X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שלמה מינץ ותזמורת ראשל"צ [צילום: מירי שמיר]
סימפוניה של הצלחה
התזמורת הסימפונית ראשל"צ חברה עם הכנר והמנצח שלמה מינץ לקונצרט במשכן לאמנויות הבמה בת"א התוצאה: אולם גדוש בקהל מאזינים שהתענגו על יצירות יפהפיות, מרגשות, נפלאות ורומנטיות שעטפו את נפשותיהם וחושיהם

השבוע הלכתי לשמוע ולראות את שלמה מינץ מנגן בכינור ומנצח על תזמורת סימפונית ראשון לציון. כך, בזכות שלמה מינץ, שאהבתי מאז ומתמיד, התאהבתי בתזמורת סימפונית ראשל"צ שלא הכרתי ושלא שמעתי על אודותיה מימיי.
הקונצרט התקיים באולם המלא מפה לפה של משכן האמנויות בתל אביב, עם תוכנית קלאסית של יצירות "בטוחות" ויפהפיות שלעולם יהיו מרגשות, רומנטיות, נפלאות למבצעים ועוטפות באהבה את נפשם וחושיהם של המאזינים.
בתוכנית: קונצרט לארבעה כינורות ותזמורת (שכולה כמעט כלי מיתרים) של ויואלדי; הקונצרט הנצחי לכינור ותזמורת של מנדלסון חגיגי, דרמטי ומלא הוד (הוא נוגן לפני יותר מחמישים שנה בפתיחת היכל התרבות של תל אביב); הפתיחה - קרנבל של דבוז'ק, וסימפוניה מספר 1 של שוסטקוביץ.
שלמה מינץ
שלמה מינץ (54) נולד ברוסיה ועלה לארץ בגיל שנתיים, נחשב לאחד מהכנרים הגדולים בני זמננו. הופיע בגיל 15 עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה ובגיל 16 בקרנגי הול בניו-יורק עם התזמורת הסימפונית של פיטסבורג. כנר וירטואוז, מנצח ובעל אישיות צנועה. כיום מכהן כמנצח ראשי בפילהרמונית זאגרב, מופיע בכל העולם, מלמד, מקליט ושופט בתערוכות. זוכה בשלל פרסים ככנר ומנצח.
תזמורת סימפונית ראשל"צ
תזמורת סימפונית ראשל"צ נוסדה בשנת 1988, עם 95 נגנים ממיטב הנגנים הצעירים הישראלים ועולים מרוסיה. בין מנהליה מאז היווסדה: שמעון כהן, אשר פיש, מנדי רודן המנוח והיום דן אטינגר. זוהי תזמורת שאפתנית המשקיע בנגניה ובמנהליה, ומציבה לעצמה מטרות גבוהות. בין השאר יצאה למסע הופעות בארגנטינה ובברזיל בשנת 2008, ותצא בקרוב לאיטליה לשני קונצרטים בניצוח דניאל אורן.
האופרה אאידה תנוגן בקיץ 2011, לרגלי המצדה, עם תזמורת זו, כמו גם האופרה נבוקו שכבר הוצגה באותו מקום בשנה שעברה.
היום יש לתזמורת זו בית, הוא היכל התרבות של ראשל"צ, והיא בדרך העקבית והקשה להפוך למותג. משימה קשה היא להפוך מתזמורת למותג ועוד מול התזמורת הפילהרמונית הישראלית רבת הזכויות, ההיסטוריה, המוניטין והאיכות שקשה לכל תזמורת להתחרות בהם.
החדשות הטובות הן שהתזמורת הסימפונית של ראשל"צ מעולה ונלהבת ונועדה לגדולות. בינתיים היא מופיעה לקהל תל אביבי מדי פעם במשכן האמנויות בתל אביב בהרכבים מעניינים ועם תוכנית מסקרנת מאין כמוה לעונה הבאה.
דן אטינגר - מנצח ומנהל
המנהל המוסיקלי והמנצח של תזמורת זו מייצג ביכולתו ובהישגיו את רמת ההשקעה שתזמורת ראשל"צ מייעדת להווה ולעתיד שלה בישראל ובעולם. דן אטינגר (38) הוא מסוג ילדי הפלא שגדלו והיו למוסיקאים גדולים. למד בבית הספר לאמנויות תלמה ילין, הוא זמר אופרה, מנצח ופסנתרן ומנצח מקהלות.
אטינגר הצעיר הוא בעל קריירה המעמידה אותו בשורה הראשונה של המנצחים הנוכחיים בעולם. הוא היה עוזרו של דניאל בארנבוים, המנהל והמנצח של תזמורת ברלין, כיום הוא מנצח ומנהל מוסיקלי של בית האופרה במנהיים, גרמניה, מנצח בחלק גדול של בתי האופרה הגדולים באירופה, מופיע כפסנתרן וכאמור המנצח והמנהל של התזמורת השאפתנית, זו של ראשל"צ.

