X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אצלנו הרכבת לא מתפתחת, הקרונות הישנים מוחלפים בישנים, התקלות הטכניות, השריפות והתאונות הולכות ומתרבות ועדות חקירה מתמנות ואף אחד בשלטון לא מתעניין בתוצאות החקירה אין שיפור, אין תוכנית לפי חוק מרפי וכל חוקי ההסתברות שקיימים, התאונה הבאה רבת ההרוגים בדרך
▪  ▪  ▪
קרונות ישנים [צילום: AP]

פרשת רכבת ישראל, היא אחת הסימפטומטיות לנורמות השלטון הרקובות, ליחס השלטון לאזרח ולתפישת התפקיד של שרים ומנכלים בשירות המדינה את תפקידם .זו אינה הגזמה פרועה לטעון שבישראל אין רכבת. רק לכמה מקומות, שאינם אפילו שליש משטחה של מדינת ישראל, אפשר להגיע בדרך ויה דלורוסה לרכבת באמצעות מערכת עלובה של אוטובוסים מאחרים, הנגררים שעות ארוכות בפקקים בלתי נגמרים. הנסיעה בקווי רכבת מיושנים, ביציאות והגעות לא מדויקות, גורמות למי שיכול, להעדיף את מכוניתו הפרטית או לחלופין פשוט לא לצאת מהבית אם הוא לא מוכרח. למשל אם אתה מגוש דן ללא מכונית, אין לך רכבת לירושלים! לצפת, או לראש פינה, לא לטבריה, לא לרמת הגולן לא לאילת לא לכפר בלום, לא לתבור לא לחרמון, לא למצפה רמון ועוד מאות ישובים בישראל לשם תרצה להגיע ולא תוכל. במילים אחרות הרבה לא קרה בתחום רכבות וקווי אוטובוס מאז הקמת מדינת ישראל לפני 62 שנה.
רכבת ישראל היא עלובה ומסכנת חיים.
נסו לתאר לכם שבאנגליה בה יש קווי רכבת מאז המחצית הראשונה של המאה ה-19, בארה"ב או קנדה, או הולנד, או יפן או סין או כל הארצות המפותחות במזרח אסיה ומדינות המפרץ- הייתה מערכת הרכבות, נכשלת במשך תקופה ממושכת בתאונות של ציוד רקוב או "טעות אנוש" או שרפות והופכת לסכנת חיים של ממש.אילו באחת מארצות העולם המפותח הייתה מערכת הרכבות, מתפקדת בצורה מיושנת ועלובה, מאחרת, מבטלת קווים מהיום למחר ונמצאת בפיגור של מאה שנה מול כל העולם, בציוד שלה בטכנולוגיה ובמילוי הפונקציות שלה להסעת המונים.
האם יכול להיות שבמקרה כזה בארץ אחרת, השרים האחראים לא היו מתפטרים או מפוטרים מיד או שראש המדינה המכהן לא היה לוקח על אחריותו את המחדל ומסביר לאזרחים מה עושה המדינה כדי להחזיר את רמת החיים התחבורתית הבסיסית לתקינותה?
אצלנו הרכבת לא מתפתחת, הקרונות הישנים מוחלפים בישנים (הרכבת קנתה במכרז האחרון קרונות רכבת ישנים וויתרה על תקנות בטיחותיות מחברת בומברדייה!!!), התקלות הטכניות, השריפות והתאונות הולכות ומתרבות. ועדות חקירה מתמנות ואף אחד בשלטון לא מתעניין בתוצאות החקירה. אין שיפור אין תוכנית (מלבד דיבורי ביבי שכבר עייפנו מלא להאמין להם). לפי חוק מרפי וכל חוקי ההסתברות שקיימים התאונה הבא רבת ההרוגים בדרך!!!
הוסיפו לכך את סיפורי רכבת תחתית-קלה -תל -אביב, זו שבחלום, כבר עייפנו מלשמוע אותן וניסיון להכניס אופניים לתל אביב במקום רכבת תחתית הא פתטי. אנחנו נגררים במטרופולין תל אביב חולון בת ים רמת גבעתיים פתח תקוה כמו לפני 50 שנה רק עם יותר פקקים.
כאשר מורחים אותנו בטענת "טעות אנוש" בעניין הרכבת שבשבוע החולף התנגשה בעוד רכבת, ירדו קרונות ומהפסים ו"רק" 60 נוסעי ם נתקפו ב"סך הכול" מחרדה או נפצעו קל, כאילו אין כיף גדול יותר מחרדה, האזרחים המושפלים אין להם תקווה ואין להם למי לפנות. בקווים הבודדים בהם מתנהלת מערכת רכבות נוסעות, מופקרים למעשה הנוסעים שרוצים להגיע לצבא או לעבודה בשלום וחייהם הפקר לרשלנות ישראלית לא חדשה ולא מפתיעה.
שר התחבורה ישראל כץ
יש אחראי לכל המתרחש בתחום רכבות. אדם שקיבל מרצונו החופשי את הג'וב ושמו השר לענייני תחבורה ישראל כץ. האיש דואג לפרסם את עצמו בכול הזדמנות בה נפתח איזה כביש חדש כלשהו, כאילו המציא את הגלגל, מתנהג כמי שמקבל שכר עבור עבודה ובעצם מפקיר את האזרחים הנתונים לאחריותו כמי שלא חייב כלום לאף אחד.
אמרה כבר שרה נתניהו, האישה היקרה, הכי מדוברת במדינת ישראל באחרונה: "כולם נוסעים לא על חשבונם למה לא בודקים את כולם... אנחנו לא מוציאים שקל למדינת ישראל...". במילים אלה הנציחה הגב נתניהו והדגישה - כמי שבקי בעניינים יותר מכל אחד מאתנו - כי יש נורמות רקובות ששייכות לכל מי שהוא בשלטון בישראל. מדוע השר הממונה לא רק מספר לנו אילו תוכניות גרנדיוזיות יש לממשלה על עתיד הרכבת, ולא מתרכז בעבודה השוטפת שלו ומטפל בנסיעות היומיומיות, במצב קווי הרכבת, בצרכים של התחבורה, במצב הקרונות והקטרים, מצב העובדים, הבטיחות, הדייקנות וכל מה שקשור לפיתוח והשבחת תחום הרכבות, לשירות האזרחים התמימים? מדוע בכול התאונות התקלות השרפות וביטולי הנסיעות של הרכבת בישראל לא ראינו את השר הממונה בטלוויזיה פונה אלינו, מדווח לנו על מקורות התקלות, מסביר, מתחייב למשהו, עומד מאחורי מחויבותו לתפקיד?
"כולם" כמו שאומרת שרה נתניהו, לא מחויבים. צריך לבדוק את כולם. כולם נוסעים על חשבון הברון, "כולם" בעלי שררה ומשרות-על, שלא חייבים כלום לבוחרים. השר כץ כמו "כולם", מרוצה מהכסא, לא אכפת לו מהרכבת ונוסעיה, אלא רק מתלוש המשכורת ומעמדו כשר.
אכן לעתים קרובות אנו חשים צמרמורת מול האין-מחויבות של בעלי תפקידי העל, מול הנורמות הפגומות של "כולם", מול ההיתממות והזלזול. אנחנו האזרחים שאף אחד לא חייב לנו דין וחשבון, אנחנו שווים כקליפת השום מול החיים הטובים של הנבחרים שמצפצפים עלינו.
למה בעצם אנחנו מסכימים לכל זה?

