X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המורים ב"תוכנית קרב" - הנלחמים על זכויותיהם, ולמעשה נאבקים נגד ההפרטה המזוויעה של החינוך ומסירתו למלתעות חברות כוח-אדם - מקומם בהפגנות האחד במאי על-מנת לעורר את הציבור להטות כתף להציל את החינוך בישראל מתהליכי הפרטה
▪  ▪  ▪
האחד במאי - לצאת ולהפגין

מול קולות רופסים אפילו מחוגי השמאל כמו פרופסור נסים קלדרון, שכתב בהתנשאות רברבנית כבר לפני שנה במדור דעות ב-ynet, שהוא לא יפגין באחד במאי בתוספת ביטויי בוטות בכסות אינטלקטואלית לעבר הנוער השבע המפגין באחד במאי, אני רואה השנה חשיבות מיוחדת ביציאת ההון האנושי המתניע את ההון בישראל לצאת להפגין ולומר את דברו דווקא באחד במאי.
כמי שעבד ארבעים שנה במערכת החינוך בתפקידי הוראה , ניהול ופיקוח אתחום את רשימתי זו בד' אמות של התייחסות לתופעת הניצול המחפיר של 4.500 עובדי הוראה במסגרת "תוכנית קרב". ניצול המתבצע כחוק וכדין במערכת החינוך בישראל .
במסגרת ההפקרה של תחומי חינוך בידי חברות כוח אדם אנו עדים לקיומה של חברה בעלת אינטרסים כספיים , שמפעילה תחומי חינוך על בסיס רווחי שיא מצד אחד והשקעת מינימום בכוח העבודה מצד שני .
מדובר ב-4,500 עובדי הוראה האוהבים את עבודתם, מבצעים אותה במסירות רבה תוך מחויבות רבה לתלמידיהם. רק שעל בשרם נרקמת תוכנית הפרטה מזוויעה, שמצביעה על כיווני דרך. מדובר בתוכנית המעניקה שיעורי העשרה ב-110 רשויות מקומיות וכוללת למעלה מ-260,000 תלמידים.
"תוכנית קרב" מופעלת על-ידי חברת כוח אדם בשם "מרמנת". כך מתנהלת לה מציאות קפקאית ,לפיה משרד החינוך קובע את תכני הלימוד , "תוכנית קרב" מקבלת מימון לביצוע התכנים הלימודיים ממשרד החינוך, רשויות מקומיות ומימון של ההורים .
"תוכנית קרב" מעבירה את כל תחומי העסקה של המורים והמדריכים לחברת כוח אדם בשם "מרמנת". חברת "מרמנת" מחתימה את העובדים על חוזים אישיים. כל מורה בתחום עבודתו כמו - מדעים, מחשבים, מוזיקה, אנגלית, מתמטיקה , פיזיקה, אומנויות, מנהיגות חברתית.
חברת "מרמנת" ככל חברת כוח אדם מונעת מתוך שיקולי רווח והפסד. החברה מחתימה את המורים על שמונה חודשי עבודה בשנה. השכר באותם שמונה חודשים הוא על בסיס שעות העבודה בפועל. מכסת השעות יכולה לרדת מהיום למחר ללא כל הודעה מוקדמת. גם הפסקת עבודה יכולה להתקיים אפילו מהיום להיום .
מורים ומדריכים לכל דבר במערכת החינוך, שכרם נע בין 20 ל-40 שקל לשעה ללא תנאים סוציאליים. עבודת המורים משולבת בתוכנית הלימודים הבית ספרית. בעיני תלמידיהם הם מורים ככל מורה בבית הספר. אבל משרד החינוך משחרר עצמו ממתן מענה למצוקות המורים בתוכנית. הוא מפנה את המורים ל"תוכנית קרב" והיא מצידה מפנה אותם לחברת כוח אדם בשם "מרמנת".
ביוני 2009 קיבלו אלפי המועסקים "בתוכנית קרב" מכתבי פיטרים מחברת "מרמנת" בטענה , שהחברה אינה יודעת אם תזכה במכרז החדש. כעבור כחודש זכתה חברת "מרמנת" מחדש במכרז. היא הסכימה לקבל את המורים והמדריכים לעבודה רק אחרי חתימה על ויתור כל התביעות שיש להם כלפי "מרמנת". משמעות החתימה היא ויתור על פיצויי פיטורים כלפי התקופה הקודמת וויתור על דרישות לזכויות סוציאליות.