תאריך:  04/04/2011   |   עודכן:  04/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמעון כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סימפוניה של הצלחה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  4/04/11 15:11
2
שולמית קיסרי
תגובה לצנחן  |  4/04/11 17:00
 
- תגובה
צנחן  |  4/04/11 22:00
 
- תגיד צנחן...
גילה פ.  |  4/04/11 22:54
 
- תגובה
צנחן  |  5/04/11 01:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
כדי להדגים לפני את דרך עבודתה, הזמינה אותי זהר לסטודיו לציור אותו היא חולקת עם מספר אמנים. הבד הלבן עומד במרכז החדר. אירית, ב"בגדי עבודה", מסתערת על הבד ומכסה בידיה שטחים בצהוב. אח"כ מוסיפה פסים בשפכטל, זורקת צבע, מתרחקת ומזנקת לעבר הבד בצעדי קפיצה ומשלימה במחול וודו. אי-אפשר לעצור אותה, היא מרוכזת כולה בעצמה. בינתיים, הבד מחליף צבעים ומשנה טקסטורות, עד לנקודה המשביעה אותה רצון, בה היא עוצרת ומחייכת בניצחון
עליס בליטנטל
במלאת יובל למוזיאון היפני היחיד בארץ ומהבודדים בעולם, מחוץ ליפן, נערך בו שיפוץ מקיף, הורחבו חללי התצוגה, ונפתחו תערוכות חדשות מקסימות. בעיצובו החדש של מוזיאון טיקוטין, בולט הקו היפני בעיצוב בכל פרט ופרט. ובתוכנית המגירה של הנהלת המוזיאון מצויות כבר תוכניות להגדלתו, כדי לאפשר להציג באופן קבוע חלק מהאוסף הענק שהעניק למוזיאון האספן טיקוטין, ואספנים אחרים מהעולם
דניאל גיגי
הבחירות להסתדרות המורים יתקיימו השבוע, והולכים ומתרבים הדיווחים על מעשים של מנהיגי ההסתדרות שפוגעים בהליך הדמוקרטי כולו    המנהיגים, לטענת מורים, לא מעבירים מידע חיוני למתמודדים, מטעים ומפחידים מורים ואינם שומרים על הליך בחירות תקין    מעדויות שמגיעות מהשטח עולה תמונה עצובה של מערכת בחירות לא ראויה ולא הוגנת שעלולה לעוות את תוצאות הבחירות ולפגוע ברצון המורים
יובל לובנשטיין
האם זה נכון לתת לרשת רק דימוי של מחיר זול? האם אין לרשת תועלות נוספות שמעבר למחיר? מדוע הכל נמדד רק על-פי פרמטר של מחיר? הייתכן שזו הדרך הקלה של הרשתות להתחמק מדברים חשובים אחרים? והאם לא ניתן להעביר מסר פרסומי גם בדרך אחרת?
אלישע פורת
מפגש בין שתי אמניות ידועות. המשוררת פניה ברגשטיין ז"ל מגבת, והמאיירת, תיבדל"א, מיכל אפרת מגבעת חיים מאוחד. מפגש מרתק, נטול מקום וזמן, אבל ממשי מאוד. פניה יצרה שירי ילדים שהם מעל למקום ולזמן, ומיכל, ששרדה את השמדת יהודי צ'כיה, הצליחה, בכוח אמנותה, להתחבר להוויית העמק השמשית של פניה ברגשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il