X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משה איבגי. מטפח את הבת [צילום: פלאש 90]
נפוטיזם במיטבו
משה איבגי – האמן כאיש מושחת
תיאטרון גשר מסובסד על-ידי המדינה ככזה, חל עליו איסור פרוטקציה ונפוטיזם כל זה אינו מפריע לבמאי בתיאטרון, משה איבגי, ללהק לתפקיד ראשי בהצגה את בתו, דאנה, בלי שום אודישן לדאנה איבגי זה דווקא נראה "מאוד טבעי"

משה איבגי עובר לתפקיד הבמאי והתסריטאי. בחדשות מוצ"ש עם דני קושמרו הובאה כתבה שסקרה את הליך המעבר המפתיע (כשאין חדשות אחרות לעסוק בהן כל דבר הוא "מפתיע") של איבגי מחזית הבמה אל הירכתיים של התסריטאות והבימוי. מה גרם לשינוי, מדוע איבגי מוכן להזניח את עיסוקו העיקרי - משחק, ולעבור פאזה? תשובת איבגי: שירות ציבורי - מלחמה בשחיתות.
איבגי, כעולה מדבריו בכתבה, מוטרד. ולא רק שהוא מוטרד, הוא אפילו חרד. הוא חרד מאוד מהפשיעה ומהשחיתות הפושים במדינה. ומאחר שכשחקן הוא כפוי לטקסט שמנחית התסריטאי וחסר את היכולת להביע את דעותיו (שלא לומר: "חרדותיו") האישיות, הוא החליט לעשות מעשה ולכתוב תסריט קולנועי שיבקר את השלילי וה"רקוב" בחברה הישראלית. כך הוא אומר: "החברה שלנו נראית כמו כנופיות כנופיות. אתה מבין שהתארגנו פה לצורך מי ייקח יותר מהקופה הזאת. אני חי כל יום בחרדה שהעסק יכול להתפורר".

אמנות התמימות
דאנה איבגי. "מאוד טבעי" [עכבר העיר]

מה יקרה אם, בדומה, ביבי יסדר לבנו תפקיד בגוף מתוקצב ממשלתית, בלי שום בחינה ו/או ועדת קבלה, אלא פשוט ישב יאיר נתניהו ויסביר את המינוי כך: "טכנית, מה שקרה זה שהציעו לאבא שלי להתעסק עם זה, והוא התקשר אלי ואמר: אני רק מדמיין אותך עושה את זה"? הרי על כל בריקאדה יעלו כל אנשי התקשורת ומעל גג כל תיאטרון (מתוקצב) יוצב שלט הקורא: "ביבי מושחת!"

ואם כבר מדברים על פחדים ועל חרדות, מה שהכי מפחיד בכל הסיפור הזה, לדעתי, זה חוסר הביקורת מצד התקשורת, כלב השמירה, עאלק, של הדמוקרטיה. הלא הכתבה שודרה בערוץ שתיים. זה כבר היה בידיים שלהם "בלייב" (Live). אז איפה זעקות החמס המוכרות לנו ממקרים אחרים של ניצול שררה, כמו, למשל, ממקרים שבהם (סתם כמשל) הבן של ביבי רשם מסטיק במכולת, מה שעלול להתפרש (אם רק רוצים...) כנטילת אשראי שלא כדין כדי ניצול מעמד שלטוני? שום מילה. שום כלום! למה? תחשוב לבד. ציטוט מהכתבה:
מראיין (שואל את דאנה איבגי): עשית אודישן מול הבמאי?
דאנה איבגי: טכנית, מה שקרה זה שהציעו לאבא שלי לביים את זה, והוא קרא ת'מחזה והתקשר אלי ואמר: "אני רק מדמיין אותך עושה את זה".
בהמשך, אומרת דאנה איבגי שזה נראה לה מאוד טבעי שאבא יביים אותה.
מקסים! כמה פשטני ותמים, כמה אמנותי, טבעי וטהור - אב ובתו (על חשבוננו). ומה יקרה אם, בדומה, ביבי יסדר לבנו תפקיד בגוף מתוקצב ממשלתית, בלי שום בחינה ו/או ועדת קבלה, אלא פשוט ישב יאיר נתניהו ויסביר את המינוי כך: "טכנית, מה שקרה זה שהציעו לאבא שלי להתעסק עם זה, והוא התקשר אלי ואמר: אני רק מדמיין אותך עושה את זה"? הרי על כל בריקאדה יעלו כל אנשי התקשורת (גם אנשי ערוץ שתיים) ומעל גג כל תיאטרון (מתוקצב) יוצב (שלא לומר: יוחזר) שלט הקורא: "ביבי מושחת!". אבל כשאמן חוטא בכספי הציבור "זה בסדר". זה, כנראה, נובע ממקום טהור.

