X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו היה שוטר פשוט ממרה את צו בג"ץ, סביר להניח שהיה מודח מהמשטרה תוך פחות מיום, ועל הפיטורים היה חתום ניצב עמיחי שי. לא מן הנמנע ששופט בג"ץ או שופט אחר היה מוציא צו מעצר נגדו והוא היה נכלא בתא "טעוני הגנה" עד למחרת בבוקר לשם הבאתו לפני שופט שיסביר את מעשיו. אבל כשהשוטר הזה הוא המפכ"ל, קצת קשה לניצב שי לחתום על הפיטורין, הרי ככלות הכל גם הוא מפר את צו בג"ץ, וכל זה בדרך לתפקיד הבא בשירות הממשלתי אז מי יעצור את המפכ"ל?
▪  ▪  ▪
המפכ''ל דודי כהן [צילום: בוצ´צ´ו]

יש היום שני אנשים במדינת ישראל שיכולים להסתכל לשר לביטחון פנים בעיניים ולומר לו: "אמרנו לך", ואלו הם עו"ד פנחס פישלר והעיתונאי אריה אבנרי, שמיד לאחר פרסום דוח מבקר המדינה לשנת 2010 ביקשו לפטר את המפכ"ל.
אבל במדינת ישראל סמפכ"ל לא יכול לפטר מפכ"ל, אפילו אם הסמפכ"ל הזה הוא לשעבר וכיום השר לביטחון פנים.
לכן יכולים רב-ניצב דודי כהן וניצב עמיחי שי לבזות לא רק את השוטרת אירנה גורוחוד ולא לקיים את צו בג"ץ, אלא גם את נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש שהוציאה את הצו, ואת הנשיאה הבאה על-פי שיטת הסניורטי השופטת מרים נאור שהייתה יחד איתה בשיפוט.
גם ביניש וגם נאור היו שותפות פה-אחד להחלטה להחזיר את השוטרת אירנה גורוחוד לשירות, תוך מתיחת ביקורת קשה על המפכ"ל וראש אמ"ש. סביר להניח שאת הצו קיבלה במייל מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה, עו"ד אורית פודימסקי, כפי שהיא מקבלת את כל הצווים מבג"ץ, אבל עו"ד פודימסקי "שכחה" שתפקידה לא מתבטא רק בהגנה על המפכ"ל וראש אמ"ש בבג"צים אלא גם בכך שעליה לוודא שהם מבצעים את החלטות בג"ץ.
אפשר בהחלט להטיל ספק, שהחלטת בג"ץ נפלה לעו"ד פודימסקי בין הכיסאות, אך סביר יותר להניח שהיא נשארה במייל שלה בקטגוריית "אני מצפצפת על השופטות".
וכשהפרקליטות מצפצפת, מה כבר אפשר לדרוש מרב-ניצב דודי כהן וניצב עמיחי שי, הרי הם אלופי הצפצופים על שרי ביטחון הפנים ועל החוק... שעליו הם אמורים לשמור.

הכותב שירת 18 שנה במשטרת ישראל בתפקידי אג"מ ופיקוד.
תאריך:  12/04/2011   |   עודכן:  12/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יעצור את המפכ"ל?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
העותרת לא פנתה להתגייס שוב
רז נשר  |  12/04/11 22:42
 
- עדיקה פוטר מהמשטרה , לא ?
רז נשר  |  12/04/11 23:04
2
משטרע אמרנו? אמרנו! כן, משטרע!
מומו  |  12/04/11 22:43
3
תגובה מטעם,שאינה מתייחסת לענין
מוטיס  |  13/04/11 06:01
 
- התייחסות למוטיס
רז נשר  |  13/04/11 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
משפוזרה הפגנת ההמונים האחרונה בכיכר תחריר ביריות הצבא המצרי (2 הרוגים), לא נותר אלא לשאול - היכן ראה מחנה השלום את "השינויים הדרמטיים": בקהיר? במנאמה? בטריפולי? בדמשק? ומה קרה שמחייב כניעה ישראלית ואובדן נכסיה החיוניים?
איתן קלינסקי
דמותה הנשית של תמר משדרת עוצמה של כנות, משתמשת בכוחה, אך יודעת לרסנו ולאפקו. היא דמות המופת של אישה הנלחמת באומץ את מלחמתה לחיים וראויה לקבל מקום של כבוד בטקס סדר פסח מתוך גלריית הדמויות של מסורת ישראל בסיפור של התהוות עם בארצו
דניאל גיגי
אם השמאל הישראלי רוצה לחזור להיות רלוונטי בציבוריות הישראלית, הוא צריך לפעול בנחישות כנגד ההתנחלויות והכיבוש, אבל הוא חייב גם לפעול באותה נחישות כלפי התוקפנות של הפלשתינים כפי שראינו בימים האחרונים. לא ייתכן שאחרי שיצאנו מעזה במטרה לקדם שלום, הפלשתינים ימשיכו לפגוע בישובים יהודיים ולא ייענשו על כך. ההבטחה של השמאל היא נסיגה תמורת שקט ושלום, ולכן היום חייב השמאל לקדם ולתמוך בצעדים נוקשים כלפי מי שמפר את השקט בדרום
דודו אלהרר
ה"דמוקרטיה" הישראלית ככל הנראה אינה מוכיחה את עצמה כדרך יעילה, לאחר שנים רבות של מבוי סתום. היא מצטיירת דווקא כדרך-לא-דרך חתחתים שתוצאתה ייאוש גמור מן ה"דמוקרטיה" הנהוגה בישראל. אז רוצים "מנהיג חזק" שיסטה מה"דמוקרטיה" הכושלת הזו ויביא סוף-סוף מזור לאזור
אברהם בן-עזרא
לא בכל מקרה בו פסק הדין הוא מצומצם ומצומק, המסקנה היא כי חוות הדעת עליה התבססה התביעה היא מנופחת. פסקי דין מצומצמים לא צריכים לפגוע בעושים במלאכה לשמירת איכות הבנייה במדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il