תאריך:  10/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת ישראל ונורמות שלטון רקובות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אז הבעיה בשלטון ולא ברכבת ?
מאיר דרום  |  10/04/11 10:49
 
- למה אתה מיתמם?
ש.קיסרי  |  10/04/11 13:28
2
כנסו לתגובה וקראו על הריקבון
אזרח רגיל   |  10/04/11 14:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון לופוביץ
השאלה שצריכה להישאל היא כיצד ישראל תגיב בהיבט המדיני, והאם יתאפשר לצה"ל סוף סוף לנצח ולהכריע את המערכה הנמשכת מזה שנים, דבר שמשיקולים מדיניים כנראה לא התאפשר במהלך עופרת יצוקה. תנו לצה"ל לנצח, כי הוא מסוגל
ראובן לייב
הגיע הזמן לאמץ את ביקורתו הנוקבת של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט מאיר שמגר, על מערכת בתי המשפט בארץ ולהימנע, ככל שניתן, מעסקות-טיעון מיותרות, שרק פוגעות במעמדה השיפוטי
ליאור רזניק
מאז פירסומו של המאמר הקודם שלי בנושא "די לרפיסות - כמה אפשר לספוג בלי להגיב?" קיבלנו את מערכת "כיפת ברזל" שאמורה להגן עלינו מפני טילים, וכרגע לפי הפרסומים פרוסה רק בשני מקומות: בבאר שבע ובין אשדוד לאשקלון. במאמר הזה אגע במספר נקודות: הגנה בלבד איננה פתרון מספק, במיוחד כשהיא חלקית; הינתקות אמיתית; מבצע צבאי
הלל ויס
נאום שנישא במהלך ביקור המשלחת של נאמני ארץ ישראל באירופה - הרב שלום דבער הלוי וולפא, דוד העברי - המועצה האזורית שומרון    מבהירים: התמיכה הבוטה והקידום של האיחוד האירופי בהקמת מדינה ערבית בארץ הם הזמנה לשואה שנייה
מיקי פרי
עלינו לחשוב מה היה בדוח גולדסטון שסחף את ההמונים, ואיך הגענו בכלל למצב שבו ההמונים הולכים כעיוורים אחרי הדוח כאילו היה תורה שירדה זה עתה מן השמיים?    אפשר לבקש מצה"ל לנצח עד מחר, אבל איך הוא יכול להמשיך לנצח אם המודעות לא מנצחת, כאשר משרד החוץ נעול בתפישת הפעלה מיושנת המתבססת על מחסומים בזרימת המידע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il