X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלמה גזית פובליציסט, אלוף (במיל.), בעבר ראש אמ"ן על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
זו השעה ליוזמה מדינית ישראלית, בשותפות עם אבו-מאזן, ממשלת מצרים וגורמים בינלאומיים, במטרה להקים מנגנוני פיקוח על כניסת אמצעי לחימה לרצועה. הסכם הפיוס יצר מצב חדש שאיננו בהכרח לרעתנו, וניתן לנצלו לקידום הסכמים שישרתו גם אותנו
▪  ▪  ▪
עת ליזום. בנימין נתניהו ואבו-מאזן [AP]

א. התמזל מזלנו!
לא נדרשה הבנה רבה בנושא הפלסטיני כדי לדעת כי במוקדם או במאוחר ישובו שני חלקי המולדת - הגדה המערבית ורצועת-עזה - ויתאחדו. מה שמטריד אותנו כל-כך, מי יעמוד בראשה של היישות המאוחדת, הנהגת פתח לעומת הנהגה חמאסית, איננו מהווה שיקול פלסטיני לגבי הצורך לשוב ולהתלכד.
אף על-פי כן, התמזל מזלה של ממשלת נתניהו כי איחוד-מחדש זה קורה היום, בטרם הושג הסכם ישראלי עם הרשות הפלסטינית שברמאללה. המצב יכול היה להיות מביך ביותר אילו הושג הסכם מדיני, וחודשים ספורים לאחר מכן היינו עדים לפיוס ולאיחוד מחדש. מה הייתה ישראל עושה אז? כלום היה נתניהו חוזר על הצהרתו הדרמטית ותובע מאבו-מאזן - "בטל הפיוס או שנבטל אנו ההסכם"?
ועוד פיסת-מזל - עיתויו זה של הפיוס, ארבעה חודשים לפני שתידון בעצרת האו"ם ההכרה במדינה הפלסטינית. עיתוי זה יחייב את הנציגות הפלסטינית לומר דברים ברורים באשר להשפעת עמדות חמאס על עתיד היחסים עם ישראל.
ב. עם מי מנהלים משא ומתן?
שני צדדים מדיניים המנהלים ביניהם משא ומתן אינם "בוחנים כליות ולב". מה שקובע במו"מ כזה - מה עומד על סדר היום בשיחות, ולאחר מכן - מה הם פרטי ההסכם שהושג.
ישראל מנהלת מו"מ על הסכם עם ההנהגה הפלסטינית. כל עוד זו מוכנה לנהל שיחות, וכל עוד יש הסכמה על הנושא לדיון - חתימת הסכם שלום וסיום הסכסוך - אין זה מענייננו מה הרכב הקואליציה הממשלתית במוקטעה שברמאללה, ואף לא מה דעותיהם של גורמים שונים בקואליציה זו. מחמוד עבאס, אבו-מאזן, ניהל ועתיד לנהל מו"מ עם ממשלת ישראל. דעותיהם של אביגדור ליברמן או אלי ישי אינן אמורות לעניין אותו, וממשלת ישראל הייתה מוחה ובצדק אילו טען כי לא ידון על הסכם שלום עם ישראל כל עוד מפלגה זו או אחרת חברה בקואליציה הממשלתית.
אפשר והפיוס החדש ימנע מן הפלסטינים לקיים שיחות ומו"מ עם ישראל. לא אנו הצד שצריך לבטל שיחות אלה.
ג. עתיד המצור על עזה
בימים אלה קיבלה ה"שביעייה" החלטה למנוע את הגעתו של המשט הימי ה"הומניטרי" המתארגן עם כעשרים ספינות במטרה לפרוץ את המצור הימי על עזה. הסכם הפיוס משנה מן היסוד גם מציאות מדינית זו.
ראשית, בעל-הבית חדל להיות ממשלת החמאס. יש היום ממשלה אחודה, והכתובת לפניות שלנו בעניין המצור הימי חדלה להיות ממשלת איסמעיל הנייה, אלא מיודענו מחמוד עבאס. אליו עלינו לפנות, וממנו עלינו לתבוע מניעת הכנסה בלתי מבוקרת של אמצעי לחימה לרצועה.
