חופשי; האם מחכה ממשלת ישראל שגלעד לא יהיה חי?
הרשו לי להניח, שרבי המרצחים ששוחררו, אינם כאלו שכיום עוסקים ביוזמות שלום, או לכל הפחות חתומים על אחד מטיוטות הסכמי השלום, חלקם תועדו אף תומכים בטרור, והרי היו לנו שנים שקטות יחסית.
הגיע הזמן, שראשי מדינת ישראל, על-אף שהם לא מתייחסים למכתבים, כמו זה שכתבתי באחרונה לראש הממשלה, וטרם זכה להתייחסות הולמת, כלשהיא, יפנימו כי גלעד שליט הפך לסמל, בנוסף להיותו אזרח מדינת ישראל וחייל בצבא ההגנה לישראל, ומעבר לכך שהוא סמל, הוא אמור להוות חומר למחשבה לפני כל תנומה שלוקח מי ממקבלי ההחלטות במדינה.
באחת מהרצאותיי, כפעיל חברתי, בפני תלמידים, שמעתי את החשש שלהם מפני כך שגלעד שליט לא יהפוך לרון ארד 2, כחיקוי למקרה, אלא פשוט כרון ארד. "הכפיל" של רון. שסיפורו של גלעד יהפוך להיות כסיפורו של רון ארד, סיפור של אזרח וחייל (ומפקד), שתחילתו של הסיפור ידועה, אך סופו, כמו בספר מתח טוב, אינו ידוע.
הגיע הזמן שמדינת ישראל וראש הממשלה יעזו לעשות מהלכים, גם אם חד-צדדים, כדי שגלעד לפחות לא יחוש שמפקירים, ללא ספינים מיותרים בתקשורת.
ויהיה הדבר לתפארת מדינת ישראל, בתקווה לפני יום העצמאות הקרוב. אחרת יהיה הדבר לביזיון ערכיה של מדינת ישראל!

תאריך:  02/04/2011   |   עודכן:  02/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרב החיים של גלעד
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר דמגוגי
ע. הנביא  |  2/04/11 22:21
2
גלעד עדיין (חצי) חי?
המומחה  |  2/04/11 23:04
3
נתניהו-לפיתחך החלטה גורלית- ל"ת
ניצן מיזרחי  |  2/04/11 23:25
 
- נכון
ע. הנביא  |  3/04/11 00:06
4
הקול-השפוי-בעד'העיסקה'5שנים ל"ת
ניצן מיזרחי בת 58  |  3/04/11 08:13
5
טיעון אינפנטילי
קורא בעיון  |  3/04/11 11:51
6
כותב המאמר הוא בשירות החמאס?
יהודה דרורי  |  3/04/11 13:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק בן שחק
העובדים הסוציאלים לא העריכו נכון את היריב, לא ניתחו את יכולותיו ונשקו, התעלמו מידיעות מודיעיניות ומשחקנים נוספים בזירה. התלהבותם הרקיעה שחקים והם שאבו עוצמה מהלכידות, מהיכולת הארגונית ומהנעת אלפי העובדים    תגובה אישית לתוצאות המאבק של העובדים הסוציאליים
מרדכי קידר
אם שאיפת העולם היא להביא למזה"ת יציבות ורגיעה, אין ברירה אלא להניח למדינות המודרניות - שאת גבולותיהן סימן הקולוניאליזם - לקרוס ולהתפרק למדינות קטנות, שכל אחת מהן מבוססת על קבוצה הומוגנית - אתנית, דתית, עדתית ושבטית - אחת
לילה גילברט
ההתעללויות שמהן סובלים הקופטים - נישואים כפויים, אונס, רצח על-רקע של כבוד, סחיטה ורצח - כמעט שאינן מדווחות בתקשורת המערבית
צ'לו רוזנברג
הכרוניקה ידועה מראש: כל אימת שמישהו מתמנה לתפקיד רם ונישא, מחול השדים סביבו נפתח בפירואטים ותכסיסים שכל עניינם להסיט את הויכוח הלגיטימי לגבי מומחיותו של הזוכה המאושר והתאמתו לתפקיד אל "פינות אפלות" בעברו    על פיקנטריה זולה
ד"ר רון בריימן
עדר התקשורת מצא השבוע עניין לעסוק בו: מסעות בנימין נתניהו    ראש הממשלה ורעייתו אמנם משחקים לידי מבקריהם ותוקפיהם בהתנהגות מנקרת עיניים, אבל פעילות המבקרים אינה לשם שמיים אלא למען החלפת ראש הממשלה שלא באמצעות הקלפי, תוך צפצוף על הכרעת העם בבחירות 2009
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il