המס שלך? למשה!

משהו רע עובר על (חלק מ...) האמנים שלנו. מהרגע שהם הפכו למתוקצבים הם הפכו להיות כמו (חלק מ...) אברכי הכוללים: מקבלים מהמדינה ומבזים את חוקיה מחד-גיסא – ומאידך-גיסא דורשים מהשאר לכבד את חוקי המדינה ולממן אותם. זוהי תוצאתה של תורה ללא דרך ארץ, של תורה או אמנות על חשבון הזולת: היא מנתקת את האדם מהקשר של היצע וביקוש, של חטא ועונשו. היא מטמטמת את החושים וגורמת לעיוורון עד שהחוטא רואה עצמו כצדיק, והישר נתפס כרשע. במילים אחרות: כשאתה מעלה הצגות חרא שבלי תקצוב ממשלתי אף אחד לא יבוא לראות אותן – אתה גם נוטה לראות בשאר הפרשותיך זהב, וכך כשבאמת יוצא ממך חרא של שחיתות וסיאוב – אתה כל-כך רגיל שכולם מוחאים לו כף שאתה לא מרגיש בצחנה.
אתה מבין, אדוני הקורא, את מה שהולך כאן? הורים משקיעים הון עתק ושולחים את ילדיהם ללמוד משחק. ובתום הלימודים, כשהשחקן המלומד רוצה לקבל תפקיד: משה כבר סידר את הג'וב לבת שלו. ואיפה – בגוף מתוקצב ממשלתית! - המס שלך? הוא בשביל משה... יש לעצור את השחיתות הזאת ולאפשר לכל אחד אפשרות שווה בכל הנוגע למוסדות מתוקצבים.

הפקידון המושחת

ואיבגי צודק: זה באמת מפחיד – שלא לומר, כלשון איבגי, "מחריד" - לגלות, נניח, שראש ממשלה, שר אוצר, חבר-כנסת וכן הלאה: אנשי ציבור, מועלים בכספי ציבור. זה באמת מ-ח-ר-י-ד כשנתפס איזה פקידון שמנצל את מעמדו, שנובע מכוח ומכספי הציבור (שזה אני ואתה) לקידום מקורביו על חשבון אחרים. זאת בעוד שאסור לו חוקית, לפקיד ציבור, לעמוד אפילו במצב של חשש לניגוד עניינים.
אבל מה שיותר מפחיד (שלא לומר: "מחריד"), אותי בכל אופן, זה לגלות שאיבגי עצמו, כאמן, כמי שאמור – ואף מתיימר - לבקר את המערכת ולהוביל לשינוי חברתי הוא, לכאורה, הפקידון המושחת שהוא עצמו מתריע כנגדו. הוא מי, שכמעין פקיד ממשלתי, כבמאי בגוף "מעין ממשלתי", תיאטרון גשר, גוף שהוקם ומתוקצב על-ידי הממשלה ועיריית תל אביב, מקדם את בתו ומוסר לידיה תפקיד ראשי בהצגה שהוא מביים בתיאטרון - על חשבוני ועל חשבונך! כל זה בלי שום אודישן ובלי אי-איזו התייעצות עם איזושהי ועדה חיצונית שתבדוק אם המינוי ראוי או שמא הוא נובע מנפוטיזם.

עת תשלומים

להלן כמה הצעות לעניין זה:
1. על תיאטרון גשר ועל משה איבגי לבטל לאלתר את מינוי דאנה איבגי.
2. על משרד החינוך לברר את הפרשה מיידית, ולקבוע כללי מינויים.
3. על משרד החינוך לשקול הגשת תלונה במשטרה נגד משה איבגי ותיאטרון גשר בשל הפרת אמונים.
עד שלא ייעשו הדברים המוצעים (והם לא ייעשו, תאמין לי) תמשיך התקשורת והאמנות-המתוקצבת (יחדיו עם מערכת המשפט) להיות הגוף הממשלתי האחרון שאין עליו שום ביקורת וכולו שחיתות, נפוטיזם ופרוטקציה. ואתה, אדוני, תשלם על זה.