הסכם הפיוס גרם לתוצאה נוספת - ממשלת מצרים עומדת לפתוח את המעבר היבשתי מסיני אל תוך הרצועה. כאשר זה יקרה, שוב לא תהא משמעות לסגר הימי שאנו מנסים לקיימו.
דומה כי זו השעה ליוזמה מדינית ישראלית. זו השעה להעלות הצעה שלה יהיו שותפים אבו-מאזן, ממשלת מצרים וגורמים בינלאומיים (אם אפשר, הייתי רותם לעניין זה גם את ממשלת ארדואן באנקרה), במטרה להקים מנגנוני פיקוח על כניסת אמצעי לחימה לרצועה בדרך היבשה, בדרך הים, ומחר - אולי, גם בדרך האוויר.
ולבסוף - הסכם הפיוס בין פתח לחמאס יצר מצב חדש, מצב שאיננו בהכרח לרעתנו, מצב שניתן גם לנצלו לקידום הסכמים באזור, הסכמים אשר ישרתו גם אותנו.

תאריך:  01/05/2011   |   עודכן:  01/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם הפיוס פתח-חמאס
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הרבה דמיון
יהוידע  |  1/05/11 13:34
2
פרד,גם עם יש לו כח כשל סוס,אך
פלא יועץ  |  1/05/11 13:51
3
בגלל דומינטיות של חמאס-פת"ח חי
ראספוטין בן מדביד  |  1/05/11 15:38
4
לפעמים אני לוקח כדור נגד בחילה
יהודי תאב חיים  |  1/05/11 18:31
5
ואם נחתום הסכם על העברת סחורות
אז מה?  |  1/05/11 20:16
6
וזה היה ראש אמן, עכשיו הכלברור ל"ת
ישראלי מן במנין  |  1/05/11 20:19
7
אוי לתמימות הקדושה.
efis  |  2/05/11 05:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מסורת ישראל קבעה ימי אבל ותענית לציון אירועי חורבן. סיפור היציאה מעבדות לחירות אותו אנחנו מספרים מדור לדור, נפגם כאשר אנו מוסיפים את המשאלה של הריגת כל גויים "שלא ידעוך ובשמך לא קראו". קריאה שהיא בבחינת ניתוב דרך גם לעתיד, עתיד של נקם, עתיד של מעגלי דמים בלתי פוסקים
דב גולדפלם
כל הזמן חוזרים ומזכירים לנו שמדינת ישראל היא מדינת חוק, ואני מזכיר גם בהקשר זה – מדינת חוק לכל אזרחיה, כולל האזרחים הערבים והבדואים
יוסף קנדלקר
אני כותב כבר יותר משבע שנים ולא כתבתי על יום השואה, מתוך חוסר מילים, מתוך אילמות. אני מביא כאן מסמך הנקרא "צוואתו של יוסי רקובר. זו אינה צוואה אמיתית אלא יצירה ספרותית של צבי קוליץ שכתב אותה ביידיש בשנת 1946, אחרי השואה
אורי אבנרי
חמאס אינו כל-כך קיצוני כפי שהוא אוהב להציג את עצמו. הוא הצהיר הרבה פעמים שהוא יקבל הסכם-שלום עם ישראל המבוסס על קווי 1967 אם אבו-מאזן יחתום עליו, ואם העם הפלסטיני יאשרר אותו במשאל-עם או בהחלטת פרלמנט
חן בן אליהו
לא ניתן להתנכר לזהות היהודית ויחד עם זאת לחנך באמת ובתמים לזכר השואה וכיבודה באשר יש בכך סתירה פנימית מובנית ומוכרחת    התרחקות מזהות יהודית מביאה עמה בהכרח התנכרות לשואה ונוראותיה, עד כדי הכחשתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il