המורים והמדריכים - מתוך מלכוד בין המחויבויות שיש להם לתלמידים ואהבת העבודה החינוכית ובין הצורך הקיומי לחיות ולהתפרנס - חתמו על ההסכמים המשפילים .כך שלחה מערכת החינוך בישראל מורה מושפל בשכר רעב לסייע לתלמידים הזקוקים לו .
מתוך 4,500 עובדים ב"תוכנית קרב" למעלה מ-500 עובדים התארגנו במסגרת "כוח לעובדים". כדי ש"כוח לעובדים" יהיה ארגון עובדים מייצג ומוכר הם צריכים להגיע ל-1500 עובדים - שליש מהמועסקים.
אני לתומי, כמי נתן ארבעים שנה למערכת החינוך , ציפיתי שהסתדרות המורים תהיה זו שתיקח על עצמה את המחויבות לדאוג למורים ב"תוכנית קרב", שיזכו לקבל משכורת במהלך כל שנת העבודה .
טבעי היה שהסתדרות המורים תירתם למאבק לתת למורים ב"תוכנית קרב" ביטחון תעסוקתי, ולא להפקיר 4.500 עובדים לשררה וחוקי הג'ונגל של חברות כוח אדם.
קשה להבין כיצד ערב חג החרות יקבלו עובדי תוכנית קרב משכורת רק עבור שבוע עבודה אחד, כשלושה שבועות הם בחופשה מאונס.
למעשה מדובר עכשיו ב-4,500 עובדי "תוכנית קרב" יש עוד אלפי עובדים בקרו "רש"י", בתוכנית מצוינות 2000 ועוד שפע של עמותות וקרנות, המעסיקות באותם תנאים משפילים עובדי חינוך.
מצערת העובדה, שמשרד החינוך מוכר שירותי חינוך לחברות הגורפות רווחים יפים באמצעות חברות כוח אדם. הסתדרות המורים מתנערת ממחויבות של איגוד מקצועי מתוך הסכם שבשתיקה עם משרד החינוך.
במציאות הזו טוב שקיים כוח רענן כמו "כוח לעובדים", ארגון שנותן את כל הסיוע בהדרכה ובליווי נבחרי ציבור העובדים, שהם , ורק הם, ינהלו את המשא-ומתן. לא הקסם של אדון עיני שבא מלמעלה,היודע מה טוב לעובד, ותוך קריצת עין עם שר האוצר חותם על הסכם, כמו ההסכם שמכר את העובדים הסוציאליים. "כוח לעובדים" מבסס את דרך פעולתו על-ידי העצמת העובדים ונבחריהם, שהם הלוקחים את גורלם בידיהם ומנהלים את המשא-ומתן מול המעסיק . דרך עבודה זו הביאה להשגים נאים לעובדי ה"אוניברסיטה הפתוחה".
אני מאחל לחמש מאות העובדים ב"תוכנית קרב", שיגיעו עד האחד במאי למצב, ששליש מהעובדים יהיו חברים ב"כוח לעובדים". בסיוע האיגוד המקצועי יוכלו למנף את מאבקם להשגת שכר הוגן במהלך כל שנת העבודה, מימוש הזכות לביטחון תעסוקתי וקבלת תנאים סוציאליים כמו לכל מורה בישראל.
אני מבקש לסיים את המאמר באיחולי הצלחה לכל הארגונים החברתיים בישראל, המבקשים השנה לעשות יד אחת לקיים מפגן המוני באחד במאי, לצבוע את מרכזי הערים באדום. המורים ב"תוכנית קרב" - הנלחמים על זכויותיהם, ולמעשה נאבקים נגד הפרטה המזוויעה של החינוך ומסירתו למלתעות חברות כוח אדם - מקומם בהפגנות האחד במאי על-מנת לעורר את הציבור להטות כתף להציל את החינוך בישראל מתהליכי הפרטה ההולכים ומתעצמים, וזאת לנוכח הסכמה בשתיקה של יו"ר הסתדרות המורים, מר יוסף ווסרמן.