תאריך:  03/04/2011   |   עודכן:  04/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה איבגי – האמן כאיש מושחת
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
למה אתה מצפה מפוליטרוק שמאלני  ל"ת
ויל שקספיר  |  4/04/11 10:04
 
- יש לו פרצוף של איש פשע.....!!! ל"ת
שני אדלר  |  4/04/11 10:57
2
הוא הראשון שהשמיץ ומשמיץ את
ירדנה  |  4/04/11 10:21
3
מרוקאי שרוצה מאוד להדמות ל..
גילוי נאות  |  4/04/11 10:48
4
מדוע בכלל מענין מה חושב
פישלזון  |  4/04/11 12:22
5
מאז שקראתי את הכתבה ....
שמו לינק  |  4/04/11 12:45
6
על סמך מה הוא מביים בגשר?
סימון הקטן  |  4/04/11 12:56
7
הלילה הזה כולנו ליכודניקים
עומר ל  |  4/04/11 13:50
8
יפה שאיבחנת שהשמאל מתיפיף
פני השמאל  |  4/04/11 14:06
9
שנון וקולע
רוניל'ה  |  4/04/11 14:25
10
התקרנפות
אבידנה  |  5/04/11 08:02
11
איבגי נכשלת-
אלמוגי  |  6/04/11 09:21
12
הפקיד כאמן מושחת ל"ת
גיא גיא  |  6/04/11 10:12
13
שחקן מס' 1 ולא יעזור לכם כלום! ל"ת
אוהב את איבגי  |  7/04/11 00:51
14
תיאטרון אינו שירות ציבורי
במאית  |  11/07/19 14:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
ימי נובמבר אלה הם ימי הפריחה של המשוכה הנשכחת, בעלת כדורי הפריחה הריחניים והעדינים, האַקַצְיָה הנוראית, אימת ילדותנו. "שיטת המשוכות" שמה. שיטות המשוכות, זכו גם הן לכמה שבועות של חסד: ימי הפריחה הכבדה שלהן. זה לא רק הזוהר הצהוב שזרח מתוך כהות המשוכה, אלא גם הניחוח המיטיב שלהן, הזכור לי עד היום
שולמית קיסרי
ההתבכיינות של גברת נתניהו על כך שהיא לא יכולה יותר לחיות בתנאים כאלה, ש"כולם" רוצים להוריד את בעלה מכסאו ומעליבים אותם סתם, למרות שהיא עובדת כפסיכולוגית, היא עלבון לאינטליגנציה
שאול דישי
מי יכול היה להעלות בדעתו או להסכים לכך שהיום, בעשור השני של המאה העשרים ואחת, אין לנו דמוקרטיה באקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה?    דמוקרטיה באקדמיה היא דבר נורמלי ונחוץ – היעדרה הוא דבר מאובן ופסול
חן בן אליהו
תחת הריסותיו של המשטר הרודני הקיים, של השלטון הריכוזי הטרוריסטי, ועם מתן קצת יותר זכויות לאזרחים ומעט יותר חופש, כך יש לקוות, לא יקום שלטון רודני-טרוריסטי חדש ולא תיכון עוד מדינה סורית אחת כפי שהכרנו, אלא יעלו ויבואו הכוחות השבטיים והשליטה תעבור למחוזות. סוריה תיחלש עוד יותר מבחינה צבאית, המוטיבציות הלוחמניות ידעכו ועימן תדעך גם הדרישה האולטימטיבית להחזרת הגולן כתנאי לשלום עם ישראל
ד"ר מאיר גלבוע
זוכרים את הסרט "שטר בן מיליון", בו כיכב גרגורי פק? אצלנו, בכל הקשור לשכר בכירים במגזר הציבורי זה לא סרט, והשטר הוא אמיתי. בחודש האחרון דשו בנושא זה כל כלי התקשורת, עד שהדברים היו לזרא. אולם, לשכר המיליונים יש השפעות נוספות, שכדאי להכיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il