תאריך:  18/04/2011   |   עודכן:  18/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האחד במאי - חשיבות מיוחדת לצאת ולהפגין
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
תוכנית קרב חרפה לחינוך ל"ת
יחי האחד במאי  |  18/04/11 12:16
 
- חרפה לחברה הישראלית ל"ת
תוכנית קרב  |  18/04/11 22:42
2
אדום- הפועל תל אביב....
איש עצוב  |  18/04/11 13:06
 
- לאיש עצוב
איתן קלינסקי  |  18/04/11 16:25
3
ביקור בשאול.
מהפך 77  |  18/04/11 13:13
4
קלינסקי ושות' מסיתים לאלימות
צבי גלברד  |  18/04/11 14:59
 
- במאמר הזה יש קריאה לאלימות??? ל"ת
לצבי גלדברד  |  18/04/11 16:30
5
הבולשביק האחרון
יוא"ב  |  18/04/11 16:05
 
- מי יתן ויהיו עוד רבים כמו איתן
ליואב  |  18/04/11 18:44
6
כולנו תומכים במורים בתוכנית קר ל"ת
כולנו אחד במאי  |  18/04/11 18:48
7
1במאי כיום השואה של סטלין ומאו
יהודה דרורי  |  19/04/11 12:15
8
האחד במאי
א ש ליאור  |  19/04/11 22:07
9
אחד במאי-שיחגגו בסין עם מפעלנו
החלמאי  |  19/04/11 23:08
 
- תגובה למגיב מס' 9
איתן קלינסקי  |  20/04/11 08:55
10
הפרטת המדינה והחינוך=רווח נאה
החלמאי  |  19/04/11 23:27
11
מאמר בריח עובש ל"ת
אלישמע  |  20/04/11 13:16
12
מאמר תעמולתי משוחזר מלפני שבוע ל"ת
בוש וחרפה שמולני  |  20/04/11 17:19
13
תשובה למר אלשמע
החלמאי  |  20/04/11 18:38
14
יחי האחד במאי ל"ת
יחי האחד במאי  |  21/04/11 12:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
יצחק הרצוג שוחח עם הדיפלומט האמריקני וסיפר לו על הא ועל דא בפוליטיקה הישראלית. השיחה הידועה לא הייתה יחידה    השאלה הנשאלת היא - מה יצא לו להרצוג מכל הדיבורים הללו?    כדאי לשקול חילופי אישים - הרצוג לארה"ב ופולארד לישראל
בעז העצני
נציג מתנחלים יקר, בפניך ספר הוראות לשימושך האישי בעת שיחותיך עם נציגי המעצמה המתפוררת    זכור מי הם הפרטנרים שלך לשיחה    אל תנסה למצוא חן בעיניהם    דע כי אתה נכנס לחקירה של שירות ביון זר    אל תרכל והכי חשוב - אל תשקר
יורם אטינגר
מה יודעים ערביי ירושלים, יו"ש, עזה ו"הקו הירוק" על אבו מאזן ואנשיו שמעצבי-מדיניות ודעת קהל בישראל ובמערב מסרבים לדעת?! מתי יסירו ישראל והמערב את "שומר המסך" ויתמודדו עם זהותם האמיתית של אבו מאזן ואנשיו?!
ציפי לידר
חג הפסח בפתח    ההכנות האחרונות לסדר כבר בעיצומן    אך השאלה היא, אֵלו מטענים אישיים, לאומיים ורוחניים ניקח איתנו מליל הסדר? מההגדה? מהחג כולו?    מה מסמל רבי עקיבא שהֵסֵב עם החכמים - ומה רבי אלעזר?    מה מסמלים ארבעת הבנים?    החכם והרשע ומה שביניהם    ארבעה דורות או ארבע רמות    שיעור מאלף בטקטיקה האנטישמית    מעמד האישה    על שירים ושערים    על כל אלה במאמר שלפנינו
עו"ד עוז גדות
נתניהו בחר מרצונו החופשי לא לעשות קואליציה עם ציפי לבני ולגבש קואליציה ימנית התלויה בחסדיו של ליברמן    בידיו ובמעשיו חרץ את פניה של ממשלתו    בכך חרץ את עתידו שלו ועתיד העם בישראל בתקופה קריטית ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il